Translate

12 Temmuz 2015 Pazar

2439.bölüm..

vedalaşılırken.. milföylerden yedirebildim hepsine.. karşılıklı teşekkürler edildi.. yolcu ettim,herkes gitti... ali bey,evindeymiş.. onlar gidince.. kulubesine geldi..

irem-- nasıl mışsın,doktor ne dedi..
ali-- kas gevşetici iğne yaptı.. iyiyim,şimdi.. o yaşlı beyler,hoca mı..

irem-- evet.. bana yabancı dil öğretecekler.. üç kocaman klasör
bırakıp.. dört gün süre verdiler..kuralları anlayacak,kelime ezberleyecek ve almanca alt yapısını kendim öğrenecekmişim.. bir saat ders anlatıp,sınav yapacaklar sonra da.. şimdi,çalışmaya başlayayıp ezberleyeceğim de..telafuzu bilmiyorum.. kasetle nasıl olacak,bir fikrim yok..

ali-- hıı.. nasılını,niçinini sormazsan ben sana öğretirim.. ama
karşılık düşünmek,borçlu hissetmek vs. yok..  düzeni,bozmayacağız..
 benden öğrendiğini de, eşine dahi söylemeyeceksin.. çalıştın,öğrendin olacak,tamam mı..

irem-- tuna hariç, tamam...
ali-- ben, sorular olmasın diye..pratikten öğrendiğimi söylemiştim.. doğru değildi.. o nedenle,bilmesin..
irem-- pekii..kahve,çay ikramı ve sağol demek için izin var mı..
ali-- kahve ,çay olur..
irem-- (güldüm) nerede çalışacağız,kitap defter getireyim..
ali-- kameriye iyi..

*********

bir saatte ilk klasördeki bütün kuralları.. basit ,anlaşılır ve akılda kalıcı örneklerle anlattı.. hem dinledim,hem not aldım.. klasörden okuyor ,aktarıyor.. ingilizcesi de,almancası da süper.. telafuz müthiş.. bitti ,anladın mı dedi..

irem--(başımı salladım) hava serinledi.. üstüne hırka al,bende çay getirip,anlatayım.. kararı sen ver..
ali-- peki..

beş dakika sonra.. yerimize oturunca.. çayını,poaçasını verip.. bir sigara yaktım.. songül de tatlı,pastalar için.. saklama kabı almaya gitti..

irem-- birçok öğretmenin ders anlatmasını gördüm ,şimdiye kadar.. yaklaşım,ifade tarzı , anlatışın elizabeth ve tunayla aynıydı.. teşekkür ederim.. ilk öğreten kişinin önemi,farkı büyük.. ben bu konuda,çok şanslıyım..
(çayımdan bir yudum alıp.. yazdığım notlardan,baka baka..
bende ona anlattım.. bir saatte )

ali-- (hafifçe gülümsedi )çok uzun zamandır,kimseye birşey anlatmamıştım.. etki-tepki diyelim.. tebrik ederim..
irem-- sağol..

vahide hanım,elinde saklama kaplarına koyduğu pasta çeşitleriyle..
mutfak kapısından yanımıza geldi.. çantasını da almış..

vahide-- bölüyorum ama.. rekin aradı.. nasıl konuşulduysa artık,şenol beyle beraber Ankaraya,oradan İstanbula gidecekmiş.. bunları istedi..
işlerle ilgili,toplantı yaptık.. görev,yetki dağılımını istediğiniz gibi yaptım.. kızlar,vekillerini yetiştiriyor.. diğerleri de,çalışıyor..günlük rapor yazın irem hanım,derya ve ben okuruz.. belge olsun dedim..
üçünün mobilyaları ve yasemin ,melis, şulenin çeyizi gelmiş..
annem,anneler..tüm akrabalar  evleri beraberce ,yerleştiriyorlarmış..  oğlan bizim,kız bizim diyerek..
mehmet bey aradı..
kusura bakmayın kızlar gelemez,gelirlerse bir haftalık balayı tatilini
unutun dedim.. gelmesinler canım dedi..

güldük..

Hiç yorum yok: