Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

16.bölüm..

ir--- ( manzara nefis.. göl kıyısından ,otobana çıkacağız.. trafiğe girmeden.. tarsus yoluna kestirmeden gidiyoruz yani.. ben sessizce.. seyrettim... epeyce.. ) babaa,  beni bekleme.. dönerim ben..

ah--- olmaz.. iki saat sonra.. gelirim..
( eğilip torpido gözünden.. klavuz kitapçığını çıkarıp, kucağıma koydu ) oku bak.. kazandın ama iyi incelememişsin şartları... kaydın yaptırılmamış  olsaydı,
değil okumak.. sınava bile giremeyecektin irem hanım.. hakkını ,kaybediyordun... bana borçlusun.. yok diyebilirdim..

ir--- ( telaşla okurken.. gözlerim şaşı olacaktı, kayıt iki gün önce bitmiş görünüyordu..kitapçığa göre..
ne dese ,haklıydı... ben kayıt olmak için, daha zaman
var zannediyordum.. onun sayesinde okuyacaktım...kadere bak dedim,içimden.. acaba isteyerek mi.. yaptırdı kaydımı.. yoksa annemin baskısıyla mı.. bilmiyorum.. )  sağol..

ah--- sende.. 

okul uzaktan görününce... evraklarımı kontrol ettim.. kalabalığa yaklaştıkça, heyecanlanmıştım...
babam durunca...
açtım kapıyı...

ah--- irem..
ir--- efendim..
ah--- ( gülümseyerek ,saçlarımı okşadı.. öptü yanağımı ) bol şans.. dikkatli ol..
prensesimm.. bana inat olsun diye... kalmayı sakın düşünme.. anladın mı...

adam ,içimi okuyor sanki..
ah--- hadi in bakalım..
inip..... kalabalığın arasına karıştım...


***

sınavdan..ilk on dakika içinde çıkılamıyordu... ben onbirinci dakikada dışarıdaydım.. ve hınzırca ,gülüyordum...
jet hızıyla okuyup ,cevapları işaretlemiştim..boş vermemek adına..
sorular,çok kolaydı aslında.. yani bana göre..
amacım farklı olduğundan.. kontrol edip.. doğru yaptıklarımı bile, düzelttim...
içim içime sığmıyor...

erken çıktığım için.. okulun yan tarafında ki.. geniş yeşil alanda.. bir ağacın altına oturdum..
hava öyle sıcaktı ki... gölgeye çekildim iyice..
.zaman geçmiyordu ama... bekleyecektim çaresiz.. üstümden ,büyük bir yük kalkmıştı..
evliliği bir yıl daha ertelemiştim..

ağaca yaslanıp , okula baktım.. nihayet hayallerime kavuşuyordum... hayal diyince, sabah ki rüya ..yine geldi aklıma..
kolonyamı çıkarıp.. sürdüm ,ferahlamak için..... ateş basmıştı aniden...

güneş gözlüğümü taktım.gözlerimi de kapadım.. düşünüyorum..
tuna kimdi ve benimle bağı neydi.. rüyama girmesi bile abesti..
abimin üstü örtülü imaları.. ne anlama geliyordu..
mutlaka öğrenecektim...
öngörülü ,zuhalin bu adam sana abayı
yakmış dediği kulağımda çınlıyordu...
sinir şey... onunla da ,görülecek bir hesabım vardı..

hülyanın gülen yüzü..gözlerimin önüne gelince.. bütün keyfim kaçtı..
zavallı abimin.. geceki halini unutamıyorum...

önümde bir gölge belirince... açtım gözlerimi.. yüzünü,tam da seçemiyorum.. güneşten...

siyah gözlüklü.. yazlık takım elbise giymiş.. beyaz gömlekli.. kravatlı.. elinde, çantası olan..uzun boylu, bıyıklı bir adam
bana bakıyor gülerek...

zaten canım burnumda...
ir--- ne, ne bakıyorsun... tanıyacakmış gibi..
tu--- tanıyorum zaten... hiç normal konuşulmuyor,seninle de...

sesi tanıyorum da.. bu tuna mı yani.. kalktım ayağa..
pantolonumu çıparak.. yüzüne bakıyorum.. görmeyi ummadığım , tek insan kanlı canlı.. karşımda duruyor... sakalını kesmiş.. saçlar da kısalmış.. çok yakışıklı olmuş.. çok..
"merhaba "diyerek.. elini uzattı... baktım şöyle bir eline.. ilk intiba doğruymuş demek ki.. zarif elleri var...
bende uzatınca tokalaştık...

ir---- pardon.. tanıyamadım...
ne işiniz var,burada... hep aniden ,en olmadık yerlerde karşıma çıkıyorsunuz..

elimi bırakmadı hala...

tu--- sana karşılaşacağız ,demiştim... nasıldı sınavın.. çok erken çıkmışsın...
ir--- içimden, size ne demek istiyorum.. ama harikaydı.. elimi alabilir miyim...

tu--- (bıraktı, gülerek...)  burada oturduğuna göre.. kantini görmemişsin .. gel ,soğuk bir şey ikram edeyim...
ir--- kantin mi,bakmadım ki..babam gelecek.. aramasın beni...
tu--- (saatine baktı...) daha çok zaman var... gel hadi..
ir--- niye buradasın.. nereden biliyorsun ,kantini falan..
tu--- irem.. sıcak zaten.. içeri girersen cevap veririm...

aklım gitme dese de, gönlüm git diyor.. ama sahiden çok sıcak..

*****

içeride ki klima harika.. oh nefes aldım.. oturduk bir masaya... sınavdan erken çıkanlar da , geliyorlar... tek tek..
herkes ,tunaya selam veriyor..
o da ,onlara..


kolalarımızı getiren,kantin çalışanı da..
ikimize  çok şaşırmış gibi baktı..

ir---sen, pek meşhursun bakıyorum .. bana da garip bakıyorlar... acaba niye..
tu--- (içti bir yudum... ) bazı tahminlerim var tabi..  bir bayanla beraber ,oturduğumu görmediklerinden olabilir..

ir--- hımm, öyle mi.. niye.. gençsin, yakışıklısın.. karizma
desen yerinde...mesela, hiç çiftçi denemez şu
görüntünle.. manken gibisin... maşaallah..

yüzüne bir gülümseme yayıldı... gamzesi mi var ne...
ay bana ne ,gamzesinden..

tu--- iltifatına teşekkür ederim de.. yanımda değer
vereceğim birisi yoktu,şimdiye kadar... demek istedim..alışık değiller.. yani...

komplimana baakkk... bakışlarımı bardağın kenarına ,indirdim.. gözlerine bakamadım..

ir---- benn.. nasıl yani.. sen ne demek istiyorsun...
kimsin sen... herkes nasıl tanıyor seni.. bu öğrenciler yeni kayıt olmadılar mı..

içini çektiğini duyuyorum...
tu--- bana ,bakar mısın..
ir--- (itaat etti,göz kapaklarım ..kendiliğinden ,açıldı sanki..
gözlerimiz buluştu... öyle güzel bakıyor ki bana... )

tu--- işte böyle..bak.. seninle tuhaf bir karşılaşmamız oldu..
sen olduğunu ,çiftliğe götürdüğümde  anladım... sonrasını biliyorsun zaten...

ir--- beni ,tanıyor muydun ki..

tu--- evet.. iki yıldır tanıyorum seni...
ir--- aa ama nasıl..
tu--- (bıyıklarını kemirerek... ) daha uygun bir zamanda anlatsam..olur mu..
 nasılsa ,sık sık görüşeceğiz bundan sonra...

ir--- ben ben, anlamıyorum..

tu--- ingiliz dili ve gramer dersinizi vereceğim de ondan..

ir---- aaaa... sen hoca mısın... bana,niye çeviri yaptırdın ... öyleyse..

tu--- ( gülümsedi... ) evet.. okuyacağım diyordun, seviyeni görmek istedim... çok iyiydi.. sınavı da ,başardığına eminim....

ir---- (başımı salladım... hayır anlamında... ) malesef, bilmediğin şeyler var... sınavda kalmam gerekiyordu.. yapmadım..

Hiç yorum yok: