Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

15. bölüm..

 oturdum ,yatağın kenarına... resme bakıyorum..
ışığa yaklaştırınca... elimi ağzıma kapadım... ben tanıyorum bu kızı... bu bu... hülyaa..
teyzemin kızı hülya...


ir--- (kısık sesle... ) nasıl olur abi.. sen delimisin... teyzemizin kızına mı ,sevdalandın... onun haberi var mı..

nu--- yavaş irem.. yavaş.. var tabi.. gönül bu.. teyze kızı dinlemiyor...

ir--- ama hülya daha küçük.. ne onlar ,evet derler... ne de bizimkiler.. ne ara sevdiniz birbirinizi... teyzem öldürür seni.. kardeş çocuklarıyız .. asla razı gelmezler ki... ah abiii
ah... ne yaptın sen...

nu--- bilmediğim birşey söyle... hem o kadar da küçük değil... onaltı buçuk yaşında..

babamın ayak sesini duyunca.. resmi ne yapacağımı şaşırdım... panikle ,buruşturup.. ağzıma tıkıverdim..

ah--- ireemmm.. daha yatmadın mı sen...

nuri şaşırmış, bana bakıyor... ben ağzım dolu konuşamıyorum...

açtı kapıyı... ben başımı salladım ,gülümser gibi... "gecikme " diyerek.. gitti babam...

nu--- (fısıldadı...) ver ,şunu.. resmimi.. mahvettin..
ir--- (ağzımdan çıkardım.. tabi iğrençti.. hatırlamak bile istemiyorum.. ) abii.. pardon ya..
nu--- ( elimdeki buruşuk şeye bakıp,kızgın kızgın..)... git yat hadi.. giitt..

çıktım ,odasından..
avcumun içinde tuttuğum,hülyanın resmini.. banyoda ki..musluğun altında tutarak tanınmaz hale getirip.. çöp kutusuna attım...
ağzımı çalkaladım.. ama hala garip tat gitmemişti...
mutfağa gidip... dolaptan meyve aldım yerken... dalgın dalgın tezgaha yaslandım...

aklım biraz daha karışmıştı... anlayamıyordum.. abimi..
başka ,kız mı kalmamıştı sanki...
hülya çok güzeldi.. tamam da.. bu olacak şey değildi..
ne--- irem ..

annemin yaklaştığını ,duymamışım...
zıpladım resmen..
ir--- ayyy...
ne--- ne oldu ya..
ir--- offf dalmışım...
ne--- su iç.. niye dalgınsın..
ir--- (içtim suyu... ) öylesine işte.. annee.. hülyayla ,ikimizin resmi vardı ya.. o nerede...

annem ,imalı imalı baktı bana...
ne--- kim istiyor..
ir--- beenn..
ne--- söyle abine vazgeçsin..
ir--- ne diyorsun anne...

ne--- ben oğlumun da, yiğenimin de üzülmesini istemiyorum... ablamla beni kötü etmesin..

ir--- ( pes yani,nasıl anladı acaba..annelik içgüdüsü bu olmalı )
bende şimdi öğrendim ve vazgeç dedim anne.. ama gönül bu diyor.. resmini, yastığının altına koymuş...
ne--- (gözleri doldu... ) ve orada, unutmuş... şaşkın..

durumu itibariyle, daha da hassas ya.. sarıldı bana... ağlıyor..içim parçalandı..

ir--- annem... ağlama.. sana zararlı..

beni duyunca.. daha çok ağlamaya başladı... hiç birşey de ,demiyor...

ir--- annee.. ağlama ya.. hep bir kardeşim olsun isterdim..
içimden de "yalaan "diyordum ama..

babamı ,kapıdan bize ne olduğunu anlamaya çalışır gibi
baktığını görünce... elimle... git sen diye işaret ettim...
babam başını eğerek.. çekildi kapının önünden...
anladı sanırım...


ir--- anneciğim bana bak... hadi..
uzaklaştırdım biraz...
sildim yüzünü....
sandalyeye oturttum...

su verdim... biraz sakinleşince...
ir--- canım.. iyimisin...
başını salladı ama bana bakamıyor...
ir--- öptüm yanağını... anne niye üzülüyorsun ki.. ben ..... çok sevindim...

ne--- (kısık sesle )  ablam mı söyledi..
ir--- evet de.. ben ısrar ettim..

ne--- üzüldüğüm, çocuğumun olacağı değil irem...
zamansız olduğunu düşünüyorum.. küçük yaşta
evlenince.. sizlerle beraber büyüdüm bende...şimdi,
herşeye ...
ir--- tamam annem ,tamam... hadi yatalım artık.. sıkma canını..

kaldırdım ,elinden tutup...
odalarının önünde..öptüm yanağını..

ben de odama girdim... kapıya yaslanıp ,verdim nefesimi...

pijamalarımı ,yeni giymiştim ki...
annem kapıyı araladı...
elinde ki.. resmi uzattı... sessizce kapadı tekrar...

ben hülya ile çekilmiş resmimize bakakaldım...
yemyeşil gözleri.. kumral uzun saçlarıyla... çocuksu masum yüzüyle ,abimin aklını başından almıştı demek...

ani bir kararla.. pat diye ,abimin odasına daldım resmen...
nu--- ( doğruldu.. şaşırarak )irem..
ir---( uzattım resmi... ) al..
nu---(  resme bakarak, gülümsedi..öpüp, göğsüne bastırdı.. ) sağol...

sandalyeye astığı ,gömleğinin cebinden sigara paketini aldım... içinden.. bir sigara çekince...
elimi kaldırıp gösterdim...

sessizce anlaştık.. ben kapıyı örterken.. abimde resmi öpüyordu... allahım aklımı koru... aşk nasıl birşey ki.. aptallaştırıyor insanı...

******
tunanın ,yanımda olmasından huzursuz oldum.. öyle bir ,bakışı var ki bana... içim bir tuhaf oldu... kalkıp ,gidecekken.. bileğimi tutup.. hızla çekti kendisine..
yapıştırdı vücuduna adeta...
kaşlarımı çattım, kurtulmak istiyorum..hiç oralı
değil...''bırak beni .. bırak..'' itsemde gücüm yetmiyor ki.. kollarının arasında sıkıştım iyice... mis gibi ,bir koku geliyor burnuma.. ''sen benimsin'' diyor devamlı..

adımı kulağıma fısıldıyor..

''irem'' ''ireemmm'' canımm''
sonra da ,nefesini yüzümde hissettim.. yanağımı yumuşacık bir dokunuşla, öpüyor ..

''okula gitmek istiyorsan.. ''
hiii.. okul mu.. gözlerim otomatik olarak açıldı...
babam ,gülerek bana bakıyor...

dilim damağım kurumuş.. yutkunuyorum... offf ,neyse ki..rüyaymış...
ir--- ( kendime gelemedim ki.. sesim hala yakalanmışcasına telaşlı  )  .. tamam uyandım..baba...


sabah altı da..
hepimiz ,şiş gözlerle kahvaltı masasına oturduk..
anlaşılan kimse uyumamıştı...
sessizce yedik ve kalktık... çantamı ve gerekli şeyleri

alınca..
ir--- ben hazırım baba...
ah--- sen de gel ,nuri.. bırakalım geçerken..
nu--- olur..

annemi öpüp çıktık ,abimle beraber..
babam biraz sonra geldi.. arabaya binince, hareket ettik..
biz arkada fısıldaşırken... babam aynadan gülerek ,izliyordu bizi...

ir--- uyuyamadın mı..
nu--- hımm..sen..
ir--- aynen.. şey, gece odana bir daha geldim haberin olsun..
nu--- (gülümsedi.. ) duydum, gördüm..
ir--- of of..şok oldum.. sayende.. ne olacak şimdi ve annem biliyor.. resmi görmüş..
nu--- (.... içini çekerek... ) bilmiyorum...

ir--- babamın ,haberi yok değil mi..
nu--- hıh... kesinlikle.. bana kız buluyor baksana..
ir---............................. ben..
nu--- sabırlı ol.. önce teyzemle konuşmak istiyorum..
ir--- (güldüm..)  sakın tek gitme... kovalar seni..
nu--- .... evet yapar.. bekliyorum zaten.. ama umut da ediyorum.. ya, peki derse..

ir---- rüyalar gerçek olsa.. ohooo..
(rüya diyince,tuna geldi aklıma ... of sırası mı ya.. )

babam ,kırtasiye dükkanının önünde durunca.. abim inmeden ,öptü beni...
nu--- başarılar dilerim.. sana güveniyorum..
ir--- (buruk gülümsedim..)  sağol abim..
nu--- görüşürüz baba.. sağol..
ah--- sende ,sağol oğlum... hayırlı işler olsun... irem öne ,gel...

yer değişince, abime el salladım..
baba kız.. hareket ettik..

ah--- irem .... annen ,gece niye ağlıyordu.. bilmediğim birşey mi,var..
ir--- ona sorsaydın ya.. baba.. hem bilmediğini hiç sanmıyorum..
ah--- ........................ sordum, söylemedi.. çok fevri bu ,aralar..

ir--- (dudak büktüm.. kısık sesle.. ) acaba niye.
dediğimi duydu,bal gibi de anladı..
bıyık altından, gülüyor... gıcık işte..

Hiç yorum yok: