Translate

12 Şubat 2012 Pazar

157. bölüm..


 
patates kızartmasını yedik.. filmin ilk kasetini seyrederken... 
yani, biz mi filmi seyrettik..  film mi bizi seyretti... 
orası karışık biraz...el ele, gözgöze... oturduk 
 
konunun ne olduğunu hiç sormayın bile..saçma sapan ,hayaletli birşey.. 
oradan buradan... kadın hayaletleri çıkıyor.. beyaz örtülere sarılmışlar..komedi gibi...
 
vahşi doğada çekilmiş diye, baktım biraz...
tuna varken.. tuna seyredilir... dimi..
tunada benden farklı değil... ama hiç imada bile bulunmadı... bekle dediğim için,bekliyor garibim.. 
garip mi,garibe bak .. jönüm benim.. 
 
kalkıp...
biralar çerez ve patlamış mısırı .. 
bırakıp diğerlerini kaldırdım.. 
 
ikinci kaseti takarken.. 
tu---- iremm.. hadi.. diye seslendi.. 
ir---- geliyorum.. bir dakika.. 
diye banyoya koştum.. makinayı durdurup... kapağını kapattım.. sonra durulayacağım.. 
 
içeri geldim... oturmadan.. 
ir---- başlatsaydın ya... 
tu---- neredeydin.. sen..
ir---- çamaşır yıkanıyordu da.. onu kapadım.. 
tu---- niye yoruluyorsun.. hayatım.. 
ir---- (gülümsedim...) hem makina yıkıyor.. hem de..evimde ,çamaşır yıkamak yormaz beni.. merak etme..
tu---- (elimi tutup... çekti kendisine.. dizlerine oturttu.. 
belimi tuyor bir eliyle.. diğerini bacaklarımın üstüne koydu... )
evini ,benimsemen çok güzel .. sen, benim ışığımsın.. hayatımsın..  hiç...kıyamıyorum,sana..
bir amacın vardı.. gerçekleştirmek istediğin.. bende ,sana söz verdim.. yardımcı olurum , her imkanı sunarım demiştim.. 
okulun ve benim için..  kendine iyi bak, dinlendir.. hasta olma, aklın ve bedenin dinç olsun.. 
iş falan istemiyorum ki, senden..
 iki kişiyiz,haftada bir ..temizlik ve ütü için..kadın geliyordu zaten.. 
buraya gelirsek...yemeğe de, bir formül buluruz.. 
hafta içi.. okula ayır kendini.. hafta sonu.. bana.. 
bir düzen kurmalıyız.. hiç bir şey için.. üzme kendini..
yıpranmanı istemiyorum...
anladın mı.. 
 
ir---- sağol, anladım.. çok  nazik ve düşüncelisin.. 
yapamadığım zamanlarda olacaktır,sınavlarda falan ama..
süs bebeği gibi.. bir köşede de duramam.. sen yanımda,bana yardımcı olduktan sonra.. 
düzenimizi de, kurarız merak etme.. 
insanız... hasta..yorgun, dalgın ..isteksiz de, olabileceğiz..  
mutlaka ,bizi etkileyen dış etkenler  olacaktır..bunlara da sözüm yok... 
ama monotonluk ,bana göre değil.. kalıplara girmek de ,istemem..
40 yıllık evliymişiz gibi..hafta içi,hafta sonu diye ..bir şeyi kabul etmiyorum yani..
katı kurallara alerjim var...
sen anladın mı, beni.. 
 
tu---- (gülerek.. ) pekiii,  sonra şikayet etmek ,yorgunum tuna.
.zaman bulamadım.. çalışamadım falan ,demek yok ama.. hiç bir şeye karışmıyorum..evle,ilgili.. 
nasıl istersen.. öyle olsun.. ister, yaparsın... ister yaptırırsın.. seçim senin.. 
40 yıl geçsede.. hafta sonunu istiyorum demek ,benim için kolay mı sanıyorsun.. 
dediğim gibi, ben sana kıyamadığım için söylemiştim.. onbeş gün veriyorum sana.. 
tuna haklıymışsın diyeceksin.. 
 
ir---- hıhh.. hiçte bile.. o zevki sana yaşatmamak için.. demem ki.. 
baktım,altından kalkamıyorum.. çaresini bulurum hayatım.. ne üzeceğim kendimi..
yinede haftada168 saatinin.. 108 saati benim.. hiç kimseyle paylaşamam.. bu zamanı.. 
 
tu----( gülümseyerek..başını salladı.. peki dercesine.. )
şu saçma filmi seyredecek miyiz.. yoksa.. farklı birşey söylüyormuşuz.. gibi.. 
muhalif olmaya devam mı ,edeceksin... (bacağımın üstüne koyduğu elini, kıpırdattı..)
bu etekle sabrımı deniyorsun, zaten... hala  da,bekliyorum farkındaysan...
 
ir---- (gülümsedim ,yüzünü ellerimin arasına alarak... )
tunaa.. senin de, benim de.. içimizde kalan bir şey var...
tu---- (düşündü bir an.. ) bulamadım,neymiş o... 
ir---- göreceksin.. birazdan.. gelirim ..
 
ben kalkınca... o da kalktı... 
tu---- ..istemiyorsan.. sehpadakileri..  kaldıracağım, ben.
 
ir---- (gülerek, kolumu beline koydum... )
olur.. ben kaldırırdım ama.. sen bilirsin... belki yorulurum dimi..canıımm...
 
tu----( sarıldı belime...) ben.. ben ne diyim sana bilmiyorum ki.. 
ama amacım başkaydı..gelip geçerken, ne yaptığını görebilirim belki..diyordum..
 meraklandırıyorsun..insanı.
 
ir---- sakın ha... seni şaşırtmak istiyorum... 
tu----(üstüme...bakarak..) şaşırtıyorsun zaten.. (elleri, hareketlenince.. )
ir---- tunaa duur..
 
kurtuldum, kollarının arasından... 
yatak odasına, koşarak kapıyı kapadım... 
kalbim güm güm atarak, yaslandım arkasına.. derin derin nefes alıyorum... 
 
tu--- ireemm.. aç kapıyı.. bakmayacağım söz.. ikimiz varken.. kapalı kapılardan hoşlanmıyorum.. 
ir---- (araladım... ) bu kadar yeter mi..
tu---- aç tamamen.. 
ir---- (açtım kapıyı... eline de, tabakları almış...
gözlerimi  kısarak...) tunaa,baktığını bir yakalarsam var yaa... 
 
tu---- söz dedim ya..  fotoğraf makinasına film takacağım salonda..ışığı açma diye söylüyorum...
çabuk ol, hadi hadi..


Hiç yorum yok: