Translate

10 Şubat 2012 Cuma

101.bölüm..


 
yarım saat sonra... 
(annemlerin )evimizin önünde durdu..yağmur çok az yağıyor.. burada..
 
tu---hadi hayatım,hadi ... yapabilirsin... 
 
ir--- ayy.. bayılacağım şimdi.. 
 
tu--- bak, gayet normal.. girelim içeri.. eskiden nasıl davranıyorsan.. öyle davran.. 
hadii, geri gidemem.. fark ettiler..  pencereden...bize bakıyorlar.. 
in yoksa.. öperim... 
 
ir--- şiştt.. kendine gel...öpermiş.. daha neler...  tehdit etme beni,inerim ne var...  
 
(... açtım kapıyı... yardım ister gibi ,dönüp tunaya baktım...)  tunaaa... 
 
inip yanıma geldi... gülüyor.. 
 
tu---  kucağıma alayım mı.... 
 
elimde ki gülü koydum ,camın önüne..  hışımla indim arabadan... ev terliğimde çok hoş... bahçe kapısını açtım... 
 
tu--- iremm.. annen ,iyi olduğunu görsün diye geldik.. yüzün gülsün... 
 
zili çalmadan,
 
 yıldız teyzem kapıyı açtı... 
 
 
yı---- hoşgeldiniizz... 
tu---- hoşbulduk teyze...
 
yı---- bende kahve yapacaktım.. evin kızı geldiğine göre... yaparsın dimi,iremciğim... 
 
gülerek.. sarıldım teyzeme... 
 
ir---- yaparım teyzemm..
 
yı--- sağol, kuzum.. geç tuna...  buyrun... 
 
içeri girdik... 
 
salonda  ,babam.. eniştem..anneannem.. annem.... tunayla tokalaşıyorlar...ben girmeden, kapıdan bakıp... 
" kahveciniz geldi, kahveleriniz nasıl olsuunn..." dedim...
 
hepsi gülerek.. "ortaa.". dediler. yıldız teyzemde girdi.. salona.. 
 
 
ay rahatladım biraz... mutfağa girdim... ama elim ayağıma dolaşıyor... cezveyi aldım.. kahveyi koyarken.. tezgaha döküyordum az kalsın..
 
annemin sesini duydum... .. 
 
ne---- kuzumm..hoşgeldin... bak bakayım bana... 
 
dönüp sarıldım... 
 
ne---- aman da, aman... evlenmiş de, annesinin evine gelip..  kahve de yaparmış...
 
ir--- anne yaa.. deme öyle... 
 
ne--- niye.. bu çok güzel birşey... (yüzümü tuttu elleriyle... gözlerime bakıyor...ne gördüyse.. artık..  güldü..)  iyi misin.. 
 
ir--- iyiyim anne...(konu değişmeli ,hemen...)   nuriden,haber var mı..
 
ne--- (bıraktı beni.. baklava koyuyor tabaklara....)  var... geldi beyefendi.. banyosunu yaptı.. eşyalarını aldı.. öptü elimizi..özür diledi, seni sordu... 
vedalaştı gitti.. az önce gelseydiniz.. görürdün... 
 
 
kahve filcanlarını hazırladım... 
 
ir---- iyi ki, gelmemişiz..siz etmiş olabilirsiniz de,.ben affetmedim onu... akşam ergün abiyi ,yolcu etmeye gideceğiz.. hiç mecburiyeti yokken..benim için uğraştı... abi o,işte..
 
ne---- ne diyeyim,evlat.. işte..üzülüyor insan... nasıl, zayıflamış.. saç sakal birbirine karışmış..hülya berduş etti, oğlumu..
ablam, nasıl verecek bunun hesabını bilmiyorum... 
 
akşam,ıslanmışsınız.. hasta olma sakın..bizde evde bekleye bekleye, ağaç olduk...saadet bir yandan... özcan bir yandan.. gıcık gıcık konuşup, evhamlandırdılar beni..
 
sizi ekdiler, gelmezler ki..  diye.. sevim ablam,osman eniştem ..olmasa diyeceğimi biliyordum ama sustum... mecburen... 
 
neyse ekilmediğimizi öğrenince... özcanı mat ettim.. konuşamıyor şimdi..
 
kayın biraderlerin de, güzel ev sahipliği yaptılar doğrusu.. yemeklerde dört dörtlüktü.. kendi kendimize,hoş sohbet ettik.. bu gece gideceklermiş onlar.. baban ısrar etti.. yarın sarıçama kebap yemeğe çağırdık onları da..
yıldızlar da gidecekler.. siz de gelirseniz, görüşürüz yine.. 
 
 
 
filcanlara doldurdum ,kahveyi.. 
 
ir---  tuna babamın çağırdığını söyledi.. geliriz herhalde.. gece de, araba yolda kaldı..bizim ne suçumuz var ki.. ne yağmur yağıyordu öyle..bile bile ıslanmayı istermiyiz.. çamurların içinde yürüdük.. berbattı halimiz,canım.. 
 
ne--- iremm.. yemek yediniz mi... bak, yemediyseniz sen seversin içli köte ,işkembe çorbası var..  ha, yıldız da bumbar doldurdu... ... tunaya da sor.. 
 
ir--- severim de.. yedik..  ya,anne... bu ne böyle hepsi ağır yemeklerin... 
ne---- ne yapalım özcan seviyor... iyi, ya götürün... yada yarın yersiniz... nasıl istersen... 
ir--- götüremeyiz ki,.. abileri çağırmış.. oraya gidiyoruz... yarın unutma sakın.. 
 
annem , gülerek.. "tamam" dedi... tabakları aldı... bende tepsiyi... girdik salona...
 
kahveleri dökmeden verebilirsem ,büyük başarı olacak.. 
 
herkes bana bakıyor sanki... sanki değil bakıyorlar..
 
annem tunaya ve bana sehpa koymuş yan yana otururuz diye... tabakları bıraktı.... 
 
tek tek veriyorum..
 
---- kuzum eline sağlık... 
--- afiyet olsun anneanne... 
 
---- iyi ki yapmamışım bak... sağol iremciğim.. 
---- afiyet olsun teyze... 
 
özcan eniştem çok,muzurdur.. kahvesini 
alırken, illa birşey söyler diye bekliyordum zaten... onunla ilişkimiz çok başkadır.. 
 
öz---- ya insanın, inanası gelmiyor... nasıl kaldınız siz yolda.. biz çamur bile görmedik.. 
 
ne--- eniştee... rahat bırak ,kızımla damadımı... ahmet anlattı ya... hem bizim arabadaki çamuru görmedin mi..  açtırma ağzımı benim..sen zararlı çıkarsın...
 
enişteme göz kırptım... mırıldanırken.. 
 
ir--- aldın mı cevabını.. 
 
öz---- aldım daa.. inandım mı.. hayıırr... 
gıcık ne olacak...
 
oyalanmadan, 
 
babama ,tunaya anneme verdim.. bende, alıp nereye oturayım diye bakınınca..
tu--- irem.. buraya gel.. 
 
( yanındaki koltuğu işaret ediyor .. sanki görmedim.. yok desem bir türlü.. otursam bir türlü.. meydan okuma var gibi.. boyun eğmem  ama tunayı küçük düşürmek de istemiyorum.. kuzu kuzu oturdum yanına..memnun oldu tabi..bunun hesabını,sormazmıyım ben.. tuna yandın sen..  )
 
sessizlik oldu... ben konuşsunlarda, üstümdeki baskı gitsin diye bekliyorum ... yıldız teyzem kurtardı beni sağolsun...
 
yı----  tuna iyi ki, geldiniz.. vedalaşamadan gitsek, üzülürdüm doğrusu.. 
 
tu---- ( gülerek ) ne gitmesi teyze.. bu ne acele.. ağırlayamadık sizi,hiç istediğimiz gibi olmadı... 
 
yı---- düğün telaşı bu,terslikler olur.. gönüller bir olsun.. gitmemiz lazım.. tuna..  oğlum halasında kalıyor..  sizi bekleriz, Manisaya artık...
 
tu--- inşaallah geliriz.. 
 
öz--- geleceksiniz tabi.. yarın da,sarıçama bekliyoruz.. abinler de gelecekler.. sen,çamura 
dikkat et yeter..
ne---ah--  özcaann.. 
 
tu-- ah--- yı-- öz-- ne-- hahaha
 
tu--- geleceğiz,enişte.. 

Hiç yorum yok: