Translate

14 Şubat 2012 Salı

202.bölüm..


salonda.. kahvelerimizi içmiş.. oturuyorduk yan yana... 
 
tu---- iremm.. kapının üstünde takılıydı  anahtar... 
yok şimdi.. sen mi aldın..o benimdi ya.. sabah aramayım... 
ir---- evet.. 
tu---- niye..
 
ir----- canım istedi.. sabah... sen giderken veririm... 
tu---- (dudak büktü... sonra.. yüzü aydınlandı... ) beni ,kilitledin ha... 
 
ir---- (başımı eğip..) hımm.. önlem olsun ,dedim...korktum tuna... 
tu----( başını dizlerime koyup.. uzandı  koltuğa... bana bakarak... )
irem.. .korkmanı istemezdim  de...insanın .. yapılanı hazmedemediği... delirdiği anlar oluyor.. 
kapıyı kilitlesen de..
 beni durduramazdın.
dediklerinde haklıydın, sana kıyamadım.. 
 
ir---- (saçlarını okşadım...) hıh, sağol da... kapıyı mı kıracaktın... 
tu---- (gülümsedi.. )olabilirdi de.. yangın merdiveni ,ne güne duruyor.. oradan inerdim... 
 
ir----- aaaaa... hiç aklıma gelmedi... kalk da.. oranın anahtarını da, alayım...
tu---- hah hah hah... 
 
*************
 
iki saat  sonra...
tam 11 de.. fırını kapatıp.. pandispanyayı çıkardım.... mmm.. nefis olmuş... 
 
 
tuna içeriden seslenince , gülümsedim.. 
tu---- iremm.. bu ne koku, böyle.. yanlış yaptın, sabaha kalmayabilir.. söylemedi deme... 
 
pişirip, çırptığım kremadan.. bir kaşık alıp.. gittim içeri... 
benim masaya ,yaydığı evraklarının arasında.. 
kaybolmuş.. neredeyse...  
 
ir---- molaaa... al bakalım.. tadı nasılmış... 
yedirdim, kremayı... 
 
tu---- hıımmm.. harikaa.. olmuş..daha var dimi.. bu kadarla, geçiştiremezsin yani.. 
 
ir---- var  var... ara ver istersen...gel beraber yapalım... pastanın, süslemesini... düşüncelerini dağıtırsın.. 
 
tu----(arkasına yaslanıp.. esnetti kollarını... ) offff... iyi olur.. sedatın açıkları çoğalıyor..
anahtarlar ,hala sende  mi... 
 
gülerek... elini tutup kaldırdım ,koltuktan... 
ir---- gelll...  gerekirse.. bağlarım seni... yine göndermem bir yere... 
 
mutfağa girdik... 
tu----hıı... bağlarsın ha.. seenn.. beni, nasıl bağlayacaksın ki... 
 
ir---- bilmem.. bulurum bir yol... şu muzları soyup.. doğrarmısın.. bende pastayı keseyim .. 
tu---- olur.. 
 
ben,iple enine kestim pandispanyayı üçe ayırdım..... tuna muzlarla uğraşıyor..
.. 
alt kata..kremayı yayarken.. ağzıma muz vermeye çalışıyor.. ağzımı bulamadı da....
 . 
ir---- dur tuna.. yerim sonra..
tu---- (sildi yanağımı.. yedirdi yine de...) dikkatini mi dağıttım..  yoksa..
eğlence sırası, bana geldi bak.. 
 
ir---- şişş, kremaya bulanmak istemiyorsan..uslu ol.. 
düzgünce diz bakalım muzları.. bende ceviz 
alayım... dolaptan.. 
 
tu----(sıralıyor dikkatle... ) iyi mi ,irem... 
ir---- iyi canım... 
tunaa..çileklerimden uzak durr.. yeme yaa.. 
 
tu---- aşkolsun irem... hepsini yerim bak...
ir---- yersen... gidip alırsın,ona göre....
 
ben ikinci katın kremasını sürerken... 
 
tu---- olurrr.. kapıyı açacaksın ,demektir bu da.... 
ir----- (kızgın kızgın baktım...) rüyanda görürsün.. ancak... 
 
tu---- hah hah hah.... .. 
ir----- ceviz de, serp ... hadi hadi... 
tunaaa... yeme yaaaa.. 
 
çileği büyük bir zevkle ,bana bakarak yiyor hemde... sinir şey... 
parmağıma, krema aldım biraz.... 
 
üstüne üstüne gidiyorum... gülerek geriliyor o da.. balkon kapısına dayanınca... 
 
tu---- hımm,çok güzelmiş... sana da ,vereyim mi.. 
ir---- sen çok oluyorsun ama... 
 
kremayı dudağına süreceğim niyetim o... tuttu bileğimi bir anda... 
 
tu---- sende daha güzel durur o... sürelim şöyleee...
(çırpınsam da.. yanağım,dudağım krema oldu hep...  ) şimdi yiyebilirim...
 
****
 
tuna temizledi yüzümü gerçi ama... yine de,yıkadım ben.. 
biraz sonra,mutfağa tekrar girdiğimde... gülerek.. pastanın son katını da yerleştirip... 
kremayla kapadım, her yerini... 
 
kurtarabildiğim  beş çileği yerleştirip.. üstünü jöleyle kapladım... 
kenarlarına ,yarım cevizlerden  yapıştırıp
buzdolabına kaldırdım.... 
 
tezgahı temizleyip... ellerimi kurularken.. tunayı merak ettim... 
hiç sesi çıkmadı..  acaba kurtaramadı mı kendisini... 
 
 
 
ir---- tu naaaaa..  nerdesiinnn... ay pardon, bir yere gidemezsin ki... 
bağladım seni... hah ha hah..
" tunaaa "diyerek..
 odaya girdim... gülmem yüzümde dondu.. tuna yok.. koltukta..
 
tülbentle bağlarsan ,çözer tabi... 
o izin vermese ,gücüm yetecekmiş gibi.. güya kızdım ya... mutfağa girmeme cezası verdim... 
 
anahtarlar bende, nasılsa..
 evin içinde.. dolaşıp..bakıyorum.. gizlenebileceği yerlere... 
 
ir---- tunaa.. çık ortayaaa.. 
 
ir---- hadii  yaa.. bak, ben bulmadan gelirsen... sana pasta vereceğim...incecik bir dilim...
 
bir gülme sesi ,duydum sanki... 
koştum mutfağa... 
 
tunanın elinde , yaptığım pastayı  görünce... 
 
ir----- bırak onuu.. 
tu---- e bırakırsam .. düşeerr.. 
ir---- peki tuna..istiyorsan.. yiyebilirsin.. .. yarın yine yaparım... 
iyi geceler.. 
tu---- aaa, ne çabuk pes ettin...
 
ir---- bir pasta için.. seni mi,kırayım yani...ne kadar istersen ye... 
 
tu---- aslında,için gidiyor değil mi... blöf yapıyorsun... 
pastayı bırakacağım.. sende amacına ,ulaşacaksın... yok yaaa... yemedim bilesin... 
 
ir---- şu an, o pasta umurumda değil.. ( gözlerimi kısıp ,yaklaştım yavaş yavaş... )
yüzüne yapıştırmak için ,acayip bir istek duyuyorum... 
 
tu----hah hah hah.. bence,yazık olmasın... sende ,daha iyi duruyor ... 
denedim ya.. ondan biliyorum...
tadı hala damağımda... 
saçına sürülecek ama... onu da,yıkarsın artık... 
ir---- öyle birşey yaparsan.. yarın kestiririm..saçımı... haberin olsun... 
 
tu---- tehdit ha... 
ir----- ne dersen artık.. tunaa ,bırak onu..
tu---- alsana hadi, alsana... 
 
kapı çalınca.. tunanın dikkati dağıldı...birden.. 
 kaptım pastayı, elinden... 
 
ir----- offf kurtardım ,sonunda... 
 
tu---- sen öyle ,san.. bakalım kimmiş.. gelen.. e anahtarı versen diyorum... 
 
ir---- hııı.. cebimde al... 
tu---- kim ooo... 
b---- beniim.. 
tu---- geliyorum bülent.... 
 
 pantolonumun ceplerini kontrol etti.. tek tek... 
sanki.. belli olmuyor anahtarın nerede olduğu... 
amacı, pastayı bıraktırmak... hiç sesimi çıkarmadan ,bekledim... bulmasını..
 
tu---- (gülerek.. eline aldı...) aaa, buradaymış... 
 
gidip kapıyı açtı... 
 
tu---- bülentt.. bu,ne güzel sürpriz...
b----- (gülerek) içinden söyleniyorsundur şimdi... bu saate...niye geldi diye... 
 
tu---- yooookkk canım... gelsene... 
b----- gelmeyim ya.. uyurum falan... irem yok mu.. 
tu---- mutfakta.. ne oldu ki... 
 
geldim ,kapının yanına...
ir---- hoşgeldin bülent... buyur.. 
b----- ay çok ısrara ,dayanamam... gireyim bari... pasta kokusu ,alıyorum...
tu---- (gülerek... ) kim ısrar etti ya... 
 
girdik salona... 
oturunca..
 
b----hemen konuya gireyim... telefon kesikti.. irem.. yelizin selamı var...
 hani sana geleceklermiş ya... pazar ama yarın olur mu diyor.. 
sonraki günlerde onların nöbetleri varmış... senin de okulun açılacak... ne dersin.. 
.. 
ir---- oluurr.. da ,tuna ne der bilmem... 
tu---- (gülerek... ) istisna yaparım, yeliz için.. 
b---- o da ne.. irem, niye bundan izin alıyorsun sen... 

Hiç yorum yok: