Translate

23 Haziran 2013 Pazar

1838.bölüm..


orhan-- artık söyleyebilirim.. üniversiteler arası üst kurul ..
ve bakanlıkta  farklı birçok seçici var.. gelecek vaat eden,doktorasını yapabilecek.. sicili düzgün,farklı dillere vakıf olanlar vs. kriterlerine uyan adayları belirleyip... kendi aralarında da,seçim yapmışlar.. liste
yurt dışındaki üniversitelere gönderilmiş..
idari göreve başladığında.. sözlü olarak teklif geldi,tunaya.. şaşırıp,başvurmadım ki dediğinde.. anlattılar da duydum.. o da,resmi ..yazılı teklifi.. seçebileceğim üniversiteleri ve şartnameyi  görürsem..  değerlendirebilirim  demişti..
nasıl ve kime geldiyse,haber vermiş demek ki..
gerekirse dediğim,buydu..  tuna hakkında bilmediğin birşey yok.. emin ol..

irem-- sağol orhan abi..biliyorum da,bugün için hafifletici sebeplerim var diyelim..

eren-- gönül bak,nereye geldik..
gönül-- gördüm,demek tuna da biliyormuş burasını..
eren-- cadı için,hemen açıklama yapayım.. ben gönülü ilk burada gördüm.. tamam mı..
irem-- tamam.. nasıl ,kiminle vs.gibi ayrıntıları da duymak istiyorum..
sarmadan sonra,uyumadan anlatırsın dimi abi..
eren-- tunadan ,bize sıra gelir mi ki..
irem--ııı,yorum yok..

kahkahalar atıldı yine.. gayet korunaklı oturulacak yerleri olan.. büyük şemsiyeli..seyir tepesi yapmışlar.. insanlar da oturmuş.. güzel havanın keyfini sürüyorlar.. bir nevi ,modern piknik yeri yani..

park edip.. indik arabalardan.. eren abi.. yer tespiti yapıp.. buraya
oturalım dedi.. masalar birleştirildi falan.. elayla tuğrul abim,melekler gibi uyuyan bebekleri götürdüler.. gönülle,menekşe de.. yelize yardım
ediyorlar.. önlerine geçtim.. geri geri gidiyorum..

irem-- yeliz,omuzuna hırka vereyim mi.. terlediysen de,söyle bak..
yeliz-- yok canım.. çok iyiyim,özlemişim.. buraları ilk defa görüyorum sanki..
irem-- işte sana özgürlük.. doya doya seyret hayatım..
gönül-- erenn,bagajdaki katlanır şezlongu getirsene.. yeliz rahat etsin..
eren-- tamamm..

*********

yeliz kalın minderli rahat şezlonuna kuruldu.. kendisine özel şemsiyesi sehpası bile var.. sırt kısmını da istediği gibi ayarladı.. bebekleri de masayla yanına yaklaştırdık.. hepimiz etrafında pervane gibi koşturuyoruz..

gönülle menekşe,sahiden hazırlık yapmışlar.. elayla abim.. masayı donattılar..

orhan-- bülent de olsaydı keşke..
irem-- o zaman yelizi getiremezdik,orhan abi.. pimpirikli izin vermezdi ki..
menekşe-- güneş gözlüğünü getirdim hayatım.. tak bakayım..
gönül-- ıslak mendille ellerini sil,canım.. sana da tabak hazırlayacağım..
tuna-- eren bardak var mı ,yelize..
orhan-- var var.. getireyim dur..

yeliz-- (gözleri dolu dolu ) ne olur,yapmayın..mahçup ediyorsunuz beni.. oturun lütfen.. acıktınız.. yoruldunuz..
eren-- bozmayınn ..

fotoğrafımızı çekti hepimizin..

yedik,içtik .. gönül-eren çiftinin ilk görüşme hikayesini öğrendik..
konuştuk.. şen şakrak.. yelizi de,doyurduk..  manzaraya bakarken uyudu..

tabaklarımızı kaldırıp.. bebekleri  ana kucağıyla masamıza koyduk.. hepimiz onlara bakarak çaylarımızı içiyoruz..

gönül-- maşallah,çok tatlılar.. sarılık da olmamışlar,çok şükür..
ela-- oldular gönül..
menekşe-- ne zaman oldular da,düzeldiler ela..

ela-- sabah görecektin sen.. iremle yeliz,fark edip doktoru çağırmışlar.. kontrol edilmiş ve düzelir denilmiş.. sonra sevinç hanım ekiple geldi..

irem-- çocuk doktoru hasan beye,siz bebekleri alın dedi.. kendisi de,
yelizi muayeneye götürdü.. iki saat sonra geldiklerinde.. hepsi gayet iyiydi.. ne yaptın yenge dedim.. biraz yardım ettik dedi..

eren-- bravo valla.. mügenin sarılığı, bir haftada geçmişti..
orhan-- ne kadar küçükler,ne emekle büyüyecekler.. allah anneye babaya,güç kuvvet ve sabır veriyor demek ki.. biz nasıl olacağız kimbilir..

menekşe-- (gülerek ) orhan ,ben bu ekibi ve böyle gezmeyi istiyorum.. tuna yine,sürpriz yapsın.. irem sarıyı sorsun..şezlongu da,unutma eren..

orhan-- benden ne istiyorsun..
tuğrul-- doğumu senin yapmanı..
menekşe-- evet,evet.. iyi fikir..

hepimiz kahkahayla güldük..

irem-- inşallah hayatım,sen sağlıkla doğumunu yap da.. gezdiririz  .. yemekleri annem,teyzelerim yapar.. ailen gelir..deniz yok,göl kıyısına götürürüz seni..  başka yerlerde olur da,yiyecek adı söyleyemiyorum..
canınız isteyebilir,çağrışım yapmasın..

gönül-- ekipte,tuna olur mu ki..
tuna-- kısmet gönül.. irem git dedi de.. bilmiyorum..
orhan-- bazı kararlar,insanın hayatını değiştirir.. fırsat da her zaman ,
ele geçmez..
tuğrul-- farzedelim ki,gittin.. görevinden, istifamı edeceksin..
doktoranın,yard.doç.dr. olmanın maddi getirisi vardır da.. aradığın para olamaz değil mi..
yani kariyer için gittiğine.. eşinden ayrı kaldığına ,değer mi..

irem-- bir soruda benden.. haberi kimden aldın.. bekliyordun da,arabanın numarasını mı verdin ki..aradılar..

tuna-- ne numara verdim..ne de bekliyordum.. sözlü teklif yapılmıştı da.. yazılı gelirse inceler,düşünürüm demiştim.. başvurmadığım halde.. seçici kurul,beni önermiş... masterı amerikada yapmam ve notlarımın yüksekliği sebebiyle.. iyi bir üniversite.. yüzde elli bursla,kabul edeceğini bildirmiş..  bakanlık da,bana yazı göndermiş.. 
pazartesi günü.. tesadüfen fevzi bey,dekanlığa gittiğinde sekreter bana ulaşamadığını.. bir hafta içinde cevap verilmesi gerektiğini söylemiş.. zarfı da,ancak vekaletimin olduğu birisi alabilirmiş.. fevzi bey,nedim beyle irtibata geçmiş.. tabi vekaleti iptal ettiğimden alamam demiş.. 
 gülderen hanım girmiş devreye.. eski vekaleti ,inisiyatif kullanıp tekrar onaylamış..  zarf alınmış.. açmışlar.. biz denizdeyken ,herkes seferber olsa da.. ulaşamamışlar.. anlayacağın.. 
 .. mehmet bey,dün yemekte Adanadaymış.. bizden bahsedince..
vahide hanım söylemiş.. oda arabanın numarasını vermiş.. sağolsunlar ,uğraşmışlar bizim için.. 
arayan fevzi bey di.. yarın son günmüş.. gönülün numarasını verdim,mektubu fakslayacaklar bana.. bende başvuru yapıp,yapmayacağıma karar vereceğim.. 

irem-- daraldım dinlerken.. bir haftada neler olmuş.. sanki yurt dışındayız.. alt tarafı Adanadan,İstanbula geldik.. üç gündür yerimiz belli ..nasıl ulaşamazlar,anlamıyorum.. yelizi,bülenti tanıyorlar.. eren abinin,gönülün telefonları var.. barbara ya sorsalar..oda numarasını bile verirdi.. vahide hanıma evlilik yaramadı herhalde.. 

gönül-- aa,evlendiler mi.. 
tuğrul-- ne zaman.. hiç haberimiz olmadı.. rekin,inşaattaydı hep..

irem-- duyduğunuzu unutun.. yaseminin nişanından dönerken,gecenin
üçünde..rekin sitem edince.. vahide hanım da kabul etmiş..  konsolosluğa gidip nikahlanmışlar.. bizim dışımızda,kimse bilmiyor.. sitem etmesinler diye ,söyleyemediler.. döndüğümüzde ,düğün olacak.. kısmetse.. 

eren-- hayırlısı olsun.. inşallah mutlu olurlar..
inşallah dedik.. 

ela-- tuna devam et.. istifa mı edeceksin.. 

Hiç yorum yok: