Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

19.bölüm..
sa--- iremiimm.. bir teyzem var bile demiyorsun.. hastayım kaç gündür.. niye gelmiyorsun kuzum... özledim sizi..

öptüm yanaklarını..
ir--- çiftlikteydim teyze... geçmiş olsun...
hayal ablayı öptüm...

ha--- annem hep hastadır bilmezmisin..iyimisin canım..
ir---iyiyim ablacığım...

annem gözünü kırptı..nasıldı diye.. bende başımı eğdim..iyi manasında..  anlaştık biz..

hülyayı ,annemi öptüm tam oturacaktım ki...
ah--- bana yok mu...

sa--- bak, baban da sana naz yapıyor..canım babamda beni çok severdi.. şimdi sevmesin rahmetli..bak canı rahmet istedi.. nermin ,bir gün mezarına gidelim..

ben babamı öpüp.. mutfağa gittim...
 ama konuşmalarını duyuyorum...

ne--- niye abla.. bizi sevmezmiydi..sevim ablam onun gözbebeğiydi..  ilk çocuk olunca.. 
gidelim tabi.. 

sa--- severdi de.. hani ben renki gözlü, taş bebek gibiydim ya...
ne--- sevim ablamla ,benim gözüm de renkli.. şaşırdın mı ne...

sa--- benim göz rengim ,çok güzel ama kabul et.. nerminn...  liz teylıra benzetirlerdi beni..
ablam da ,evi çekip çevirirdi.
.annem olmasına rağmen, herkes ondan izin alırdı..
 ahh ah.. ne bebeklik kaldı, ne birşey...


ah--- baldız ,arif bacanağı da çağıralım.. akşam kalın yemeğe,size taş kadayıf  da..yaparım..

sa---ahmet, o da hasta..narin adam.. bilirsin ya... vakitlice gideriz biz..
 hiç özlemiyor musunuz anam.
nasıl ciğersiniz siz...aboo ben tutkunum..  bacım.. bak geldim, görmeye..

ne---- özlüyoruz da.. hiç telaşemiz bitmiyor ki,  abla.. sen liz teylırsın da.. arif eniştem de.. riçird burton sanki..

kahkahayı duymalıydınız..
içeride oflayıp puflayarak.. çay bardaklarını.. hazırlarken..
hayal ablayla, hülya da yardıma geldiler...

ha--- annem gidin diye emir verdi..sanki biz bilmiyoruz.. irem.. sen otur da ,yemeğini ye.. hülya keki kes..sende..
dağılmasın ha..



ir--- (köfte aldım tabağıma...  kısık sesle... ) allah yardım etsin size.. teyzem coşmuş yine...
ha--- ahh ah.. öldürdüler beni.. gelmişim, otuz yaşına.. hala hükmediyor,. bıktım valla..

hü--- abla götürüyorum bunu..
ha--- bunların ,çatalı nerede.. keki elleriyle mi yesinler.. al çekmeceden.. peçete de ver... sevdalı mısın nesin..

hülya dışarı çıkınca da...

ha--- oku kız..en iyisini yapıyorsun.. el kapısına gitmeden, babamızın evinde çöktük biz..
ben şu çayları götüreyim..şimdi annem soğumuş der..

ir--- tamam abla.. ben şekeri getiriyorum..

 elimde şekerlikle.. 
gülerek, girdim salona.. ..
ir--- teyze buyur...

sa--- azıcık demli olmuş.. çarpıntı yapıyor kuzum.. biraz su koyarmısın üstüne..

ir--- şekerliği hülyaya verdim..bardağı alıp, mutfakta.. ''üstüne su koydum''

teyzeme getirdim...demi, iyi mi  teyze...

sa--- iyi kuzum.. ellerini de.. yerim ben senin... büyümüşte çay verirmiş teyzesine... hele gel yanıma otur..

oturdum yanına...

sa--- sen okuyunca ne olacaksın kuzum...
ir---- büyük ihtimalle..ingilizce öğretmeni..olacağım.ama .başka seçenekler de var..

sa--- aferin kuzum.. okuyun tabi.. hülyaya da diyorum..oku diye.. hayalim okuyamadı yavrum.
.ee anne ameliyatlı tabi.. kalkamıyorum..kolay mı,iki sezaryen..
 o kötü evlerde ömrümüz çürüdü..
hayaliimm.. kara gözünü severim senin..

ha--- yaa tabi tabi..ne çocuk oldum.. ne genç.. sen gözümü sev otur.. hülya ,çay ver enişteme..

ah--- verme kızım.. ben uzanacağım biraz.. baldız kusura bakma.. başım ağrıyor da..

babam çıktı salondan..

sa--- yat yat... nermin kocana bak... şekeri çıkmış olmasın..hava sıcak.. yoruluyor adamcağız...

ne--- ne bakacağım abla.. yatsın geçer...

sa--- öyle deme kıız..allah başımızdan eksik etmesin.. aboo ,ben arifime hiç kıyamam..
 nermin, ablamları görüyor musun..  annemi,doktora götürmüş galiba...

ne--- yok valla abla..hiç bir yere gidemiyorum. .. ancak yemek yap.. çamaşır yıka...
iki erkek var evde , hergün değişmesen olmuyor... çamaşır makinam bozuldu benimde..birikti.. çamaşırlar..
eniştemi getirecek, ahmet..
 bizim gibi ,o da eskidi demek ki..



sa--- kız nermin..maşallah ne iyi adam ha,osman enişte...baba gibi.. zatem oldu bitti.. severimde..
anam  geçen gün . bisikletine yüklemiş koca sobayı.. tıslaya tıslaya çıkardı..beş katı.. yazık kız..
hayalimle kurdular..
biz karı koca nariniz ya,baktık öyle..
bir kahve iç enişte diyorum..yoruldun bizim için ..
tabi yorulacağım baldız diyor... aboo..ben hiç kıyamam..

ir--- ha-- hü-- ne--- ARİFİME...

hepimiz gülmeye başladık..


ir--- teyze, anne.. biz bahçeye çıkıyoruz.. abla, hülya ..hadi gelin..

ha--- siz çıkın.. bu hanımların isteği bitmez ki.. 
ne--- git kızım git.. ben yaparım.. abla bırak ya ,artık kızı..

biz çıktık dışarı, hala teyzemin sesi geliyor...

sa--- ne yapıyorum ki,nermin.. aboo.. kara gözünü severim onun... hayırlısıyla gözüm açıkken bir evlendirseydim..çocuğumu..
 bize bakacağım diye .. yoruldu yavrum.

oturduk , ağacın altında ki tahta sedire..


ir--- kızlar size madalya vermek lazım.. bu ne ya..
hü--- o öyle mi diyor.. ağzı varmış..dili yokmuş.. onun gibi anne bulunmazmış... kulaklarım uğulduyor valla..

ha--- sana ne oluyor ki.. ...çeken benim..sabahtan gidiyorsun okula.. akşama kadar rahatsın..
hü--- rahattım da... bu sene.. okul bitince ne olacak,bakalım..

ir--- çalışıyormusun.. üniversite için..istersen kitaplarımı veririm.. aliden de alabilirsin..zuhalde çalışıyor ama..


hü--- yok..yaa... ben kendi derslerimi bitiremiyorum ki..
ir--- niye.. yardım istersen ederiz,yani.. aliyle, zuhal zehir gibiler... maşallah.
.ben de fena sayılmam..

ha--- tembel de ondan,bitiremiyor.. bu okumaz.. .alır zengin bir koca .. evlenir oturur,köşe yastığı gibi..

hülyaya baktım.. gözleri parladı, evlilik lafını duyunca...

ir--- hülyaa.. ablan ne diyor anlayalım yani.. var mı kız birisi...

hülya kıpkırmızı oldu..

ha---baakk.. ben demedim mi..

teyzemin sesini duyduk...
sa--- hayyaaaalll...
ha--- gelddiimm.. gidelim diyecektir..

kalkıp içeri girdi...


ben de fırsattan istifade.. hülyayı sıkıştırmaya başladım...

Hiç yorum yok: