Translate

10 Şubat 2012 Cuma

110.bölüm..


sakinliği öldürecek beni.. tepinmek istiyorum da yapmadım tabi.. 
yürüdüm hızlı hızlı.. 
 
brandanın altına girdiğimde.. abilerine gülümseyerek.. merhaba dedim...tokalaştım.. 
enişteme de,sitemle bakarak ..elini öptüm..
o da gülerek,yanağımı öptü.. 
 
babam ayağa kalkınca,sarılıp kucaklaştık..   
 
ir---- babamm... nasılsın... 
 
ah--- iyiyim, prenses..
 
 
tunada eniştem ve abileriyle tokalaşıyor...  mantoyu çırpıp..  sandalyenin üstüne bıraktı... 
oturun diyorlar.. 
 
masalarında da,yok yok... 
babamla da tokalaştı... 
 
tu--- nasılsın abi... geç mi,kaldık yoksa..
 
ah---- iyiyim tuna, sizin hakkınızı ayırdık canım....pişiririm şimdi.. 
 
ir---- teyzem ,annem nerede.. 
yı--- burdayızzz... 
çadırın içine eğildim... 
 
ir--- huu hanımlar... biz geldik... üşüdünüz mü...buraya girmişsiniz... 
(kısık sesle devam ettim.. ) pardon.. bebek beklediğinizi unuttum...  
 
yı--- ...dalga mı geçiyorsun bizimle.. seni de görürüz..küçük cadı... ( dışarı eğildi..) tuna hoşgeldin.. 
 
tu---- hoşbulduk teyze.. 
 
 
ne---(gülüyor..)   bende diyorum güvercin kim.....irem,ya gel.. ya kapıdan çekil...  tunaya hoşgeldin diyeceğim...
 
ir--- anneee.. tuna kim ya.. bana desene..
 
ne---- (fısıldadı.. ) yoksa tanımıyor musun...  güvercin..
 sana demesem olur da.. ona olmaazz.. 
 
 
tuna arkamdan yanaşıp.. içeri eğilince...
 
sustu tabi.. 
 
tu---- merhabaa. 
 
ne--- hoşgeldin tuna...içeri gelin isterseniz..ahmet pişirinceye kadar.. .niye ıslandınız siz.. 
 
tu--- iyi olur valla.. ( babama dönüp ) abi biz içerdeyiz....
 
ah--- tamam.. 
 
ayakkabılarını çıkardı.. çadıra girerken.. 
 
tu----irem yüzünden ıslandık.. 
 
 girip... yer minderine de oturdu...sırıtarak,bana bakıyor... 
tu--- gelsene,üşüme..
 
 
ir---- siz oturun.. kayınvalide, damat.. teyze.. 
 
yı---- kıskanmayalım... irem hanım... gir şuraya, benim asabımı bozma... 
 
 
çıkardım ayakkabılarımı...
 
ir---- ne kıskanacağım canım.. bensiz konuşun demiştim...
 
girdim, içerisi... sıcacık olmuş.... sahiden de.. 
 
ortada köz dolu mangal... üstünde fokurdayan çaydanlık... ayy,ben çok severim.. böyle ortamı.. rehavet çöker,üstüme.. uykum gelir..
yağmurun sesi de ne güzel duyuluyor... 
 
annem tepsideki bardaklara ,çay dolduruyordu.. 
 
çay da mis gibi koktu.. 
 
tunadan uzağa,minderin üstüne  oturdum..teyzemle konuşuyorlar... 
 
 
ir--- annee.. bende isterim çay... 
 
ne--- iç kızım,izin mi alıyorsun..tuna yemekten önce ama sende içermisin...
 
tu--- irem verirse, içerim... 
 
başımı çevirip, ters ters baktım...
 
ir--- tabi canım,veririm..  neden olmasın... benden isteyebildiğine göre ,yanmayı göze aldın demektir... 
 
tu---- (gülümseyerek...)  aldım, ben yanmışım zaten...
yı--- hah hah hah...
 
ir---- teyzeee.. 
 
verdim tunaya çayı... kendimde aldım...
 
 
annem de... babama çay verdi, diğerleri içki içiyorlar... 
 
 
yanıma oturduğunda... 
 
ne---- irem ,sennn ne dedin öyle..konuş bakalım.. 
 
ir---- taraf tutmayın ya..kızdırdı beni..
 
yı--- hadi canım inanmam... tunaa.. ne diyor bizim güvercin... 
 
hepsi gülüyorlar, ben sinirle bakıyorum yüzlerine... 
 
tu---- niye kızdığını da, bir bilsem... teyze..
güvercin lafından, hoşlanmadı sanırım...
 
 yine güldüler.. bana.. 
 
 
babamın sesini duydum...
 
ah---- çadırdakileeer.. kızımla uğraşmayın...
 
ir---- canım babam..oh olsun size... 
 
yı---- enişte, bizi mi dinliyorsun sen... 
 
ah---- prensesimi üzmeyyiinn... 
 
ne--- o da ,damadımı üzüyor..ama..
 
ah---- karışmayıın, vardır bir bildiği.. 
 
tu--- aşkolsun ahmet abi.. senden böyle birşey duymayı ,beklemezdim doğrusu.. 
 
ah--- dikkat et de, bir daha duyma... 
 
ir--- hahaha.. 
 
annem içini çekerek....saçımı okşadı... 
 
ne--- akşam ,ergünü yolcu etmeye yetişemediniz herhalde... herkesin, çok çok selamları var size.. 
 
tu--- as..evet, çok istemiştik ama... gelemedik..  çok mahçubum ergüne karşı... nuri için de, allah kavuştursun... 
 
ne---- sağol tuna... onunda selamı vardı.. 
tu---- as.. 
 
ir---- annee... allah kavuştursun.....gittiniz mi, nasıldı...  
 
ne---- evlat yavrum..içimize sinmedi,gittik... 
 buruk buruk.. hülya yada sen gelirmisiniz acaba diye, etrafına bakınıyordu... 
nasıl olmasını bekliyorsun ki.. yıldıza bana ,ablama sarıldı.. ağlaştık .. durduk.. 
 
 
yı--- yaa, çok üzmüş sizi.. özür dilediğimi söyle teyze, diyip durdu... berduş olmuş çocuk.. neyse,askerlikte  biraz dağılır kafası.. hiç olmazsa.. 
 
ir--- tunayı bilmem de, ben affetmem teyze... bana,dediklerini bir duysaydın.. hiç beklemezdim,hiç... hülya kalbini mi, aldı aklını mı.. bilmiyorum... 
 
teyzem çantasının içinden.. bir zarf çıkarıp... bana uzattı... 
yı--- bunu ,sana vermemi istedi... 
 
ir--- verme teyze, ne yazdığını tahmin edebiliyorum.. at, yansın şurada.. 
 
tuna elini uzatıp... 
 
tu----bana ver, teyze.. 
alıp cebine koydu zarfı... 
bana bakarak... 
 
tu--- az önce, atamazsın diyordun ya.. o senin için de, geçerli.. bunu da..sonra okursun..
 en azından.. o ,hatasını biliyor.. 
kabul edip,özür dilemiş... ondan,beklemezdim ama  hafifletici sebeplerini,ben daha iyi anlıyorum.. 
 


Hiç yorum yok: