Translate

10 Şubat 2012 Cuma

100.bölüm..


ir--- (içimden geldiği gibi ,güldüm....)  şeyy... okulumu aksatacak... birşey istemiyorum... 
 
tu---  ne alakası var... niye aksasın ki... 
 
ir---- tuna, hamile kalmamalıyım... şimdi anladın mı beni...
 
tu---- hııı,anladıımmm...
okurken,hamile kalmanı bende istemem...
buğulanan camlara adını yazmaktan.. 
seni düşünürken.. uzaklara dalıp..gitmekten.. 
herkesi sana benzetip..  hiç birisini beğenmemekten..
sonraaa.. gelmeyeceğini bilsem de.. umutla pencerede beklemektenn.. adını sayıklamaktan.. yoruldum irem.. 
seni uyarmadığımı da,söyleyemezsin değil mi.. 
 
ir---- (bakışlarımı yüzünde dolaştırdım... doğrumu söylüyor diye..... 
ben çok seviyorum,bu kalp atışlarını..içimde hissetmeyi..  gözlerindeki.. aşkla bakışlarını....içtenliğini...sırtımda gezinen ellerin,ürpertisini... kalbimde duyduğum sızıyı.. saçlarının arasına girdirdim, parmaklarımı... ) söyleyemem.. diye fısıldadım... 
 
daha önce ,hiç böyle öpmemişti beni... hiç bu kadar kaybolmamıştım onda.. öyle yumuşak, öyle arzuyla dokunuyor ki...
  tüm vücudum yanıyor...
 kalbim onu istiyor... göğüs kafesimden, çıkacak gibi.. atıyor..  
 
kulaklarım uğuldasa da... fermuarı açarken çıkan sesi duyuyorum... acele etmeden... indiriyor... buğulu gözlerini benden ayırmadan... boğuk bir sesle.. 
 
tu--- durmamı  istiyormusun... 
ir--- hayır..  
 
***
 
gözlerimi açıp,yanımda yatan tunayı görür görmez..  yataktan kalktım aceleyle.. 
 
birkaç dakika sonra.. ıslak saçlarıma ,havluyu sarıp..
 kuruyan çamaşırlarımı da giyindim... pantolonum ve kazağımı da iyi ki yıkamışım... 
 
 
odaya geldim.... tuna hala uyuyor..büyük ısıtıcı açık.. içerisi çok sıcak olmuş...kapatmak için ..gittiğimde.
 
 altında  duran valizimi ,gördüm.. annem mi getirmiş bunu...canımm... hiç görmedim gece.. görecek durumda da değildim ama...
uzun zamandır görmedğiniz bir yakınınızı görünce.. sevinirsiniz ya.. hıh,işte öyle sevindim... giyeceklerim 
buradaymış meğerse.. 
 
oda kapısı kapalı da olsa.. aşağıdan gelen sesleri duyuyorum.. birileri konuşuyor..
 
pencereye yaklaşınca aşağıda.. 
 arkası ,çakıl dolu ..birçok kamyon gördüm.. tüm şiddetiyle yağıyor yağmur da.. göz alabildiğine uzanan 
portakal ağaçlarına bakıyorum.. 
 
saat kaç oldu acaba.. tuna nasıl uyuyor ki..  ama iyi ki  uyuyor da , o beni görmeden yanından kalkabildim.. 
 ayyy, görmedi diyince... ..ensemden aşağı inen..yeni bir ateş dalgası ,sardı beni.. 
 
görmek ne kelime.. .hala,tunanın elleri vücudumda geziniyor sanki..
 
gülümsemeyle dönüp,yüzüne baktım... offff ne gün ve geceydi.... sabahtı... 
 
 
yanaklarım kızarsa da... unutulmaz ve muhteşemdi. başka kelime bulamıyorum..  
 
 
ağzımı kapasam da.. sesli bir şekilde hapşırmama engel olamadım.... 
 
utanıyorum..ben nasıl bakacağım,şimdi ona.. ne diyeceğim..  
 
en iyisi görünmemek..banyoda saçımı kurutayım ben.. 
 
yatağın yanından geçerken, durup, tunanın huzurla uyuyuşunu seyrettim... omuzu, sırtı.. açılmış dönünce... yorganı çekip örttüm... kıpırdadı.. ama gözleri kapalı neyse ki...
 
dayanamadım, eğilip ipek gibi.. saçlarına dokundum..
 
havlum açılıp,ıslak  saçlarım yüzüne dökülmez mi...bilerek yapmışım gibi... 
hiç de irkilmedi niyeyse..
 
.gözleri açıldı tabi... 
 
 hemen havluyla sardım saçımı.. doğrulurken de...  açıklama yapıyorum kendimce...
 
ir---- pardon, ben şey ediyordum da.. birden... şey oldu.... 
 
 
tu--- (gülümseyerek... kollarını bana doğru uzattı.... ) gel.. 
 
ir----( iliştim yatağın kenarına da... başımı kaldıramıyorum..ki.. )
 
tu---- (oturdu yatağın içinde, başımı çevirdi kendisine..)  ne oldu, niye durgunsun.. 
 
ir---- değilim de..  yeni uyandım ondandır... 
 
tu---(yanağıma dokundu eliyle... ) epeydir geziniyorsun,hala ayıkamadın mı... ... saçların iyi ki açıldı da.. azat etti beni..uyandım..  
 
 
ben, kızarmakla meşgulüm...  nasıl,kızarılır diye.. araştırma konusu bile olabilirim,şu anda..uyanıkmış da, benim için kıpırdamamış.. canım yaa.... 
 
tu---- (kollarımın altından tutup...  hopp yanına yatırıverdi...üstünden uçtum sanki..   eğilip... açılan saçlarımı kaldırdı yüzümden...öylesine candan bakıyor ki bana...) 
 ireemm..
canlı, neşeli haline ne oldu... utanma, benden lütfen.. sen benim karımsın... hayatımsın..  yapma böyle.. acele mi, ettim diye üzülüyorum..bak..
 sen de,istemedin mi..
tekrar tekrar, sormadım mı sana.... 
 
ir--- (sokuldum boynuna...) tunaa... sarıl bana.. hiç konuşmadan... 
 
sarıldı iyice.. kolumu göğsüne koydu... ıslak saçlarımı çekip... yanağını da,  alnıma dayadı... uzun süre ,öylece durduk... nefes alışlarımız ,duyuluyor sadece.... 
 
 
ir---- (başımı kaldırıp... bana endişeyle bakan tunaya ,gülümsedim... tüm hınzırlığıma...) hem ilacı içir, hemde sordum de dimiii... 
 
tu---- (kaşlarını çattı....) ireeem, şaka de... 
 
ir--- (güldüm... ) şaka şaka... (elimi yüzüne koyarak ) ... bende istedim ,doğru... hemde çok...  üzülmeni gerektirecek ,birşey yok yani... biraz tuhafım ,o kadar.. 
 utanan birisi gibi de davranmadım, değil mi...  ama şimdi, garip hissediyorum kendimi.. 
 
tu---- (yüzü aydınlandı ,sanki... )  evet, bende onu diyorum ya.. sabah ki, iremi görmek istiyorum ben..
 
ir---- (elimi yanağına koydum...)  tunaa'm...
 
tu--- mmm,canıımmm.. 
 
ir---- görürsün de, biraz sabırlı ol.. ve beni anla..
 
tu---- tamam.. ama böyle durmayacaksın.. 
 
ir--- peki.. hadi kalkalım... 
 
tu--- (öptü yanağımı....)  günaydın..
 
ir--- sana da... hadi tunaa.. acıktım...
 
tu--- (gülerek... kalktı... elimi tutup ,beni de kaldırdı...)  bekle beni... beraber inelim.. 
 
ir---- tamam...bende saçımı kurutacağım zaten....
 
**
 
ben saçlarımı örerken.. tuna çıktı.. 
tu---  iremm.. yıkadıklarını giymişsin.. kurumuş mu, ben düşünemedim..istediğin birşey var mı.. 
ir---- yok... sağol.. kurumuş.. (valizi gösterdim..) görmemişiz gece... 
boşuna giyecek aramışız.. yani... 
 
tu---- (sarıldı belime... bornozun açık yakasından gelen mis gibi kokuyu da, duyunca... 
başımı yasladım göğsüne..... ) 
canıımm... ben gördüm de.. sana, söyleyemedim.. 
içinde ne varsa...giymeni ister gibi olacaktı, o zaman.... 
hem, tişörtüm de çok yakıştı sana.. (saçlarımın örgüsünü tutarak )  her halin, istisnasız yakışıyor ...
giysen deee, giymesen de.... 
 
 
ir---- (başımı kaldırdım... kaşlarımı çatarak... ) tunaaa... 
 
gülerek... yüzümü tuttu... 
 
tu---- e yalan mı ..irem.. 
 
ir---- hem diyorsun utanma... hemde... offf...
 
 yine, eriyorum ..öpüyor beni...... içimden neler geçtiğini,bir  bilse.. hiç bırakmazdı... herhalde..
 
***
neyse.. giyindi..pantolon ve gömleğini... süeterini omuzuna aldı.. abisi telefon ettiğinde.. o konuşurken.. bende dişlerimi fırçaladım.. rahat konuşsunlar diye.. 
bizi çağırıyorlar dedi.. 
 
ir---- sahi biz nereye gidecektik..gece söylüyordun ya.. 
tu--- sevim teyzenlere gideriz demiştim.. ergün için.. herkesi bir arada görürdün yine..
ir--- .............
 
 
 iniyoruz aşağıya... 
 
el eleydik.. son basamağa kadar...
 
 durdum.. 
 
ir---- tuna.. bırak elimi.. abinlerin ve evdekilerin görmesini istemem..
 
tu--- evde kimse yok ki.. . temizledikten .. sonra çıkmıştır.. fatma , kocası da.. gerekli olmadıktan sonra girmez.. 
abimler de..başka yere çağırdılar.. bizi..
 
ir--- (girdik mutfağa...sahiden dediği gibi kimse yok...kahvaltı hazırlanmış..... ) sen,çağırıyor diyince ben buradalar sanmıştım... 
aşağıdan, aradılar herhalde diyordum.. sahi onlar nereye gittiler.. çiftlik evi var, otelde kaldılar.. işe bak.. 
 
oturduk karşılıklı...
 
tu---- omlet ister misin... 
 
ir--- yok yok... sıkma var ,istemem.. 
 
yiyoruz... 
 
tu---- başka bir zaman olsa ,haklarıdır.. kalabilirlerdi ve göndermezdim.. 
ama biz kalmazdık..  
  yine de,gitmeyin dedim ..
bol odamız var da.. dün geceki,şartlarımızı biliyorsun.. bu özel bir durumdu.. yıllarca görüşme.. evlendiğimde gel kal.. olacak şey mi.. onlar da ,o kadar düşüncesiz değillermiş ki, gittiler..
otele de,gitmiş olabilirler ama komşuyuz aslında.. aynı bulvarın üstünde  ikisinin de..  eşyalı boş duran, evleri var .. onlarda buralı ,başlarının çaresine bakamayacak halde değillerdi yani.. 
 bizi de, Mersine çağırdılar.. gelin hanımı ağırlayacaklarmış... öyle dedi.. eren.. 
iyi niyet gösterisinin altından ,ne çıkacak 
merak ediyorum.. 
 
ir---(içtim meyve suyunu...)  e canını sıkacaksa, gitmeyelim öyleyse... 
 
tu---- olmaz,ben çağırdım geldiler...
onların davetini reddedemem.. 
ihtimal vermiyorum ama...belki de ben yanılıyorumdur...yarın da,sarıçama davetliyiz...baban çağırdı.... kebap yedirmeden gidemezsiniz demiş..
abimler de,  yıldız teyzenlerde gece gideceklermiş.. 
bu akşamda, ergünü yolcu ederiz..
 
 hüzünlenip...masaya yaslanınca.. 
 
tu--- ireemimm..
 
ir---  nuride gidecek bu gece.. o geldi aklıma.. 
 
tu--- onu da ,görürüz..istersen...
 
ir---  hayır hayır,istemiyorum.. neyse.. eve gitmemiz gerekiyor önce... 
 
tu----(gülerek...)  ev tehlikeli ama... katil yorganlar var...biliyorsun.. seni orada  görünce.. öyle üzüldüm ki...
 
ir--- (gülümsedim...) öyle mi.. daha çok fırsattan istifade,etmeye çalışıyorsun gibi gelmişti bana... bakarım, sadece bakıyorum demedin mi.. 
 
 
tu--- sadece bakmadım mı.. peki..  bir öptürmedin, alacağın olsun senin... hadi,şimdide uzak dur görelim.....iremciğim.. 
 
ir--- dedim ya.. korktum tuna.. hiç gelemeyebilirdik çünkü... yine gelemedik ya ,neyse...uzak durmak.. tutmak istediğimi de, nereden çıkardın... tunacığım...
 
 ev derken annemlerden,bahsediyordum... ayakkabım ,giyeceklerim hepsi orada daha... 
ama nasıl bakacağım yüzlerine bilmiyorum.. of off.. 
 
tu---- kendini kötü hissedeceksen, gitmeyiz.. ne gerekiyorsa alırım sana.  hı, alırım diyince aklıma geldi... doydun mu... 
 
ir---doydum... ne geldi.. aklına.. 
 
tu--- gel, göstereyim.. 
(salona girdik... büfenin çekmecesini açtı... ) bak, burada para var... ben olmadığım zaman.. kullansınlar diye bırakırım... lazım olabilir,yerini bil... 
 yukarıda da var... onu da göstereyim..
 
 
elimi tuttu... çıktık  yukarı... 
 
yatak odasında ki... komodinin alt kapağını açıp, kasayı  gösterdi... 
 
 
tu--- burda da, gerekli olabilecek kadar... bulundururum... alabilirsin.. tamam mı.. tabancam var diye ,kilitli bu.. anahtarı da.. dolapta asılı.. 
anlaştık mı... 
 
ir--- tamam da... almam ben.. 
 
tu--- gülerek.. kapadı... iyi, alışana kadar ben veririm... öyleyse... 
 
gidelim mi.. 
 
 
ir---  gidelim.. 
 
 
montları giyip... indik aşağıya... 
 
ir--- ayakkabım yok... araba orada kaldı... neyle ve nasıl gideceğiz... 
 
açtı, dış kapıyı... yağmur hala yağıyor.. 
tu----bak...ikimizin arabası da burada.. kahya traktörle getirecekti.. gece söylemiştim.. gelmiş.. .. terliği çıkarma.. kucakta gideceksin,artık.. 
 
ir--- daha neler.. yürürüm ben... 
 
aldı anahtarlarını asıldığı yerden... kapıyı kapadı.. merdivenlere yağmur gelmiyor.. 
 
tu---- bekle ..beni.. diyip, arabaya doğru koştu.. 
 
 
ben durup etrafıma bakındım.. ne kadar güzel çiçekler ve ağaçlar var... mis gibi,kokuyu çektim içime.. 
ön tarafta geniş bir alanda... park yeri  için boş bırakılıp... taş döşenmiş... .
 
fatma hanım nerede acaba...
 
 
tuna..arabasını kapının önüne yanaştırdı iyice... indi... kapıyı tutarak... 
arkasına saklamış meğerse... elindeki kırmızı gülü uzattı..
 
tu---buyrun irem hanım... bu size.. 
ir----(gülümseyerek aldım... ) sağol, tuna...bu bu,çok güzell.. bahçeden mi.. (etrafa bakındım ) 
 
tu----hımm, neye bakıyorsun...
ir--- (sarıldım boynuna... ) kimse var mı ,diye bakmıştım da... (öptüm yanaklarını ... ) 
 
tu---- (belime sarılıp.. o da benim yanağımı öptü... ) böylece,bir ilki daha gerçekleştirdik... 
tuna ağaları ,kapının önünde... karısına sarılmış.. öpüyor.. fatma gördü bizi..
 ama senin üstüme atladığını ,gördü mü bilmiyorum... 
 
ir--- hii, sahi mi... 
 
tu---- (gülümsedi.. ) telaş yapma.. canım .. 
bir tanemi öpmüşüm, çok da umurumda değil açıkcası.. buyur... geç bakalım yerine... 
 
onun koltuğundan ,atlayıp... yerime geçince... 
 
ir---- (eğilip seslendim... ) tunaaa..
 
tu---- canıımm.. 
 
ir---- (gülümseyerek...)  evlilik cüzdanımız nerede... benim arabada mı kaldı.. bilmiyorum..
 
 kimliğim bile yok ,yanımda... arama falan olursa ..başımız yanmasın...
 
oturdu yerine... arabayı çalıştırırken...kemerini taktı... 
 
tu--- bak, çantan arka koltukta.. içindedir mutlaka... 
 
aldım hemen.. açtım içini... 
 
 
ir----  ah benim ,düşünceli annem... kimliğim, ve biletlerde..burada işte..
 
tu---- (hareket etti...yavaş yavaş gidiyoruz.. hiç çamur yok....) 
kemeerrr... düşüncelide,bana kızgın annen... ne dedin onlara.. dediklerini unutma diyordu ya.. 
 
 
ir--- (taktım kemeri...)  tuna, ya bu araba da .. ileride ,çamura takılırsa.. 
 
tu---- takılmaz...artık senin arabanda takılmayacak..  çakıl döküldü bak... 
gece, kahyaya söylemiştim.. 
 
ir---- hıı, bende bu kamyonların , ne işi var diyordum.. yağmur da, hiç durmadı yani.. hala yağıyor... 
 
tu---- ( gülerek ) evet.. yağsın yağsın.. berkettir... ben çok memnunum.. sen banyodayken, bende gördüm kamyonları.. çıktıktan sonra da,çaktırmadan baktım.. pencereden,dışarıyı seyrediyordun.. ... ireemm.. iyisin değil mi..
 
ir--- (gülümsedim... ) iyiyim.. çok iyiyim... 
 
tu--- hep öyle ol... (elimi tuttu...)   yüzünün asıldığını, görmek istemiyorum... ee, lafı değiştirme de.. söyle dediğini..
 
ir---- (içimi çekip.. ona döndüm.. ) annem ve teyzemle .. yapmayı düşünemeyeceğim bir konuşma yapmıştık da..
 sen cama taş atmadan, az önce... onu söylüyordu... annem... 
 
tu---- yaniii...
 
ir---- (gülerek) ..özel... ama seni sevdiğimi söyledim onlara.. senin de, beni sevdiğinden emin olduğumu... dilek,temenni.. tavsiyeler falan.. yani.. 
 
tu----  demek, annen ikna olmuş ki... dediklerini unutma diyordu... 
 
ir--- sanırım..
 
tu---- işte  şimdi, seni görsün isterim... kızımız nasıl diye merak etmesinler...tuna,getirdi der de.. annenle aramız düzelir belki..  ne dersin..
 
ir---  bilmem, olabilir.. aslında,onun derdi benimleydi.. sözlendiğimizde... çok dalga geçti benimle.. nikahlanıp gelseydin bari dedi.. 
aklımı çeldiğini düşünüyordu.. 
ve haklıydı... 
 
 
tu---- pişman mısın... önemli olan, o... 
 
ir---- öylemi görünüyorum... tunacığım...
 
tu---- (gülümseyerek baktı bana... ) hayır hayatım..  utanmayacaksan,doğrusunu söyleyim mi..
 
ir--- ay ne desem bilmem ki.. meraklandım, söylee.. 
 
tu---- sabah ki,  gibi görünüyorsun... hani  "tunaaa..."  diye... 
 
ir---- (elimi ağzına kapayıp, susturdum).......tunaaaaaa... çok kötüsün..
 
tu---- (tuttu elimi.. dudaklarına bastırdı... ) öylemiyim..
 
ir---- yok, değilsin..söz gelişiydi o.. 
 
 arabayı .. dut ağacının yanında..durdurup.. bana döndü... .. 
 
tu---- diyorum kiii... ana yola ,çıkmadan... 
 
yaklaşıp, öptüm dudaklarını.... sonra çekildim.. 
 
gözlerini açtığında.... 
 
 
tu--- off irem of..gitmekten vazgeçebilirim her an.. (vurdu direksiyona ,gülerek... ) tam çağıracak zamanı buldular,. bıraksanıza bizi...başbaşa.... 
 
ir--- hahaha


Hiç yorum yok: