Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

13..bölüm..
teyzemle beraber, kalktık.. benimle ,parka kadar geldi..
gülşen gelinceye kadar da,bekledi..  sağolsun.. beni tek bırakmadı..

duyduklarımı hazmedememiştim ki,daha..
şaşkın şaşkın.. gülşenle ne konuştuğumu bile bilmiyorum..
izni bitince ,kızcağız mecburen gitti tabi..
halime de mana veremedi.. çiftlik sana iyi gelmemiş dedi durdu yazık..

oturuyordum hala orada.. şoktayım..

abimin yanına gitmeden... kolejden arkadaşlarıma ,uğrayacaktım ama...
aklımda küçük bir kardeş fikriyle ,gidemedim ki..
 ne olacaktı şimdi..
annem,babam..  çok gençler .. biliyorum da..
 abim askere gidiyor, beni evlendiriyorlardı neredeyse..

bu ne ..... sıfatı bulamıyorum ki..
düşüncesizlik mi, dikkatsizlik mi... annemin tavrından istemediği belli..
demek babam, istemiş.. deli mi bu adam...
o yalvaran bakış ,demek bu yüzden di.. 

offff off..


*****



---- hanımefendi..yanınıza.. oturabilir miyim...

başımı kaldırmadan... cevap verdim, münasebetsize..

ir--- hayırr..

---- amaa.. oturdum bile...

sinirle döndüm, haddini bildirecektim... başka yer mi yoktu..

alinin , gülen yüzünü görünce...

ir--- of ya... başkası sandım... ..  otur tabi..

--- ne yapıyorsun burada kızım..bu ne dalgınlık..

kuzenim ali, bir yaş büyük benden..
bugün gördüğüm ,sevim teyzemin oğlu..
akademide işletme okuyor.. bu parkın içinde okulu..

ir--- hiiç, oturuyordum... senin okul açıldı mı..
saat kaç.. bu arada..


---- ooo, sevdalımıyız ne.. saat beş.. açılacak.. kayıt yaptırdım,eve gidiyordum.. baktım burada ,bir güzel oturuyor..
neyin var sahi..

ir--- (gülümsedim.. ) zamanın varsa..abimin oraya doğru.. yürüyelim mi..
--- emrin olur.. bacım, ne demek.. ..tebrik ederim bu arada..

kalktık..

ir--- sağol..
koluna girdim..
kitaplarını ,diğer eline aldı... yürüyoruz yavaş yavaş..

ir--- ee sen nasılsın..
--- iyi ne olsun..başlıyoruz işte...irem, teyzemden duydum yaptığını.. hiç yakıştıramadım sana..

ir--- (içime derin bir nefes aldım... ) biliyorum . bugün anneni gördüm ,o da kızdı bana..bu konuyu kapatalım mı..
 sonuç olarak.. babamı dört seneliğine vazgeçirebildim..hiç olmazsa..

--- beş sene değil mi..okulun...
ir--- evet öyle de.. seviye sınavında ,kalmak için ,çaba göstermem lazım...biliyorsun ingilizcem çok iyi..
---- (güldü bana.. ) yaparsın birşeyler... okul beş sene olur..


ir--- (kıkırdadım...)  yapacağım zaten.. sınav yarınmış..


---- irem,ben şaka yaptım ya..  babana kızıp, bildiğin halde.. kalırsan..
.. bir sene sonra, iş bulacaksın.. iyi düşün..

ir---( yüzüm asıldı... )ne işi ali..diplomayı aldığın gün evleneceksin, dedi bana...
ne kadar uzatsam ,kardır diyorum bende..

---- hımm, ince işler ha... karışmak da olmaz ki.. nuri ne diyor..damat da belli sanırım.. böyle dediğine göre..

ir--- belliymiş de..kim bilmiyorum.. nuri de ,birşey diyemiyor..

---- neyse sıkma canını... kader bu.. belli mi olur...

kırtasiye dükkana beraber girince..
arda ve nuri şaşırdılar.. sevindiler...tabi.. sarıldık ikisiyle de..

oturduk.. konuştuk biraz.. babası taburcu olmuş.. iyiymiş.. okul için tebrik etti beni..

ar--- madem ,irem izinliymiş.. ali sende gitme..
gezelim biraz..

--- çok isterdim de,zuhale söz verdim.. sinemaya gideceğiz...
'' ilk kan ''gelmiş..

nu--- e beraber gidelim.. öyleyse.. eniştem ,arda var diye birşey demez değil mi...

----yok canım.. demez.. ben olduktan sonra..

ir---- (ters ters baktım üçüne de..) önce, kızlarını herkesten kıskanırlar...
sonra, yüzünü bile görmediği birisiyle evlendirmeye kalkarlar.. değil mi...
 hiç anlamıyorum babalarımızı...

abim bana baktı...
nu--- belki göstermiştir de.. haberin yoktur...

ar--- hadi abi, hadi... gidelim...irem, bira da...içeriz değil mi..
ir--- içeriz be abiiii...

gülerek.. çıktık..
onlar dükkanı kapatırken...aliyle kenarda bekledik...

--- bize gidelim öyleyse.. yemeğimizi yer çıkarız..

ar--- ali , babandan çekiniyorum oğlum.. ben sinemaya gelirim..

ir--- evet arda...iyi düşündün.. eniştem melek gibidir ama.. konu zuhal olunca
laf duymayalım şimdi..

ardayı gönderdikten sonra...

üçümüz teyzemlere doğru yürümeye başladık ,ben ikisinin de koluna girmiştim...

bebek konusunu az da olsa kabul etmiştim sanki...
 hoş, etmesem bile..  ne olacaktı ki...

abim ne diyecekti acaba.. eve gitmeden söylemeyi planlıyordum...



teyzemlerin evine geldiğimizde.. eniştem demir kapıdan gördü, bizi..

--- hoşgeldiniz çocuklar...geçin geçin... hani annenler yok mu..


ir--- (öptüm yanağını..) yok enişteciğim..  biz geldik..
izin verirsen ,zulali de alıp sinemaya gideceğiz...

abim ve  ali..  selam verip merdivenlerden çıkmışlardı bile..
 ev üç katlı, yukarıdan zuhalin sesi geliyor..

zu--- iremmm.. yukarı gel.. terastayıımm...

--- hadi çık sen.. abinler yanınızda nasılsa.. gidin tabi..

ir--- sağol eniştemm..

merdivenlerden ,çıktım hızla..teyzeme merhaba dedim..önce..
sonra da.. devam edip.. terasa çıktım.....


ir--- zuhalimmm..kız,ne yapıyorsun..

zu--- gel gel.. ben ne yaparım.. ya iş.. ya ders..

oturmuş.. sarma sarıyor... eğildim öpüştük...


ir--- kalk hadi sinemaya gideceğiz.. beraber..
oturdum yanındaki sandalyeye..

ir--- tamam.. nasılsın irem.. gözün aydın.. çok sevindim inan ki..

ir--- sağol hayatım..
bak.. sofrayı ben kurayım, sen hazırlan.. hadi hadi kalk.. gecikmeyelim..arda da, gelecek oraya..

zu--- (yüzünü buruşturdu... ) ya hiç hoşlanmıyorum ondan.. asılıyor gibi bana..
ir--- kimmm...arda mı..
zu--- evet ya... ergünün de, dikkatini çekmiş.... hem ağzımı aradı ,hem de dalga geçti benimle...

ir--- ben kulağını bükerim,onun.. sen merak etme...

Hiç yorum yok: