Translate

10 Şubat 2012 Cuma

85.bölüm



85.bölüm.


davul ve zurnanın sesiyle ..gözlerim açıldı..  beynim uğulduyor... bu ne ses, böyle...
sabah sabah kim,işkence ediyor acaba.. birden ayıktım... ayyy bu benim...için... 
çeyizim gidecek... allahım yardım et bana diyerek.. kalktım yatağımdan...
yüzümü gören korkacak yine diye düşünerek... banyoya geçtim... 
evin içinde bir sürü adam var...ergün abimi de,gördüm,sanki...  
yıkadım yüzümü.. aynaya baktım,neyse fena değilim.. pencereye yaklaşıp... soğuğu hissetmek de iyi geldi... 
dişlerimi fırçaladım... saçlarımı toplayıp.. çıktım.. giyindim, yatağımı düzelttim... biletleri çantama koydum...kendi kendime gülümseyerek... 
biraz makyajla gözlerimin şişliğini de,kapadım... 
hurç ve okul çantamı iterek kapıya yaklaştırıyordum ki... .... 
annemin sesini duydum... 
ne--- ireemmm.. bu seste nasıl uyuyorsun.. kalksana... 
açtım kapıyı... 
ir--- günaydın anne... 
ne--- hii, ne oldu sana... kız tuna canını mı sıktı... yoksa.. 
vallahi elimde kalır, söyle çabuk... daha ilk günden böyle olacaksa.. sonrasını düşünemiyorum bile.. 
başımı salladım ,sağa sola... 
ir---- yok anne,yok.. tuna üzmedi.. beni..  uyuyamadım .. e burada ki,son gecemin olduğunu da düşünürsek..halim,normal değil mi..
ne--- iyi öyleyse.. bunlar mı gidecek... ergüne söyle de... dikkat etsin... kuzum yerleştiriyor..
kamyona... 
ir--- tamam söylerim... ..nee, kamyon mu
ne---- yıldııızzz.. kaldırma onları anam bırak, başına iş açacaksın... 
annem, teyzemin.. kutuyu kaldırmasını  engellerken..
ben ,arabamın ve evin-(evimin ) anahtarlarını alıp... bahçe kapısının  yanına gittim... 
doğruymuş..
dışarıda..ergün abim, koca kamyonun üstünde.. getirilen eşyaları yerleştiriyor...salavat getirerek,besmele çekerek.. .... ay bir sinir geldi bana... ne çocuk ya.. 
kimseye de, elletmiyor.. nasılda tertipli dizmiş..
kırmızı kurdaleli yorganlar,hurçlar .. pamuk yataklar.. yastıklar poşetlenmiş... bir tarafta...
mutfak eşyaları,çamaşır makinası ..
televizyon ve buzdolabını da görünce pes dedim..hele o koca halılar.. onlarda nereden çıktı... annem bunları evin...neresinde 
saklıyordu ki..  
 ne ara almış, hiç bilmiyorum..... ev dizmiş resmen..
dikiş makinasına ne gerek var... nereye koyacağız biz...sanki dikişle işim olurmuş gibi.. 
 biz.. artık biz diyorum, tunaaa... duy benii.. neredeysen duuyyy... 
gözlerim yine söz dinlemiyor. 
 davul zurna biraz ara verdi .. abim de,gördü beni ..o üstte, ben aşağıda konuşuyoruz.. yani ben ağlıyorum.. 
ir---  abiimm..sana mı kaldı bunlar... Ankaradan ,çeyiz yüklemeye mi geldin.. uhuuu, uhuuu... 
er--- ireemmm hem ağlarım, hem giderim mi ,diyorsun bacım... sus kız.. beni de ağlatacaksın...  tabi yapacağım... iyi ki, buradaydım.. 
gelin olmuşşşş ... gidiyorsuuunnn...
ir---- abiii... sus ya... güya kınada ağlamadım... halime baksana...şimdi de durmuyor... 
 hıh bunları göreceğim, bir yere koyun olur mu... küçük odaya yığın hepsini...
er--- olur bacım...odayı dolduracağız gibi.. teyzem gönderiyor devamlı.. sana çalışmışlar.. baksana... 
ir--- valla ya... şok oldum... zuhal nerede.. kuaföre gelecekti de..
er--- annemle onu, ali getirecek... yemekler de varmış.. çalışıyorlardı... 
ir--- ergün abi, bir ricam var senden... 
er--- emret.. 
ir--- estafurullah... şu anahtarları al..bu evin..bu da.. . evin önünde.. arabam var.. beyaz.. plakadan tanırsın zaten... onu, gelin arabası olarak süsletirmisin..
 sonrada kuaför abdullahı biliyorsun ya, oraya getirirsen sevinirim... tuna burada değil de.. sonra gelecek... 
er--- ( kamyon kasasından,atlayıp.... aldı anahtarları...) tuna böyle bir günde başka şeyle, ilgilenecek birisi değil.. kötü birşey, yoktur umarım...
ir--- bende öyle umuyorum... ergün abi,kimse bilmiyor.. sende söyleme... tunanın,acil istanbula gitmesi gerekti.. burada değil yani.. 
er---- anladım..başka birşey var mı ..yapmamı ,istediğin...
ir--- yok, abi..sağol... yapıyorsun zaten... sana kahve yapayım mı.. dinlen biraz.. bak, adamlar da oturmuş bahçeye... 
er--- peki... içelim...
ir--- babamla ,özcan eniştem neredeler... 
gördün mü.. 
er--- kuyumcuya gittiler.. onların gelmesini bekleyeceğim zaten... 
ir--- (koluna girdim...) ah abim ah... hiç istediğim gibi, bir arada olamadık.. durulamadık bir türlü.. gidiyormuşsun yarın.. yolun açık olsun... işin rast gelsin.. 
içeri girdik... 
er--- evet.. gideceğim nasipse.... amin bacım..ne yapalım gönüller bir olsun.. 
ne--- ergünüümmm... kurban olsun teyzen sana... gel kuzum otur... yoruldu yavrum.. tek başına.. 
abimi mutfağa oturttuk... 

Hiç yorum yok: