Translate

2 Ekim 2012 Salı

1410.bölüm..


temiz hava iyi geldi..düşüncelerimi dağıtmama..  nemli ve sıcak ama sessiz hiç olmazsa..
 uykusuzlukta etkilerini gösteriyor artık..
saat 11:30 olmuş.. tenha kaldırımda.. konuşmadan yürüyüp,sigaralarımızı içtik.. tuna bardan aldığı bir kadeh  şarabı bitirince.. elimi tuttu..

tuna-- iyi misin..
irem-- evet.. dönelim hadi..
tuna-- (yürürken ) orhan abiler pazar günü gidiyorlarmış.. tuğrullarda yarın akşam yemeğe çağıracaklarmış.. sizde buyrun dedi.. isterdik ama gelemeyiz sanırım .. çok yorgunuz abi dedim.

irem-- menekşe ,zuhal için çırpındı.. orhan abi de öyle.. ela da,abimde yol yorgunu olmalarına rağmen.. ellerinden geleni yaptılar..
neşe ablada yemekler hazırlayıp,evlerine götürmüşler.. maksat beraber olmak madem onlarda dinlensin,hem değişiklik olur... yarın öğleden sonra tekire kebap yemeye götürelim..diyorum..
 evde de,çayımızı içer döneriz.. ne dersin..

tuna-- (salona girdik..bardağı verdikten sonra.. gülerek ) olur.. bende ziyalarla ,sarıçama gidelim diyeceksin sandım..hani gelenek için..

irem--hah hah hah..

tuna-- aşkımm.. yüzün hep gülsün..
irem-- (gülümseyerek baktım ) aminn.. antonyus,  esne de gidelim çabucak.. daha süt banyosu yapacağım..
tuna-- hah hah hah..


*********
kayın valideler ve kayın babalar oynuyorlarmış.. pistte.. herkes para yapıştırma yarışındayken..
bizim masada kimsenin olmadığını görünce..

irem-- tuna diğer masaya gidip,oturalım biraz..
tuna-- tamam..
irem--teyzemleri pazartesi ağırlayacağız tekirde.. salı günü gideceklermiş oradan..
düğünden sonra.. annemler,teyzemler.. hep beraber tekire gidiyorlar..
tuna-- misafirler?

irem-- onu bilmiyorum.. sevim teyzemle konuşmadık..
tuna-- ziyalar ne zaman gidiyorlar,onları da çağırsaydın..

irem-- çağırdım da.. herkes yarın gideceklerini biliyormuş,zuhal belki dedi..
tuna-- anladım.. ziyaya birşey aldın mı.. takmak için..
irem-- cık.. aklıma bile gelmedi..
tuna-- ben zarf bulup, para vereyim öyleyse..
irem--iyi..

halamla firuze teyzenin,yanına oturduk..
 anneannem,teyzemler,annemler.. hayaller,hülyalar da ..yanımızda,karşımızdalar..
 hal hatır sorduk... konuşuluyor..
halam çaktırmadan ,zuhale aldığı burmaları gösterdi bana..  iki boş ve birde dolu ,zarf var çantasının içinde..

muazzez-- (kısık sesle ) ziyaya da para vereceğim..
irem-- (kulağına biraz yaklaşıp) zahmet etmişsin hala,sağol... boş zarf ,sana lazım değilse.. alabilir miyim..

muazzez-- (alıp ,uzattı) al ,yavrum al.. ilk defa birşey istiyorsun benden.. başka birşey isteseydin ya..
irem-- (gülerek alıp,tunaya verdim ) sağolasın,bir ihtiyacım yok çok şükür.. zarf tunaya lazımdı.. o yüzden istedim..

hülya-- zuhalin gelinliğine ne oldu,irem.. bir baktık,değişmiş..
irem-- (anlattım ) zuhal,bir gelinlikle herkesin arzusunu yerine getiriyor yani..
yıldız-- kayınvalide neyse de.. kayın babanın gelinlik modeline karıştığını hiç duymamıştım..
 doğrusu..

saadet-- kayın validesi iste demiştir.. zuhalin iyi niyetini kullanmışlar,işte..
özcan-- zuhal çok akıllı baldız.. kendisini ne kullandırır,ne de ezdirir.. ziyaya da,aferin ona da..

tuna-- (masanın altında koymuş parayı.. iç cebine yerleştirirken )ben de aynı fikirdeyim,enişte..

ahmet-- tuna,kızımla dans edebilir miyim..
tuna-- benden... izin istemene gerek yok,abi.. kızına sor..
ahmet-- (kalktı yerinden ) olsun,ben sorayım da..irem hanım ?
irem-- (sandalyeyi itip,kalktım ) edelim,ahmet bey..

piste çıktık.. .ali abim-sevim teyzem..suat-suzan ..osman eniştemle,zuhal de dans ediyorlar..

ahmet-- kızımm;ben sana bak irem haricinde, başka birşey demedim..
özür de,diledim.. affetmen için daha ne yapayım,söyle..

irem-- babaa,demedin çünkü.. ben susturdum.. aklından geçenler,dilinden dökülmese de.. yüzünden okunuyordu.. güvensizliğinihissettirdin.. tavrını hak etmediğim için de,çok çokk üzüldüm..
dilim affettim dese ne olur.. kalp kırıldı bir kere..onarılır mı,hiç bilmiyorum..

ahmet-- çilek,şeftali reçeli yaparım sana..
irem-- istemem..
ahmet-- künefe,taş kadayıfı ?
irem-- bu hava da yenmez..
ahmet-- beyti yapayım sana.. el kıymasından.. ince lavaşa sararım.. sıcak sıcak..

irem-- (gülümsedim,çabasına.. ) yok ahmet bey..yok.. kandıramadın..
bunlar anlık cezbediyor insanı.. daha kalıcı,manevi tatlardan huzur buluyorum artık.. mesela annemin yaşgününü hatırlamanı.. ona verdiğin değeri.. annemin yüzünde  mutluluk olarak ,görmek istiyorum..
bir kere olsun.. tebliğ değil de,fikrini sorup- yanlış olsa bile..- yapmanı istiyorum..
evliliğiniz süresince bu değerleri,es geçmişsin..geriye dönemiyoruz..bundan sonra yap bari.. ekonomik sorunun ,herhangi bir engelin ..buraya bağımlı olmanı gerektirecek bir konumun da yok.. tarlaları bir sene ekmesen,aç da kalmazsın.. gidin,gezin.. bir tura katılın.. demem o ki..
sürpriz yap ve tavrınla destekle.. yıllardır saçını süpürge etmiş.. canlansın,heveslensin,ruhunu okşa.. ben de,annem de  -dolayısıyla -sen de mutlu olursun.. yine karlı çıkan sen oldun,iyi mi..

ahmet-- hah hah hah..(sımsıkı sarılıp,öptü yanaklarımı ) tamam,çok bilmiş.. barıştık mı..

irem-- yok canım.. daha ne yaptın ki.. ilk adımı,annemi dansa kaldırarak atabilirsin..
bir dizini yere koyup,nermin hanım bu dansı bana lütfeder misin de..
kimsenin dediği ,umurunda olmasın.. maskaralık olarak görme ki,doğal olsun teklifin..
şimdi takı merasimi başlar,hadi hadi..

ahmet-- offf bu gece olması şart mı..
irem-- evet,şart..

Hiç yorum yok: