Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

14.bölüm....
yemeğimizi yedikten sonra...yürüyerek sinemaya gittik.. yakın zaten..
film daha ikinci gününde.. nasıl kalabalık.. bir görseniz...

arda biletlerimizi almış..bizi bekliyor...
zuhale bakışlarına, tavrına dikkat ettim..de,
arda uyarılacak.. kıza yiyecek gibi bakıyor..

neyse , salona girdik..

ben alinin ve zuhalin arasında oturuyorum... zuhalin yanında ki koltuk boş..

bana hiç heyecan vermedi,böyle filmleri sevmem zaten ama..
malum nedenden ötürü sesim çıkmadı... bakıyorum öylesine....
okulu, çiftliği...annemleri  düşünürken, ara verilmiş... ışıklar yanınca... doğruldum..

ir--- ali ,gel mısır alalım...
al---- ben alırdım...
ir--- yok beraber alalım....


kalabalıkla çıktık...

mısır için..sıra beklerken de, gülerek birşeyler anlatıyoruz birbirimize..
birden.. tam karşımda.. bana ,dik dik bakan tunayı gördüm...
hesap soruyordu sanki...

bu kadarı da ,fazlaydı artık.. o kim oluyordu ki...
girdim alinin koluna.. ellerimizde mısırlar.. yanından geçip.. içeri girdik...

mısırları verdik...herkese..  yerimize oturduk..

arda.. eğilip, hepimizin yanında... zuhale bakmaya çalışıyor... serseriye bak.. sinirim tepemde zaten..

ir--- arda, arkana yaslan.filmini seyret... tadımız kaçmasın..
ar--- ....................


ir--- (arda anladı,iyi..  bakmıyor artık ) zuhal asma yüzünü...
zu--- haklıymışım değil mi.. gördün işte..

ir--- hımm, giderken açıkça söylerim ona... kız zuhal.. arda yakışıklı çocuk.. terslemeseydik ha...
zu--- ireemm.. sen terslemezsen.. ben yaparım bilmiş ol.. ısrar.. en sevmediğim şeydir.. benim tavrımdan, anlamış olmalıydı.. ..

ir--- tamam tamam... film başlıyor..seyredelim hadi..
zu--- şuu aşağıda ki, adam bize bakıyor gibi.. tanıyor musun..

  dediği yere baktım...
 üç sıra önümüzde...tuna oturduğu yerden,yan dönmüş yukarı bakıyor...
 ışıklar sönünce
yüzümün kızardığını görmeyeceği için sevindim... niye kızardımı da, bilmiyorum.. ki..


zu--- (fısıldadı kulağıma... ) ireemmm... bu kim kıız...
ir--- şişşt.. hiç kimse..
zu--- adam film seyretmiyor..haberin olsun..
ir--- bana ne, zuhal... kendisi bilir..

zu--- bak ,şimdi de yanımıza geliyor...
ir--- karanlıkta nereden gördün.. zuhal.. cesaret edemez...
zu--- ( mırıldandı...)  emin misin.. yanıma oturacak gibi.. vee ...

tu--- (kısık sesle... ) iyi akşamlar.. boş sanırım..
zu--- size de..   boynunuz tutulacaktı.. aradan kalkayım isterseniz..
( ben zuhalin kolunu çekiyorum.. ama..hiç oralı değil... tunayı da duydum..)

tu---  anlayışlı insanları severim..ama.. kalkmayın.. şimdilik...
ir--- (zuhale eğilip ,fısıldadım .. ) zuhaall.. kendine gel.. abilerimiz yanımızda.. unuttun galiba..
çok beğendiysen, senin olsun...

zu--- (kıkırdadı.. ) niyetim yok bacım,siz yakışıyorsunuz.. bu sana abayı yakmıış.. bana
alinin, kim olduğunu sordu.. ardayla nuriyi tanıyor demek ki..


abim eğildi .. tunayı gördü mü ,bilmiyorum da...
nu--- zuhal.. yer değişelim, istersen..

kahretsin ..görmüş.. rezil oldum diye, düşünürken... zuhal gayet soğukkanlı..cevap verdi..
zu--- otur yerinde, nuri.. sorun yok..
al --- emin misin..
zu--- evet...

allahım ali de, farkında.. işte.. offf of... arkadan susun diye ikaz alınca... sustuk mecburen...

bu, zuhali elimden kimse alamayacak... tunayla ,film boyunca fısıldaşarak konuştular...birde ,dönüp bana aktarıyor... kesin kolunu morartmışımdır...

film bitmieden.. tuna kalktı..bana,zuhale.. başıyla selam verip... gitti...

zu--- kız irem..  i
ir--- sus.. bir kelime bile söyleme zuhal... ardayı sararım başına..
zu--- hıhh.. tehdit ha..
ben ardanın başına, abilerimi sarmayım da..
hem anladığım kadarıyla.. benimle uğraşacak pek vaktin olmayacak..

***

sinemadan çıktığımızda... vedalaştık... ali ve zuhalle.. onlar gitti..
 ardaya da.. gerekenleri söyledim ,bu arada..
ondan da,ayrıldık.. abimle yürüyoruz.. eve doğru..
ben nurinin yanındayım da ,aklım ... zuhalin dediklerin de.. o telaş ve heyecanla hiç birşey kalmamış ki aklımda...
sadece alinin ,kuzenim olduğunu öğrendiğinde.. gülümsemiş.. onu hatırlıyorum..

nuri de çok sessiz.. bir sıkıntısı var gibi.. karaları ima etmişti.. tunayı görünce.. ne düşündü kimbilir.. bana da bir şey soramıyor..  böyle bir konuyu daha önce hiç konuşmamıştık..konu edecek kimse de,yoktu  zaten..
kahretsin.. ben kardeşimiz olacağını söyleyecektim güya...

saate baktım.. onbire geliyor.. benim yarın sınavım vardı.. neyse ki.. çalışma , geçme gibi bir derdim yok...

ir--- abiii...
nu--- evet..
ir--- neyin var.. bana mı kızdın..
nu--- hayır..
ir--- eee..
nu--- yok birşey irem..
ir--- (kolunu tuttum...)  dur.. sana tatlı ısmarlayayım..
nu--- canın istediyse olur..
ir--- tatlıcı fehminin önündeyiz.. istedi tabi..
nu--- (farkında değilmiş gibi ,baktı...)  iyi.. gel hadi..

dışarıdaki masalardan birisine oturduk...

cebinden, sigarasını çıkardı... bana da baktı bir..
nu--- ister misin...
ir--- yok..
nu--- irem içmeni tabi ki istemem. ama gizli içeceğine
benim yanımda içebilirsin...
ir--- (başımı eğdim.. demek farkına varmıştı.. ama ne zaman .. )
nu--- (elimi tuttu... ) şişt.. görmedim seni.. kokusunu duydum ,odanda..

ir--- yok ,gülşen...
nu---- heyy... yalan yok... içtim de.. bitsin..
ir--- (mahçup olmuştum.. ) evet bir tane içtim..
nu--- tamamm.. işte bu kadar.. al hadi...
ir--- yok içmem..
nu--- (yaktı sigarasını...)  peki.. anlat bakalım..
ir--- ( telaşlandım birden ) neyi..
nu--- ireemm.. boşuna oturmadık herhalde..

tatlılarımız geldiğinde .. derin ,bir nefes aldım

ir--- (kıpkırmızı olduğumdan, eminim... ama tunadan bahsetmeyecektim.. ) abii... bir kardeşimiz olacakmış..

nu--- hıh,derdin bu muydu... biliyorum.. ben.
ir--- aaa nasıl yani..
nu---bu kadar şaşıracak , ne var kızım.. annemde babamda çok gençler daha.. normal yani..
ben ,başka birşey söyleyeceksin sanmıştım..

" ne gibi derken.. "yüzüne baktım...
nu--- meselaa.. tuna kara desem....
ir--- ne olmuş ona.. bahsedecek kadar tanımıyorum ki..
çiftlikte karşılaştık, bir.. iki kere.. birde...
nu--- bu gece ...

ir--- evet, niye yanımıza oturdu anlamadım ki..
nu--- ve niye önce kalktı..
ir--- sen tanıyor musun... yada bir düşmanlığın falan mı var...

nu--- tanıyorum... birkaç kere konuştuk.. çok sevdiğim söylenemez.. belki ,benimle karşılaşmak istememiştir.. kimbilir...

ir--- nurii.. niye sevmiyorsun...
nu--- senden dolayı..
ir--- aa.. sen asıldığını mı sandın.. yok yook.. gayet mesafeli davrandı ,
saygılıydı.. yanlış anlamışsın..

nu--- hiç sanmıyorum canım.. erkekler, erkekleri anlar...
o adam sana ...... asıl canımı sıkan...

ir--- evet.. nedir...
nu--- (içini çekip... gülümsedi... ) bak irem.. sen dersen ki.. olur.. ben onu seviyorum... .. akan sular durur, benim için..
tuna karayı, baş tacı ederim...
ama eğer dersen ki.. istemiyorum.. asla yanına yaklaştırmam....
babam ne derse desin.. önemli değil...anlıyor musun beni...

anlıyor muydum acaba... karışık içim, daha da karışmıştı... tunanın yüzü ve gözleri gözümün önüne geliyordu devamlı... başımı sallayıp..
"hımm " diyebildim sadece..


abim açık ve net..
tunayı ve ilgisini bildiğini söyleyip.. kararı bana bırakırken uyarısını da ,yapıyordu kendince...
birşeyi daha anlamıştım ki..
babamın da, haberi ve onayı vardı.. dehşetle ,aklıma gelen şeyle ağzımı açmışım....

nu--- (gülerek...)  ah benim saf kardeşim... ne oldu.. kapa ağzını.. kapa..
ir--- (belkide yanılıyorumdur diye sustum...)  abii.. kalkalım hadi.. sınavımın olduğunu hatırladım da...
nu--- (kalktı hemen... ) bu unutulur mu kızım...

****

yürürken.. koluna girdim..
ir--- sağol abi..
nu--- ne için..
ir--- konuştuğumuz için...
nu--- ne zaman istersen.. tekrar ederiz olur mu...
ir--- (içimi çekip.. ) olur da, gideceksin sen...
nu--- ne yapalım.. o, en kutsal görev.. .
ben telefon ederim , sende .. mektup yazarsın anlaştık mı..
ir--- tamam.. anlaştık..


evin bahçe kapısını açınca..
ir-- anahtarım var..
nu--- ışık yanıyor.. açsınlar...
ir--- dur dur..
anahtarımı çıkarmıştım ki..annem kapıyı açtı...

ne--- hoşgeldiniz.. çocuklar...
öptük yanağını..
ir-- nu-- hoşbulduk anne....

salona girdik... babam da oturuyor... ona da merhaba diyerek... oturduk bizde.. ..
annem biraz daha iyi gibi.. babam ikna etmiş demek ki..

ne--- ee neredeydiniz...
ir--- ben kısaca anlatıp.. teyzem ve eniştemin selamını ilettim..

ah--- irem ,sen yatsana artık.. sabah beraber gideriz..
ir--- ben tek gitsem..
ah--- yerini bile bilmiyorsun.. gecikirsin..otobüsle..
sonra, tek gidersin... belkii..

ne--- irem, o pirinçlerden yutmayı unutma...
ir--- (güldüm.. ) hani şu özel sınav pirinçlerinden mi...
ne--- gülme.. bakayım.. yasin okundu onlara..
ir---- tamam tamam..
içimden de, hiç yutarmıyım diyordum tabi..

nu--- ben yatıyorum,iyi geceler..
ah--- sanada.. nuri.. dediklerimi düşündün mü..
nu--- evet... olmaz baba.. erken daha..
ah--- iyi .. öyle olsun..

abim çıkınca... sıkıntısının nedenini anlamıştım..
babam onu da, evlendirmek istiyordu ve kimbilir kiminle..
en azından o itiraz ettiğinde.. peki denmişti...

ir--- (içimi çekip.. ayağa kalktım.. ) iyi geceler

ah--- öpmek ,yok mu..
ir--- istemezsin ,sanmıştım baba..
ah--- isterim.. sen benim kızımsın.. hala da prensesimsin..
ir--- (yanına gidip.. öptüm yanaklarını.. ) öyle kalması için ,elimden geleni yapacağım baba.. hiç merak etme...
ah---( güldü.. ) göreceğiz bakalım..

****

banyoda elimi yüzümü yıkayıp.. dişlerimi fırçaladıktan sonra...
abimin odasının, kapısını tıklattım....
buzlu camdan siluetimi görmüş..

nu--- ne oldu irem.. gelsene..
ir--- (kapıyı açıp.. başımı uzattım ,yatmış yatağa ..fısıldadım.. ) abii.. bende seni kimseye vermem merak etme...

nu--- hah hah hah...
ir--- gülme yaa..
nu--- gel buraya serseri..

girdim içeri...
gece lambasını yaktı...
kapıyı kontrol ederek... yastığının altından vesikalık bir resim çıkartıp, bana uzattı....

nu--- malesef geç kaldın ...

Hiç yorum yok: