Translate

28 Ağustos 2013 Çarşamba

1946.bölüm..

çiğdem-- elbette canım.. tunanın üstündeki,etkisi tartışılmaz..
gönül-- eşler olarak ,birbirimizi etkilememiz kaçınılmaz.. hiçbirimiz böyle değildik..

menekşe-- belli ki,sen de etkilenmişsin çiğdem..  yani,biz abbasla ilgili birşey sormadık ama kulağımıza gelen bazı şeyler var tabi.. ..
abdullah-- biz soramıyoruz madem,irem hanım sorsun..

yusuf--  (gülümsedi ) ben anlatırım,abdullah bey.. okulun son yılında tanıştık..demetle beraber,okulu bitirmeye çalışıyordu.. birbirimize destek olduk..  tepkiliydi..kesinlikle evlenmem diyordu..niyetimi söyleyemedim.. hayatını yoluna koyarken de.. sabırla bekleyip,yardımcı olmaya çalıştım..  ama öylesine dost ve sırdaş  olmuştuk ki.. farklı bir bakışım , sözüm olsa.. sen artık evlensene diyordu..

Adanaya  gitmem kesinleşince.. baş başa yenen yemek sonrası..abbas şiirini okudum.. ama çiğdem üstüne bile alınmadı..
iki yıl görüşemedik,telefonla konuşuyorduk.. irem hanım vasıtasıyla,tuna beyle tanıştık.. orhan bey,görevli geldi.. okul yemeğinde, daha samimi olduk.. orhan beye,çiğdemi gördünüz mü.. ne yapıyor diye.. sormuştum hatta..
irem hanımın,iş yerinin açılışındayken.. çiğdemin gelmesiyle ,artık noktayı koymalıyım dedim,kendi kendime..


irem-- (gülerek ) yusuf bey,sözünüzü kesebilir miyim..
yusuf-- buyrun..
irem-- yusuf beyin,hali tavrı..  iki arkadaşın, özlemle sarılmasından daha fazlası olduğunun işaretiydi.. çiğdeme..

çiğdem-- haydi abbas vakit tamam dı.. şimdi yolcudur abbas, oldu.. kalk yusuf,gidelim biz.. irem susmayacak..

sacide-- aa,en heyecanlı yerinde niye susturuyorsun kızı.. mutfakta ,hiç öyle demiyordun da..
çiğdem-- (gülümseyerek) açık verme sacide hanım.. ağzımdan,bazı şeyler kaçabilir.. demedi,deme..
sacide--sen zahmet etme,canım.. ben söylerim..

irem-- aman ablam,ne diyorsun sen.. şaşırdın mı..
sacide-- kır atın yanında duran,ya huyundan ya suyundan misali ..bende istiyorum..
irem-- ne istiyorsun, şiir mi.. ben niye okuyayım canım.. bekir bey,okusun..

kahkahalar atıldı..
sacide-- yok yaa.. senden,araba istiyorum..
bekir-- hah hah hah .. yaşa sacidem, köşeye sıkıştırdın..jip iste,jip..

herkes güldü..
irem-- ablacığım ,emrin olur.. benden niye istediğini anlamadım..  ama canın sağolsun.. kardeşine nazlandığını varsayıyorum..
. madem bekir bey,benim köşeye sıkıştığımı sanıp..  sevindi.. karışmıyorum, istiyorsan söyle.. bakalım,ben kimi düşünüpte susturmuşum.. duysun ortağım..  hodri meydan..

bekir-- sacidee,çok emin kendinden.. söyleyeceğin şey,sakıncalı mı..

sacide-- yok bee.. sen gece bahçede.. anar ve saidle  dolanıyormuşsun ya,görmüşler.. biz nişanlı değiliz,müjde yaşını  geçtik.. tansiyon ilacını da verdim.. daha ne istiyor ki demiştim.. sakıncalı değil yani..

bekir-- (şaşkınlıkla elini ağzına kapatıp ) sacidee, allah canını almasın.. senin.. bu söylenir mi,hiç..
sacide-- (gülerek ) amin,seninde.. yoksa sen.. ayıp oldu diye mi, düşünüyorsun..
işe bak ki.. aynı şeyi,sabah ki çiçek olayında bende düşünmüştüm.
ödeştik, bekir ağa.... bir daha.. kiminle uğraştığına, dikkat et bence..

irem-- laf yerini,buldu.. helal olsun ablam.. istediğin aracı hediye ediyorum,güle güle kullan..
sacide-- sağol..
bekir-- bu cimrinin ..hediye edeceğini mi,sanıyorsun..onun parasını da,çaktırmadan alır benden..
irem-- hediye demişsem,o hediyedir..  ama dinsizin hakkından,imansız gelirmiş.. bekir ağa..   sıska ve çirkin ne yapar, bilemem..
çetin--o kim..
irem-- benmişim..
eren-- nee.. tabancanın yerini söyle, bana..
güldüler..
bekir--  erenn.. ben,irem demedim ki.. ..  rüya anlatıyordum , öyle yorumlamış.. tuna,  haksız mıyım .. sen söyle..
eren-- iremm,tabancaaa..


tuna-- sakin ol eren.. (gülerek) bekir bey haklı.. isim vermediğinden,rüyayı.. herkes farklı yorumladı..  ama benim yorumumu,bekir ağanın çok ilginç bulacağına eminim..

bekir--(gülüyor)  zahmet etme tuna.. yorumla ne uğraşacaksın,sen..  alt tarafı bir rüya.. unut gitsin..
irem-- unutmazz, unutamazz da.. bir ihtimal daha var.. tabanca mı,% yirmibeş mi dersin.. söyle bekir ağa ,ne dersin..
bekir-- allah senin diline düşürmesin,tunayı seçtim..
tuna-- güzelll..

kahkahayı duymanızı isterdim..

Hiç yorum yok: