Translate

26 Şubat 2012 Pazar

598.bölüm..



tu--- bir dakika araya giriyorum ama iremi,bu kadar .. sıkıştırmayın şimdi..... 
alışıyor, öğrenip  dengeyi bulacaktır... ben onun çalışmasından.. memnunum.. 
bundan sonra..düzenimizi oturtunca ,daha iyi olacak.. diye umuyorum..
ir---- sağol tuna... her nazımı ,çektiğin halde.. en anlayışlısı ,senmişsin valla... 
ah--- olmasa yanmıştın zaten.. 
ne--- açmısınız.. yemek hazırlayayım mı... 
tu--- sağolun... gideceğiz.. 
ne--- kahve yapayım öyleyse... 
ah--- yap nermin ,yap... 
ir--- ben yaparım... baba.. .. hıı.. gözünüz aydın... dede ,babaanne oluyor muşsunuz... 
ne--- sağol.. 
ah--- hata üstüne hata.. yapıyor... nuri.. ne diyeyim ki.. 
tu--- iyi olur,inşallah.. 
ir---- neşe ablanın ,bebeği olmadı mı daha..
ne--- bugün yarın ,diyorlardı... 
ir--- allah kurtarsın... 
kalkıp mutfağa gittim.. kahveyi yapıyorum... 
annemde, ertanın elindeki çikolata kağıdını getirip... el bezini aldı.. 
ne--- ağır yap.. geliyorum.. kafanı kıracağım senin... 
ir--- iyi kır.. 
biraz sonra.. çikolata  olmuş.. el bezini yıkarken... 
ir---- zuhaller nasıl anne.. 
ne--- iyiler.. yorgan kılıflarını diktik ,geçen gün... hayal iliğini açacak.. 
yastık kılıflarını da,ben aldım... 
dantellerini dikiyorum... 
bir telefon aç da,sor... sana yaptıracak değiller... gönül al... 
onlar her sıkıştığımızda, yanımızda değillermiydi ..bilmiyormusun  sanki..
ne oldu sana, para hırsı mı bürüdü gözünü.. 
saadet bile çırpındı.. torunum doğmadan olsaydı diye... yıldız desen öyle...ta,oradan yetişiyor..
 güya sen buradasın..
herkes yardım edelim diye ,koşuyor... o halalarını bir görsen... 
ablam emek verdiyse.. sabrının da...karşılığını alıyor allah için...
beğenmiyor ya,annem.. nazile nene.. zuhal doğduğunda.. 
tarlasının birisine kavak diktirmiş..bilmem kaç dönüm..araziye... kimsenin haberi yok ha.. 
köye gittiğinde.. yaşlı kadın..becerememiş.. kestirmeyi, öylece satmış onları..  
getirip parasını 
zuhale vermiş.. oda düğün de takılacak.. altınlarını ,eksiklerini almış..
geri kalanını da ,babasına vermiş... sıkışma diye... 
 çok hoşuma gitti.. aferin dedim... .. 
ziya da ,onun kıymetini biliyor ... gözünün içine bakıyor, allah bozmasın.. 
ne mutlu ablama ki.. çocukları hiç üzmedi onu... 
kahveyi filcanlara koydum... 
ir--- hülyanın bebeği oldu mu.. anne.. 
içini çekerek... 
ne--- oldu ya.. fındık gibi.. aynı kendisine benzeyen bir kızı var. onbeş gün önce..doğuma çağırdı,hülya.. dayanamadım
yine..ciğer işte..baban götürdü bizi.. sabahtan.. 
akşama döndük biz.. onlar oradalar daha....
 ir--- gözü aydın... adı ne.. 
ne--- hülya,adını dilek koydu... 
ir---- abim de ,kızı olursa.. hülya koyarmış.. saadet teyzem,kına yakar artık...
****
kahveleri içtik... ertana dikkat ederek.. 
bir babama.. bir tunaya ,oyuncak getiriyor odasından.. 
gide gele yoruldu ama  azimli yavrucak...
 bütün oyuncağını ,tuna görsün dimi..
bıcır bıcır konuşup ,anlamasa da tunaya şirinlik yapıyor.. 
ir--- ertan.. bende, istiyorum... 
 ellerini iki yana açarak.. 
ert--- dok.. diittii... 
ah--- getir ablana da.. yürüü.. 
düşe kalka, gitti yine... 
tu--- ertan içeri gitmişken ,kalkalım...irem.. 
ah--- tuna,nereye gidiyorsunuz ya..
tu--- abi, yayladan geliyoruz...  zincirle inebildik.. kar vardı.. gözlerim ağrıyor,dinlenelim.. 
ah---  tatil oldun diye ,demiştim ben.. peki..
ne--- kar diyince.. ahmetin yüzü değişti.. git istiyorsan... 
ah--- yaylaya mı.. yok.. ilaçlama yapılacak.. yarın... 
tu---abi , rüzgar var.. yarın,yapamazlar sanırım... hüseyine söylerim.. hava uygun olunca.. sizin ağaçları da ilaçlarlar.. istersen..
ah--- sağol .. bakalım sabah olsun da.. 
kalktık.. veda ediyoruz işte.. 
ertan geldi.. bizi görünce.. dudağını büzerek...
ert--- yunaaa... .. 
tuna eğilip.. kucağına aldı.. ben botumu giyerken.. 
tu--- yine gelirim.. tamam mı.. ne getireyim sana.. 
ert--- çokolo.. 
tu--- peki.. 
öptü yanaklarını... babama verdi... 
bende onun kucağındayken, öptüm... el salladı.. çıktık... 
***********
evimize geldiğimizde..  
ir--- tunaa.. yemeğe,gitmeyelim.. 
tu--- gideliim.. 
ir--- yaa.. valla.. hiç giyinmek istemiyorum... 
tu--- ciddi misin.. sen.. 
ir--- hımm.. kebap iste.. evimizde yiyelim.. değişiklik olsun.. 
tu--- ben alıp geleyim..öyleyse... başka ne lazım..
ir--- bakayım dur.. 
buzdolabında hiç birşey yok ki.. hangi birisini sayayım.. 
hem yarın da gideceğiz.. aldıkları bozulacak... 
koridora geldim... 
ir--- gidip.. beraber yiyelim.. ama bu halde.. 
tu--- iyi.. gel .. 
ir---- sonra da büroya uğrayalım... ya valla işim var..geceden ayarlayım da... kafam rahat olsun... 
tu--- haayyyıırr...  
ir---- lütfeennn.. 
tu---- ...............................
*****


Hiç yorum yok: