Translate

14 Şubat 2012 Salı

232.bölüm..


ah---- bir de,şöyle düşün nermin.. 
hadi kızı kaçırdık..diyelim, nuriyle de evlendirdik.. 
ya beraber mutlu olamazlarsa.. 
saadetin dilinden, kurtulabilirmiyiz... 
ömür boyu,gözümüzün önünde dır dır edip dururlarsa.. o vicdan azabıyla ,biz ne yaparız..
eğer hülya gerçekten, oğlumuzu istiyor olsaydı.. annesine yok diyip.. sana, istiyorum diyebilirdi.. 
kader diyip ,bir kenara çekilmek lazım.. 
belki, şimdi istemiyor da.. evlenince mutlu olacak.. ne biliyoruz... 
yaşayıp.. ne olacağını göreceğiz.. çaresi yok bunun... 
 
ne--- yapma be ,ahmet.. su gibi ,kız.. o odunla, mutlu olabilir mi.. 
 
ah--- ne ayıp nermin.. odun falan.. odunsa da.. hülya,yontmasını bilecek.. öğrenecek..
 annesi ,akıl verir ona... iki günde,değiştirirler damadı... 
 
ne---- hiç sanmıyorum.. o değişmez..
ah---- iyi de, nuri de değişmez.. saadetin boyunduruğuna girmezdi, demek istiyorum bende..
 
ir---- yıldız teyzemler gelmiyorlar değil mi.. 
ne--- nasıl gelsin,kızcağız... yol uzak, küçük çocuğu da var.. halimizi biliyorsun,işte... 
 
babam tepsiyi ocağa koydu.. çevire çevire, pişirmeye başladı bile...
ben de, bitirdim.. 
masadakileri kaldırıp..  bulaşıkları yıkıyordum ki..
 
ne---- sen bırak.. irem.. ben yıkarım.. 
 
ir---- annee.. duymamış olayım.. sen ayaklarını uzatsana ,hem... niye ,şiş ayakların... 
ne---- eee, annelik kolay mı.. böyle ,her yerin şişiyor işte.. sonra evlat bir lafla ödüyor.. 
çekilenler  ya,uçup gidiyor... yada.. içine oturuyor.. 
hayırsız evlat olmaya görsün... 
 ''..verdiğin,kaç kilo süt ki.. ''der çıkar işin içinden.. 
 
ah----biz anamıza babamıza.. demedik.. 
çocuklarımız da bize ,demediler.. 
torunlarımız da demez,inşallah..
 
ben kııpppkırmızı oldum tabi... 
duymamışcasına.. bulaşıkları duruluyorum.. içimden amin dedim ama.. 
başımı bile çeviremiyorum... 
 
ne güzel, bahsi geçmedi diyordum bende... 
meğerse unutulmamış... 
annem hemen ,ince uyarısını yaptı.. canım benim... 
 
ne---- ahmet,sen onu çevirsene.. acemi gibi,yakacaksın konuşurken.. 
ah---- ben,ne dedim ki..
ne---- hiç canım... şerbet tezgahta.. irem, gel sana birşey göstereceğim.. 
 
biz çıktık mutfaktan.. 
ir---- ne göstereceksin .. anne.. 
ne--- kardeşine aldıklarımı.. 
 
benim yatağımın üstüne, aldıklarını deste deste koymuş... zıbınlar, tulumlar.. bir sürü şey işte..
 
ne---- bak bakalım, ablası.. sana da,lazım olacak.. neyi beğenirsen.. alalım.. 
ir---- ayyy annee,çok küçük bunlar.. çoraba bak.. minicik.. babam torun diyince, utandım ya..
 
ne---- (yanağımı okşadı.. ) o ..çook heyecanlı,çok sevinçli.. hep seni konuşuyor.. 
"irem  nasıl okula gidecek.. tek gitmese bari.. yemek yapmıyor, iyi ki.. çiftlikte kalmaları şans.. "
derde düştü adam... 
seni de, birden karşısında görünce.. şaşırdı .. 
tuna demese bile, seni göndermezdi zaten.. 
o kadar ,uyardım.. kızın yanında, dikkatli konuş diye...bu kadar ,dayanabildi..
hoşgör.. ikinizde alışacaksınız.. 
 
ir---- bence,çok zor.. olacak..alışmamız...  doğum ne zaman..anne.. yengem ,kesin tarih verdi mi..
birde cinsiyet tahmini ne,söylemedi mi daha..
 
aldıklarını şifonyere yerleştirdim..
nefis şeyler almış.. 
oturduk yatağa... 
 
ne---- martın ikinci haftası dedi..kesin olmamakla ,beraber.. iremm,babana söylemeyeceksin... bak.
 
ir---- (güldüm..) anneee, çok fenasın ... haberi yok mu ,yani... tamam.. söylemem.. 
 
ne---- damadım, eve gelemiyor..  kapı açamıyorum..  ben miyim fena...
doğuma kadar, bilmeyecek oğlu olacağını.. bu kadarını da ,çok görme bana....
 
ir---- tamam tamam.. haklısın.. bir erkek kardeş ha... 
ayyy, öyle merak ediyorum ki.. kime benzeyecek acaba.... 
hıı,yıldız teyzemin neyi olacakmış.. kız de, noluur.. 
 
ne---- malesef ,doktor erkeğe benziyor demiş.. 
özcan dalga geçiyormuş.. yıldız,biz  çok beceriksiziz  diye..
sana da, çookk selamı var... çok sevindi.. ama en çok dayın sevinmiş.. 
sevincin orada görmüş ya.. sizi.. 
bir anlatışı var.. iroşum iroşum diye... 
çok mutlu olmuş.... tunayla beraber gitmeniz... hoşuna gitmiş..
 
ir----hiç sorma ya.. anne.. zaten..benim elim, ayağım titriyor.. tuna ısrar ediyor ,bende geleceğim diye..
yengemden çekinirken.. birde dayım gelmez mi.. ama var ya.. cin gibiler..
 yengem tebrik edebilirsin, diyince... şıp diye anladı..
 dubaiye gittiğimizi, okul birinciliğimi falan herşeyi biliyor zaten dayım... 
hıı, safiye hala var ya.. osman eniştemin kardeşi... onların otelini kiraladık.. yurt olarak..
cemil eniştenin de, onun da.. size,çok selamları vardı. kapıda konuştuk,ayaküstü..
 
ne---- as. çok iyidir safiye.. ablamın görümceleri içinde.. bir onu severim.. 
köylerine giderdik.. baban askerken...onunla da ,yaşıtız.. ben de,nuriye hamileyim.. 
yürütmezdi beni.. ata bindirip.. öyle gezdirirdi.. vay ne günlermiş.. kaç senedir görüşemiyoruz... 
kocası da, iyidir.. 
bana bak,irem.. gittin mi doktora.. 
 
ir---- gittim ,iyiymişim de.. yarın tahlillerimi yaptıracağım.. 
ne--- ihmal etme sakın.. 
 
ir---- tuna varken, ne mümkün.. annee.. tunanın ,halasının da selamı var.. 
oradan geliyoruz.. 
kadın, dile benden ne dilersen ..dedi... düşünebiliyor musun..
 
ne---- tam,sana göre bir soru... 
 
ir---- haklısın.. tunaya ayrı sormuş.. bana ayrı.. sağlığını dilerim dedim.. tahvil almış hasat parasına.. 
torunuma anı olsun dedi.. onu ,verdi zorla .. 
 
ne---- sağolsun, düşünmesi bile güzel.. ne zenginler var.. parasına kıyamayan..
 büyük babanın,yaptığı  gibi.. gözünün gördüğü her yer, portakal bahçesi...
o ..bir portakalı.. bir haftada yerdi.. ne götürdü,hiiç.... 
 
babam kapıya gelince,sustuk... 
 
ah---- beni bıraktınız mutfakta, burada dedikodu mu yapıyorsunuz... 
ne--- konuşuyoruz kızımla..  herşeyi duyman mı ,gerekiyor..
 
babamın yanına gidip.. anneme hınzırca...gülümsedim.. 
ir---- babaaa... 


Hiç yorum yok: