Translate

14 Şubat 2012 Salı

211.bölüm..


ben de, biraz dalmışım sanırım..
kulağıma gelen nefesinin ,sakinliğinden...tunanın uyuduğunu anlayınca..
 
yavaşça, belime sarılmış kolunu kaldırıp.. 
kalktım koltuktan... 
 
kıpırdayıp.. araladı gözünü... 
tu---- cannnnııımmm...
ir----- (okşadım yüzünü..gülümseyerek.. ) uyu sen.. geliyorum...
tu----gecikmeee..
ir---- olurr..
 
kıyafetleri aldım,yerden... yatak odasından 
battaniyeyi getirip.. tunanın üstüne örttüm...
 
saat daha on.. 
duşumu yapıp.. geceliğimi giydim... saçlarımı, gelişi güzel toplayıp.. tepemde,tutturdum tokayla...
 
odadan, kısık sesle konuşarak ..vahide hanımı aradım... 
 
ir---- iyi geceler vahide hanım.. daha yeni geldik eve ..kusura bakmayın,geç oldu.. ama..
önemli birşey var mı..
v---- rica ederim,irem hanım bekliyordum zaten... tuna beyin aramasını... 
 
ir---- tuna bir yere kadar ,gitti de... bana söyleyebilirsiniz... 
 
v----- ........ elbette..  tuna beyin arkadaşları,iş çevresinden kişiler
öğrencileri.. geldiler ve aradılar. 
geçmiş olsun ziyaretiydi ,çoğunlukla.....bazılarına ,yarına randevu verdim.. 
okul inşaatıyla alakalı,bir mimar geldi...o da yarın gelecek.. 
sigorta raporu da,yarın belli olacakmış.. nedim bey haber verdi.. 
tuna beyin ..saat onda,bir toplantısı var.. hatırlatmamı istemişti.. 
bir de...gülen adında ,bir bayan.. her saat başı aradı ,neredeyse.. 
tuna beyin büroda olmadığına,ikna olmadı nedense..not bıraktı..sonunda... 
 
ir---- neydi notu..
 
v---- irem hanım... prensip olarak ,mesajları muhatabına söylerim sadece... 
beni anlayacağınızı, ümit ediyorum..
 
ir---- peki ,vahide hanım..tunaya ileteceğim.. iyi geceler.. 
v---- size de.. 
 
kapattım telefonu... 
canım sıkıldı biraz... ama..
neyse diyip... 
. kıyafetlerimizi kaldırdım.. 
tunanın gömleklerini ,kontrol edince.. 
beyaz ütülü gömleği kalmadığını gördüm.. 
 
ütü masasını ,oturma odasına koyup.. tv yi, açtım..  
başladım ütülemeye... bir kaptırmışım kendimi.. sepetteki.. her şeyi ütülemişim.. 
askıları dolaba .. çamaşırları , yerlerine yerleştirdim...etrafı topladım... 
 
mutfağımı temizlediğimdeyse..
saat on ikiye geliyordu... 
balkon kapısını aralayıp.. yağan yağmurun ,sesini dinledim,önce.. 
 
masaya oturmuş kahvemle ,sigaramı içiyordum ki... 
 
tu---- kaçaak.. hani geliyordun... 
ir----- (döndüm arkamı... gülerek... ) ama geldiiimm.. battaniye örttüm üstüne...
 çok güzel uyuyordun.. ses mi yaptım,niye uyandın sen... 
 
tu---- (eğilip..yanağımı öptü.. sarıldı ,arkamdan..başımı göğsüne yaslayarak... )
yağmurun sesine, uyandım .. 
saçın ıslak ..niye kurutmadın.. 
 
ir----  bilmem, farkında değilim.. ütü yaptım da.. gel, otur ... kahve yapayım mı, yada meyve istermisin.. 
 
tu---- yok,sağol... (oturdu karşıma.. )
çok yorulduk.. ben bile iptal olmuşken.. sen niye ,yanımda değildin...saçın ıslak farkında değilsin.. 
ben uyurken ne oldu... sana..
ütü gerekli miydi, 
yoksa ...iş mi ,yarattın kendine.. 
 
ir---- (gülümsedim ) her, ikisi de.. 
 
anlattım ,vahide hanımla yaptığım konuşmayı... 
 
tu---- eee, buna mı sıkıldın.. değer mi ,irem... 
niye yıpratıyorsun ki, kendini.. ben, seninle mutluyum...  ya sen... 
 
ir---- bu da,soru mu şimdi.. bende ,mutluyum hayatım... belli ,olmuyor mu... 
 
tu---- e daha ne.. beni ,herkes arayabilir..telefonumu bulmak, zor değil... 
 bir arar,iki arar... 
üçüncü de ya aramaz... vazgeçer... 
yada .. aranmak istemediğimi anlatırım.. tamam mı.. 
 
ir---- hımm.. tamam..  
(serin serin ,esince... kalkıp ,kapıyı kapattım... ) böyle atletle,üşüteceksin.. tuna.. sırtın nasıl ... 
 
tu---- daha iyi.. dün... ne sürmüştün ,sen.. 
 
ir---- (filcanımı yıkarken..)  kas gevşetici ve teramisin sürdüm.. sırtın çizilmiş ya... sabah baktığımda
kapanıyordu neredeyse.. az önce kontrol ettim.. kapanmış.. 
 
tu----( kaşlarını kaldırıp )  ben aynada baktım... hala var.. gibiydi.. 
 
gülerek ellerimi ,kuruladım.. yine de,nemli ama.. arkasından.. yaklaşıp.. 
dokundum.. 
sıcacık kollarına... 
 
ir---- bir daha süreyim öyleyse.. hı, ne dersin... 
tu---- madem çok ısrar ediyorsun.. oluurr.. 
ir--- hahaha.. 
 
*********
 
sabah,ben ayıkamayınca... kahvaltıdan sonra.. tuna tek gitti... 
bende.. 10 a kurdum saati... yattım tekrar... 
telefonun sesini de ,kıssaydım keşke... ay kaç kere çaldı... sayamadım.. 
yat kalk, sersem ettiler beni... 
esneyerek.. yüzümü yıkamaya gittim... saat dokuz buçuk... bir uyutmadılar ya... 
 
yok, efendim.. ilaçlama bitmişmiş... tanker gelmişmiş.. 
yurt müdürü, ifade vermiş de.. tuna bey bilsinmiş..  daha neler neler... 
 
odaya gelip... çarşafımı ,yastık.. yorgan kılıflarımı çıkarıp.. yenileriyle değiştirdim.. 
yatak örtüsünü örttüm ... etrafı topladım.. . 
 
hava serin ve yağışlı... 
koyu yeşil dar kesim eteğimin.. üstüne,sıfır yaka açık yeşil kazağımı.. giydim..
kahve rengi ayakkabı ve çantamı çıkardım.. 
 
makyajımı yapıp.. vahide hanımı aradım... 
ir---- vahide hanım, ben irem.. 
v---- merhaba,irem hanım... 
ir---- tuna gitti mi, toplantıya..
v---- az önce çıktı, bir saat kadar sonra gelirim ,irem beklesin beni .. dedi.. 
ir---- tamam.. bende ,o saate orada olurum.. görüşürüz... 
v---- peki, efendim...
 
kapattım.. telefonu.. 
nasılsa zamanım varmış... bir kahve yapıp.. sigaramla beraber içerken.. 
annemi aradım... 
 
ir---- nerminimm.. günaydın..
ah---- nerminin yok, babanla idare edeceksin artık... 
ir---- aşkolsun babaa.. nasılsın, annem nereye gitti ki.. bu saatte... 
ah---- saadete bırakıp geldim ..kızım,eh iyiyim... 10 gün sonraya nikah kıyılacakmış.. 
 
ir----- yaaa.. abimmm.. bilmiyor değil mi.. 
ah---- bilmiyordu da.. yıldız.. nişanlandı, evlenir yakında.. oğlum ,sen hülyayı unut demiş.. 
ir---- ....... birşey demiş mi.. peki.. 
 
ah---- tek laf etmedi dedi, yıldız..özcan da.. birliğine götürüp teslim etmiş.. 
haftaya izin yokmuş..
askerliğini yakacak diye ,korkuyorum... içim sıkılıyor ,yani.. 
siz ne yapıyorsunuz.. tuna nasıl, sen nasılsın... 
 
ir---- (olanları ,anlattım bende.. ) işte bizde bunlarla uğraştık ,babacığım... 
cemil amcanın, çok selamı vardı size... bende,büroya gitmeden sesinizi duyayım ..demiştim.. 
ah---- sağol kızım.. çok geçmiş olsun.. selamı başım üstüne.. iyidir,cemil.. 
yapabileceğim ,birşey olursa.. haber verin... tamam mı.. götüreyim mi, seni.. 
 
ir---- yok canım... giderim ben... öpüyorum.. hoşçakal baba.. 
ah---- güle güle.. kızım... 
 
*****
 
 büroya.. gittiğimde ,tuna daha gelmemişti... 
 
vahide hanımda ,kağıtların arasında kalmış resmen... 
bir yandan da ,telefonlara bakıyor..
onun odasında ki, koltuğa oturdum... bekliyorum.. tunayı.. 
 
v---- ne alırsınız,irem hanım... 
ir---- birşey istemem,vahide hanım.. işiniz var.. sizi engellemeyim.. lütfen devam edin.. 
 
v---- peki, istediğiniz herşeyi mutfakta bulabilirsiniz.. 
ir---- tamam....
 
sehpadaki dergilerden birisini aldım, karıştırıyorum... 
kapı çalınınca... 
 
ir---- ben bakayım mı.. 
v----   tuna beyin ,kesin talimatı var...ben bakarım ,irem hanım...
 
kapıyı açtı.. gelen kişiyle konuşuyor... 
uzayınca merak ettim,içeri de almıyor... 
 
kalkıp.. yaklaştım.. 
ir---- bir sorun mu var.. vahide hanım.. 
v---- yok yok.. 
 
geleni görmek için.. yanına geçtim.. 
vahide hanım, bir ona ..bir bana bakıyor...
 
g---- ooo, siizz.. 
ir---- evet, ben.. niye şaşırdınız ki.. 
 
g---- sizi burada,görmeyi ummuyordum da... 
 
ir---- benim değil, sizin burada olmanız tuhaf ,asıl.. bende aynı şeyi sizin için düşünüyordum... 
 
g----- tuna yok mu.. 

Hiç yorum yok: