Translate

14 Şubat 2012 Salı

223.bölüm..


saadet teyzem de ..çokkk başka..... ;
 
ir---- aloo.. saadet hanıımm.. 
h--- iremm.. sen misin bacım.. 
 
ir---- benim ,hayal abla... teyzem yok mu.. ne zamandır arayamadım,bir sesinizi duyayım dedim... 
 
h---- iyi ettin,irem ..annemi bilirsin ya.. söylenip duruyordu.. banyoda şimdi.. çıkınca, arar seni..
 
ir---- tamam..da, çıkacağım birazdan.. sen selam söylersin artık.. annem bahsediyordu,
herşey ablama , kalmıştır bilmezmiyim...dedim bende... 
 hülyayla ,eniştem nasıllar.. nikaha az kaldı ama yapabileceğim bir şey var mı..
 
h---- yok bacım ,yok.. okulun var, evlisin kolay mı.. babam bildiğin gibi.. bir gün iyi, bir gün kötü.. 
hülyayı ne sen sor, ne ben söyleyim.... rüzgarda,uçacak sanki... kürdana döndü... 
ben desen,bütün pikolar.. dikiş işlerini yaparken ..bir de.. annem tepemde .. şu olmadı, niye bunu böyle yaptın.. öldürdü beni..  
ütüyü zuhal yaptı sağolsun,herşey elinden geçti kızın.. 
 
 çeyizi, göndereceğiz yarın.. bizde arkasından gideceğiz ,tabi.. 
annen gelemem dedi.. haklı kadıncağız... 
sevim teyzem gelecek.. sende buyur gel..
 
ir---- sağol da..  gelemem ki.. allah sana kolaylık ve sabır versin.. 
 
h---- amiiiiinnn... niye gelemiyorsun.. enişte mi göndermez.. 
 bizim sümüklünün evini ,el elden yerleştirirdik ....
nazlı hanım.. nasıl kadın olacak ,bilmiyorum valla... 
kaynana,kaynata.. görümce .. aynı apartmanda oturacaklarmış... 
 
ir---- hayal ablaa... yakmayın ya ,kızı.. valla hiç içim almıyor.. 
hülyanın, başka birisiyle evleneceğini düşünemiyorum bile... teyzem, çok ah alacak... 
 
kısık sesle... 
h---- ireemm.. annem çıktı banyodan... bana dediğini.. söyleme sakın.. veriyorum.. hoşçakal.. 
 
s---- kim.. kim.. 
h--- irem anne.. 
 
s---- abooo.. sen bizi ararmıydın, kuzuumm.. kara gözlerinizi ,severim siziinn... benim gibi teyze
aranmaz mıı.. el kapısı böyle işte,ölürüm yolunuza ... 
 
hayaall.. kalbim çarptı ,hele bir meyve ver ağzıma.. sıcak sıcak suyu ..dökündükçe ,fenalaştım... 
ciciannemin dediği gibi.. bir yiyesin, beş yıkanasın derdi ,rahmetli... vayy.. canı rahmet istedi.. 
 
kız annene dedim.. babamın mezarını ziyaret edelim diye.. daha götürecek anam.. 
nasıl ciğersiniz bilmiyorum ki... abooo, ben tutkunum bacım.. 
 
tuna nasıl,aferin ha.. senin ,gözünün içine bakıyordu ... allah şansınızı ,açık etsin kızım.. 
kızlarımız da,oğullarımız da... pırıl pırıl ..
yavrularımızın.. kaderleri de, güzel olur inşallah... iki kaşığı varsa,kır birisini derdi halam... 
bizim kıracak, kaşığımız bile yoktu ki.. ama allah için ,arifim de .. bir dediğimi iki etmedi.. 
 
üç kuruş maişle , hem geçindik.. hem de,avrattım bak.. iki kızımın ,çeyizini bile yaptım.. 
görenler parmak ısırıyor... 
ahhh ah.. ömrümü verdim, o derme çatma evlerde.. yine de herifimi üzmedim... 
aman arifim, canım arifim... 
boyuna kurban olsun annen,dedim durdum.. ... bir gün yüzümü eğmedim... gençliğimi güzelliğimi
verdim, bir bakan.. dönüp bir daha bakardı bana... 
şimdi de.. bir meyve istiyorum.. hala gelecek... 
hayaaaalll.. kız boğazım kurudu nerede kaldınn..  
irem kuzum ,hiç sesin çıkmıyor... 
 
ir---- teyzem.. ne desen haklısın..  hayal ablama ,anlatmıştım ben.. niye aradığımı.. 
tuna beni bekliyor .. gitmeliyim... 
öpüyorum.. herkese selam..söyle.. hoşçakal... 
 
s---- güle güle ,kuzum... bekletme tabi ,kocanı.. sende selam söyle..
 arada bir hatırladığında , yine ara.. 
hoşçakal... 
 
ahizeyi kapatıp... deriiiinnn derin ,nefes aldım... ay iyi ki, annem böyle değil diye ..şükür ettim allaha.. 
hamile olduğumu bilmiyor.. demek ki..
bir de niye haberim yok diye ,fırça yeriz artık... babam,es geçmiş onları.. 
 
tunanın halasına müjde vermek gerekir ,asıl.. ama ben söyleyemem tabi... 
hatırlatayım da,tuna arasın yada uğrasın .. 
 
içim bir tuhaf oldu.. bu nasıl bant kaydı gibi.. konuşmadır.. hep aynı.. hiç mi unutmaz insan... 
allah sabır versin valla.. sinir hastası olacak hayal abla ,bu gidişle... 
 
büroyu aradım... 
ir---- alo, 
v---- buyrun...
ir--- vahide hanım, ben irem.. tuna izinli olduğunuzu söylemişti.. yaralanmışsınız sanırım.. kolunuz nasıl.. 
 
v---- sağolun, irem hanım .. gayet iyiyim,ufak bir sıyrık sadece... 
burayı toplamalıydım.. 
tuna bey de.. gelince.. ikimiz ,çabucak
yaptık.. siz nasılsınız..çok telaş ettik.. bayılmışsınız.. 
 
ir---- ben de,iyiyim sağolun.. sevindim.. vahide hanım,büyük geçmiş olsun ,size.. 
tuna orada mı... 
 
v----  tuna bey.. yarım saat önce ,çıktı.. temizlik için.. bir bayan göndermişsiniz.. 
çok makbule geçti.. temizliğimiz de,neredeyse bitmek üzere.. 
 
ir---- büro mahvoldu diyordu ,tuna.. bende, iyi olur dedim..  
v---- bir dakika.. tuna bey, geldi.. 
ir--- bekliyorum... 
 
dinliyorum sesleri.. 
 
v--- hoşgeldiniz.. irem hanım telefonda.. 
tu--- tamam,içeri bağla.. ben çağırmadım..siz mi buldunuz ,temizlik yapan hanımı.. 
 
v---- irem hanım ,göndermiş.. kayınpederinizle geldiler... buranın halini de, gördü malesef... kırılan camı takıyorlardı,geldiğinde... yardım etti,onlara.. 
bir kahve ikram ettim.. biraz konuştuk,çok üzüldü.. selamı vardı size.. 
 
tu---- as. senin işin bittiyse.. evine git de,dinlen.. 
v---- giderim,tuna bey.. 
 
v---- iyi günler,irem hanım.. bağlıyorum.. 
 
ir---- size de.. kendinize dikkat edin.. 
v---- ederim efendim.. siz de,edin lütfen.. korkuttunuz bizi.. 
 
telefon çaldı bir kere.. sonra ,tunanın sesini duydum... 
 
tu---- canıımm.. 
ir---- tunaamm.. nasılsın,bitti mi işlerin.. 
 
tu---- eh işte, sayılır.. dışarıdaki hanımların ve   senin.. sayende..
sağol.. sen...ne zaman ,haber verdin ki..
babana.. keşke söylemeseydin,üzülmüş.. 
 
ir---- seni ,uyutunca annemi aramıştım..  sadece necla ablayı gönder ,büroya dedim.. o da sürpriz yaptığımı sanıp.. baban götürür dedi..itiraz edemedim... 
veee ben böyle teşekkür etmemiştim.. 
beni mest etmeni ,bekliyorum... 
 
tu---- (içini çekerek ) ben o kadar becerikli ,değilim ki.. ... mest etmem, için.. yanında ve keyifli olmalıyım.. 
yurdu kundaklayanı ,görmeye gittim.. bu insanları anlamıyorum..
itiraf etmiş,sedatın para verip yaptırdığını... işin acı yanı.. orada kalan bir öğrenci..bunu yapan..
ben ona kucak açmışım,yaptığına bak.. 
18 yaşında daha.. pişmanım, şeytana uydum..affet diye yalvardı.. 
 
ir----.............. ettim dee.. 
tu----(içini çekerek ) ettim...
ir---- hiii, benim merhametli aşkım... seni çok seviyorum.. iyi yapmışsın... 
 
tu---- bilmiyorum,iyi mi yaptım.. kötü mü.. nedim bey ,karşı çıktı ama... 
en azından cezası hafiflesin , hayatı benim yüzümden.. kararmasın istedim... 
şikayetimi geri çektiğimden..
sigortadan alacağımız para da .. yok artık.. 
cemil beyin oteline ,yerleşiyorlarmış öğrenciler.. 
çok memnunlarmış... 
müşavire verdim yetkilerini.. teminatlarını aldım.. işte böyle hayatım... 
 
ir---- senin, o paraya ihtiyacın yok.. boşver ,hayır yapmışsın.. bir insana, geleceğini vermişsin...
daha ne olsun.. 
otel ,iyi oldu.. sahiden de.. 
başka neler var... 
 
tu---- başkaaa... seni ve fasulyemi çok özledim.. 
 
ir---- bende seni, özledim... 
görmek istiyorum.. şu meşhur fasulyeyi.. saat dörtte randevumuz var.. 
ben gelecektim ama.. gelmesem de ,olur herhalde.. 
 
tu---- olur olur.. birşey kalmadı zaten..  dörde kadar ,gelirim bende..
 
ir---- tamam.. hııı, tunaa.. halana söyledin mi.. 
tu---- ayy,unuttumm.. aklıma bile gelmedi.. 
 
ir---- sevinir diye ,düşündüm de.. 
tu--- sevinmek de, laf mı.. delirir herhalde... tamam canım, uğrayıp söylerim... 
ir---- tamam.. görüşürüz.. öptümm.. 
tu---- ben de.. seni.. 
 
kapattım ... telefonu.. 
mutfağa girip... birşeyler atıştırdım... 
kek malzemelerini çıkardım.. yaylaya gidersek ,yanımıza da alırız hem... 
 
mikseri çıkardım.. keki çırpıp ,fırına koydum.. bir de krema yapayım,bari.. belki yine beraber
süsleriz.. tunayla.. 
kremayı da ocağa koyup, karıştırarak pişirdim güzelce... 
 
gözüm de, saatte.. zaman yaklaştıkça ,elim ayağıma dolaşır oldu... 
heyecandan karnım ağrıyor.. kahretsin.. her doktora gidişte, böyle olacaksam... yandım ben.. 
 
hafif bir makyaj yapıp..üstümü değiştim... gezmeye gidiyorum diye ,kendimi kandırıyorum..güya..
 
kek pişti.. çıkardım.. bir dilim kesip ,tadına baktım.. nefis olmuş.. 
zil çalınca..  açtım..
tuna diye de.. kapıda bekliyorum...

Hiç yorum yok: