Translate

14 Şubat 2012 Salı

209.bölüm..


başka illerde.. 1000 kişi çeşitli burslar alıyormuş.. çoğu üniversite öğrencisi.. yurt dışında ,master yapanlar da var... 
 
700 kişi için de.. hertürlü ihtiyacının karşılandığı ibaresi konulmuş listede... 
ilkokul ,orta okul ve lise talebelerinden oluşuyor.. çoğu Adana ve çevresinden.. 
 
300 kişi de yurtta kalıyormuş.. lise ve üniversite öğrencileri.. onlarda...
 barınma ve okula gidip gelmeleri sağlanıyormuş.. 
birde, cüzi bir harçlık veriliyormuş... 
 
 
herkesin, adı adresi.. aile durumu.. gelir düzeyi.. fotoğrafı.. okuduğu yer, başarı grafiği... 
aklınıza gelen herşey var... kocaman klasörde... mükemmel , kayıt tutulmuş.. 
 
mal varlığı kısmında... osmaniyedeki tarlaların tapu fotokopileri ... 
bir otobüs, bir minübüs... 
bir benzinliğin ,olduğunu gördüm... 
tüm gelirler oraya gidiyor demek ki... gurur duydum ,kocamla... 
 
tunanın telefonu kapatıp ,bana baktığının farkında bile değildim... öyle dalmışım ki.. 
 
tu---- ireemm.. irem.. 
ir---- (kaldırdım başımı.. ) efendim... 
 
tu---- dalmışsın, gördüklerinden anlamadığın var mı.. soracağın birşey.. mesela.. 
ir---- yok.. anladım.. gurur duydum, seninle... 
 
tu----(gülümsedi... ) sağol..bu tamamen karşılıksız.. 
şuradaki dosyalarda.. acımasız ,kuralına göre... ticaret yaptıklarım var..
hakedene açılmış, davalar.. haciz dosyaları falan.. görünce fikrin değişmesin... 
 
ir---- değişmez.. adil olduğuna, güvenim tam..ticaret başka bir alan..
 para kazanmalısın ki, dağıtabilesin değil mi.. 
 
tu---- evet aynen öyle.. 
ir--- şeyy,sedat beyin çaldığını nereden anladın.. 
 
tu--- bu çocuklara giden,aylık  para belli.. ona açtırdığım hesapta, mevcut.. çekilmiş ama 
hak sahiplerinin ,bir kısmına gitmemiş.. 
 
ir--- gitmediğini nasıl anladın..onu da mı kontrol ediyordun.. 
 
tu--- evet.. şüpheli bir iki davranışını görünce, tüm dekontları istedim.. getirdiği evrakta eksikler ve tahrifat vardı.. bankadan
kontrol ettirince.. herşey açığa çıktı.. 
neyse.. 
vahide hanım.. noterden geldi.. hazırlatmış..evrakları.. 
gel, beraber çıkalım..da..tanışın...çantanı da al.. 
 
ir---- tamam diyip.. kapattım klasörü... 
 
beraber yukarı çıkıp... 
noter hanımın ,odasına girdik... 
 
tu---- merhaba.. gülderen hanım.. 
g---- merhaba ertuna bey... buyurun lütfen.. 
tu---- eşim iremle tanıştırayım,sizi.. 
g---- (gülümsedi.. )memnun oldum, irem hanım... 
 
tokalaştık.. 
ir---- bende, gülderen hanım.. nasılsınız.. 
g---- sağolun,iyiyim... oturun lütfen.. ayakta kaldınız.. 
tunayla ,oturduk karşılıklı.. 
 
g---- ertuna bey.. sedat beyi azlediyormuşsunuz.. vekaletini iptal ediyorum.. 
sebebi nedir sorabilirmiyim... ,çünkü...  müşavir arıyoruz dediklerinde ,onu öneriyordum.. 
 
tu---- artık önermeyin, gülderen hanım.. hatta önerdiklerinizi de, uyarın... 
bir süredir,şüphem vardı da... şimdi eminim.. zimmetine para geçirmiş.. 
önemli bir miktar hemde..dava açıyorum.. 
el uzattığı para,çocukların  parası olmasa .. bu kadar kızmayacaktım da.. 
şu an,tek düşüncem.. onu süründürmek..  gereken her yere,şikayet ettim.. 
 
g---- anladım, haklısınız öyleyse... 
 
tuna ,imzalayınca....imzaladı o da ,mühür.. kaşe basıp.. birer nüshalarını aldı, gülderen hanım...
 
tu---- yeni , iki vekalet hazırlatacağım ,gülderen hanım... 
vahide hanım bildirir ,yeni müşavirin adını..ve verdiğim yetkileri..  hazırlarsınız... 
 
g---- olur ..ikincisi kim için... . 
tu---- eşim için.. irem,kimliğini verir misin... 
 
ben ,istedi diye.. çantamdan kimliğimi çıkarıp.. tunaya uzattım.. 
ne oluyor diye de, soramıyorum tabi... ne vekaleti verecek ki.. 
tuna alıp.. gülderen hanıma verdi... 
 
tu---- tam kapsamlı..tüm mal varlığımı,kullanmaya.. alım, satım da dahil.. 
herşeye , yetkili olsun.. 
onu da, hazırlarsanız.. yarın diğer prosedürler, için.. yeniden görüşürüz..
şimdi zamanımız yok.. 
kimlikle işiniz bitince..aşağı gönderirseniz, sevinirim...ifade vermeye gideceğim de.. 
 
g---- tamam ertuna bey.. hayırlısı olsun..
 
ben ,duyduklarımın etkisiyle.. şaşkın şaşkın bakıyorum.. 
tuna ayağa kalkınca.. kalkmayı akıl edebildim... 
tokalaştık gülderen hanımla... kağıtları da alıp.. çıktık odasından... 
 
aşağıya inerken... 
ir---- tunaa.. ne yapıyorsun sen.. bu vekalet de ,neyin nesi.. 
 
tu---- ne yapıyormuşum.. yetki ve sorumluluk  veriyorum,işte... 
sen demedin mi.. yanındayım, herşeyi öğreneceğim diye... 
 
ir---- dedim de, çok acele etmiyor musun.. 
ben vekalet mi ,istedim senden.. bana,ne büyük bir sorumluluk verdiğinin farkındamısın .. 
 
büronun kapısını ,tıklattı... 
tu---- evet.. ama altından kalkacağına eminim.. 
şimdilik tek söyleyeceğim.. hiçbir evrağa ,imza atma... atacak olursan da ,mutlaka oku.. 
artık bağlayıcılığı var imzanın.. hem ,bulunsun diye yaptırıyorum, okul olunca gelemezsin ..
hem de.. ufak ufak.. işlere alıştıkça.. benim yerime, imza atabilmen için gerekli..korkma ,şu an 
için bir şey beklemiyorum senden... vesikalık resim gerekiyor.. birkaç tane.. var mı.. 
 
ir--- var.. 
 
vahide hanım ,açtı kapıyı... 
içeri girdik... 
v--- buyrun.. nedim bey geldi.. odanızda efendim... 
tu----  vahide hanım... bunları da.. dosyalayın.. diğer dediklerimi yaptınız mı... 
v---- yaptım, efendim... 
 
tu---- tamam, sağol.. noterden ,eşimin kimliği gelince haber ver.. ifade vermeye gideceğim.. 
müşavir bir bey gelecekti.. (numarasını yazdı kağıda...) arayıp ,özür dile... yarın öğlenden sonraya randevu ver... 
arayan var mı.. 
v---- peki... var efendim,not alıp masanıza koydum.. 
tu----  acil olmazsa ,telefon bağlama..geç irem... nedim beyle de ,tanıştırayım.. seni..
 
odanın kapısını açtı..
içeri girdik... nedim bey ayağa kalktı ,hemen... 
 
tu---- hoşgeldiniz... eşim irem.. avukatım nedim bey... 
n---- hoşbulduk.. ertuna bey... irem hanım.. merhaba.. memnun oldum.. 
ir--- merhaba.. bende nedim bey... 
tu---- irem,sen benim yerime otur.. buyrun, nedim bey... anlatın bakalım.. neler yaptınız.. 
 
oturdum, onlarda masanın önündeki koltuklara oturdular... konuşuyorlar... 
nedim beyi ,inceliyorum bir yandan... 
bir yandan da... etrafımı.. 
 
siyah deri koltuklar ... ceviz rengi ,büyük masa.. sümen takımı.. 
dolaplar.. klasörler.. bir masa lambası.. 
gereken herşey var.. bir büro için... 
 
 çok tuhafım.. tedirginim, o koltukta..
otur dediği için,ne kadar gururlansam da.. 
bulunduğun makam ve yerin önemini.. sorumluluğunu.. hissediyorum şu anda.. 
hazmederek hakkını vererek.. doldurmak gerekir o yeri.. ve bana çokkk erken daha.. 
henüz o olgunluğa erişmeme bile, uzun zaman var... 
adam geniş kapsamlı ,tüm mal varlığını yönetebileceğim.... vekalet veriyor ya... 
tuna,bana  nasıl güvendi diyorum, onu mahçup etmemeliyim, diyorum..
 
 .. oooo,daha neler  diyorum,neler  neler..geçiyor içimden... 
 
önümde ,hiçbir ismi tanımadığım... arayanların listesinin uzunluğunu görünce ... 
tuna bu kişileri nasıl hatırlıyor ki, diye düşünmeden edemedim...
 
 
nedim bey.. 40 yaşlarında.. tam bir avukat görüntüsü ve konuşması içinde.. 
tabirleri, anlatışı.. çok farklı.. çabuk ve ikna edeci ..ilk izlenimim..iş bitirici bir yapısı var.. 
uzun boylu..atletik vücutlu..  kırlaşmış saçları ve insanın içini görecekmiş ,
hissi veren bakışları var... göz temasını hiç kaçırmıyor... 
mesleki bir şey sanırım... çünkü ,dayım da öyle bakar...
 
onlar,işin erbabı olmuş... bakışlardaki... en ufak bir değişikliği hemen görüyorlar... 
 
bak,şimdi aklıma nereden geldi.. 
yayladaydık.. ben altı yaşındaydım,sanırım.. dayım,bekardı o zaman..bize gelmişti.. 

Hiç yorum yok: