Translate

12 Şubat 2012 Pazar

149. bölüm..


 

 
sabah uyandığımda.. çok erkendi daha...
 
tunanın, kolunu kaldırıp,yavaşça kalktım.. yataktan.. 
dönmüşüm sanırım..gecelik öyle bir sarmış ki beni.. 
dışarıda pırıl pırıl bir güneş var... ama benim içim sıkılıyor.. 
giyindim.. eşofmanlarımı.. saçımı toplayıp... yüzümü yıkadıktan sonra ,aşağıya indim... 
 
fatma mutfakta.. kahvaltı hazırlıyor.. 
günaydın diyip biraz konuştuktan sonra... 
kek yapacağımı söyleyip... 
malzemeleri istedim... 
 
neyse çırpıp..tepsiyi fırına sürdüm.. 
ayarını yapıp... 
ir---- fatma hiç açma.. fırını.. pişince kendisi duracak .. masayı,yine dışarı hazırlar mısın...
---- hazırlarım.. tabi.. 
ir---- tamam.. acele etme... giyinip gelirim.. 
---- olur, hanımım.. 
 
tekrar yukarı çıktım...
tuna öyle derin uyuyor ki... 
gülümsedim haline... 
 
 ses çıkarmadan... banyoya girdim... 
 
on dakika kadar sonra... 
bornozumu giyerken... tunanın sesini duyunca... 
araladım kapıyı... 
ir---- günaydın.. 
 
tu---- sana da.. neredesin kokun geliyor, seni görmüyorum... 
ir---- e gözünü aç istersen..
 
başıma havluyu sarıp.. odaya geçtim... 
tu---- (gülerek... başını kaldırıp bana baktı... ) ..mmm,koş koş..  üşüme.. 
 
yorganın ucunu açtı..davetkar bir biçimde... 
ben oturunca da, yatırıp üstümü örttü... 
 
ir---- saçım ıslak, yastık ... kötü olur.. 
tu---- (öptü yanağımı...) olsunn..  mis gibi kokuyorsun yine...
 
ir---- sağol.. şimdi kalkmam gerekiyor...hadi hadi... aşağı inmeliyim... 
tu---- niyeymiş... acelen ne.. 
ir---- söyleyemem.. bırakmazsan yanabilir..
tu---- (açtı kollarını...) irem, yumurtayı ocağın üstünde bıraktım ,deme sakın... 
 
kalkıp.. 
ir---- daha neler ... dedim...
giysilerimi giyip... 
 
saçımı kuruturken... banyoyu bile temizlemiştim... 
içim sıkılıyor ya ,aklıma birşeyleri taktığımda.. hep böyle olurum ben... 
 
tuna geldiğinde işim bitmişti... 
topladım saçlarımı... 
ir---- ben iniyoruumm... çabuk gel... yada ben yatak için gelirim... yada... offf hadi...by..
 
telaşla indim aşağıya..  mutfağa girip... 
açtım fırının kapağını... 
nasıl da güzel kabarmış... tam kıvamında da pişmiş... 
 
çıkarıp.. kestim.. tabağa yerleştirdim... üstüne peçete örtüp.. 
tekrar ...yukarı çıktım... 
 
yatağımı havalandırdım..pencereyi açıp.. 
 
sonra düzelttim.. pencereyi örterken...
tuna çıktı banyodan... 
ben yine telaş içinde .. odadan çıkıyordum ki... 
 
tu---- irem dur,olduğun yerde kal.. kıpırdama sakın.. ...neyin var.. ne oluyor da...koşturuyorsun.. 
ir---- yok bişi.. gideceğiz ya.. etrafı dağınık bırakmak istemedim... 
 
tu---- (kolumu tutup,kapıyı kapadı..... ) sebep bu mu,yani.. hiç inandırıcı değil.. 
söyle hadi.. birşey mi,oldu.. 
 
ir----(başımı eğdim.. kısık sesle..)  olmadııı.. ama olması gerekiyordu.. 
 
bornozun yakasına ,dayadım alnımı.. 
tu--- (omuzuma sarılıp.. içini çekerek.. çenemi kaldırdı. ) bana bakar mısın.. ne diyorsun sen..olmayan ne.. 
 
baktım.. tedirginlikle... 
ir--- offf,anlasana ya.. 
 
tu--- hıı, anladım ... irem,sen şaşırdın mı.. kaç günlük evliyiz..ki,bu kadar erken..  belli mi olur..boşuna yıpratma kendini.. sorun ne ise,benden kaynaklanıyor da.. olamaz... 
(gülümseyerek...)  düşünsene minicik  bir... 
 
ir---- ( gayet üzgünüm.. ) üf ya, bunları bende biliyorum.. bazı belirtiler olunca.. panikledim.. lütfen, şakasını bile yapma... 
 
tu---- (belime indi elleri... ) 
peki, canım.. peki.. yapmam... ama sakin ol... senin yapacağın, birşey yok..
böyle koşturmakla  olmayacağı da,açık.. onun için.. rahatla ..
tadını çıkaracağımız..iki günümüz var...kendine de, bana da zehir etme... 
belki normaldir.. böyle olması.. 
ya telefonla sor,ya  doktora gidelim.. 
ya da dönünce öğreniriz... seç ve uygulayalım,tamam mı.. 
 
ir---- hımm,dönünce öğrenelim.. 
 
 sarıldım beline... açık yakasından.. gelen kokuya dayanmak çok zor...
dudaklarımı tenine dokundurup... öptüm usulca... 
 
ir---- tunaa.. çok korkuyorum.. çok.. okul aklıma geliyor..
tu---- (gülerek... konuyu değiştirmek için.... ) benden kopya istemeyeceksin, değil mi...
 
ir---- (gülümseyip.. yüzüne baktım... ) seni zorda bırakmam... hayatım... 
tu---- bende seni.. annenlere böyle mi, gideceksin... geri dönmeyiz buraya... 
ir---- evet...hazırım ben...  seni bekleyim mi..
tu---- beklee... gözümün önünde ol,başım döndü.. 
 
*****
 
tuna giyininceye kadar.. makyajımı yaptım bende... 
aşağı indik... 
ir---- tuna fotoğraf makinası varsa ,alalım... 
tu---- alalım.. hayatım.. var... 
 
çalışma odasına girip, 
dolaptan... film ve makinayı aldı.. 
geceki poşetin içine koydu...
 
tu--- ee yanacak olan ,neydi... 
ir--- gel de,gör... 
 
 mutfaktan geçip.. masanın yanına  gittiğimizde... 
tu---- hımm,sen ne zaman yaptın keki.. 
ir----sen uyurken.. oturalım hadi.. 
 
kahvaltıdan sonra... 
 
tuna hüseyin efendiyle ilerleyerek,konuştu biraz.. eliyle ,bir yerleri gösteriyor...
fatma da masayı kaldırmaya geldi... 
 
ir---- sağol fatma eline sağlık... herşey çok güzeldi..hele börek enfesti... 
---- afiyet olsun... tuna beyim böreği çok sever...
sizin ne sevdiğinizi bilmiyorum .. onun için.. kusura kalmayın... .
 
ir---- ben ayırt etmem de.. sarmayı dolmayı çok severim.. 
 
----- yaparım hanımım... beyim dedi de..börekleri ve keki koydum.. kutulara... 
başka bir şey ister misiniz... yeni eve gidecekmişsiniz ya... ne eksik bilmiyorum ki... 
 
ir---- (gülümsedim, fatmanın ağzından kaçırışına... kadın, benim haberimin olmadığını ne bilsin...yeni ev nerede ,bir de onu öğrenirsem tamamdır.. ) 
eksikleri tamamlarız biz, bunları istediyse.. yeter demektir.. 
biz yokken.. önemli birşey oldu mu... 
 
---- yoo.. olmadı.. iki kere avukat hanım aradı... beyimin avukatı geldi.. arkadaşları uğradılar.. telefonla aradılar...
hepsini söyledim, beyime.. 
haa, birde.. bir delikanlı geldi.. sizi sordu.. 
 
ir---- beni mii.. kimmiş.. adını söyledi mi.. 
----- söylemedi.. 
ir--- tarif etsene.. bunu da tunaya anlattın mı... 
----- evet.. herbişiyi söylerim ben... 
 
tarifi dinledikçe.. boğazım kurudu..vedatı anlatıyor resmen.. 
ir---- niye gelmiş.. söyledi mi.. 
----- yok.. yoklar, beyimle gittiler diyince... niyeyse çok sinirlendi.. terbiyesiz.. küfretti..herhalde
 dişleri de
olmayınca anlayamadım... 
 
ir---- fatma.. o kötü birisi.. tekrar gelirse,asla içeri girmesine izin verme..hatta,hüseyin efendi.. çiftliğe bile girdirmesin...
 okulda öğrenci.. tunayı da ,beni de tanıyor... 
---- tamam.. 
ir--- ya portakallara ne oldu... toplanmış galiba... birkaç ağaç kalmış sadece..
 
----- evet toplandı... iki gündür burası çok kalabalıktı..  yüz kişi..bir girdiler bahçeye.. 
topladılar.. ambalajlayıp. kamyonlara yüklediler... gece siz gelmeden
gittiler...  
 
tunanın yaklaştığını görünce... 
ir---- tamam fatma sağol... 
fatma elindeki tepsiyle mutfağa gitti... 
 
tu---- bir kaç telefon görüşmesi yapmam gerekiyor, sonra.. gidebiliriz.. hayatım.. 
( oturdu yanıma )seni hiç yalnız bırakmaya gelmiyor.. yüzün asılmış.. yine.. ne oldu.. hep ne oldu,diyorum farkındaysan.. sormadan söylesene.. 
 
ir---- . fatmayla konuşuyorduk  da.. 
tu---- duydun.. yani.. 
ir--- hımm.. ne cesaretle geliyor ,beni sormuş birde.. ne diyecekse artık.. 
 
tu---- (gülümsedi.. )artık,birşey diyemeyecek... serseri.. beni şikayet edecekti belki de... 
okuldan uzaklaştırılmış da.. mustafa bey ,not bırakmış.. müjdemi isterim diye..  şimdi onu da arayacağım.
 
 
ir---- ayyy çok sevindimmm... sana sarılmak istiyorum, beenn.. 
 
tu---- (etrafa bakarak... ) aman dur.. sonra sarılalım.. şimdi,istiyorsan.. yukarı çıkmamız lazım...
 e yukarı çıkınca.. 
ben geri inmem... ( gülümsediğimi görünce ) 
bir tanem, yüzünü asılmış görmek istemiyorum.. anlaştık mı.. 
 
ir--- (gülerek...)  hımm.. hadi ,görüşmelerini yap sen... bende ata binmek istiyorum.. 
tu--- tek mi..
ir---- ........ ne.. 
tu---- ........ beraber binerdik.. 
ir---- tabi de..senin işin var ya.. hemen, şuralarda binecektim ben.. 
 
tu---- peki, sen bilirsin...benim atımı iste.. seyisten...ve sakın irem deme .. çok kızıyor.. 
fazla da,uzaklaşma ..
 
ir---- hah hah hah... 

Hiç yorum yok: