Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

20.bölüm..
gece..

ben duş alıp.. yatağa uzandığımda her yerim ağrıyordu..
daha erkendi ama.. aklım karışık ya,
nasıl uyuduğumu  bilmiyorum...

******


sabah, babamın annemle konuşmasına uyandım..
onlar kısık sesle konuşsalar da.. karşılıklı odalardaydık ,ne de olsa... benim,kapım da aralık kalmış biraz...


ah--- nerminim.... kendini yormadan hazırlan sen.. başka,istediğin birşey var mı..
ne--- yok..
ah--- sevinç ne zaman gel dedi..
ne--- yarın..
ah--- ben götürürüm seni..

ne--- adama bak.. ilk bebeğimiz sanki.. sen nurinin doğumuna bile gelmedin ,unuttun mu..
neymiş.. babası izin vermemiş..
ben de ,sana izin vermiyeceğim bu sefer..
 gelme..
ne sevince.. ne doğuma.. hatta mümkünse dokuz ay ,yok ol.. gözüme görünme..

ah--- yapma nerminiimm.. onsekiz yaşındaydım daha..  babam "gitme" dedi..kıpırdayamadım bile..
yanında olmayı ,istemezmiydim sanıyorsun.. irem doğduğunda, askerdim göremedim..

hemmm..izin vermezsen.. bende ..bir çocuk daha isterim..

ne--- "***********************"

ayy.. annemden, hiç duymadığım  bir şey dedi.. aktaramayacağım.. kusura bakmayın..

ah--- hiştt suss.. ne ayıp ,insan kocasına öyle der mi..bu kapı niye açık..

ne--- ayıp mış.. kim, ayıp etti acaba.. hadi hadi.. çekil önümden ,çocuklar kalkacaklar..
ah--- iremi kaldırma.. uyusun kızım..

ne--- ablama gideceğiz, kalksın..  ireeemmm...


ir---- uyandıımmm..

babam kapıyı açtı..

ah---- günaydın prensesim..
ir--- günaydın baba..




**********



kahvaltı hazırlamış annem.. oturduk.. nuri  ,hiç uyumamış herhalde.. şiş gözleri.. kıpkırmızı..

ir--- (mırıldandım... ) neyin var..
nu--- sencee..

ah--- bizde duyalım.. çocuklar..
ir--- yok birşey.. baba..

nu--- aslında, var birşey baba...

abime ne oldu.. cesaret mi geldi ne..

ah---  söyle ,o zaman..

nu--- askere gitmeden önce.. onaylamayacağınızı bilsem de... sizin de duymanızı istediğim..
sonucunu düşündüğüm.. ve katlanacağım..

ne--- (sözünü kesti ) .. oğlumm.. ok yaydan çıkmadan..gel vazgeç. bak ,çok üzülürsün.. üzülürüz..
nu--- çıktı bile, anne... artık,bekleyemem..

ah--- (gülerek..)  e duyalım öyleyse.. kim miş kızımız..
nu--- ( gülümsedi.. ) yabancı değil.. hülya..

annem ve babam birbirlerine baktılar..

ah--- tek şaşıran benim, galiba biliyordunuz..ha..

ne--- ilk kez duyuyorum ama hülyanın resmini,odasında  görünce anlamıştım..

ah--- madem ,sonuçlarını düşündüm diyorsun.. biz isteriz.. ama teyzenin razı olacağını sanmıyorum..
birbirimizi, kırmaya değer mi..

nu--- değer baba.. hülya tamam deseydi.. sizi hiç karıştırmayacaktım.. ikimiz de,olacakları biliyoruz..
o reşit olsa ,sorun da kalmayacaktı zaten..

ne--- hii,ne diyorsun oğlum.. alıp kaçıracak mıydın kızı.. iyi ki, hülya sana tamam ,dememiş..

ir--- belki teyzem ,bizi şaşırtır..

nu--- yok..hiç şaşırtır mı..

ah---( kaşlarını çatarak.. ) ne yaptın,nuri.. yoksa sordun mu...  her işin,bir yolu yordamı var..oğlum..
hem sen ,hülyayla nerede görüşüyorsun..  dün bizdelerdi.. baldız birşey demedi ..
okuluna gittin desem ,daha çok erken.. nereden haber aldın..

nu--- dün gece.. belli olmuş ..onu bir "oduna "layık görmüş teyzem..
arkadaşının abisiyle..  not yollamış.. bana..
yoksa, okul yolunda görüşüyorduk..
hülya da,
canım benim.. güya beni vazgeçirecek.. "annem kararlı.. beni unut nuri "yazmış.. bilmiyor ki,ben onsuz yaşayamam..

(abim coştu, döküyor incilerini.. babamın karşısında olduğunun farkında bile değil sanırım.. yoksa, böyle konuşmasını açıklamak zor.. 
 babamın da hoşuna gitti..açık yüreklilikle söylemesi..  gülmemek için, dudaklarını ısırıyor...)

ah---  nermin ,sevim baldıza gitmeyin bugün.. akşama ,saadetlere gidelim....
 ben ,osman enişteye durumu anlatırım..
saadetin tek dinleyeceği kişi, o çünkü.. hülyayı alırsa ,o alır..
 güzellikle gidelim.. isteyelim..vermezse kaçırırız..
(gülerek, abimin omuzuna vurdu.. ) ha nurii..


abimin yüzü güldü.. ağzı kulaklarında... utandı,sevindi.. sesi çıkmıyor..

ne--- ahmeett.. aklını başına al.. çocuğun önünde,denir mi.. kaçırırız diye..
olmaz ,öyle şey.. ablamla beni ,kötü etmeyin..
saadet ablama da, haber ver öyleyse...

ah--- tamam veririm.. şişt nurii.. düşünme artık arpacı kumrusu gibi..
(ayağa kalkıp.. kollarını açtı.. ) gel lan buraya...

nuriyle babam kucaklaşıyorlar..
 bu erken kutlama için.. bakıştık annemle..

onun da, benim de yüzümüz gülmüyor..
daha dün buradalardı..duyduk gördük.. saadet teyzem süründürecek bizi..adım gibi,eminim..


****

onlar gittiler..
ben de... ütü yaptım,biraz.. abimin,benim giyeceklerimizi yani.. ..  annemle de,konuştuk eskilerden.. çocukluğumuzdan .. hem ağladık,hem güldük..
sonra toz aldım.. evi sildim,o da yemek yaptı..
gecikiyoruz diye,  bir telaşla hazırlandık biz..

saat altı gibi,abim geldi.. hemen bir duş aldı,traş oldu.. misler gibi..giyindi.. annem durmadan dua okuyor..  birşey de, denmiyor.. patlamaya hazır bomba gibi .. yemekler hazır ama hiç birimiz yiyemedik..

babam geldiğinde.. sıralandık koridora..
n--- ahmet açsan.. yemek hazır..
ah--- yok  ,nuri bu haldeyken yiyemem..

abim..heyecandan..  elini,ayağını koyacak yer bulamıyordu sanki..

ah--- (gülerek baktı ,hepimize...) çiçek ve çikolata yaptırdım..
 enişteyle ,baldızı da saadetlere bıraktım..
biraz konuyu açsınlar diye... hadi gazamız mübarek ola..


ne--- ah oğlum ah.. gelip ,pat diye.. ali,iremi istese biz ne yapardık.. hiç düşündün mü...
hepinizi ,kardeş olarak büyüttük biz..  ablam kesin kovar bizi..

nu---(babama bakarak..) iremin istenmesini bile beklemedik ki ,biz.. direk verdik.. keşke,ali isteseydi..

oooo.. gerildi ortam.. ikisi birbirine, dik dik bakıyor..hiç sırası değil.. konumuz ben değil, abim..

ir--- molaaa.. şu an.. baba ve oğul gibi davranma zamanı... beni bırak nuri..
erteledik ya..

abim ,acır gibi baktı bana...
nu--- ertelenen ne... her an..

ah--- sen, gitmek istiyormusun ...
nu--- ................

nuri, birşey demeden..dışarı çıktı..

ir--- babaa.. bilmediğim ne..
ne--- yanlış soru... bildiğim ne ,diyecektin..

ah--- nermin,iki dakikanız var.. yoksa.. beni yok bilin..
o da, çıktı.. .

ir--- (anahtarı aldım ) çık anne ,çık..
ne--- ne telaş ediyorsun, kızım... sıkıyorsa gitmesin hadi....

ir--- ya anne..ne oldu,sana anlamıyorum ki.. sesin çıkmazdı,şimdi  babamla inatlaşmanın sırası mı.. abim söz konusu..

ne--- evlat uğruna ,ne hallere düşüyoruz..
 ciğere oyun olmaz derdi,annem..doğruymuş..

ikimiz de,çıkınca kapıyı kilitledim..
annem dua okuyarak bindi arabaya...hareket ettik.. 
ben arkada ,çiçeği kucağıma aldım..  abimin eli titriyor..gondolu tutarken...

gergin ve sessiz.. teyzemlere doğru gidiyoruz..

apartmanın önünde durduğumuzda.. heyecanımız had safhadaydı..

indik...

 zile basarken.. annem,gondolu aldı..abimden.. yüzüne doğru üfledi..
 "bismillahirrahmanirrahim.." diyerek girdi içeri..

Hiç yorum yok: