Translate

25 Şubat 2012 Cumartesi

579.bölüm..

hareket ettik..
tu--- konuştun mu.. teyzenle.. bir ihtiyaçları varmıymış..
ir--- ergün abimle konuşup,sordum... yok dedi.. hıı, dayımı da aradım... o da gelecekmiş..
tu--- hadi ya.. sevindim...

ir--- bende.. tuna, şuradan çiçek yaptıralım...
tu---- gitti bile..
ir--- (gülümsedim...) sağol da..unutacağını düşünmemiştim zaten... annemler adına yaptıralım,demiştim ben...
aradım, yoklardı...
tu---- peki...
çiçekçinin önünde durdu...
tu--- ne alayım...
ir---- (elimle gösterdim...) bak,orada iri papatyalar var ya...onlardan al.. zuhal çok sever onları..
kartı ben yazarım..
tu--- tamam...

o buket yaptırırken... bende kartımı çıkarıp.. arkasına..
"yanınızda değilsek de..aynı heyecanı paylaşıyoruz..  mutluluklar diliyoruz ,ikinize de..  "
ahmet & nermin,yıldız & özcan.. adına.. iremden sevgilerle...
yazdım..çantamın üstünde...

tuna gelip.. buketi kucağıma koyunca... tüllerin arasına iğneledim...

çantamdan kart çıkarıp.. uzattım tunaya...
ir--- aşkım, bak bakalım.. beğenecek misin...

aldı, gülerek...
tu--- hımm.. çok güzel..seçmişsin.. beğendim... hayırlı olsun...
cebine koyup..
hareket etti..
ir--- sağol canım...

****

teyzemlerin sokağı... araba dolu.. demir kapının önü ,kalabalık..
evden de.. müzik sesi geliyor, gümbür gümbür...
tuna park etti.. epeyce ileriye....

inip.. yürüdük...
kapıdan girerken...  alinin ve ergünün arkadaşlarını...tanıdım...
tu---- iyi akşamlar...
hepsi.. iyi akşamlar dediler bize...
fotoğrafçımız da, orada...
--- bir dakika durursanız.. resminizi çekeceğim.. zuhal bacım , istedi.. de..
tu--- peki..
flaş patlayınca...
--- teşekkür ederim...

kalabalığın arasından.. geçtik..
 ben tanıyorum da.. tuna bilmiyor tabi..
eniştemin sülalesinin erkekleri... aşağıdaki sandalyelere oturmuşlar... selam verdim hepsine...
çocukluğumu bilirler de,şimdi tanıdılar mı bilmiyorum...

merdivenleri çıkıp,eve girdik.. aman allahım.. bu ne kalabalık... üstelik de.. yabancı birileri yok..
şebnemlerde gelmemişler niyeyse... teyzem muazzez hanımı da davet etmişti..
sağolsun, çiçek göndermiş o da..

 herkes pek bir şık...
ergün ve ali hoşgeldiniz dediler..

suzan teyze.. suat amca.. osman eniştem.. teyzemle tokalaştık... anneannem, nazile nene.. baş köşedeler...
halalar ve teyzem bir aradalar... hayal abla ve hala kızları kahve ikram ediyorlar...
bizde herkese merhaba dedik..
buketi masaya koydum... diğer çiçeklerin arasında.. bizim çiçeği de gördüm tabi..
nasıl sığdırdılarsa... salon duvarları ,çiçek tarlası gibi olmuş...

lütfü,neşe çiftinin yanında oturacakmışız.. ne hoş.. mecburen oturdum tabi.. her kafadan bir ses çıkıyor..
bize nasılsınız diyorlar... cevapladık duymasalarda...

lütfü abi.. osman eniştemi konuşturuyor..

ir--- neşe abla... zuhalle ziya neredeler...

neş--- bilmiyoruz.. irem..  osman enişte, kızacak diye ödümüz kopuyor..
nasıl oyalayacağımızı ,şaşırdık.. lütfüye baksana... ziya ,iyi bir azarı hak etti...

ir--- ben,onları  gördüm saat beşte.. fotoğraf çektireceğiz ,gecikmeyelim diyorlardı ama..  ne oldu acaba..

neş--- off of..  hayta,aldı kızı.. bizi mi,düşünecek..

ir--- yok canım.. zuhalden bahsediyoruz.. neşe abla...
ziyadan, bu ani şüphelenmenin sebebi nedir...

neş--- özel ,bir nedeni yok... niyetini ,hiç saklamıyor ki zaten...
sıkıntıdan.. tansiyonum fırladı,inan ki..

tuna eğilip.. "ne oldu" dedi bana... anlatırken.. aşağıdan, bir alkış sesi geldi.. 

neş--- çok şükür allahım.. geldiler herhalde...
ir--- sakinleş neşe abla... sana zararlı...
neş--- bir daha.. kimseye aracılık yapmayacağım... ömrümden, ömür gitti valla..

alkışlar arttı.. yukarı çıkıyorlar ,demek ki...
bizde alkışladık... ama...
ziya tek olarak içeri girince de..meraklandık...
 kapkara ellerini ,kaldırıp.. göstererek... eniştemin yanına geldi...

zi--- babaa.. kusura bakma... geciktiğimiz için.. lastik değiştirdim..
os--- peki,oğlum.. zuhal nerede..
zi--- önce,elimi yıkayıp.. özür dilemek istedim... zuhal,ergünün yanında..  beni bekliyor..
os--- tamam... hadi yıka da.. gelin, bir an önce...

ziya lavoboya gitti...

neş---................
ir--- lastik değiştirmiş işte ,neşe abla... endişelenecek birşey yokmuş.. gördüğün gibi..

neş--- inandın mı,irem.. ne kadar safsın.. erkek milleti,böyle işte...

ağzımdan neredeyse" ya sen ,saf değilmisin... önce kocana baksana " lafı çıkacaktı...
zor tuttum kendimi..

ir--- hepsini dahil etme, neşe abla.. ben ziyaya inanıyorum..
neş--- bilmiyorum,irem.. bende inanmak istiyorum...

ziya.. lavobodan çıkıp... zuhali getirmeye gitti...
tekrar alkışlarla beraber... içeri girdiler...
ben hemen makyajına baktım.. zuhalin... günahlarını almışız... hiç bozulmamış bile...
herkese hoşgeldiniz dediler... sıra bize gelince.. ayağa kalktık...

zuhalle öpüşürken...
ir--- ziya doğru mu söyledi..
zu--- (kaşlarını çatarak... ) eveet... neden sordun..

ziya da.. neşe ablayla tokalaşıyordu...

ir--- hiiç..  endişe edenler vardı da...
zu--- o kimmiş.. adını söyle bana..

tu--- iremm... bırak zuhali..
zu--- merhaba tuna..
tu--- merhaba zuhal..

zi--- abii..her geçen gün.. sana,sabrına olan ..hayranlığım artıyor... hoşgeldiniz..
 aa ,irem sende mi buradaydın... kızıl olmuş saçın.. tanıyamadım...


tu--- ir--- hah hah hah...

kısık sesle..
ir--- ziya ,lastik numarası iyiydi...
zi--- keşke numara olsaydı , irem..

lü--- hadi gençler.. hadi.. yüzükleri takalım.. bir arıza çıkmadan...
zi--- ne çıkacakmış ki..

ziya ,osman enişteme döndü...
zi--- babaa.. bana kızını .. gönül rızasıyla veriyor musun...
os--- verdim ya,oğlum... durup durup.. isteyecekmisin böyle...

güldük hepimiz..
 ziyada... gülerek..
zi--- lastik değiştirdiğime, inanmayanlar varmış da.. sende şüpheleniyor musun, demek istedim..
os--- yok.. oğlum.. sana güveniyorum... ama en çok da, kızıma güveniyorum..

aaa... dayım girdi,içeriye.. o sırada... sürprize bak..

kollarını açarak..
ero--- zuhalimm..

zuhal dönüp.. dayımı görünce..
zu--- dayııımm..hoşgeldin...
diye ,koştu kollarının arasına...
sarıldılar...

zi---- hayırdır inşallahhh... lastik değiştirirken... arkada durup..
farlarını yakan, adam.. dayın mıydı ,yani..

dayım, ziyaya uzattı elini...
ero--- merhaba delikanlı.. dünya ,ne kadar küçük değil mi..

Hiç yorum yok: