Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

12. bölüm..

sabah, babam erkenden geldi çiftliğe.. kahvaltı ettik..

esma teyzeyle ve güllüyle vedalaşırken bekledi beni...
 hayatımın en zor gününde gelmiştim buraya... tabi bu o zaman ki düşüncem di.. burada yaşadıklarımı hiç unutmayacaktım...

çaktırmadan, bakındım etrafıma.. tunayı görürmüyüm diye...ama..

ha--- güle güle git kızım.. yine gel...
ir--- gelirim, hamza amca da... kalamam ki. okul olacak..
ha--- baban dedi... okulun buraya yakınmış... gelirsin..

babama döndüm ,şaşkınlıkla...
ir--- babaa.. neredeymiş..  nereden biliyorsun ki...

ah--- sordum, öğrendim.. tarsus yolundaymış..okulun..
  yani yakına hergün,geleceksin..
 iki gün sonra da, seviye tespit sınavı varmış..
( imalı imalı güldü bana.. )
bir yıl daha uzatmayacağına eminim.. kesin geçmelisin sınavı..

ir---( gözlerimi kısarak baktım... )temel bilgilerim sağlam da.. yine de belli mi olur...

kararımı vermiştim, sınav geçilmeyecekti...


****


eve geldiğimizde..

 annem , bahçe kapısında.. bekliyordu...
bir sarılmışız ki.. .. gören olsa güler halimize..
. sanki aylardır ,uzakmışız gibi.. .

annem,ağlamaklı...öpüp okşuyor beni.. ..  adımı söyleyip duruyor...


ne--- yavrum ,iyi misin.. iremim.. canımm.. gözün aydın...

ah--- nermin, içeri girin.. gelen geçen bakıyor..

ne--- tamam tamam..
 elele, içeri girdik....

babam,salonun  kapısına yaslanmış...  koltukta ki kucaklaşmamıza bakıyordu..


ah--- ee nermin hanım..getirdim işte kızını... bir sağol, demek yok mu...

annem babama kırgın yada aralarında başka birşey olmuş gibi...
ona dönmeden...

ne--- zaten, gitmemesi gerekiyordu..
getirdiğin için, sana minnet duymam mı lazım..

vaayyy...anneme bak.. ilk defa böyle birşey duydum ağzından...

ve babamda  karşı çıkmadı... ilginç...çok ilginç..ben yokken ,neler oldu acaba..

neyse akşam abimden öğrenirim..

babamın bir sıkıntısı var ,kesin.. anneme yalvarır gibi bakıyor.. konuşacakmış da,ben varım diye susuyor sanki..

 orada ,fazlalık gibi hissettim kendimi..  

ir--- annem, ben gülşenin yanına gidebilir miyim..onu da çok özledim.. bir saate kadar gelirim olur mu..

ne--- (gülümseyerek ).. peki, canım gecikme.. para versin ,baban...


 babam  öyle mutlu oldu ki... ve bunu da, gizlemiyor.. hayret..
yanından geçerken... para verdi bana.. yanağımı da öptü..

ah---  al bakalım, akşam beşe kadar ,sana izin.. git arkadaşlarını gör...
 teyzelerini ziyaret et.. soruyorlardı seni..


dudak büktüm..babam bana, istemeden izin verdi..
 yok yok..kesin bir işler dönüyor burada..

ir--- üstümü değişeyim öyleyse...

ne--- (salondan geldi.. yanımıza... ) irem, aç mısın.. yemek yedin mi.. içli köfte yaptım.. sen seversin..

ir--- (ikisine de baktım.. ) size birşey diyeyim mi..

ne--- söyle kızım...

ir--- biriniz, gitmemi istiyor.. biriniz kalmamı... sorun her neyse...  çözün, ben abime uğrarım..
akşam geç geliriz.. bizi beklemeyin.. tamam mı...

ah--- (gülüyor, bıyık altından ama... ) sorunumuz olduğunu da, nereden çıkardın..
nuriye gideceksen.. olur.. anahtarınız var. belki ,biz de olmayabiliriz evde..

annem, kızdımı ..utandı mı bilmiyorum da.. hali bir tuhaf.. iyice meraklandım ama ses çıkarmadan odama gittim..


****

giyindim, eteğimi... bluzümü..çantamı taktım omuzuma..
 ikisini de öpüp, çıktım evden...

ay sanki, ilk kez görüyorum buraları...   yavaşça... yürüdüm, yürüdüm... özlemişim medeniyeti..

gülşenin çalıştığı yere geldiğim de..
müdür, baktığından kıpırdayamadı bile kızcağız...  yaklaştım ,kargom varmış gibi..

ir--- öğle yemeğinde..  Atatürk parkına gel.. ne alayım sana..

gü--- şaşırdım irem...ne alırsan al.. kız çok özledim seni...
ir---( güldüm.. )tamam, bende.. bekliyorum unutma..

çıktım...
 çınar ağaçlarının ,gölgelediği geniş kaldırımdan... vitrinlere bakarak... ilerliyorum...

abime, gülşenle görüştükten sonra gideceğim..yeri uzak...

sıcak artınca.. bir kafeye girdim... soğuk içeceğimi alıp.. oturdum masaya..


gelip geçenleri seyrediyorum... okul alışverişi için,herkes çocuğuyla çıkmış.. sanki..


teyzemin yaklaştığını hiç, görmedim bile.. dalmışım..

sev--- irem, kızım... hayırdır.. ne yapıyorsun burada tek başına...

ir--- (ayağa kalkıp.. sarıldım boynuna... ) teyzemm.. arkadaşımla buluşacağız da onu bekliyorum...
 sen nereye gidiyorsun.. (sandalyeyi çektim... )gel, otur..

 oturup.. çantasını bıraktı masaya..
 o çok tedirgin birisidir.. etrafını inceliyor..
 tabi, eniştemin titizliğinin de, payı büyük bu konuda..

 mesela kızı liseye gidiyor..
 hiç tek evden çıktığını görmedim, okul haricinde.. beni de,koruma peşinde yani..
ya bizi kaparlarsa, değil mi ama..

 gülerek..
ir--- teyzee.. annemin ,babamın haberi var.. rahat ol yani.. ne içersin..

sev--- hı,iyi.. içmem  yavrum.. .. anneannene, gidiyorum.. doktora götüreceğim..
ee neler olmuş, anlat bakalım.. anneni üzmeye ne hakkın var kızım.. çok yanlış davranmışsın..
 zaten , canı sıkılıyor.. kadının..

ir--- haklısın teyze, ama aklıma başka bir çare gelmedi.. zorla evlendirecekti babam beni..

sev--- duydum duydum.. örümcek beyinliler.. engel olmasam,zuhali de babası verecekti..bu sene..
ben önce annene kızmıştım.. ama anlatınca..
sen de, kızma annene olur mu..
aklı karışmış.. kızın..

ir--- yani teyze.. zuhalde, güzel.. bende.. güzeliz....
 göze görünüyoruz diye, hemen evlenmek zorundamıyız..
anlamıyorum ki.. acelemiz ne.. o 17.. ben 18.. yaşındayız..
okuyalım, elimiz ekmek tutsun..
sizin gibi, kocamızdan para istemeyelim değil mi..

sev--- (yanağımı okşadı... ) aferin sana.. kazanmışsın.. oku kızım ,haklısın.. bizim gibi olmayın..
zuhal de, kazanırsa.. okutacağım.. ne olursa olsun..

ir--- canım teyzem.. sağol.. keşke ,annemde böyle diyebilseydi.. zuhal çok şanslı..

sev--- (içini çekti... ) bak kızım.. annen küçücüktü... 13 yaşında evlendi.. oyun oynuyordu bahçede..
gelin oldu.. hiç bilemedi, ne olduğunu..
 daha 34 yaşında.. yirmi yıllık evli.. baban da.. 37.. çok gençler daha..
annene sitem etme sakın.. sen akıllı kızsın.. onu anlamaya çalış..

ir--- (kaşlarımı çattım.. ) senin bildiğin birşey var, sanki.. teyzem.. annemle, babam da tuhaftılar..
söyle hadi..

sev--- yok,annen söylesin.. çok çekiniyor,sizin  tepkinizden.. ama.. haberin olsun..

ir--- (.. birden aklıma geldi.. )teyze ,boşanıyorlar mı yoksa...

sev---- (gülmeye başladı...)  ay deli kız..ne boşanması.. kardeşin olacak.. kardeşin..
ir--- neeeee....

Hiç yorum yok: