Translate

15 Şubat 2012 Çarşamba

247.bölüm..


tuna sınav yaparken, hiç yanıma gelmedi.. iki gözetmen sıraların arasında dolaştı durdu..
 
tam puan alamasam da 90 alırım.. kağıdımı kontrol edip ,ayağa kalktım..
eşyalarımı aldım,basamakları iniyorum yavaş yavaş...
 
böyle ,belimden karnıma doğru... garip bir ağrım var.. 
strestendir diye çok aldırmadım.. 
 
kürsüde oturan ,tunaya uzattım kağıdımı... 
alırken...
tu----nasıldı..
ir---- iyi..
tu---- gidiyormusun.
ir---- evet.. 
tu---- çok geç,kalma..
ir---- tamam by..
 
 
.çıktım  dışarı... 
mustafa beyle konuşacağımı hatırlayıp.. merdivenlere yöneldim..
 
 
************
 
 
arabaya bindiğimde daha iyiydim.. mustafa bey de ,izin verdi çünkü.. 
vedat hakkında da,hiç konuşmadı... 
 
çiftliğe gidip,duş aldım.. üstümü değiştim... saçımı kurutup,osman eniştemi aradım.. demir şebekeyi yapmış sağolsun..
 
yarın sabah,getiririm okula dedi.. kıyamam, boyamış da.. kurusun diye bekliyormuş... 
,borcumuz ne enişte dedim... hayır işinin bocumu olurmuş ,dedi... çorbada tuzu bulunacakmış.. 
teşekkür ettim.. 
 
fatma ,turşu çıkarmış öğlen yeriz diye.. ondan yedim,bir iki tane.. 
 
arabaya binerken geldi yanıma... 
f----- hanımım.. nasılsın... beyim,yok mu..
ir---- iyiyim fatma.. tuna okulda daha.. sen nasılsın,herşey yolunda mı... 
 
f---- he, biz de.. birşey yoktur.. iyiyiz ... davetiyenizi aldınız mı.. 
ir---- aldım,başka bir söyleyeceğin mi var... sıkıntılısın sanki..
 
f---- var valla.. beyim bekarken bile ,kadınlar bu kadar çok aramıyordu.. 
hiç susmuyor telefon.. bir de, gelmeler başladı... 
ne laftan anlamaz ,bunlar... yok diyorum,evlendi diyorum... inanmıyorlar bana.. 
 
ir---- inatla anlamamaya, uğraşıyorlar... sen bulaşmamaya çalıştıkça ,üstüne geliyorlar... 
geleni tarif et bakayım.. çok güzel bir bayandı ,değil mi.. 
 
f---- hee.. yoksa biliyon mu.. 
ir---- hııı, gördüm.. tunanın arkadaşıymış.. 
 
f---- abooo... tövbeeee... senin tırnağın bile olamaz o.. 
ir---- (gülümsedim.. ) sağol fatma.. okul arkadaşıymış.. canım.. hala umudunu kesmemiş.. demek ki..
neyse.. ben gidiyorum.. hoşçakal... 
 
f---- güle güle... 
 
hareket ettim... portakal çiçeklerinin, muhteşem kokusunu duya duya...ilerledim çakıllı yolda..
başaklar da.. maşallah nasıl büyümüş... gözalabildiğine uzanan ,yeşilliğe baktım.. 
mis gibi havayı içime çektim... sakinleşmek için.. 
 
ana yola çıkmadan dut ağacına ,levhamıza 
baktım.. gülümseyerek... 
 
kemerimi takıp.. trafiğe girdim...
*****
 
laboratuardan.. sonuçlarımı aldım..
 yürüyerek.. neval hanıma giderken.. 
o gördüğüm ,tuvaletin fiyatını sordum..
çok pahalı.. ama çook güzel.. modelini ,iyice inceledim.. 
mağazadan çıkıp.. tuna için beğendiğim ,o kazağın modeline de baktım...
saç örgüsü ve pirinç konulmuş.. 
 
tuhafiyecimiz, aydan ablanın dükkanının önünden geçerken.. ip siparişimi verdim...
dönerken alacağım diyerek.. neval hanımın muayenehanesini geldim... 
 
açtı kapıyı... güler yüzle.. 
n--- ooo, buyrun..irem hanım... 
ir---- merhaba neval hanım... 
n---- merhaba bu sefer tek gelmişsin... 
ir---- ikna etmek için,çok uğraştığıma inanabilirsin..sonuçları getirdim.. 
 
n---- içeri geçelim...öyleyse... 
 
koltuğa oturdum, o tahlilleri incelerken..
 
kağıtları bırakıp... başını kaldırdı...
n---- ee, nasıl hissediyorsun kendini.. 
 
ir---- iyiyim... pek birşey hissetmiyorum..şimdilik... bulantım falan da,yok ya.. inanamıyorum..
bayıldım... doktor iyisin dedi.. 
bugün de, çok stresli bir gündü... 
belim ağrıdı biraz.. onun dışında şikayetim yok.. ama hala nasıl hamile kaldığımı anlamış değilim.. aydınlat beni lütfen .. tuna yokken.. konuşalım.. 
 
n---- hahaha ... bazen böyle sürprizler, mucizeler olur..
o zaman inanman için.. ultrasonda göstereyim ,duyurayım sana.. kalp atışını..
 
ir---- ayy.. heyecanlandım.. ultrason bebeğime bir zarar vermez ,değil mi.. ikinci kere olacak da.. 
 
n---- (gülerek.. ) vermez.. bebeğim dediğine göre.. inanıyorsun,birde görürsen tam olacak... 
 
 
****
bu bu inanılmaz.. olağan üstü... mucizevi birşey... dehşetle ekrana bakıyorum.. 
içimde bir başka kalp çarpıyor... çok hızlı atıyor hemde.. 
tunanın fasulye benzetmesi.. yerindeymiş meğerse... 
 
n---- evet ne düşünüyorsun.. 
ir---- kesinlikle.. muhteşem.. neval hanım.. 
n---- bence de... onu orada,taşımak.. hayata hazırlamak.. gereken şartları ,el birliği ile sağlamakda
büyük bir özveri gerektiriyor.. anne olarak, sana çok iş düşüyor... 
ir---- tamam da, öyle bir söyledin ki.. ters bir şey mi var... 
n---- yoo,her hamile bayanın ..dikkat etmesi gereken şeylerden bahsediyorum.. 
 
*****
 
o reçete yazarken,ben hala gördüklerimin etkisindeydim.. 
tunanın ,gördüğündeki heyecanını şimdi daha iyi anlıyorum... 
 
neval hanım, bana iyice anlattı.. yapmam ve yapmamam gereken detayları...demir hapı yazmış.. 
benim soracaklarım vardı.. tuna yokken,konuşmak daha kolay... 
neyse bir saatten fazla kalmışım.. orada.. 
onbeş gün sonrası için randevu verdi.. bazı tetkikler yapacakmış ..
 
 
*****
 
yolda yürürken... hayal aleminde gibi ,hissettim kendimi.. hamile olduğuma inandım..nihayet..
eczaneden ilacımı ,aydan abladan iplerimi.. aldım...
 
bahar gelmiş Adanaya.. ağaçlar yemyeşil,çiçekler rengarenk açmış.. 
gül bahçesinin önünden geçerken... 
görüntü ve koku çok güzel.. 
 
anneme doğru yürüdüm.. hava kararıyor ama.. örgü şişlerini,alacağım.. 
tuna görmeden..
başlayayım bari... 
 
kardeşime de, bir yelek öreceğim.. 
 
bizim sokağa girince.. gülşenle karşılaştık...işten geliyormuş o da... 
 sarıldık,öpüştük .. sitem ediyor du,bana..
eve doğru giderken.. konuştuk.. 
çok sevindi,teyze olacaksın dediğimde... elimdeki,ip poşetini almaya kalkınca güldüm...
 
ir---- ağır değil.. gülşen.. sen ne alemdesin.. 
g---- iş buldum,çalışıyorum.. başka bir değişikliğimiz yok... 
yuvarlanıp gidiyoruz ,hayatın  engebeli,yollarında ...
ir---- durum vahim gibi..sen böyle konuştuğuna göre.. erol ,iş bulamadı mı daha... 
 
g---- yoo, buldu.. buldu da... 
cafenin sahibi kadın,işe alırken.. erolu geceli, gündüzlü yatılı işe almış... yani ayrıldık... 
ir---- aaa, vay.(..........) vayyy... 
g---- hah hah hah...  yaşa kız, ağzına sağlık.. erol bey de,dünden razıymış.. 
iyi ki, annem izin vermemiş.. 
evlenmemize.. 
 
 
bizim,bahçe kapısının önüne geldiğimizde... durduk.. 
ir---- sen daha iyilerine, layıksın.. canım.. takma kafana.. annene de selam söyle..
g---- sağol as.. yolun düşerse uğra.. belediyede.. bilgi işlem merkezi açıldı.. oradayım.. 
daktilo bilmem işe yaradı... bilgisayara geçilecekmiş.. kurs görüyoruz.. 
 
ir---- uğrarım hayatım... sen kendine bak ,bundan sonra... daha ne fırsatlar çıkacaktır önüne.. 
g---- moral verdin,cadı.. sende kendine dikkat et.. nermin teyzemi öp benim için.. 
hoşçakal... 
it---- hoşçakal ..
 
ben içeri girip.. zili çaldım.. 
ne---- kimmiş oooo...
ir---- bilmeeemm...
açtı kapıyı... 
sarılabildiğimiz kadar ,sarıldık... ay karnı daha da mı.. büyümüş ne.. ama demedim tabi.. 
 
ne---- kuzummm.. hoşgeldin.. gülşenle konuşuyordun ,gördüm seni.. 
ir---- hoşbuldum nerminim... bende annem herkese kapıyı böyle mi ,açıyor diyordum..
 
kapıyı kapadı... 
ne---- salona geçsene .. ateş almaya mı ,geldin... 
ir----  öyle gibi.. ..örgü şişi alacaktım senden.. pintiliğim tuttu.. aydan abladan ,almadım.. 
 
ne--- ( kolumu tutup ) çok konuşmada...gir bakayım..
ir---- ya anne.. hava karardı ,eve gideceğim.. tuna merak ...
 
kapı çalınca...
ne---- tahmin ediyorum kii, tuna geldi.. sen aç...ben şişleri getireyim..
 
ir---- (fısıldadım..) anne,dur.. tunadan gizli bu.. ağzından kaçırma.. 
bebeğe öreceğimi söyleyeceğim... 
 
ne--- hııı.. demek öyle.. iyii, açsana kapıyı.. 
 
 

Hiç yorum yok: