Translate

14 Şubat 2012 Salı

234.bölüm..


ir---- memnun olurum da.. niye ben.. 
 
ga----- layıkıyla yapacağına ve  bazı kapıları açmanda ,sana  da..yararlı olacağına inandığım için... 
ir---- teşekkür ederim.. güveninize.. benden beklentiniz nedir.. 
 
ga----- ben, saliha hanım gibi bir yol.. izlemeyeceğim.. 
senin tecrübelenmeni  ve mümkün olduğunca.. ileriye dönük olarak.. bana yardım etmeni bekliyorum... 
(bir kağıt uzattı.. ) buraya maddeler halinde yazdım.. oku, okuyun.. size de, uygunsa..
 yarına haber verirsin ,bana... 
 
şöyle hızla bir göz attım.. yazılanlara... 
* bazı toplantılara beraber katılabiliriz.. ör: çevirmenlik,danışmanlık.. 
üniversitelere soru hazırlama.. iş adamlarına teknik dil desteği.. vb.*
 
bunu okuyunca ,başımı kaldırdım.. 
ir---- galip bey, saat ve yer belirtmemişsiniz.. bu maddeyi ,tuna da ..ben de,kabul edemeyiz..
olmaz.. 
ga----- henüz ..belli olmadığı için belirtmedim, irem hanım.. 
diyelim ki.. Adana da bir otelde, önemli bir toplantı var... 
genelde gündüz olur ama.. farz edin ki.. gece yapıldı.. bilemediğim için saat ve yer yok ... yani..
bu gibi toplantılar,insanın ufkunu açar.. yeni yüzler,yeni fikirler.. tanışmalar.. akılda kalmalar ,
bu sayededir.. 
ileride, öğretmen olduğunda..yada olmadan da olabilir.. yeteneklisin.. 
 ek iş imkanı ve iş dünyasını takip edebilsen.. fena mı olur.. 
referans bazen.. herşeydir.. sen düşün.. tunaya da,göster.. yine olmaz dersen... .....
 
ir---- diğer maddeleri okudum.. onlara itirazım yok... yaparım... ama bu, ........... 
başka şehirlerde de, olabilir mi.. 
ga---- belki..belli değil.. 
 
ayağa kalkıp... kağıdı masaya bıraktım... 
ir---- beni onurlandırdınız... ama malesef kabul edemeyeceğim... teşekkür ederim.. 
 
ga----- al ,onu.. önce okuyun.. yarın getirirsin... 
ir---- ( aldım)peki efendim... iyi günler... 
 
çıktım odadan... 
 
ders saati bitmiş demek ki.. bir anda kalabalık oldu.. koridor... 
öğrenciler ,konuşarak..
yanımdan geçiyorlar.. 
ilerideki pencereye yaklaştım..
duvara yaslanıp.. tunayı beklerken.... 
okuyorum  da... 
 
s---- irem.. 
başımı kaldırdım... 
ir---- buyrun hocam.. 
s---- ne oldu... asistanlık...
ir---- bilmiyorum, daha belli değil... bir maddeye takıldım... 
s---- peki, karar verince haberim olsun... 
ir---- (gülümsedim.. ) veririm... sağolun.. 
 
öğretmenler odasına girdi... 
teker teker,diğer hocalarda geliyor... 
bana ''hayattıııımmm''diyenlerde girdiler... 
 
tunanın merdivenleri çıktığını, görünce.. doğruldum... 
ir---- geciktin.. ''hayatım''
tu---- bilsem beklediğini ,koşardım ''hayatım'' neyin var.. 
yüzün asık.. sakın, saliha hanıma ..hediyesini verdim deme... 
 
ir---- yok ya.. ne hediyesi... 
 
tu--- elinde ki, ne.. 
 
anlatırken,kağıdı uzattım... 
 
ir---- galip hoca,okuyun diye ısrar edince.. geri aldım.. yoksa, bırakmıştım ben..
tu---- sen okudun mu.. 
 
ir---- evet..
tu---- bu madde hariç, ne düşünüyorsun.. sorumluluk için,tüm okul diyor burada.. 
yapabilir misin..
ir---- okuldakilerin...notlarını tasnif edip, başarı grafiğini çıkaracağım.. her ay..  yaparım.. tabi..
 
tu---- onu biliyorum.. ben sana.. özel durumundan dolayı, sordum.. unuttuğuna eminim de..
ir---- hııı...  unuttuummm..  ama yaparım.. 
tu---- peki, sen git hadi.. ben galip hocayla ,konuşurum.. 
 
ir---- olmaz.. bu bana verildi.. düşünceni bana söyle.. ben konuşurum.. 
 
tu---- (gülümsedi.. ) olur.. sana önerisi.. iş açısından..çevre edinmen için.. 
iyi imkanlar sunacaktır...
burada olmak koşulu ile kabul ederim.. 
 
ir---- aaa, sahi mi.. ben sanmıştım ki.. 
 
tu---  galip beyin çevresini ve dil konusunda hizmet verenlerin çoğunu, biliyorum.. 
o ekipte olmak.. bana da önerilmişti de, fırsatım yok diye istemedim.. 
dil konusunda,ilerlemek..
 öğretmenlik haricinde.. profesyonel olmak istiyorsan... 
sana, referans sağlayacağı için.. kabul ediyorum... ama başka bir yere gönderemem.. güven meselesi de değil.. fasulyemiz var ya.. 
 
ir---- yani ,tamam diyebilirim.. şehir dışını ,şart koşmazsa.. 
 
tu---- evet.. hıı,birde.. ne sıklıkta ,toplanıldığını sor... kapıda bekleyeceğim ,malum.. bileyim değil mi.. 
 
ir----(gülümseyerek.. elinin üstüne koydum, elimi.. ) tunamm.. 
 
tu---- (avcunun içine aldı..) canııımm..
 
 ir---- yakalanacağız.. git hadi.. 
ben seni,çok seviyorum.. sağol.. 
 
tu---- (içini çekti... ) ben de.. ama ,birşey söylemeliyim.. kabul ettiğime, şaşırdın ya... 
senin mesleki geleceğini, düşünüyorum tabi... ama daha çok bizi..   düşündüğümü 
itiraf etmeliyim.. bencilce ama.. 
 
ir---- ne diyorsun, tuna.. ne bencilliği.. kapıda beni ,bekleyeceksin ya.. 
 
tu---- (gülümsedi... ) seni ,her yerde beklerim de.. ben okul bittiğinde.. 
seni bir yere göndermemeye ,yatırım yapıyorum.. aslında... hala bencil olmadığımı ,söyleyebilir
misin...
ir---- ................ açık sözlü olman, büyük bir avantaj sağlıyor sana.. kimbilir, yıllar sonra ne düşüneceğim... 
ama şimdilik, aşık bir eş ve baba gibi ..davrandığını düşünüyorum.. 
 
tu---- sağol.. canıımm.. 
ir---- elimi bırak.. hocalar,çıkıyor..
 
tu---- (gülerek..) gel.. 
 
merdivenlerden inerken... 
ıslık çalıyorlar, laf atıyorlar... "allahım.. aşka bak",diyeni mi ararsın.. "tunaa, hayırdır.. "diyeni mi.. 
 
amfiye girerken.. bıraktı elimi.. 
 
tu--- lokum,seni çok seviyorum.. 
 
gülümseyerek.. 
ir---- şişş.. aklıma getirmee... ya,bir çantamı almıştım.. kitaplarım ,sınıfta kaldı.. hocaamm.. 
tu---- ben veririm, geç..( mırıldandı.. ) yormayalım anne adayını.. 
 
oturdum.. öndeki boş sıraya... 
 
tuna kitap, not defteri ve kalem verdi bana... 
herkes gelince de.. yoklama aldı... 
 
benim sıram geldiğinde.. adımı ,yine okumadan işaret koydu... 
itiraz etmediğim için, başını kaldırdı bir an...
 
ellerimi iki yana açıp.. 
ir---- okumuyorsunuz, ne yapabilirim ki...
tu---- yıl sonunda.. adını..tören alanında,okuyacağımı..  umuyor.. ve diliyorum.. 
ir---- inşallah.. 

Hiç yorum yok: