Translate

14 Şubat 2012 Salı

207.bölüm..


on dakika  sonra,tuna yanımıza geldi... 
öyle bitik görünüyor ki.. temiz  birşeyler giymiş... ama bana hiç bakmadı bile.. 
 
aliyle tokalaştılar... 
tu---- hoşgeldin ali... 
 
a---- hoşbuldum, geçmiş olsun... iyimisin,durum nedir.. 
 
tu---- sabotaj ihtimali var.. ali, iyi ki kimse yoktu yurtta... 
üç hizmetli ,yangını söndürmeye çalışırken... dumandan zehirlenmişler..  
şimdi geldim, zaten.. aramadan önce üstümdekilerden kurtulayım demiştim.. 
(bana baktı ,imalı imalı.. ) 
çok iyi değilim..doktor ,ambulans da..  ilk müdahaleyi yaptı ve hastaneye gitmemi önerdi ... ama karım merak eder diye, gitmedim.. 
 
nailin yaklaştığını görünce sustu.. 
... tepsiyle getirdiği üç kolayı, bize uzatınca.... 
ben, başımı çevirip almadım.. 
 
tu--- seninle yarın konuşacağım.. 
---..................... peki..
 
nail gidince, tuna aldığı iki kolanın birisini.. bana verdi.... alide aldı tabi.. içtik,içimiz yanmış... 
 
a---- sen ayran içseydin tuna... iyi gelirdi.. 
tu---- içtim ali.. hemde kaç tane.. 
 
a--- ucuz atlatmışsınız... tekrar geçmiş olsun... sen,araba kullanma... buyrun ,beraber gidelim.. 
 
tu---- sağol ali... kullanırım.. 
ir----- bende kullanabilirim...canım... arka arkaya gidelim.. ali, arabadan poşeti alsam..
 
ali,çantamla poşeti verdi... 
teşekkür edip... arabalara oturduk.... 
şöför benim.... çalıştırdım arabayı.... 
 
ir---- arka koltuğa, yat istersen... 
tu----( başını dayadı ) ... burası iyi... 
 
ali önde.. ben arkada.. gidiyoruz... 
ir---- tunaa.. iyimisin.. 
tu---- (mırıldandı... ) sarhoş gibiyim.. 
 
ir---- sabotaj dedin.. kim olabilir... görmemişler mi kimseyi... 
 
tu---- görmüşler de... emin değiller... inceleme bitip.. kesin rapor belli olunca..
faili de ,ben yakacağım...  tatil bitiyor...yer bulmam lazım,derhal... 
 
ir---- illa ,burada olması mı lazım.. zarar ne kadar, çocukların herşeyi yanmış mı yoksa... 
 
tu----yemekhane kullanılamaz durumda..iyi ki çabuk ayıkmışlar... yatakhanelere sıçramadan.. 
söndürüldü... ama is duman kokusu, sindi herşeye... heryerin, elden geçirilmesi lazım..
burası stratejik bir yer... ulaşım kolaylığı var... diye tercih etmiştim.. offfffffffffff off... 
 
ir---- üzülme ,bir çaresini buluruz... alinin halası ,oturuyor burada.. onun eşi de ,ilk okul öğretmeniydi..
osmaniyeli, mutlaka tanıyorsundur.. iş yapıyor bile ,olabilirsiniz.. onların da fıstık tarlaları var...çünkü.. 
adı ,cemil hasman... 
 
tu---- bembeyaz saçlı.. iri yapılı bir adam ,değil mi... 
ir---- evet... 
 
tu---- kooperatiften,tanıyorum tabi. öğretmen olduğunu ,bilmiyordum.. 
 
ir---- hıh,işte...cemil amcanın da,kardeşlerinin  de... otelleri var.. bu çevreye ,yayılmış durumdalar..
ondan yarım dönem için, yardım alabiliriz belki.. hı, ne dersin...
 
tu---- olur.. konuşurum...
.............sen ,neden geldin.. bülente haber ver dedim ,sadece... 
 
ir----( içimi çektim.. ) 
haber verdi.. yelizler geç gittiler... evin içinde ,deli deli dolaşıyordum... 
gündüzde, çok normal değildi zaten...içim sıkılıyordu... 
bunu duyacakmışım demek ki.. televizyon haberlerinde ,gördüm seni... 
gelmem ,seni görmem lazımdı... 
tedirgindim ama tereddüt edecek zaman yoktu.. tam çıkıyordum,ali geldi.. 
gerisini biliyorsun... 
 
tu---- gündüz niye normal değildi, dedin..tedirgin olacak ne vardı ki.. 
ir---- anlatırım.. tuna...  biraz uyu.. sen.. 
 
birkaç dakika ,sessizlikten sonra...
 
tu---- fıstığı buldun mu.. 
 
ir---- o gerizekalıya, sinirlendim ben.. inandığımdan değil.. öylesine söylenmiş ,bir laftı.. 
bakmadım bile.. 
 
tu---- ama söylememeliydin.... ben de ..sana çok sinirlendim,iyi  ki.. bakmadın.. 
silerim derken ,çok ciddiydim çünkü.. 
 
ir---- (gülümseyerek... ) yok yaa.. o kadar kolay mı ,beni silmek.. 
hem nereden biliyorsun ,bakmadığımı... banyoda kamera mı vardı.. 
 
tu----( bana döndü... ) silmek kolay değil,elbette.. ama güvensizliğini görseydim.. kötü olacaktı... 
kamera yok  da.. kapılar ,müthiş gıcırdıyor.. açsaydın.. duyardım.
 
ir---- hah hah hah... basit ve etkili bir yöntem... 
 
tu---- irem.. ali dönüyor.. kornaya bas.. 
 
dıt dıt.. yaptım.. el salladık... ali evlerine giden, yola döndü... 
 
biz devam ettik... 
 
ir---- tuna hastaneye gidelim mi.. nasılsın...
duman ciğerlerinizi,mahvetmiştir.. 
 
tu---- öyle.. benzinlikte çalışanlar da,etkilenmişler.. hepimize oksijen verdiler.. daha iyiyim,gitmeyelim..  
yorgundum da..her yanım müthiş ağrıyor , dinlenirsem birşeyim kalmaz... 
 
ir----- masaj yaparım sana.. şıp diye iyileşirsin... 
tu---- hııımm.. 
ir----- pomat  sürerim ,demek istedim..
tu---- hıı.. 
ir---- cazip gelmedi .. sanırım.. iyi iyi, pasta da veririm... 
tu---- hah hah hah... 
 
 
bulvarda ilerlerken... ben dikkatle baktım çevreye... sakin görülüyor.. kimsecikler yok... 
arabayı park edip.. indik aşağıya... hava soğumuş..
 poşetten kazağı verdim hemen... 
 
ir--- omuzuna al.. tuna... 
tu---- (alıp ,omuzuna...koyarken.. yüzü acıyla buruştu... )offf.. sırtımm.. 
 
ir---- (arabayı kilitleyip.. kolunu omuzuma aldım... ) bana dayan da.. yürü... 
 
tu----  (yürüyoruz... apartmana doğru...) o kadar kötü değilim, canım... bir yere vurdum herhalde.. 
ir---- içeri girelim de.. bakayım bir... hastaneye gitsek mi ,tuna.. 
tu---- yookk.. 
 
****
 
evde.... 
elimdekileri bıraktım...
 
ir---- kanepeye ,yat hemen.. 
tu---- ışıklar niye açık ... korktun mu yoksa.. 
ir---- ne münasebet... aceleyle.. kapamamışım demek ki... 
 
tuna pijamalarını giyip... kanepeye oturduğunda
bende.. pastayı , ağrı kesiciyi. ve suyu.  getirdim... o içerken.. 
 
ir---- yemek ,börek ve kısır  var.. getireyim mi.. 
tu---- yok ,bu yeter.. sağol.. 
ir---- peki... 
 havlu ve pomadı almaya gittim..
 
beş dakika sonra.. sıcak havlularla ,geldiğimde.. tuna uzanmış, uyuyordu... pastaya dokunmamış bile..
ay nasıl acıdım, boynu da eğilmiş... 
 
koştum,odaya..  yatak örtüsünü kaldırıp.. yorganı açtım.. 
 
geldiğimde.. 
kanepenin yanında diz çöküp... pijamanın düğmelerini açtım... 
fanilayı sıyırdım,biraz.. pomadı elime alıp... 
göğüs kafesinin üstünden başlayarak.. hafif hafif sürüyorum... 
 
tu---- ireeemmm... napıyorsunn.. 
ir---- ne yapacağım,ayol...gayet masumum... uyu sen... 
 
ilacı,iyice yaydıktan sonra.. havluyu... yerleştirdim... 
ir---- tunam... hadi yatağa gidelim... 
 
kaldırıp... 
yatağa götürdüm.. beline sarılarak... 
yüz üstü.. yatmasını söyledim... 
 
pomadı getirdiğimde ,yeniden uyumuştu bile... 
sırtını açtım... ki... ne göreyim.. o hengamede.. nasıl olmuşsa ,artık.. 
sırtı çizik çizik.. offff... kıyamaammm.. ben sanaa... canımmmm....
 
çizilen bölge hariç pomadı,yaydım ...
inliyor.. ben dokundukça...
çiziklere de teramisin sürdüm... havluya kapattım yine.. 
yorganı  da,örttüm üstüne... 
ellerimi yıkadım, tekrar tekrar... 
 
 kahve telvesini olabildiğince temizledim ama halıda lekesi kaldı..
etrafı toplayıp ,saati kurdum..
 
yatağa yattım,usulca... 
gözlerim kapanırken.. yarın yapacaklarımı planlamıştım.. 
irem kocasının yanında ve ona destek olacaktı artık.. 
 
****

Hiç yorum yok: