Translate

14 Şubat 2012 Salı

210.bölüm..


bak,şimdi aklıma nereden geldi.. 
yayladaydık.. ben altı yaşındaydım,sanırım.. dayım, İstanbulda okuyordu o zaman..bizi ziyarete gelmiş... 
 
 bahçede ki.. --  babamın bunu koparmayın,olgunlaşsın  da.. yiyelim ..--  dediği kavunu .. 
koparmadan.. kaşıkla,içini oyup yemiştim... çocukluk işte.. 
 
o zamandan ,emirlere itaat etmiyormuşum demek ki.. 
biraz da.. pis boğazlık ,söz konusuymuş sanırım... 
sanki evde ,kavun yokmuş gibi... 
 
neyse.. 
 
babam fark etmiş.. tabi.. 
nuriyle beni karşısına aldı.. 
annem ve dayım da yanımızdalar.. 
yemek yiyeceğiz...
 
"ah---kim yedi kavunu .. 
ikimizden de ses yok.. 
 
bir daha sordu.. nuri ben yemedim ,diyince.. ben de,yemedim dedim.. 
babam peki diyip.. güya bize inandı.. 
oturun hadi, dedi.. 
 
biz masaya oturduk.. yanyana.. 
 
dayım da, tam karşımızda.. ikimize de ,dikkatle bakıyor... 
e---- (babama döndü... ) enişte , kavunu kim yemiş... ben buldum .. dava açacağım.. ona.. 
en az beş yıl hapsi var... bu suçun.. kabul ediyor musun.. 
 
ah---- ediyorum... 
ir---- aaa, kavun yemenin ...cezası mı var dayı... 
e---- hayır, yalan söylemenin var.. tadı nasıldı ,irem... 
ir---- hımm, bal gibiydi dayı... çokk güzeldi.. "
 
hepsi bana hem kızgın ,hem de.. ayıplayarak bakınca.. 
dediğimin farkına varıp.. ağlamaya başlamıştım... öyle çok utanmıştım ki.. 
bir daha,ufak beyaz yalanlar da dahil..
 aileme asla.. yalan söylemedim...  dayımın bakışlarından,ürkerim hala... 
işte nedim beyin ,bakışları da öyle...
 
 
tuna gell.. diyince.. 
neredeyse... bana mı diyorsun ,diyecektim... 
vahide hanım içeri girince.. kurtardı beni.. 
 
v---- kimlik demiştiniz, geldi buyurun... 
tuna alıp.. bana uzattı... 
 
tu---- sağolun vahide hanım... biz çıkıyoruz şimdi.. arayanları.. not edin, 
buraya tekrar...uğrayamayız da.. yanınıza alın.. 
gece, evinizden ben ararım... 
 
v---- peki efendim.. diyerek çıktı... 
 
tu---- nedim bey.. eşime ,tam yetki veriyorum.. vekalet hazırlanıyor..haberiniz olsun.. 
yarın,yurt olarak kiralayacağım yerin ..adresini bildiririm.. sigorta yaptırırsınız... 
 
n---- tamam.. yaptırırım.. bu yangın meselesiyle ilgili olarak.. sigorta müfettişleriyle konuştum.. 
sabotajdan neredeyse eminlerdi..
iyi ki, tatil dolayısıyla...
 yurdun,tam bakım ve onarımını yaptırmışsınız..yoksa ,başınız çok ağrıyacaktı... 
denetleme şirketinin raporunun, elimizde olması .. büyük şans oldu... 
yangının,yemekhaneden çıkmasının imkansız olduğunu söylediler... 
kullanılmıyormuş ve hiç tüp yokmuş ..çünkü.. 
 
tu--- evet, nedim bey.. biliyorum..
tüp olsa felaket olurdu... sahiden de.. 
ve sedat bey bunu bilmiyordu...  
şüphem doğru çıkmasın diye ,dua ediyorum.. 
eğer ,yangın..onunla ilişkiliyse .. rapor gelince.. hemen bir dava daha ,açmanı istiyorum.. 
maddi ve manevi adı altında.. dudak uçuklatacak ,bir rakam yaz tazminat olarak... ödeyemesin..
 
n---- (gülümsedi.). teminatlarını mı..alacaksınız.. 
tu--- hımm,evet.. bana bulaşmanın, aç gözlülüğün... o çocuklardan çalmanın 
..ne demek olduğunu, göstereceğim ona.. 
 
n----sizinle gelmemi istermisiniz... ifade için.. 
tu--- gerek yok... dün ifade verdim zaten... hatırladığınız başka birşey var mı,diye soracaklardır ..
bugün de.. okuyup ,imzalayacağım.. 
 
n---- peki, iyi günler size.. kolay gelsin.. tanıştığımız için,memnun oldum irem hanım..
ir---- bende nedim bey.. 
tunayla tokalaştılar.. nedim bey çıktı odadan... 
 
tu---- irem.. hadi,gidelim.. yerin rahat geldi ,bakıyorum... 
ir---- (ayağa kalktım hemen.. ) yooo, inan ki..diken üstünde gibiydim.. ne zormuş burada oturmak... 
tu---- ee, zordur.. o arayanların ,listesini de al... eve gidince bakarım... 
 
****
arabaya bindiğimizde... saat bir buçuk olmuştu... 
tuna kullanıyor... 
tu---- acıktın mı.. 
ir---- biraz ... 
tu---- şu işi bitirelim de... yeriz.. 
 
ir---- tuna.. birşey söylemem lazım sana... dünkü ,tedirginliğim hakkında.. 
tu---- evet, dinliyorum... nedir mesele... 
 
 anlattım.. olanları..
ir-----gece yorgundun,uyudun.. ..söylemeyemedim.. 
şimdi,gidiyoruz.. ya,emniyet müdürlüğüne.. haberin olsun istedim... 
 
tu---- (gerildi yüzü...)  pekiii.. gitmesek söylemiyecek miydin.. 
 
ir----- hani, dün fıstık meselesinde.. bana ,söylememeliydin demiştin ya... 
işte.. sende bunu sormamalıydın bana... 
çok da, anlayışlı değilimdir bu konularda... ama.. 
beraber geçirdiğimiz,şu birkaç saatin sonrasında..halini gördüğüm   için... 
duymamışım gibi ,davranacağım... 
 
tu----  pardon.. haklısın.. ben birşey demedim... sende duymadın... anlaştık mı.. 
mini eteği, sonra konuşalım..
 
ir--- evet.. anlaştık.. konuşuruz.. 
 
emniyet müdürlüğünde.. 
müdürün odasında oturduk..tanışıyorlarmış..  çay ikram ettiler.. 
sohbet esnasında ,tuna ifadesini okuyup imzaladı... 
 
iyi ki, söylemişim.. bahis döndü dolaştı.. vedata geldi.. çünkü.. 
tuna da, haberim var diyip... ilgilerinden dolayı teşekkür etti..  
 
oradan çıktığımızda... 
ben arabaya doğru ,gidecekken... tuna elimi, tuttu.. 
 
tu--- irem,dur.. birşey daha var.. buraya gelmişken.. onu da.. halledelim... 
ir---- (yürüyoruz ...etrafıma bakındım..) ne var ki, burada.. 
tu---- banka.. 
ir---- (gülerek..) ne halledeceğiz .. banka soyalım ,der gibi söyledin de...
 
tu---- (gülümseyerek..bana baktı..)   o kelimeyi.. başka bir yerde ,
kullanmayı tercih ederim.. mesela bir kadınla yanyana.. daha güzel olur.. dimi.. 
 
ir---- hiii, tunaaa.. resmiyiz bugün... neler diyorsun.. öyle... 
tu---- arada bir,özel olmak iyidir diyorum... 
 
bankadan içeri girdik... 
 
tuna ,banka cüzdanını çıkarıp.. kıza uzatırken.. 
---- aa, hoşgeldiniz ertuna bey... 
tu---- hoşbulduk.. vadesiz,bir hesap açtıracaktım.. irem kara adına.. 
buradaki ,miktarın yarısını.. yeni hesaba aktarın ,lütfen.. 
 
-----( aldı kız cüzdanı... )tabiii.. irem karanın .. kimlik bilgilerini alayım.. 
tu---- (bana döndü.. ) irem,versene kimliğini.. 
ir---- (fısıldadım... )tuna ne gerek var.. hesaba falan... çok ,fazla oldu.. vekaletler, hesaplar.. 
kendimi 
rahatsız hissediyorum ya... sanki,istemişim gibi..ne bilim... sanki sen yokmuşsun.. gibi.. 
 
tu---- rahatsız olma.. ne zamandır,yapmak istiyordum zaten... 
ne olur, ne olmaz.. ihtiyaç duyabilirsin... elinin altında, bulunsun .. hadi ver kimliğini.. 
 
 
****
 
arabaya bindiğimizde... 
 
tu---- evveett.. şimdi yemek yiyebiliriz... nereye gidelim... 
ir----- eveee... 
 
tu---- (sitemli sitemli, baktı....) aşkolsun.. yarı yolda mı, bırakacaksın...gelmeyecek misin ,benimle... 
ir----( gülümsedim...) geleceğim canım.. ne bozuluyorsun.. evde ,hem yemek var.. hemde , 
şu bluzü çıkaracağım... yandım..
 
tu----  peki, öyleyse... istersen,çıkarmana yardım bile edebilirim...
 
ir---- hah hah hah... cemil amcayı, unuttun sanırım...
tu---- (içini çekerek... ) ahhh ah... ne mümkün unutmak... 
 
****
 
eve geldiğimizde... 
hemen yemek tenceresini... dolaptan alıp ocağa koydum ,ısınsın diye... 
cekedimi çıkardım... 
 
ir---- tunaa.. nerdesin... 
tu---- burdayım,irem... kasadan,para alıyorum... ne oldu...
 
ir----- bluz çıkaracaktın ya... şu banka cüzdanını da ,koy... 
yanımda taşımayayım.. yazan rakamın fazlalığı bile ,rahatsız edici çünkü... 
 
tu---- (aldı elimden..) niye bu rahatsızlık.. kullan yada kullanma.. bulunsun.. 
gerektiğinde, çekersin.. parasız,kalmayacağını bilmek istiyorum belki.. ... 
bunu ,buraya koyarım ama.. sende, şifreyi öğreneceksin.. tamam mı.. gece soruyordun ya.. 
 
bak elime,şimdi... sağ... 29.. sol .. 19.. sağ.. 19.. sol .. 5.. 
vee.. 0... tamam mı... 
ir---- yaş,doğum günü... tamam da.. 0 ne.. 
 
parayı alıp...cebine koydu...  kasayı kapattı... 
 
tu---- (gülerek.. ) tahmin edersin, nasılsa.. aç şimdi.. pratik olsun..
 
ir---- (eğildim,rakamları söyleyerek.. açtım kasayı.. ) her yıl ,değiştiriyor musun şifreyi... 
tu----  evlendiğimizde.. değiştirdim.. istersen,değiştiririz.. her,19 kasımda..  
 
ir---- (örtüp.. doğruldum...) tamam... yaşlar değişecek.. her yıl.. üç yıl sonra.. 0 da .. değişir umarım... 
tu---- (gülerek.. ) anladın ha.. ne diyeyim ki,inşallah..
  bluzumun.. etek kısmından tutup... çıkardı...  eğilip.. boynumu öptü.. 
 
tu---- giyin hadi... bende yemeğe bakayım... 
 
o gidince.. ben pantolonumu da çıkarıp.. daha rahat birşey giymek istedim... 
açtım dolabı.. 
kahverengi pantolonumu ve yeşil gömleğimi giydim... saçlarımı yeniden toplayıp.. 
mutfağa gittim... aceleyle.. 
 
yemeği yedikten sonra... 
krem rengi cekedimi giydim... parfümümü,rujumu sürüp... 
ir---- tuna.. gecikiyoruz.. hadi... 
tu---- tamam... gidelim.. 
 
**************
 
akşam yedide,eve geldiğimizde...  yorgunluktan ,ayakta duramıyorduk... 
 
ama yurt olarak kullanılacak oteli  ,bulup incelemiş.. olmanın rahatlığı vardı.. ikimizde de... 
ayakkabılarımı .. cekedimi çıkarıp.. kendimi.. kanepeye atıp.. 
uzandım..
 
.. tuna üstünü çıkarmış.. 
salona girip ,beni görünce... 
 
tu---- ooo.. olmaz ki... 
ir---- olmayan ne.. ah bacaklarımmm.. ayaklarımm.. perişanım ...
tu---- yerime yatmışsın.. diyecektim.. demedim.. duş al.. iyi gelir.. 
 
ir----- (gülümsedim...) geelll... biraz dinleneyim de.. kıpırdayacak halim kalmadı..
çok gezdirdi..... çok yedirdi ,cemil amca..
 
tu---- (bacaklarımı tutup.. kaldırdı.. oturunca, kucağına aldı...)  
 yaa,sağolsun.. ilgilendi.. 
üstümden , büyük bir yük kalktı.. 
çocuklara ,her konuda ..yardımcı da olacak.. daha ne isterim... 
keşke ,daha önceden tanışmış olsaydık... 
 
bacaklarımı ovuyor bu arada... pantolonun,üstünden... 
 
ir---- .her şer de, bir hayır vardır... derler ya...  yurt vardı..ihtiyacın yoktu ki, başka yere... 
şimdi sende, gençler de rahat edersiniz artık... cemil amca,çok disiplinlidir eğitim konusunda... 
ders vermene de, gerek kalmadı.. hazır, iki gönüllü ..bile buldu baksana.. 
tunaa...naili , kovmadığına sevindim.. 
çocukla dışarı çıkınca.. eyvah dedim... tuna ,naili tepeliyecek... ne dedin...
 
tu---- ( içini çekti...)  sen içeri girmek isteyince.. beni ,korumak istemiş... 
gerçek niyetinin bu olduğunu ,bilmesem.. sana dokunduğu için, gözümü kırpmadan .. kovardım... 
hiç kötü bir laf ,etmemiştim.. daha önce.. bu ona ders oldu.. ne dediğimi ,ne yaptığımı ..boşver... 
hayatta,hiç kimsesi yok... irem... ama karakteri sağlamdır.. onurludur..
gördüğümde,sokakta yatıyordu..
iki yıldır.. orada.. tek bir olay olmadı.. canla başla ,çalışır.. 
sende az değilsin ,yani.. ne vuruyorsun,çocuğa.. eşiyim desene.. 
 
 
ir---- aklım başımdamıydı tuna... ters ters ,konuştu... fıstık gibi hatun, lafını duyuverince.. 
indirmişim. yere.. tekmelemediğime dua etsin.. 
 
iyi oldu... halana da, uğradık.. nihayet.. nasıl mutlu oldu, kadıncağız... 
tunaa, o seni gerçekten çok seviyor... ihmal etme sakın.. 
yavrum diyince, çok duygulandım ya... 
 
tu---- (gülümsedi.. ) seveer.. ben de,onu severim.. çok da,işini bilir... 
duymadın dimi... bana ne sorduğunu..
 
ir---- yoooo.. ne sordu ki... 
 
tu---- torun istiyormuş.. bir ayağı ,çukurdaymış.. gözü açık mı ,gitsin miş.. 
çocuklarıma da, bakarmış.. daha ,neyi bekliyormuşum... nikahta söylemiş ya.. dört ay geçmiş.. olmuyormuş böyle.. iki dakika, dışarı çıktın ya... sıraladı lafları..
 
ir----.................. ne dedin..bana çok kızdı mı.. 
 
tu---- sana değil, bana kızdı...  irem okuyor,ben istemiyorum.. nikah için geldiğimizde de ,söyledim ya hala .. dedim.. 
 
ir---- (gülümseyerek...) hiii... sahi mi.. tunaamm.. yemişsindir fırçayı... 
 
tu---- ehhhh.. epeyce.. sinirlendi, tabi.. seni hedef yaparmıyım,iremim.. 
bıktırana kadar,söylenir dururdu artık.. bırak ,ben istemiyorum sansın... 
 
ir----- tunaa..ben ..haksız mıyım.. söyle... kendimi,kötü hissediyorum ya..
 
tu---- (içini çekti.... ) seni zorlayacağı kesin.. onu biliyorum.. sadece.. neyse.. kapatalım.. bu konuyu.. 
 
ir---- evet.. kapatalım....  sağol ,iyi geldi.. .masajın...  ben kalkayım da.. 
sen de.. şu liste vardı ya.. onları ara.. vahide hanımı da arayacaktın,unutma... 
 
tu----(gülerek.). bak unutmuştum ,ben.. ver elini.. kaldırayım.. seni..
 
uzattım elimi.. çekti beni ,doğruldum... 
sonra, nasıl oldu anlamadım bile... hoopp kucağındayım..
 
e yerleştim, bende... 
ir---- tunaamm, napıyosuunn..
tu---- sevgilime , goncama bakıyorum... 
 
ir---- (gülümsedim...sakallarını okşayarak...  )tunaamm.. canım.. saat geç olmadan.. ara .. da.. 
sonra bakışırız.. 
 
tu---- (saçlarımı omuzumdan, arkaya itip.. ) hep sana baksam .. yine de,hiç bıkmam.. biliyormusun...
 
ir---- (sarıldım boynuna... parmaklarımı ,ensesinde birleştirip.. gözlerine bakarak...)
sende beni mest ediyorsun... erosumm..telefonlar bekleyecek ,malesef.....  
 
öptüm dudaklarını..
içimi ürperten ..dokunuşlarını..davet edercesine..
arzuyla...
 
sarıp sarmalayan.. kollarının arasında..koltuğa uzandığımızda... 
ellerinden,bedenime yayılan ..sıcaklığı hissediyordum...
 bir ara.. "dışarıda mini giyersin ha.." dediğini de,duydum sanki.. ama emin değilim... 
 
*****

Hiç yorum yok: