Translate

14 Şubat 2012 Salı

203.bölüm..


ir--- hafta içi okul..var ya...hafta sonlarını.. beraber planlıyacağız.. diye anlaşmıştık da.. ondan.. 
peki, buyursunlar..beklediğimi söyle .. pastayı,yaptım nasıl olsa..
 
tu---- sen, yeni mi geliyorsun.. bülent.. 
b---- evet ya.. yorgun, uykusuz... ameliyata girerken ,ödüm kopuyor valla... elim titreyecek diye... 
çiftçi olmak varmış... ohhhh... keyf  yapıyor ,beyimiz..
 
tu---- hıh,öyle mi.. sanıyorsun... yarın tatilsen.. çiftliğe gel.. keyf nasıl yapılıyor ,göstereyim sana..
b------ tamam.. gelirim.. ne kadar zor olabilir ki..
tu---- tabbii.. canım.. kendin gör..
ir---- ne ikram edeyim size... 
 
tu--- b--- pasta.. 
ir---- hah hah hah... 
 
****
 
 milimetrik duyarlılıkla .. 1 er ..cm olarak,kestiğim pastaları... yediler.. 
 
b---- irem.. ne cimrisin ya.. harika olmuş.. doymadım ben... 
ir---- afiyet olsun da.. yarın kocaman bir dilimi.. yelizle, gönderirim sana...
 
tu---- sen, az daha geç gelseydin.. bunu da ,yiyemeyecektin... ya.. 
b---- sen yiyecektin, dimiii.... bak kısmetim çekmiş... 
 
tu---- ilginç denemelerim olacaktı... olamadı.. ortak oldun.. pastama.. 
ir---- yine yaparım.. ne üzülüyorsunuz ya...  misafirlerim olmasa verirdim.. bülent.. inan ki..
çay içermisiniz... 
 
tu---- yok irem.. eline sağlık.. bir bardak yeter bana... 
b---- bana da...tuna,kaçta gideceksin çiftliğe... beni de al. 
tu---- beşte..
 
b----- yok.. alma.. öyleyse.. ben gelirim.. öğlenden sonra... 
tu---- hah hah hah... keyf yapacaktık hani.. 
 
b---- hergün erken kalkıyorum... zaten.. hadi ben,gittim..iyi geceler size... 
tu---- sana da... 
ir---- selam söyle... bekliyorum...
b---- (esneyerek...)  uyumazsam söylerim... hoşçakalıınn... 
 
*****
mutfakta bulaşıkları yıkıyordum... 
 
tu---- ben kağıtlarımı kaldırdım.. yatalım.. bizde... erken kalkacağız... 
ir---- sen yat.. tuna... işim var.. benim.. 
 
tu---- olmaz,sensiz yatmam... ne işin varmış...
ir---- evi silip ,toz alacağım... poaça ve... bir de, mozaik pasta yapmayı düşünüyorum... 
 
tu---- paspas nerede.. 
ir---- (gülerek... ) tunam, sağol .. demen yeter de.. sen yat.. yarına ,uykusuz kalma... yorulacaksın zaten,hadi canım..
 
tu---- yatamaamm.. 
 
kuruladım ellerimi... çıkardım mutfaktan... yatak odasına girdik... 
 
sessizce.. üstümdekileri çıkarıp.. geceliğimi giydim... yatağa yattım... 
 
tu---- iremm.. ne oldu.. dediklerine.. 
ir---- yatmam dedin.. sabah yaparım,artık... 
 
tu---- (üstünü değişirken...) yorulursun ama.. 
ir---- yapacak birşey yok.. tuna... yatarmısın .. 
 
yattı yanıma... 
ir---- (öptüm..) iyi geceler... 
tu---- sana da...  saat yarıma geliyor, baban yatmış mıdır.. 
ir---- sanmam.. yeni gelmişlerdir, teyzemlerden... niye sordun... 
 
tu---- birşey söyleyecektim  de.... 
 
kalkıp.. çıktı odadan... 
kısık sesle konuşuyor ... duymuyorum ki... 
 
geri yattığını, hayal meyal hatırlıyorum.... 
 
boynumu öptüğünde.. tepki bile vermemişim... o da, fırsattan istifade öpmüş, öpmüş ...öpmüşş
...birde aynen böyle ... söylüyor..
uyuduğuma emin olmak içinmiş.. 
..... ba ba ba .. gıcık işte.. 
 
hiii, geri aldım... lafımı.. 
o, canım beniimm... düşünceli kocacığım... alın yazım... kaderim.. 
öpsün... ne var... 
 
****
beni uyandırdığında,.gözümü zor açıyordum.. 
ama kalkmak istedim... demek sabah olmuş diyorum ,içimden de... 
 
tu----.. dur.. canımm... kalkma.... ben gidiyorum.. çok erken daha.. sen yat.. tamam mı.. 
ir---- anahtar cebimdee.. tunamm.. kimseyi hırpala maaa...
tu---- hıh... gece,kapıyı açtık ya...iremim.. hırpalama konusunda, .. söz veremem.. hoşçakal... 
 
*****
 
şelaledeyiz...tunamla... 
 su sesi duyuyorum...
 
ama birileri de .. konuşuyor fısıltıyla... 
gözümü açıp dinledim, gözüm saate ilişince...
 
 eyvaaaaahhhh.. diye bir kalkışım var ki yataktan...
 
koridorda..  annemi görünce.. nasıl korktum ,anlatamam... 
 
ir---- hiiiii.... anneeeeee... 
ne---- aferiiinn... bildin... ben annen... günaydın.. hanımefendi.. 
 
ir---- sana da.. ne .. ne yapıyorsun.. burada... ödümü kopardın... 
ne---- gideyim istersen... kız neclaa.. bırak,biz gidelim... bu sünepe kendisi, yapsın işini... 
 
necla abla, salondan çıkıverdi... gülüyor... 
n---- yok yok... şaşırdı  tabi.. günaydın.. irem.. 
 
ir---- günaydın da.. sahiden şaşırdım ya... noluyor.. nasıl girdiniz içeri...
 hem,ne işi yapıyorsunuz.. kimmmm........ tunaa.. 
tuna mı dedi.. size... 
 
ne---- evett.. gece aradı ..misafirin gelecekmiş.. 
ir---- anlaşıldı... kusura bakmayın.. hoşgeldiniz... kahvaltı ettiniz mi.. 
 
ne---- saat onbir.. kızım.. necla,uyuyorsun diye.. oyalandı..süpürür şimdi.. ..işimiz biter..
.. kalvaltı mı, kalır bu saate... beş saattir buradayız...
 
ir---- aşkolsun anne.. niye uyandırmadın öyleyse... 
 
ne--- seni uyurken seyretmeyeli ,uzun zaman olmuştu..
 bir yaşında nasılsan... hala aynısın... . hiç değişmemişsin..
 
ir---- (gülümsedim, geceliğimi göstererek.... ) üstümü, değişeyim ben.. 
 
 
odaya girerken.. iyi ki ,kapalı bir gecelik giymişim, diyorum içimden de... 
... yatağımı düzeltip.. pantolonumu.. bluzümü .. giydim.. yüzümü yıkadım... 
dağınık birşeyim var mı diye, kontrol ettim etrafı... çıktım... odadan... 
 
necla abla.. süpürgeyi çalıştırmış odaları süpürüyor.. her yer, pırıl pırıl olmuş.. .sahiden de...
 
 ikisini de.. öptükten sonra..mutfağa bir girdim ... 
annem,kocaman tepsiyle börek getirmiş... kısır yaparım düşüncesiyle de... 
 
ne gerekiyorsa doldurmuş... yeşilliği,bulguru.. salça bile var... kutularda...
 yeşillikleri  yıkamış ..birde....
canım yaa... sanki burada yok.. 
 
gözlerim dolu dolu... salona geldim... 
annem.. iğne oyası takımlarımı çıkarmış.. sehpalara , masaya... vitrine... onları örtüyor... 
bir yandan da.. söyleniyor..beni görmeden... 
 
 
 
ne---- ben niye emek emek işledim bunları.. kızım kullansın diye.. 
çekmecelerde bekleyeceğini bilseydim.. yaparmıydım... 
sanki yok.. deli.. kullansana... 
hiç bu gençlerde zevk yok ,anam... bekar evi ,sanki.. dantelsiz olur mu.. 
bizim elimize geçmezdi.. ki, örtüp oturalım.... 
çocuklar bir yandan, koca ...kaynana bir yandan... 
çiftliğe koş, nermin.. işçilere yemek yap ,nermin.. 
 yatamayasıca kaynatam... sütü ,ben sağmazsam içmezdi.. bir de ,inekten korkmasam ya.. 
hakkımı ,hiç helal etmem.. kaç kere.. tekmelendim, onun yüzünden.. 
 
sarıldım arkasından... 
ir---- anneeemmm.... canımm.. ellerine sağlık.. bu halinle nasıl yaptın, nasıl taşıdın onları... 
kıyamam ben sanaa... gel, bunları ben düzeltirim.. çok değerliler de,onun için ..günlük kullanmıyorum hayatım... 
... sana kahve pişireyim.. otur ,ayağını uzat hadi...
 
ne---- (yanağımı okşadı...) zevkle yaptım ,kuzuumm..  bende,bizde  sana kıyamıyoruz..... 
baban,senin arabanla.. getirdi bizi.. tuna anahtarları ,bırakmış sabah... 
sen uyanmayasın diye...
 o da kıyamamış.. demek ki..
sana ,yorulma diye.. sürpriz yapıyor adam..teşekkür ettin mi... 
hep, birbirinizin kıymetlisi olun inşallah..
araban aşağıda.. anahtarını da ,astım oraya...
 
ir---- sağolun... ederim şimdi... sana kahve....
ne---- önce ara... hadiiii... 
ir---- peki... 
 
telefonu, yatak odasından edeyim dedim..... konuşmamı duymasınlar dimi.. 
uzun uzun çaldı.. 
fatma açtı.. sonunda.. 
 
f---- alooooooo..
ir---- merhaba fatma.. ben irem.. 
f---- buyur hanımım.. 
ir----  tuna yok mu.. 
f---- he var.. tarladalar.. çalışıyorlar... 
ir---- ilaçlama mı.. yapıyor.. 
f---- he.. önce hüseyinle beraber ..yapıyorlardı... sonra, ahmet ağa.. adamlar getirdi..
 uçakla yapılıyor..şimdi.. aha geldi.. beyim... yukarı çıkıyor... 
ir---- hımm... ver bakalım.. 
f---- beyiiiiiimmmm... telefooonnnn... 
 
tu---- yukarı bağlaaaa... 
f---- güle güle ,hanımım.. 
ir---- sağol fatma.. hı,  portakal suyu sıkarmısın, tunaya... hasta olmasın.. 
f----- hı hı hı...olur.. hanımım..
 
bir kaç kere daha, çaldı telefon... 
 
tu---- ufff.. buyrun.. 
ir---- tunammm.. 
tu---- canıımmmm.. uyandın mı.. 

Hiç yorum yok: