Translate

14 Şubat 2012 Salı

224.bölüm..


merdivenden çıkanı görünce... 
ir---- zuhaaalll... 
z--- iremmm..
 
kapıda sarılıp ,öpüştük... 
 
ir---- canımm, hoşgeldin.. 
z---- hoşbulduk.. annemi aramışsın, gözünüz aydın.. işim vardı,konuşamadım ben.. içine sinmedi sevim hanımın..madem gidiyorsun.. uğra dedi.. nasılsın.. 
 
ir---- iyiyim, sağol.. geçsene.. 
z---- yok ,gideceğim.. dolaşmaya çıktım da...misafirimiz gelecek, geç kalmayım.. 
 
kolundan tutup ,mutfağa görürdüm... 
ir---- otur ve anlat çabuk... 
 
kek kestim, hemen... üstüne kremasını ,koydum... 
 
z---- canım istemiyor.. irem.. sıkıntılıyım.. ,onun için dışarı çıktım zaten.. pastayı böreği ,yaptım.... 
bir saat sonra ,evde olmalıyım...
 
ir---- (karşısına oturdum.. ) ben de doktora gideceğim, çabuk ol.. kim geliyor, niye sıkıntılısın.. 
ergün abi,sıra benim dememiş miydi..
 
z---- öyle de.. babamın gönlü var, bunlara...kimseyi,dinlemeyecekmiş gibi görünüyor.. 
bu kaçıncı gelişleriymiş.. ben bilmiyordum.. bir de, akşam gelelim demişler efendim... 
sülalece tanışılacakmış.. 
 
ir---- damat adayını, gördün mü.. sen ne diyorsun... 
 
z---- işin kötüsü, gördüm..  ali abimle,üniversitenin gecesine gitmiştik.. 
 arkadaşlarını bende ,tanıyorum ya.. bu aday da.. oradaydı..grup halinde oturuldu, konuşuldu.. 
gayet keyifliydik..abimle dans ettik... hep beraber ,oynadık falan..
ailesine bahsetmiş.. onlarda.. eve gelmişler,beni okulda görmüşler..offf of..işte böyle.. 
 
ir---- okuyor mu ,yani... 
z---- yok bitirmiş, okulunu..
ortak bir arkadaşları vasıtasıyla ,gelmiş  oraya da.. 
 
ir---- sen de.. etkilenmişsin ,anladığım kadarıyla... 
z----  ne etkilenmesi ya.. tanımıyorum bile.. 
 
ir---- tanıman  için ,fırsat yaratır ali..  bir konuş bakalım.. 
zu--- istemiyorum,irem.. hemde hiç..konuşmak bile, içimden gelmiyor.. 
 
kapı zili tekrar çalınca... 
 
ir---- tuna geldi.. 
z---- bende kalkayım.. 
ir---- bırakırız seni... dur.. 
 
açtım .. tuna kapıdaymış.. zaten... 
 
ir---- hoşgeldin canım... 
tu---- hoşbuldum.. hazırmısın... 
 
ir---- hazırım, zuhal var.. gir içeri... 
tu---- (içeri girdi..) zuhall.. hoşgeldin..
tokalaştılar... 
 
z---- sağol tuna... sen de hoşgeldin.. 
 
tu---- ( kaşlarını çattı )  neyin var.. 
hiç böyle ,görmemiştim seni.. neşene ne oldu... 
 
z----  neşemi damat adayları ,kaçırdı...tuna... 
size de geçmiş olsun, gözünüz aydın... bebeğiniz olacakmış...
allah ,analı babalı büyütmek nasip etsin.. doktora gidecekmişsiniz... ben kalkayım... 
 
tu---- sağol.. çok teşekkür ederiz.. bir kahve içeriz ,değil mi.. irem... 
ir---- tabiii.. 
z---- gecikmeyin ama.. 
tu---- zamanımız ,var daha.. her zaman mı ,geliyorsun sanki... bir kahvemizi iç.. 
 
ben kahveyi yaparken...  tuna, zuhale sigara uzattı... 
 
z---- almayım tuna.. hiç keyfim yok.. 
tu--- all.. 
zuhal ,sigarasını yakınca... 
 
tu--- adaylar konusunda.. yardım istersen... elimden geleni yaparım.. zuhal... 
 
ir---- zuhall, kız dayıma söyle... yedi sülalesini ,araştırsın sana... 
 
z---- ben tamam ,demeden olmaz..irem.. sağol tuna.. henüz o aşamada değiliz... 
bu geceyi ,bir atlatalım da...  düşüncem,daha netleşir...ergünüm gelecek zaten ,hülyanın
nikahına..  
konuşuruz o zaman.. 
 
kahveleri koydum ,masaya...
 
bende oturdum... 
z--- eline sağlık... sen,sigara  içmiyorsun değil mi..
ir---- hayır..
z---- aferin.. 
ir---- tuna kek de,vereyim mi.. 
 
tu---- sonra yeriz, canım... halamın selamı var... öpüyor seni... duyunca,çok sevindi.. 
aynen söylüyorum..dedi ki.. dilesin benden ,ne dilerse..
 
ir---- sağolsun... içtenliği yeter.. birşey istemem... 
tu--- ben de, öyle dedim... ama.. dinletemedim... 
 pazartesi ,seni mutlaka görmek istiyormuş.. 
 
ir---- iyi giderim.. görsün.. 
kahveyi bitirdi ,zuhal... 
 
z---- benim kalkmam lazım.. size doyulmaz.. iki orta ,bir sade.. hadi bana müsade.. 
 
tu---- hah hah hah.... dur dur... bırakırız seni.. 
z---- tuna.. irem de dedi.. ama.. benim hava almam lazım... gerçekten.. kafamı dağıtmalıyım.. 
hoşçakalın... 
 
zuhalle vedalaştık.. 
o aşağıya inerken... ben de cekedimi giyip,çantamı aldım ... 
 
ir---- kendimi kötü hissediyorum, gidelim de, bitsin bu işkence... 
tu---- yapma ya,böyle... 
 
ir---- (açtım kapıyı...) bir dakika daha durursan... kimse götüremez beni.. haberin olsun... 
tu---- (dışarı geldi ,yanıma...) ben de, mi... götüremem yani.. 
ir---- ............. 
 
kapıyı kilitleyip... elimi tuttu... 
 
tu---- umarım, çooookkkk .. ileri de birgün..
babanla ,fasulye halini görmeye gitmiştik diye.. çocuğumuza da anlatırsın.. 
 
ir----  tunaa.. nereden aklına geldi.. hiç ,düşünmemiştim... 
 
tu---- (gülerek..) dikkatini dağıtmak,işe yarıyor ya... onun için,söyledim...şimdii.. gidebiliriz... 
ir---- tunaaa.. sağol.. 
tu---- sende aşkım... 
 
 
neval hanım,kapıda karşıladı bizi... güler yüzlü,hoş bir bayan...
 
 benden birkaç yaş büyüktür.. herhalde..
 
yengem aramış , doğum evinin de başhekimi  tabi... 
hocalarına ,saygıda kusur etmiyecekler ya... bir ilgi ,bir ikram... bir de,tatlı dilli... 
 
ben gevşedim .. 
konuşturdu beni.. tunaya da ,birşeyler soruyor... 
notlar aldı.. sonra.. içeri geçelim mi ,dedi... ben tabi, dedim.. ne korku ,ne tedirginlik... 
girdik odaya... 
 
bir saat sonra.. gülerek.. çıktık.. 
neredeyse.. sarılacağız birbirimize.. 
yengem işini biliyor ,sahiden de... 
halimi görünce.. neval hanımın ,uygun olacağını düşündü demek ki..
 
neyse bizi aydınlattı.. neler olabileceği konusunda... dikkat etmem ,gereken hareketleri..
yememden tut da,giyeceklerime kadar.. aklınıza ne gelirse.. söyledi.. 
tahliller istedi.. sonuçları alınca.. fasulyemi gösterecekmiş.. 
ben geç kalmazmışım.. bir an önce, görmek istediğim için... şuna bak.. bir de kurnaz... 
 
ücretini ödeyip.. çıktık.. 
ben içeride.. yaylaya gidebilirmiyiz, yol sakıncalı mı ,diye sormuştum... 
o da.. hayır.. hiç bir kısıtlaman yok şimdilik dedi,.. üşütme diye de uyardı.. 
 
saat altıya geliyordu... ben pür neşe.. arabaya bindim... hareket ettik... 
 
tu---- doktor nasıl dı,bir daha gitmem diyecek misin.. 
ir---- aaa,ben öyle birşey mi dedim... 
 
tu---- (gülerek...) sen ,yok musuunn... gerdin ,beni de.. 
ir---- gevşetirim de,istersen... işlerin bitti mi.. yarına var mı,yani... 
 
tu---- büroyu soruyorsan.. bitti.. necla hanımı da,evine getirdim.. babanla konuştum, selamı var.. annene duyurmamış,sen de söyleme.. 
 
ir--- as... iş madem bitti..yaylaya gitmek ,istiyorum... 
tu---- .......... sahi mi.. 
ir---- eveett.. neval hanıma da sordum... gidebilirsiniz dedi... 
 
tu----  tekire gidelim öyleyse... diğer evi ,yarın gündüz.. görürüz.. 
evden,eşya.. alman gerekiyor mu... 
 
ir---- hazırlamıştım ama... boşver ya... oradakilerle ,idare ederiz... sen ısıtırsın ,beni nasılsa... 
tu----( gülümsedi... ) ısıtırım da.. anahtar da evde.. hazırladıklarını da, alırım..
ir---- bende ,üstümü değişip..montumu alayım... öyleyse... 
 
eve gelip.. . 
aceleyle.. kalın pantolon ve kazaklarımızı giydik... ben keki saklama kabına koydum... 
on dakikada... aşağıya indik... 
hı ben, annemi arayıp.. yaylaya gittiğimizi söyledim bu arada... 
merak etmesinler.. diye... 
 
hava karardı.. yağmur da yağıyor... tuna dikkatle, kullanıyor arabayı.. 
tekire gelinceye kadar.. radyo dinledik.. 
çok konuşmadık.. 
yol kenarında hafif bir,kar tabakası var..hala... ve çok soğuk ..
 
... yemek yedik.. lokantalardan birisinde... 
çaylarımızı içtikten sonra... 
 
klubemize, gittik... 
farların ışığı vurunca... kocaman olmuş, beş siyah köpek ... arabanın yanına geldiler... 
unutmamışlar kokumuzu... 
 
ir---- tunaa şunlara bak.. nasıl büyümüşler... hiç havlamadılar hayret.. tanıdılar..
 
tu---- yaa.. nasıl sadıklar.. (eliyle birisini işaret ediyor ) ben de, seni yalayanı tanıdım.. 
ir--- hahaha... 
 
tu---  ben açayım kapıyı.. sen sonra in... yine yağmur yağıyor..
bu sefer,ıslanmak istiyorum diye... koşturmazsın değil mi.. 
 
ir---- kim demiş.. ben aynı iremim.. koş .....mam... tamam.. 
 
tu---- (gülerek... ) aynı olduğuna ,emin misin... bak, nasıl duruyorsun... 
ir---- damarıma basma... mecburiyetten.. oturuyorum... 
tu---- hah hah hah... 
 
inip... koştu ,kapıyı açmak için... 
ayy,içim gidiyor... yağmur öyle güzel yağıyor ki... 
ben yerimden kıpırdamadan, oturuyorum... 
 
"""""''yaptığımın ,çocuğum için...özveri olduğunu sanıyordum ,o zaman... 
oysa ben fedakarlığın manasını bile ,bilmiyormuşum... 
'"""""""
 
kapımı açtı... köpekler yine ,çevresindeler tabi.. 
 
tu---- irem.. kucağıma gel.. yer çok kaygan.. 
ir---- canım.. bir gören olur... bırak.. yürürüm.. 
tu---- ya olsun.. karımı taşıyorum.. kime ne.. 
 
kucağına aldığı gibi.. içeri götürdü... beni... 
hafifçe ıslandım... korumasına rağmen... 
 
arabadan giyeceklerimizi de, alıp geldi... 
 
ben gaz lambasını yaktım.. 
o da.. ocağı yaktı... çabucak..
kuru kütükler, çam kokusu yayarak... yanıyorlar..
sedire oturdum... 
 
ir---- ayy.. özlemişim burayı... 
tu---- bende.. üstüne battaniye al.. irem..
ir----- yorganları ,devirirmişim yine... 
 
 
tu---- yok canım..daha neler.. bana kızınca ,yapıyorsun onu... 
ir---- niye kızdığımı bile ,unuttum.. ama barışmamız aklımda.. hadi ,şakacıkdan kavga edelim... 
 
tu---- hah hah hah... 
ir---- dur sen... ben, bişi bulurum şimdi.. 
 
battaniyeyi aldım ,omuzlarıma.... 
 
tu---- iremmm.. rica ederim,bulma.. 
sen kaç gündür olanlar yüzünden ,şikayet etmiyor muydun.. 
senin kadar, benim de ihtiyacım var.. huzura.. 
barışalım diye,şaka bile olsa...kavga edemem.. 
ne gerek var ki ..barışmayı tekrarlasak yeter... 
...hem biz kavga etmemiştik.. 
 
ir---- benim, yırtmaçlı bir battaniyem vardı... onu bulayım önce..
tu---- bırak şimdi..yırtmacı ... soğuk,yanıma gelll.. ısınalım..
..
mindere ,yanına oturup... battaniyeyi omuzlarımıza ,koydum... 
 
alevlere daldı ,gözüm.. 
tuna belime sarıldı.. koluyla... sessizce oturduk, bir süre.. 
 
ortam çok hoş...
 
yanaklarım da, ateşin etkisi... 
tunanın kokusu.. aklımın,vücudumun dinlenmeye.. ihtiyacıyla birleşip...  
ben,kaykılınca...
 
tu---- güvercin,yatalım mı... 
ir---- hımm... ama divanda yatalım.. 

Hiç yorum yok: