Translate

14 Şubat 2012 Salı

233.bölüm..


babamın yanına gidip.. anneme hınzırca...gülümsedim.. 
ir---- babaaa... 
 
annemin bir kalkışı var ki... hiç hamile demezsiniz... 
babamın, arkasına geçtim.. kahkahalarla gülüyorum....
 
ne---- gel burayaa.. 
ah---- (annemi tuttu, kollarından..) ... nermin dur.. şaşırdın mı..
ne---- bırak beni ,ahmett.. 
 
ah---- sakin ol.. ikinize de,birşey olacak.. 
 
babam aramızda kaldı ,yazık.. annem beni yakalamaya çalışıyor... hala..
babamı geçemiyor.. ay çok komiğiz... 
 
ah---- ben kime diyorum.. ya.. yeteeeerrrr.. ne oluyor size.. 
ir---- babaaa... 
 
ne--- bak hala baba, diyor.. irem ,seni elime geçirirsem var ya... 
ir---- hah hah hah... babaaaa... 
 
ah---- ne.. kızım nee ,annen kızıyor.. bundan sonra bana, ahmet de... 
 
hepimiz gülüyoruz...  
 
ir--- annem, mola.. boğazım kurudu.. su içeceğim..
ne---- ayy ,bana da ver.. 
 
ah---- aranızda kaldım, bana da ver bari... 
ir----  salona  geçin de... getireyim... 
 
****
 
 
salonda oturup çaylarımızı içip.. nefis künefeyi ,kadayıfı yedik.. 
 
ir---- babaa.. eline sağlık..muhteşem olmuş.. 
tatlıcı  olsana sen.. 
ah---- afiyet olsun.. başkasının ,rızkına engel olmayım.. size yapıyorum işte... 
 
ne---- baban çalışır mı ,kızım.. öyle dükkanlarda falan.. 
hergün aynı işi yap.. hiç sıkıntıya ,gelemez...açık hava olacak ,ona.. 
 
ah---- şikayet mi ediyorsun ,nermin.. evde kalmamı istemiyorsan ,giderim yani... 
ben senin için oturuyorum..
 
ir----molaaa.. eve gitmemi ,istemiyorsanız.. ben gidene kadar ,sabredin.. 
yoksa ,tunaya siz cevap verirsiniz.. seçim sizin..
 
ne--- dünkü velet
 bizi tehdit mi ,ediyorsun  ahmet hep senin suçun..bunu çok şımarttın.. şimdi de, tuna çekiyor acısını.. 
 
ir---- hahaha olan olmuş, anne.. şimdiye bakalım biz... 
 
ah--- (gülerek.. ) o benim ,prensesim..bir tanecik kızım.. az şımartmışsam ,ne olmuş yani.. 
ben ilk baştan...tunaya da söylemiştim... şikayet edeceksen, vazgeç diye..  
ederse ,haberim olsun..irem... 
 
ir----  sizde ,iyice şımarık yaptınız beni..
 
içimden de, zavallı tunam diyorum.. kuzu kuzu kabul etmiş ,beni.. oy oy yerim ben onuu.. 
 
ne--- irem, çiftliğe mi gideceksiniz.. eve mi..
ir---- çiftliğe gideriz herhalde..okul var ya.. niye sordun..
 
ne---  yemek koyayım diyecektim..
ir---- yok yok sağol.. halanın verdiklerini, bitirelim önce.. hıı,anne.. yarın ,okul çıkışı ..
geleceğim ya buraya..
beş dakika uğrarım,sana .. evdesin dimi.. 
 
ne---- nereye gideceğim kızım.. evdeyim.. gel.. 
ir---- tamam... 
 
saat sekiz oldu.. diyecektim ki, kapı çalınca... 
 kalkıp açtım...
.tuna bana bakıyor gülerek...
 
ir---- merhaba..canım..
tu---- merhaba.. gidelim mi..
ir---- tamam... 
 
salona girdim.. montumu giyerken... 
ir---- tuna gelmiş.. biz gidiyoruz..
 
kapıya geldiler.. 
annem ,hemen künefe koyduğu kabı tutuşturdu elime...
 
ah---- niye girmedin tuna... 
tu---- sağol abi... yarın okul var,malum.. 
ne---- nasılsın tuna.. 
 
tu----( gülerek..) iyiyim.. siz nasılsınız.. 
ne---- duyduklarımızla,  iyi oluyoruz..gözünüz aydın.. 
tu---- bizde, öyle.. sağolun.. 
 
ben annemi öptüm.. 
sonra da, babama sarıldım... 
 
ir--- babaaa... 
ne---- ne diyorsan vazgeç, irem..
ir---- aşkolsun anne... başka bir şey diyecektim... bak unuttum..
 
ah---- ya ,birde anlasam.. ne dediğinizi.. 
ir---- o annemle aramızda,söyleyemem... hoşçakalın.. 
 
tunayla da vedalaştılar..
 
arabaya bindik... hareket ederken.. 
arka koltuğu boş...görünce.. 
 
ir---- tunaa.. ne yaptın tepsileri, hiiii.. lokumum nerede... 
tu---- hah hah hah... hepsini yedim... 
 
ir---- (elimle ,karnını yokluyorum.. gülerek... ) yalancıı.. 
tu---- eve koydum.. ondan sonra.. büroya gittim.. 
 
ir---- ee çiftliğe gidecektik ,hani... 
tu---- giderizz.. aç mısın.. 
 
ir---- yok.. işlerin bitti mi.. 
tu---- sayılır.. yarına kaldı, resmi işler.. vahide hanımın selamı var.. 
ir--- as... 
 
park etti arabayı... 
evimize çıktık... 
 
gülleri ,papatyaları salona koymuş... 
diğerlerini de mutfağa... 
 
ir---- sen açmısın,tunam... 
tu---- canım istemiyor.. belki börekten yerim, biraz... 
 
ir---- ben tepsileri boşaltayım... çay  da,istermisin..künefeyi de,yabana atma yani..
tu---- olur da.. çokk uykum var ,aslında.. 
 
ir---- e kalalım öyleyse.. yat sen, hadi... 
ben getirene kadar... 
 
tu---- uyursam.. uyandırma.. olur mu.. 
ir----- kiimm.. benn.. hiç yaparmıyım canım... 
 
gülerek..içeri gitti.. 
 
****
 
mutfağımı temizleyip... 
bir saat sonra.. dördüncü kez ,gittim yanına... öyle derin uyuyor ki... yatakta..
 
ben de, yarın giyeceklerimizi hazırladım.. ütüledim.. 
çaydan ,bir bardak daha içtim... 
 
baktım saate.. daha on... 
banyomu yaptım... 
 
geceliğimi giyip... 
yattım yanına... hiç dokunmadığım halde... açtı gözlerini.. 
 
ir---- (güldüm..) ben bişi yapmadım...
tu---- (mahmur mahmur, gülümsedi.. belime sarılırken..
 boynumu öptü..) mis gibi kokuyorsun.. 
 
ir---- hıı, ona mı uyandıınn.. ben kalkayım öyleyse...
tu---- gitmee.. 
ir---- canım.. börek ve çay hazır.. yiyecekmisin... 
 
tu---- yokk... ayıktırma beniii..  
ir---- (kısık sesle ) neyse ki,dudaklarımda ki.. nişastayı görmedi...   iyi geceleer.
 
derhal ,açıldı gözleri... 
ir---- hah hah hah... şaka yaptım.. 
tu---- çok geç,irem... çok geeçç.. 
 
**** 
 
 
 
sabah.. saat sekizde.. okuldaydık.. 
beraber geldik.. arabam çiftlikteydi..ya..
 
arabadan.. inerken..esneyince.. 
tunanın gülmesi ve suçlu sensin.. demesi sinirimi bozdu ,azıcık.... ay, ben ..ne yaptım kiii..
 
ir---- görürsün sen.. 
tu---- neyi... 
ir---- beni..zor görürsün demek istedim... 
tu---- iddiaya var mısın.. 
indik arabadan...
 
ben kitaplarımı alıp.. çantamı düzelttim.. 
ir---- hoşçakal... 
tu---- iyi dersler.. lokumum.. 
 
gülmemeye çalışıyor.. bir de.. 
ir---- (savurdum saçlarımı... ) de de.. sana nişastamı bile vermeyeceğim.. bundan sonra... 
 
yürüyoruz.. okula doğru... öğrenciler, tunaya selam veriyorlar.. 
içeri girerken... 
tu---- hırçın.. dikkatli ol.. 
ir---- sende... 
 
sınıfa girdim.. 
arkadaşlara haber gelmiş.. dün niye olmadığımız konusunda... 
 
allahım ne muzurlar... 
''geçmiş olsun,karı koca dağda mahsur kalmışsınız''
''eğlencelimiydi bari''
 
''okulu ektiniz ya,boşver gerisini''
''kız,ireemm... buraya damla yağmur düşmedi ha... ''
''ders çalışmışlardır ya, ne üstlerine gidiyorsunuz...''
 
vedatın olmadığını görünce.. 
ir---- bende ,sizi özledim arkadaşlar... okul kapanana kadar..
 bana mecbur olduğunuzu ,hatırlatırım yani... ikincimiz ve üçüncümüz de.. bizim sınıftanmış..
çookk memnun oldum.. erdem ve gülcan.. tebrik ediyorum sizleri.. 
 
onlarda beni tebrik ettiler.. 
o sırada,saliha hoca içeri girdi.. günaydın diyip ,yerine yürüdü... 
 
s---- irem yaklaş.. 
gittim yanına.. 
ir---- buyrun hocam... 
s---- asistanlıktan, azlettim seni.. 
ir---- bir kusurum mu ,oldu... 
s---- yok yook... galip istiyor.. yani ,galip hoca istiyor seni.. 
ir---- hııı... 
s---- ama  sen istemezsen ,o başka tabi... 
ir---- bilmiyorum ki.. önce konuşalım da.. 
s---- bende ,onun için şimdi söyledim ya.. öğretmenler odasında, seni bekliyor.. git, konuş.. 
ir---- peki.. izin verdiğiniz için sağolun.. 
 
s---- iremm.. başkası istese.. asla razı olmazdım, seni bırakmaya.. iyi iş çıkardın.. 
hocanın,tespiti doğruymuş.. 
yetiştireceğini ,düşünmüyordum açıkçası... 
yaptıklarının ,nerede kullanıldığını görmek istersen.. adresi veririm.. 
 
ir---- (gülümsedim.. ) memnun olurum.. efendim.. inanın..çok merak ediyordum ,bende.. 
 
çıktım sınıftan... 
 
merdivenleri çıkarken..üç  stajer hoca.. yanımdan iniyor.. başımla selam verdim .. 
--- aaa..'' hayatıııım ''dı değil mi.. 
---- veee.. birincimiz.. tebrik ederiz ''hayattııımmm.''.. 
---- hem eşinin ,hem bizim birincimiz yani.. 
 
ir---(  gülümseyerek)  sağolun ...çok naziksiniz... galip bey bekliyormuş beni.. size,iyi dersler... .
---- oooo..
---- saliha hanımdan sonra,seni görünce..  ahh  ah,acıyorum adama...
---- irem hanım.. bizden laf çıkmaz.. saliha ... 
 
ir---- sözünüzü balla kestim.. sizi...bilemem...ama 
 benim ağzımdan ,hiç laf çıkmaz.. onu biliyorum..  hoşçakalın ... 
diyerek,hızla merdivenleri çıktım... 
 
güya beni konuşturacaklar.. hııhh.. düşermiyim tuzağa... 
bana ne ki.. saliha hocadan..
 dedikodusunu mu yapacağım... 
yani,biraz yaparım belki de.. onlarla değil tabi.. 
 
öğretmenler odasının kapısını tıklattıp, açtım.. 
 
galip bey ,gözlüğünün üstünden baktı... 
---- gel,irem kara... otur bakalım.. 
 
gidip ,karşısına oturdum... sadece ,ikimiz varız.. 
 
ir---- beni çağırmışsınız.. hocam,buyrun.. 
---- evet, asistanım olmanı istiyorum... 
 
 

Hiç yorum yok: