Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

17.bölüm..
yüzünde öyle derin bir şaşkınlık ve hayal kırıklığı  var ki..

tu---ama neden..şimdi de,ben anlayamıyorum.. yapmadım dedin..niye.. hani okumak istiyordun...

ir--- evet istiyorum ..hiç tanımadığım,bir adamla zorla evlendirilmekten se..
 bir yıl daha zaman kazanmak istedim, hepsi bu..

şimdi yıkıldı sanki adam, acıdım  haline..

ir--- ya , afedersin seni üzmek istememiştim...

tu--- (başını kaldırmadan, mırıldanır gibi) zorla mı,dedin.. sana sormadılar mı..
ir--- (başımı salladım..) yok..

tu--- (saatine baktı... ) irem.. bir yılda kaybedeceklerini düşün..
herşeye geç kalacaksın.. seviyen çok iyi.. bilmeyenlerin arasında sıkılacaksın..
 değer mi bu yaptığına...
ir--- (dudak büktüm..) artık çok geç..

tu--- (biraz heyecanlandı sanki.. )onbeş  dakika var daha ,sınav bitmedi.. düşün irem düşün.. bir şans daha olsa kullanırmıydın..

ir-- (ukala ukala baktım..)  ne o..torpil mi yapacaksın bana...

tu--- (ciddileşti.. ) asla.. sadece ,hakettiğin yerde olmanı istiyorum..
ir-- ( birden gaza geldim sanki.. bir yabancı, kendisini riske atıp.. benim için birşey yapmaya çalışıyordu.. )
sen sen .. nasıl yapacaksın bunu.. sana zarar gelsin istemem...

tu--- (gülerek.. kalktı ayağa.. ) koş irem , koşş..


fırtına gibi.. binaya girdik.. merdivenleri çıktık üçer beşer..
ikinci katta.. nefes nefese ,bir kapının önünde durdu..

tu--- bekle beni.. kalemlerini hazırla.. kimliğini çıkar.. zaman kaybı olmasın..
içeri girdi.. sonrada..

yutkundum kapıdaki yazıyı görünce.. ''dekan odası''

biraz sonra açtı kapıyı... kimliğimi aldı..

tu--- çabuk  ol.. sehpaya kitapçık ve cevap anahtarını koydum... otur ve başla.. lütfen doğru yap..

ben ,gösterdiği  koltuğa oturup , etrafıma bile bakmadan.. başladım hemen, zaten daha önce okuduğum için... işaretliyorum..tıkır tıkır...

tunanın sesini duydum...
tu--- sağolun, mustafa bey.. ben dışarıdayım...

konuştuğu kişiye baktım ,bir an...

mu--- tamam tuna..

ben tekrar ,eğildim...

bitirdiğimde ,ellerim uyuşmuştu... saate baktım, yetiştirmiştim...işte..

aynı anda mustafa bey, gözlüğünü masasına bırakarak yanıma geldi..
 kağıdımı aldı..

yerine oturup, cevap anahtarını koydu.. bakıyor...


ben çantamı kapayıp, ayağa kalktım..yanaklarım, alev alev yanıyor..kalbimin gümbürtüsünü duyuyorum.. feci susadım..

elimde  sınav yerimi gösteren belge ile masaya yaklaştım...

ir--- afedersiniz.. görmek isterseniz ..
uzattım belgeyi..

mu--- (bir önünde duran kimliğe, bir bana baktı...) tuna ,ölüm kalım meselesi dedi..
sahiden öyle mi...ilk kez böyle birşeye izin veriyorum da..irem hanım..

ir--- (gülümsedim hafifçe...) evet efendim..

mu--- (hala inceliyor.. kağıdımı..)  hangi okuldan mezunsun..

ir--- ayas koleji.

mu--- hımm...güzeell.. sınav kağıdını,hocalar inceleyecekler ama benim gördüğüme göre.. kazandın.. tebrik ederim.. tuna yanılmamış...

ir--- (bayılacağım neredeyse.. tüm vücudumu ateş bastı birden... ) sağolun efendim.. çıkabilir miyim...

mu--- tabi tabi..


kimliğimi aldım.. kapıyı açıp ,çıktım ama.. hayaletim de, sadece bedenim orada sanki.. kulaklarım uğulduyor.. başım dönüyor..

merdivenlere doğru ,duvar kenarından yürüyorum ağır ağır... yanımdan ,hızla geçenlerin seslerini duyuyorum..
ben,yer karolarının beneklerini sayabilirim... kendimi berbat hissediyorum...


ne yaptım ben..aldığım kararı ,kendi elimle yıktım.. hani zaman kazanacaktım..
göz yaşım damlayacak yere.. o derece fenayım ki.. niye onu dinledim ... offff of...kahretsin...  gözümün önüne,telli duvaklı  gelin olmuş halim geliyor..

 duvara.. dönüp durdum..sildim gözlerimi.. ..
bir el kolumu tutunca..çevirdim,başımı hırsla...
ir---- ne var..

tu---ne oldu sana... niye ağladın.. üzülme ,en azından denedin...herşeyin sonu değil ya...

ir--- (indirdim elini sertçe...) bırak beni..

tu--- pardon..seslendim duymayıncaa..

kıpkırmızı gözlerimi ,gözlerine diktim...
öyle üzgün ki..çaresizlikle bakıyor bana...

ir--- mustafa bey ,göz gezdirdi kağıdıma.. kazandın dedi...mutlu musun..

tu--- ( şaşırıp, gülümserken...)  bu harika..e ne bu halin, öyleyse.. sen.. sen  sevinmedin mi..

ir--- nasıl sevineyim ki.. bir yıl erken evleneceğim..nasıl vazgeçirdin beni ,anlamıyorum..

tu--- (dudaklarını ısırarak..derin bir nefes aldı ) ben ,iyi birşey yaptığımı düşünmüştüm.. işine karışmakla,  hata ettim galiba..
mustafa  beye ,rezil olmak pahasına .. eski kağıdını işleme koydururum..
şimdi söyle.. istediğin ,bu mu gerçekten... evet dersen..
bir daha seni, rahatsız etmeyeceğim..

düşünerek.. yüksek pencerelere doğru, bir kaç adım attım...
kendisini ,zor bir duruma sokmuştu.. benim için..
dekanın odasında ,ikinci kez sınava girmiştim...

bana bir şans daha yaratmak istediği için..
en azından bunun için.. teşekkürü hak ediyordu..

ya ben ne yapıyordum.. tek kelimeyle ''nankörlük''

döndüm ona.. ellerini arkada birleştirmiş parmaklarını sıkıyordu.. yüzü de asılmıştı tabi...

yaklaştım yanına...

yutkundum söze başlarken.. ben ona bakarken ,o yere bakıyordu..

ir--- istemiyorum..

tu--- ( yüzü aydınlandı..bıyıklarının altından ,bembeyaz dişlerini gördüm.. 
gözlerimin içine bakarak.. korka korka sordu.. ) emin misin..

ir--- (gülümsedim...)  evet..

tu--- ( nefesini verdi, uzunca..
 elini göğsüne bastırarak...)  yüreğime indiriyordun.. ohh..

ir--- ben özür dilerim.. karmaşa içindeyim.. sınavda kaldım derken,son bir atakla geçtim..
yani, çabucak değiştirdim kararımı... sonuçlarını  düşününce de ,kötü oldum...

ama yaptığın cesaret ister.. kendini, benim için resmen ateşe attın..
ikna etmeye çalışman.. desteğin.. bana güven verdi.. 
çaban için, teşekkür ediyorum..

olan oldu... istemem deseydim,sana haksızlık olacaktı....ne yapalım.. bir yıl az okurum..
(içimi çektim.. ) bir yıl önce evlenirim..

tu--- kimbilir ,belki sen istersin.. olamaz mı...
ir--- beennn.. (başımı salladım.. ) imkansız .. emrivakilerden,nefret ederim..

tu--- neyse.. zamana bırakmak en iyisi..sanırım.
 ben, tebrik ediyorum..başaracağını biliyordum..bir hafta sonra görüşeceğiz..

ir--- tamam, hocam.. şeyy.. yıldırım nasıl.. gördünüz mü,ayakta durabiliyor mu..
tu--- senin,görmen lazım.. koşuyor bile..
  hı, gelirsen sizin ahırda değil.. söyleyim de.. babasını da tanısın dedim.. benim çiftlikteler..

ir--- çok isterdim.. amaa gelemem.. iyi günler size.. tekrar sağolun.... babam bekliyordur beni..

tu--- güle güle...( pencereden baktı )  evet gelmiş..

ben hızla merdivenleri inerken.. sanki ,tunanın sesini duydum..
'' yaşasııınnn''

****



iç sıkıntım dağılmış olarak, aşağıya indim...
 onun ,benim için yaptığı özveriyi düşündükçe ..
herhalde ben yapmazdım diyordum,kendi kendime...

sırf iyi niyetinden yapmış olabilirdi.. başka ne amacı olacaktı ki..
idealist öğretmen yaklaşımı.. yani...
ama sonradan anladım ki..beni düşündüğü kadar kendisini de düşünmüş..
ben de,uyanık geçinen saflardan mıyım ne..


etraf tenhalaşmıştı...
babamın ,arabasının yanına gittim...
başını yaslamış gözlerini de,kapamış oturuyor arabanın içinde..

çocukça coşkumla... camı tıklattım ,
 bir yandan da...

ir--- camı silim mi ,abii.....
ah---(babam gülerek...) bende  büyüdün sanıyordum ... gel hadi ,gell..

 oturdum yanına... bana, bakıyor merakla...

ah--- ee, yüzün güldüğüne göre .. iyi geçti herhalde...

ir--- (başımı eğdim...) babaa...tuna kara kim..ben,onun için..  niçin önemliyim..
neler yaptığını bir duysan..

ah--- (sinirlendi birden...)  ne yaptı.. konuş, sana ne yaptı...

Hiç yorum yok: