Translate

12 Eylül 2012 Çarşamba

1335.bölüm..


nihayet ortalık biraz sakinleşip.. dinlenirlerken.. ela,gönül  menekşe.. çantamı ve birer meşrubat alarak terasa çıktık..  .
sigara verdim,yaktık.. ayakta konuşarak içiyoruz..

teyzemlerin evi karşımızda ve üç katlı olunca.. terasta kim var görülmüyor..ama oradan bakan birisi bizi gayet net görür.. arkamı döndüm.. karanlıkta kalıyorum..

irem-- hani köşke gelecektiniz..oyun bozanlar..
ela-- tuğrul işin varmış diye istemedi..

menekşe-- sevim teyzenin,zuhalin yaptıkları karşısında.. yardım edelim dedik.. on kişi gelecekmiş,onlarda burayı kiralamışlar.. karyola,yatak getirtip.. içerideki odalara hazırlanmış bile..
 misafirler burada kalacakmış..
 geldiğimizde ..bu gecenin  malzemeleri  taşınıyordu.. ..düzenlenlenmesini biz yaptık..

gönül-- o telaşta .. figenle annesi..,yemek yedirdiler bize.. gerçi hepiniz öylesiniz de,onlarda çok hamaratmış.... hülyayla ,hayal de.. mutfağı pırıl pırıl yaptılar..

irem-- zuhalde,teyzemde her zor işte hep yanımızdalardı.. yapılanlar,karşılığı bile olamaz.. teyzemler evlendiğinde kardeşleri ve görümceleri küçüklermiş.. hepsinin sözü,nişanı.. çeyizi.. yemeği kınası düğünü.. kalabalığı.. bu evde olmuş..
eniştem de,o da.. ayırt etmemişler,ellerinden gelen hiç esirgenmemiş.. burası,ana-baba evi olmuş..
 teklifsiz,istediğin saatte kırk kişiyle gelsen bile.. ağırlanırsın.. çocukları da,onlar gibi.. paralarlar kendilerini..
o kadar kişi içinde..bir yengem vefasız çıkmış.. birde ben arzu ettiğim gibi.. ilgilenip,el işlerine  yardım edemedim..

ela-- çalışıyorsun,bir çok sorun var kafanda.. sen yapamasan da..maşallah nermin teyze,her işe yetişiyor..
menekşe-- pazartesi ütü yapılıp , çeyizler hazırlanacakmış..
irem-- öyleymiş..çağırdı teyzem.. nasıl geleceğimi düşünüyorum inan ki..

ela-- tuna,tuğrulla eren abiye bahsetmiş.. ama iş beklemiyor.. belki bir faydam olur,biletimi erteleteyim dedim..
annem ,geleceğini söylemiştim.. laleyle abinde üç günlüğüne seni görmeye geliyorlar dedi.. çaresiz kaldım,irem..

irem-- birşey demiyorum ela.. dinlenmek,görmek tatil en doğal hakkınız.. tunanın gitmesi zamansız oldu.. hasatın da yapılması lazım,iş bana kaldı.. yapma diyor da,o kadar emeği heba etmeye gönlüm razı olamaz.. babamla,yapacağız ..başka çare yok.. ben ütüyü,çeyizi düşünüyorum..

zuhal geldi yanımıza..

zuhal-- irem,günahını aldık.. sacide hanımın.. şöförüne haber vermeye gittiğini sanmıştık..

ela--gönül--menekşe-- irem--hah hah hah..
irem-- sen niye geldin.. kınan var kızım.. teyzem aramasın..
zuhal-- bizbize kaldık.. yabancı yok.. yıldız teyzemle,hülyayla konuşuyorlardı....
güzide,gülderen..sacide  elif hanımlarda dahil sohbete..
küçük yaşta,gurbete gelin gitmek konulu panele... hayal ablanın yarınki düğünü damgasını vurdu.. akıl veriyorlar.. saadet teyzem vermiştir diyemediğim için.. izninizle,ben bir hava alayım dedim..

ela-- damat beyde,eğlencede mi..
zuhal-- ziya çağırmıştı da.. oğlan kınası yapıyormuş.. akrabaları. gelemeyeceğim demiş..

ela-- zuhal,söylesene neredeler..
zuhal-- söyleyemem ela.. iremle,ziya zıtlaştılar.. böyle oldu..

irem-- koruma ziyayı.. onun yaptıklarını unuttun mu..
zuhal-- unutmadım okşan..
gönül-- o kim..
zuhal-- irem..
ela-- isme bak,başka isim bulamadın mı..
irem-- aklıma gelmedi..
menekşe-- ne alaka,okşan oldun..şüphelendin de, ziyayı mı konuşturacaktın..

irem-- eh işte,onun gibi birşey.. ama yutmadı.. ben değildim demiştim..itirafımı kesinlikle bilmesin.. iyi intikam alıyor.. kadın gibi değiştirmiş sesini,ben ahmetin sevgilisiyim.. babanı çağırsana dedi bana..

ela--gönül--menekşe-- zuhal-- hah hah hah..

menekşe-- ziya  akıllı,işini bilen,tutumlu.. sözüne güvenilir.. ve sağlam karakterlidir.. her ne kadar farklı görünse de;.art niyetli ,sevdiğini aldatacak birisi değildir.. kesinlikle.. o bakımdan; ela da bende..kefil oluruz ziyaya..

irem-- artılarını bende gördüm canım.. yasinin yemeğinde,o da sizler için.. hemen hemen aynı şeyleri söylemişti bana.. zuhal vazgeçmediğine göre.. vardır bir hikmeti.. ama hala nasıl bu kadar rahat olduğunu anlayamıyorum.. adı üstünde bekarlığa veda partisi.. kızlar olmadan veda mı edilir..

gönül-- zuhali kuşkulandırmasana irem.. kızlar varsa,bizim kocalarımızda orada dikkatini çekerim..

irem-- tunaya sonsuz güvenim var..o yüzden kızlar,umurumda değil.. eren ,orhan ve tuğrul abimin de..endişe duyulacak bir tarafları yok.. eşlerisiniz ve gönderdiniz.. ama ziya bekar..

zuhal-- sigaran var mı..
irem-- var..
ona da verdim,bizde yaktık..

zuhal-- sizleri ve eşlerinizi tenzih ederek konuştuğumu bilin.. bir erkeği nikah değildir,eşine bağlayan.. yürekten duyulan sevgidir.. güven duymak,hissettirmek de karşılıklı bence..
ziya bekar dedin,evli olsa ne yazar.. istedikten sonra..  herkes herşeyi yapabilir.. niyeti bozuk olmaya görsün..ruhun bile duymaz.. yani ahkam kesmekle olmuyor bu işler..

irem-- doğru da..ne bileyim.. dayımın gideceğini ,ağırlığını hissettireceğini düşünmüştüm..
oğlumla ilgileneceğim ,demiş ziyaya..

zuhal-- (gülerek ) sen hala dayımı tanıyamamışsın bence.. az önce gelip,-talep etmediğim halde-durum raporu verdi bana.. aramızda kalsın.. hiç kimse ,dayımın geldiğini görmedi çünkü..
irem-- sen talep etmedin diye gelmiştir o.. akıllı kızsın ne diyeyim.. 
 
zuhal-- teveccühünüz irem hanım.. ne yapacaklarını sanıyordun bilmem de. .ziya bekarlığa veda edeli çok oldu.. 

irem-- hadi ya.. ziya da bilmediğin çok şey var demişti.. ablalarına,anlat zuhall..yabancı mıyız canım..

zuhal-- ablalarım çok uyanık ama bende fena sayılmam.. duyacağını sanman bile,kapı arkası aktivitesi kadar inanılmaz bence.. 
ela-- zuhall,hangi kapı arkasında.. ne aktivitesi oldu.. 

irem-- zuhal düşmez tuzağa,bende söylemem canım..
menekşe-- anlamadığım,zuhal nereden biliyor..

zuhal-- üç yıl önce;saf irem güvercin,mecnun tuna da atmaca gibi beklerken.. çok zamansız gitmişim menekşe.. nasıl olduysa,rüzgar kapıyı kapatıverdi..ben dışarıda kaldım.. 

irem-- zuhall,sus..
gönül-- anlat ablalarına zuhal..yabancı mıyız canımm..  
 
gönül--ela--menekşe-- irem--zuhal--  hah hah hah.. 

zuhal-- iremm,son bir cümlem kaldı.. söyleyeyim mi lütfenn.. 
irem--  bu ablalar duyarsa ,kocaları da duyuyor..zuhal.. hem ne söyleyeceksin ki.. birşey görmedin.. 

ela-- söz söz.. aramızda kalacak.. 
irem-- iyi,söylesin madem..

zuhal-- doğru görmedim ama  iki dakika sonra,kapıyı açtıklarında.. tunanın gagasında,iremin birkaç tüyü duruyordu.. 

gönül--ela--menekşe-- irem--zuhal--  hahh hah hah.. 

menekşe-- iki dakikada,yolmuş muu.. 
irem-- size, kaç dakika gerekti ki.. 
ela--üç.. 

gönül--ela--menekşe-- irem--zuhal--  hah hah hah.. 


gönül-- yüzünüz,yüzümüz hep gülsün inşallah.. ben mügeye bir bakayım..mama saati geliyor.. 

hep beraber indik aşağıya.. sahiden biz bize kalmışız.. 
müge uyanmış.. gönül mamasını yaparken.. oyalama maksadıyla kucağıma aldım.. beni itiyor,cadı.. yere bırakıp..

irem-- müge bak sana ne göstereceğim.. (bağlamamı alıp,kılıfından çıkardım..tellerine dokununca ses hoşuna gitti.. ilgisini çektim sonunda..yüzü güldü.. )çalayım mı sana.. oynayacak mısın..

başını salladı..
irem-- öp bakayım yanağımı.. 
öptü.. 
ela-- tamamdır,adımı attın.. 

irem-- zuhall,neşe abla nerede..
zuhal-- siz yukarı çıktığınızda,lütfü abi geldi..çabuk gel,midem kötü demiş..  gittiler irem.. size selamı vardı.. 
as dedik.. 

mügeye çaldım, oynadı.. 

gönül biberonla gelip,bizi görünce.. 

gönül-- hah hah hah..inanmıyorum sana.. 
irem-- kızın bağlama istiyormuş meğerse.. yok mu deseydim çocuğa..
mügee,öp güzelim.. anne görsün.. 

gelip,şap diye öpünce.. kahkayla güldük..
muazzez hala istedi,gönül de verdi koltukta oturuyorlar diye.. o doyuruyor..


Hiç yorum yok: