Translate

14 Şubat 2012 Salı

225.bölüm..


gördüğüm rüyanın ve sıcağın etkisiyle.. sıkıntıyla uyandım..terlemişim.. 
tunanın kolunu , belimden... kaldırıp doğruldum divanda.. 
 
tu--- canıımm.. ne oldu.. niye kalktın.. 
ir---- .. terlemişim.. tuna.. üstümü değişeceğim.. 
tu---- ateşi canlandırayım ,öyleyse... 
ir----- yat sen... ben odun atarım... 
 
kalkıp.. odunları attım, közlerin arasına.. tutuştu  hemen... 
 poşetin içinden... atletimi ve geceliğimi aldım... 
 
eşofman kalın geldi ,demek ki.. 
minderin üstüne oturdum... giyinirken.. 
tuna da, elini ..yastıkla yanağı arasına koymuş bana bakıyor... 
 
ir---- kusura bakma..uyandırdım seni de.. saat kaç.. 
tu---- daha,saat üç ..  erken yattık ya..tuna tuna diye ,sayıklıyordun.. uyanmıştım zaten.
 
çıkardıklarımı kaldırdım.. 
 
ir----- rüyamda seni gördüm.. tuna.. 
tu---- (yorganı açtı.. ) gel de.. anlat.. kötü müydü.. 
 
yattım,yanına..
beni saran kollarına ,dokundu parmaklarım...hissetmek istercesine...
 
ir---- anlamı ,kötü mü bilmiyorum... ama çokk sıkıntılıydı..
buraya ,ben olmadan gelmişsin... bu divanda ,yatıyordun yine.. saçların,sakalların uzamış..
zayıflamışsın.. heryer dağınık..  soğuk....ateş yok.. ışık yok...  o dışarıdaki köpek ,yatıyor yerde..
 girdim içeri... dışarıdan güneş ışığı ,vurdu.. kapıyı açınca, 
kesif bir içki ve sigara kokusu duyuyorum, gerçek gibi. 
kırık şişeler var etrafta..  camları parlıyor sadece... bu,sefalet içinde.. yanına yaklaşıyorum..
 
tu--- tamam irem.. anlatma artık... yemekten, hemen sonra.. yatınca.. kabus görmüşsün ,sen.. olanlar da,ağır geldi..bilinç altı işte.. 
sensiz ne işim var, benim burada.. ne içini karatıyorsun.. faldı,rüyaydı.. boşver bunları.. 
dön bana, bakayım... 
(döndüm usulca... gözlerimde biriken, yaşları sildi...eliyle... )
öptü burnumu... ) moralini bozmanın ,alemi var mı... 
(elimi  ,sakalının üstüne bıraktı... )  ben yanındayım.. gördüğün gibi... dokunursan ,inanırsın.. 
 
gülümseyip...sakalının üstünde gezdirdim, parmaklarımı...
 bıyığını, gamzesini dolaştı bakışlarım..
 
ir---- inanamadım,hala.. 
 
öptü dudaklarımı..  yavaşça..
kanımı kaynatan.. dokunuşlarının eşliğinde..
kalp atışını ,göğsümde hissedene kadar..  inanmak istercesine, yaslandım  
sıcacık vücuduna.... 
 
 
****
tuna ,yanağımı öpüp...beni uyandırdığında.. horozlar ötüyordu.. 
 
tu--- canıımm.. kahvaltılık birşeyler almaya
gidiyorum.. 
ir---- tunamm.. sıcak ekmek de,al.. olur mu... 
tu----(gülerek   ) alırım bir tanemm.. uyu biraz daha... ama kabus görme ..
 
 çıplak kollarımı ,yorganın dışına çıkarıp esnettim vücudumu...
 
ir----  ... hımm.. görmem... geç kalma.. ben de,çay yaparım... 
tu---- tamam... da.. nerede.. yapacaksın... 
ir---- ateş var ya.. . hıı, yumurta da..isterim.. yakacaktım ya... hah hah hah... 
 
tu---- (saçlarımı okşayıp, alnımı öptü...)   senin elinden, herşeyi yerim.. hadi by.. 
ir---- tunam... 
öpücük ,attım elimle... 
 
tuna gidince,dubainin yedi yıldızlı otel odasına bile  .. değişmeyeceğim... 
klubemize göz gezdirdim... burada ne çok şey yaşadık.. hep özel olacak.. bizim için.. 
 
kalkıp.. ateşin karşısında..sıkıca giyindim.. yatağımızı topladım... 
pencerenin dışındaki ,kepenkleri açtım.. içeri güneş ışıkları girsin ,değil mi.. 
 
mutfak kısmındaki  çaydanlığı alıp.. ateşin üstündeki sudan koydum... çayı da demledim.. 
sacayağının üstüne oturttum çaydanlığı... 
 
banyo kapısını açtım, nasılsa orası da sıcak.. yerler,kurusun hiç olmazsa... 
havlularımızı odaya asmıştım, onları katlayıp dolaba koydum...
 
yorganları aynı hizaya getirdim... minderi kaldırıp.. kare masayı ,ocağın önüne çekip... 
evden aldığım,masa örtüsünü üstüne yaydım...
tabak ,çatal ..bardak.. konuldu.. 
pencereden bahçeye baktım,çiçek var mı diye... masamız boş kalmasın dimi.. 
gülümsedim ,bembeyaz papatyaları görünce.. 
 
üstüme montu giyip.. kalpağı geçirdim başıma.. bahçeye çıktım... 
miss gibi tertemiz ve soğuk bir hava...
yağmur yok da, güneş bulutların arasına girip çıkıyor.. 
 derin derin içime çektim ,toprak kokusunu.....
köpekler hemen ,etrafımı çevirdiler.. 
kuyruklar sallanıyor ,tabi.. okşadım başlarını..
yerdeki çakıllara basarak.. papatyalardan kopardım... yemyeşil olmuş bahçe.. 
arka taraftaki evden ,bir kadın çıktı... 
 
ters ters bakıyor ,kimim diye... elimi kaldırdım...
ir---- günaydın.. adınız,haticeydi değil mi.. 
---- heee.. sen kimsin ki..  
 
yaklaştı yanıma..
ir---- ben irem.. tunanın eşiyim.. 
---- aaa,hoşgeldiniz.... kapıda mı ,kaldınız... beyim yok mu.. 
 
ir---- yok hatice..çarşıya gitti..  gece geldik de.. ben ,papatya koparıyordum... 
---- arabayı görmeyince.. şaşırdım.. bende.. sofraya buyrun.. 
 
ir---- sağol..çayı yaptım, siz buyrun.. 
----- ................çocuklar oturdular,siz buyrun..beraber yiyelim..
arabanın sesini ,duyunca döndüm... 
 
ir---- hatice.. kahve içmeye gelirim.. tamam mı... 
----- tamam.. beklerim.. 
 
hatice evine girince....
, arabanın yanına yaklaştım..... ellerimde papatyalarla...
tuna, aldıklarını çıkarıyor.. 
 
ir---- yardım edeyim mi... 
tu----  yok da , ne  işin var senin dışarıda.. hıı.. 
 
tuna eli kolu dolu.. doğruldu...ben de,kapıyı kapadım..  
 
ir---- sevgilimi karşılayım ,dedim.. bana çiçek almıyor.. bari ben koparayım dedim, işte öyle... 
yumurta aldın mı, tuna... 
 
tu---- aldıımm..
eve girdik... 
 
tu----  sıcak ekmek de ,aldım.. masamız da, hazırmıışş.. eline sağlık.. 
( elindekileri tezgaha bıraktı..)
irem ..(montun fermuarını gösterip ) bak,bakalım  burada ne varmııışşş.. 
 
 
çiçeklerimi vazo olarak kullandığım ,uzun bardağın içine koydum.. 
 
ir---- ne saklıyorsun, seenn.. göstersenee.. 
tu---- (öpmem için,yanağını gösterip ) öncee..  
ir---- (kollarımla sıkıca sarılıp.. şapur şupur ,öptüm yanaklarını... 
yüzü acı çeker gibi değişti.. ) ne oldu tunam... neyin var... 
 
tu---- (gülümsedi.. ) yok birşeyim.. 
(montun fermuarını açtı... kazakla montun arasında,
 iki tane beyaz,gonca var )
bunlar sana.. kalbimin üstünde, taşıyayım demişim.. ama dikeninin unuttum.. 
 
aldım goncaları.. masaya bıraktım, çabucak... 
kazağını, fanilasını çekiştirip.. yukarı kaldırdım... 
dikenin battığı yer ,kızarmış  ..
 
ir---- özür dilerim ,tunaa... ben ... 
eğilip öptüm ,göğsünün yanında ki kırmızılığı.. 
 
tu---- (yanaklarımı tutup.. gülümseyerek.. başımı kaldırdı..)
 iremiim.. senin suçun ne.. ufacık bir diken,battı sadece.. önemli değil..
 
ir---- ................... acıyor mu......
tu---- (başını eğdi.. ) artık acımıyor.. öptün ya..  asma yüzünü de, kahvaltı
yapalım.. hadi hadi.. 
 
belini kapattım,kazağını indirip.. montunu aldım.. 
 
ir---- otur masaya sen... goncaları vazoma koy.. sağol.. aksilik için afedersin... 
tu---- niye oturayım canım... beraber yaparız işte.. 
ir---- (ellerimi dur manasında ,kaldırdım... ) kıpırdama... ben yapacağım... 
 
aldıklarını çabuk çabuk.. tabaklara yerleştirip... masaya getirdim... 
 
yumurtayı çırpıp.. tavayı sallayarak ateşte pişirdim... çaylar ,omlet.. terayağ.. ekmekler..
 
unuttuğum birşey var mı diye bakındım... oturdum karşısına... 
 
ir---- buyur hayatım.. 
tu---- nefis görünüyor.. sağol.. 
 
kahvaltı ettikten sonra...keyif, çaylarımızı içtik..
 
ir---- bana kuyudan su getiriyorsun,ben de bunları yıkıyorum... şişşş ,ağzını bile açma... 
tu---- (gülerek.. ) çok soğuktur su.. 
ir---- ısınmış suyla ,beraber kullanırım.. sonra haticede kahve içeceğim...
 
tu---- hımm, bak sen.. ekildim ha.. 
ir----- sofraya buyrun dedi... bende siz buyrun dedim.. 
sen gelince de.. kahveye geleceğimi söyledim.. mutlu oldu kadıncağız.. 
 
tu---- peki... önce git.. gelinceye kadar ,çektiğim su  ... ısınır.. tamam mı.. 
ir---- tamam.. keki de götüreyim.. çocuklar severler.. 
tu---- ( güldü )iremm... bürüceğe gidelim miii.. gitmeyelim mi.. 
 
ir---- sen bilirsin.. geri buraya mı ,döneceğiz..
tu----yok, çiftliğe dönelim.. ikimizin de, okul için hazırlanması lazım.. 
 
ir-----  tatilimiz bitti mi ya ... 
ilk ders ve karşınız da saliha hoca... nınını nıııııı... 
hediyesini görünce ,çookkk sevinecek... çok... 
 
tu---- iremm.. verme bak... kadına ,akrep demeye getiriyorsun.. yanlış anlar, falan... 
gerçi senin niyetin de ,o ama.. yine aranız bozulursa, çok kötü olur.. 
 
ir---- ............ okullar kapanırken ,veririm bende...illa ki ,vereceğim yani... 
 
tu---- şimdi verme de.. 
ir----çay içer misin...
tu---- olur.. içerim.. 
 
çayları doldurdum... 
ir---- beş mart hangi güne geliyor.... tuna..
 
tu---- malesef pazartesine.. bir hafta öncesinden.. gidilmesi lazım yani... 
 
ir---- salı gideceksin.. perşembeye kadar.. on gün yoksun... anladım... 
nikah neredeymiş... balayı için konuştun mu... 
 
tu---- beyoğlu evlendirme dairesinde, olacakmış nikahları... 
sonra..arkadaşları, yatta parti vereceklermiş.. davetiye göndermiş... okuruz.. 
balayı istemedi..
pazar günü,almanyaya gönmesi gerekiyormuş.. 
hiç içime sinmiyor sensiz gitmek .. gitmesem olmaz.. ne yapacağımı şaşırdım bende..
 
ir---- cık, gitmen lazım.. başka abin mi var.. 
tuğrul abinin de,doğru dürüst evlendiğini görmemişsin zaten... 
 
tu---- haklısın.. 
 
masayı toplayıp... bulaşıkları lavoboya koydum...
keki  koyduğum saklama kabını alarak.. 
öptüm yanağını.. 
 
ir---- tunam.. gidiyorum ben.. 
tu---- gecikme .. 
montumu alıp.. çıktım.. 
 
*****
 
hatice ne yapacağını, nereye oturtacağını şaşırdı...benimle yaşıtmış..
 kahve pişirdi hemen.. 
iki  küçük kızı var.. kek çok makbule geçti.. çocuklar yerlerken.. bizde.. sohbet ettik.. 
kocası hayvanları otlatmaya götürmüş... çok çalışkan hatice de... 
 
evleri kutu gibi..  nohut oda ,bakla sofa misali.. 
saklama kabına ,kendi yaptığı peyniri.. bir küçük tencereye  de,kese yoğurdu doldurmuş..
almasam olmaz.. alırsam ,rızkını veriyor... içime sinmez... 
 
ir---- hatice.. çok zahmet etmişsin, sağol.. .. bana  da ,yaparsan  alırım..
ama parasıyla... üç kilo olsa yeter .. tamam mı.. 
 
---- neyin parası.. hanımım.. burada oturuyoruz, ne kira veriyoruz...ne bişey, 
toprağı veren ,beyim ...ekip, biçip yiyoruz.. meyve ağaçlarından faydalanıp.. pazarda satıyoruz.. 
 .... hayvanları veren de, beyim.. 
sütünü, yoğurdunu ..peynirini...  yumurtasını.. kullanıyoruz.. 
daha sen ,ne parası vereceksin bana... 
 
ir----olsun hatice.. emek veriyorsun ,sende.. hem ben,bir arkadaşım için istemiştim.. 
o çok sever bu,peyniri... gidiyorsun, bana al demişti... 
---- hıı, öyle mi... beş kilo var.. götürürsen.. vereyim... 
ir---- tamam... götürürüm... 
 
çocukları öptüm.... o peyniri getirirken... nasıl güzeller.. yanakları ,elma gibi.. maşallah.. 
cebimde de..para yok ki.. harçlık vereyim.. neyse artık başka geldiğimizde veririm.. 
 
haticeyle arabanın yanına kadar getirdik.. peynir kavanozunu... 
ir---- giderken ,parasını veririm tamam mı.. hatice.. 
---- tamam tamam.. acelesi yok... 
 
tuna görmüş bizi... pencereden.. 
yanımıza geldi... 
tunaya bir kaş göz ,işaretiyle.. beraber.. 
 
ir--- tuna,hani yeliz peynir istemişti ya.. ... haticeden aldım bende..
 
tu--- hatırladım... al demişti... parası da ,burada.. bak.. buyur hatice.. 
 
verdi parayı.. 
---- sağolun.. beyim.. bir daha isterse , yaparım ... 
tu---- ister ister.. yap sen.. gelince alırız yine..
ir----eline sağlık, hatice...yoğurt ve peynir için teşekkür ederim..  gönderdiğin yemekler için de, görüşürüz.. 
 
öptüm yanaklarını.. 
şaşırdı utandı.. gülümseyerek... evine gitti... 
 
tuna peyniri.. .. arabaya koyarken... 
kısık sesle... 
tu----demek ,yeliz istedi ha... işe bak.. hiç haberim yoktu..
 
elimdekileri ,bagaja bıraktım ben de.... 
ir---- suss... istedi işte... su ısındı mı.. 
tu----( gülerek ,örttü bagajı .. ) ısındı... gel de,bak.. 
 
girdik içeri.. mutfağa bakmak için.. eğildim... tuna da.. arkamda duruyormuş.. 
yıkanmış bardakları ve tabakları görünce... döndüm.. aniden.. 
burun buruna geldik.. 
ir---- sen mi,yıkadın..  
tu---- elin üşümesin dedim, goncam.. 
 
ellerimi ,sakallarının üstüne koyarak..öptüm yanaklarını... .
 
ir---- sağol ,şımartıyorsun beni.. yıkamadığım şey mi .. sanki... 
tu---- (sarıldı belime... ) olabilir, ben kıyamıyorum sana... yıkama.. 
istemiyorum..demiştim..dimi.. 
 
ir---- (başımı göğsüne, yaslayıp, beline sarıldım...)
ah tunam.. sana,ne diyeceğimi bilemiyorum..
 yine gerçek olmadığın konusunda ,şüpheye düştüm.. 
 
tu---- hımm.. anlatırdım da.. zaman yok... gidelim mi, hayatım... 
ir---- gidelim..canımm.. çiçeklerimi alayım da.. 
tu---- bırak.. buranın ,anısı olsun onlar...
ir---- peki... 
 
ocağı ,tekrar kontrol ettikten sonra.. 
kapıyı kilitleyip.. 
arabaya bindik... götürdüklerimi de ,bıraktım orada...
 
****

Hiç yorum yok: