Translate

26 Mart 2012 Pazartesi

1109.bölüm..

o dışarı çıktı.. ben de.. tepsileri mutfağa götürdüm..
gecelik ayağıma dolaşıyor.. ateş bastı.. çorapları,eşofmanı çekip fırlattım..
ne yapacağımı şaşırmışım zaten.. el alışkanlığıyla,
divanın birisini açıp.. çarşafı yastığı getirdim..
 
ruhum daralmış,ne düşüneceğimi ..nasıl bir kalıba koyacağımı bilmiyorum..
ellerim belimde deli gibi dönüp duruyordum .. tuna içeri girdiğinde..
 elinde büyük bir zarf var..

o anda aklımdan ;
 "bu kadarı da olmaz,birde haberleşiyorlarmış..ben ne aptalım,tunayı hiç tanımamışım..
bana onun yazdığı aşk mektubunu okutup,resmini göstermeyi nasıl düşünür..
ilişkileri olmadığına,artık inanırmıyım "geçti..

dizlerimin beni taşımadığını ve gözlerimin karardığını biliyorum..
gerisi yok..

********

kendime geldiğimde.. tuna aç gözünü diye panikle.. bağırıyordu..
kolonyanın keskin kokusuyla..araladım gözümü..

divana yatırmış,bacaklarımın altında  yastıklar var..
üstüme de eğilmiş,öyle endişeli ki.. sararmış resmen..

derinn bir nefes alıp.. çenemi tuttu..

tu-- yüreğime indiriyordun..iyi misin..
ir-- çokk,ben de bayılmaktan acayip keyf alıyorum zaten..

tu--belli.. bir daha hiç bir konuda bana ısrar etmiyorsun..
sanki çocuk benim, mariayla beraber olan benmişim gibi.. ne bayılıyorsun..
bu kadar kendini üzecek ne var.. anlattığıma pişman ettin..

bacaklarımı indirip,doğruldum..
arkama yaslanarak,ayakta duran tunaya baktım..

ir-- daralıyorum dedim sana.. yok birde senin olsaydı..
 o zarf nerede,adresini biliyor ki göndermiş..ne alaka,haberleşiyorsunuz siz.. ve sen yanında taşıyorsun..
üzüldüğüm bu..mariaya karşı birden ilgi duymaya mı başladın..yoksa..

tu-- suss.. hep mi duydun, deme istersen.. duysam,sen olmazdın..
(zarfı yere atmış,eğilip aldı ve bana verdi ) adrese ve içindekilere bak.. mektubu,marufun yazdıklarını da oku..  ben banyodayım..

aldım.. zarfın üstünde marufun adresi var..
ir-- (..............) geldiğinde getirdi de.. kaç gündür, sende miydi bu..

tu-- (kıyafetini çıkarırken )hayır,sabah çiftliğe gittiğimde hüseyin verdi..
maruf saidle göndermiş.. kapalıydı,ben açtım.. gönderme gerekçesini de yazmış .. oku..

marufa sevgilerimi gönderdim tabi..
divanın üstüne boşalttım,içindekileri.. katlı iki kağıt ve iki büyük resim var.. aldım elime..
maria ve kızı olmalı..
iki katlı bir evin önünde ,çimlere uzanmışlar.. gayet mutlu gülümsüyorlar..
diğeri daha yeni.. merdivenlerde,ayakta duruyorlar..
ikisi de çok güzel..upuzun sarı saçlar.. masmavi gözler..
  kızı da kopyası.. annesinin.. aynı boydalar neredeyse....ve mariada süper bir fizik var..
otuz yaşlarında olmalı ama bence her erkeğin,beğeneceği bir kadın.. yani görüntü onu gösteriyor..
bakışlarında hem masumluk,hem çekicilik gördüm..

bırakıp,katlı kağıdın birisini aldım.. maruf yazmış..
" dostum...  kızma bana..maria beni yıllardır arıyor.. telefonunu ve adresini istiyordu..
ne sana bahsettim,ne de ona bir bilgi verdim.. çok mutlu bir evliliği var..
eşine seni nasıl anlatsın,hiçbir bağınız.. maziniz  yok..
 tek taraflı bir sevgi seninki.. ama tuna ve eşinin aşkı karşılıklı..onun mutluluğuna gölge düşürürsün diyordum..
bir kaç gün önce, bu zarf geldi.. sana mutlaka ulaştırmam için yalvarmış..mektubunu okuyunca hak vereceksin bana..gönderip göndermemek konusunda ,çok kararsız kaldım..
 sen müthiş vicdanlı adamsın..sonradan öğrenip,keşke bilseydim diyebilirdin..
aramızın bozulmasına bir kere daha.. katlanamam. bu seferlik göz ardı et.
sana söz verdiğimi biliyorum ama elçi olmaktan kurtulamadım..
hiç yoktan başının ağrımasını istemediğimden de,çiftliğe gönderdim.. ama bunu , maria bilmeyecek..
zarfı ve içindekileri -sağlığın açısından- yok edeceğine eminim..

masum olduğumu  iddia etmiyorum..yaşadıklarımı yaşadım,
 bedelini de ödedim/ödedik..
çok çok rica ediyorum..özellikle,bu kağıdı oku ve yak..
 irem eğer görürse...meseleyi öğrenmek istediğinde ,senin doğru anlatacağını biliyorum..
endişemin sebebi bu..
ben onun yüzüne bakamam.. o da, lafını sakınmaz..bir daha eskisi gibi olamayız..
sen çok değerlisin,dostumu  kaybetmek istemiyorum....
                                                Maruf "

birde imzalamış (........... ) fırlattım yere..
marianın mektubunu alamıyorum.. marufa yazılmış ama içinde mutlaka tunaya
olan hisleri de yazıyordur.. ben buna nasıl dayanırım ki..

zaten aklım karma karışık.. kime kızacağımı,suçlayacağımı bilmiyorum..
dalgın dalgın,mutfağa gittim.. bardakları,tabakları  yıkadım..
su çok sıcaktı da,soğuğu açtım..
cezveydi,filcandı tepsiydi derken epeyce oyalandım..

 elim sudan çıkmıyor hiç..  tezgahı da,temizledim.. dip,bucak..
çamaşır suyuyla kaç kere sildim kimbilir.. duruladım ,kuruladım misler gibi..

tunanın banyoda olduğunu unuttum tabi.. iremmm diye seslenince.. çeşmeyi
kapadım,çabucak..

 gittim banyo kapısına..
ir-- tunaa,ne diyorsun..
tu-- açsana kapıyı..
açıp,başımı uzattım.. buhardan göz gözü görmüyor.. nefes alınmıyor..tuna da perdeyi,aralamış..

ir-- bu ne ya.. sen bu kadar sıcak suyla yıkanmazdın..
tu-- evet,tercih etmem de.. bu sayende oldu..özellikle mi açtın,soğuk suyu.. merak ediyorum..

ir-- (kapıyı,açıp kapayarak.. hava değişimi sağlıyorum bu arada )sen yanmaya alışıksın,hava ..su.. irem fark etmez demiştim ama..

tu-- (suyu kapatıp) havluyu almamışım,versene..

girdim,dolaptan alıp uzattım havluyu..
bileğimi tuttu..

tu-- sende alışıksın.. gel de, fark edip etmediğine beraber bakalım..
ir-- gelemem,hiç sırası değil.. aklım meşgul..
tu-- hala mı..

ir-- hımm,asıl mektubu okuyamadım.. elim gitmedi bir türlü.. yazanlara
dayamam gibi geliyor..
kocası için yazılmış sevgi sözcüklerini okumak..
bir kadına ağır gelir de, ben ne yaparım bilmiyorum..

tu--(gülümseyerek,bıraktı bileğimi.. havluyu alıp,sardı beline ..çıktı küvetten)
aynayı sildi,traş olacak.. köpüğü alırken ) o zaman,özetleyim senin için..



Hiç yorum yok: