Translate

22 Mart 2012 Perşembe

1036.bölüm..

tu-- ben de tebrik ederim.. vizeye başvurdun mu..
fig--  mezun olduğuma dair diplomamın suretini alıp, pazartesi başvuracağım.. diğer gerekenler hazır..

ir-- hayırlı uğurlu olsun.. işin bitti yani.. ne zaman geliyorsun..

fig-- yok nerdee,daha bitmei işlerim.. ekonomi üstüne tez hazırlamıştım,onu teslim edeceğim.  fotoğraf sergimizi açacağız..bir mali müşavirin yanında part -time çalışıyorum..onu bırakacağım..
  gelecek hafta,orhan beyle ingilizce çalışmaya başlıyoruz..
evi ben kiralamıştım,elektrik ,su vs. hep benim adıma.. onları devir edeceğim..
 müfettişlik ,müşavirlik sınavları var..
(içini çekerek )haziranın 13ünde özgür olacağım kısmetse.. okumak,geçinmek çok zordu..
İstanbulda.. hiç doğru dürüst gezmedim bile..bir hafta acısını çıkarmayı düşünüyorum..

ir-- (bir sigara yaktım ) kolay gelsin.. gül evlenecek sonrada..sen ne zaman dinleneceksin..
ya-- daha önemlisi.. 13-20 haziran arası ,bensiz nereyi geziyorsun..


tu-- yasin , figen tasarısından bahsetti... alınıp,hesap soracak ne var bunda..bırak içme .. dokunuyor sana..
fig-- ben acısını çıkarmayı düşünüyorum dedim..yalnız diye bir laf çıktı mı ağzımdan...
 proğramım belli değil daha demedin mi.. bu tafranın sebebi ne yasin..


ya-- (gülümseyerek ) pardon.. hep ziyanın yüzünden.. verdi viskiyi..yanlış anladım..
tu-- çamur atma ziyaya..
ir--  atmaca gibi bekliyorsunuz,bir açık bulurmuyuz diye..sonra da suçu başkasına atın.. sahi niye verdi bunu..

ya-- promosyonmuş.. Osmaniyeden dönerken,zuhallere uğrayalım dedi figen..
ziya da gidiyormuş.. ayaküstü konuştuk,istemem dediysem de.. sen içme .. tunayla bana ikram edersin diyip şişeyi verdi..kalbi temiz adamın,dediği de oldu..

ir-- (saatime baktım,00:20..olmuş..  ) yarın pazar ,niyeyse erken gitmiş..
fig-- o da yakınıyordu.. misafir olunca,zuhal gelemem demiş.. biz de,duyunca çıkmadık.. gidip dağıtacağım diyordu,şimdi nasıldır bilmiyorum..

ir-- dağıttığı mekan önemli tabi..ama iyidir,merak etme
tunayla yarışıyor ..ikisi de sünger gibi..tunaa,hayatım.. ne ara içtin,şişeyi bitirmişsin..
ziyaya da bıraksaydın ya.. ikramdı o.. cık cık cık..

ya--fig-- tu-- ir-- hah hah hah..

kahve filcanlarını yıkarken.. halam geldi,mutfağa..figen de.. meyve tabaklarını getirdi..

mu-- gözünüz aydın,enişten iyiymiş.. annenden haber aldım..
ir-- sağol hala.. (kısık sesle ) senden duyduğumu tuna bilmiyor,çaktırma..
mu-- tamam..  iremm,kızım.. birşey diyeceğim sana..
ir-- (elimi kurulayıp,döndüm ) söyle halam..

mu-- hani tuna,yarın götüreyim sizi dedi ya..biz gidemeyeceğiz,davetli olduğumuzu unutmuşuz..yaşlılık işte..
tuna darılmasın sen söyle olur mu..
ir-- tamam canım.. kim çağırdı,nasıl gideceksiniz..
mu-- tepebağdan,çook eski bir tanıdık.. hayrünnisa.. evlatlarının yanındaydı,dönmüş evine.. o çağırdı..
tuna  sevmez pek.. biz sabah taksiyle gideriz..

fig-- biz götürürüz hala..

ir-- sabah,diyor figen..siz muafsınız..  ben  götürürüm..anlamadığım tuna niye sevmiyor.hayrünnisa hanımın ..
tunaya uygun gördüğün, kızı mı vardı yoksa..

mu-- hah hah hah.. evet vardı da ,ben söylemedim..tuna okuyordu daha.. İstanbuldan geldiğinde
bizde karşılaştılar bir keresinde..uyanık oğlum "hala ağzını açma ve unut "dedi.. kısmet değilmiş,iyi ki de olmamış..
tu-- (mutfağa girdiler, yasinle.. ) ne olmamış hala ..
ir-- börek börek.. piştiyse alalım demiştim de..  gidiyor muyuz..

tu-- (gülerek ) evet.. inanmış gibi yapayım bari..
ya-- ben bile anladım yani..
ir-- (gülümseyip ) ne yaparsın,yasin bu da benim kusurum..beyaz bile olsa yalan söyleyemiyorum..

******

vedalaştık,yasin götürecekmiş bizi.. istemedik ama ısrar ediyor..
ir-- yasin,araba kullanmana razı değiliz..istiyorsanız,yürüyerek gidelim.. kahveyi de bizde için..

figenle bakıştılar..
ya-- tamam.. anne,anahtarım var.. bekleme,yat sen..
fir-- olur,oğlum..

******
dördümüz çıktık apartmandan..
eşlerimizle el ele gidiyoruz.. hala çok sıcak ve kalabalık..

ya-- tuna son durum ne.. gelişme var mı.. soramadım,duymasınlar diye..

tu--  ben de sana teşekkür edemedim..  tutuklanmış,yasin..ama hala akıl almaz şeyler oluyor.. şok üstüne ,şok yaşıyoruz..

fig-- geçmiş olsun,ikinize de.. aynı kadınla, ilişki yaşamanız  bana çok ilginç geldi..
kadının yasini belki benzerlikten,belki yakınlığınızdan.. seçtiğini ,evliliğe razı edip..
 tunaya yaklaşmaya çalışacağını düşündüm..yasin,yakın değildik ki..
tanıdığımı bile bilmiyordu dedi ama kadın tehlikeliymiş..öğrenmiştir bir şekilde..
yani öyle hissediyorum.. fesat olabilirim de.. eğer evlenmiş olsalardı.. hiç iyi olmazdınız ondan eminim..

ir--sağol figen..çocuklukları beraber geçmiş ama
uzun zaman ayrı kalmışlar.. yasinle.. dönünce de,yeniden buluştular..kadın dediğin gibi çok tehlikeli..
herşeyi yapabileceğini düşünüyorum ben de.. fesat değilsin;.hiçbirimiz iyi olmazdık.. iyi ki vazgeçmiş..

ya--bence size birşey olmazdı..
 birbirinize güveniniz ve sevginiz sağlam..son dakikada açık vermese,benim hayatım kararacaktı..

tu-- evet yasin,öyle.. ama bugün öyle şeyler gördük ki..kendimden kuşkulandım,emin ol..
güven ve sevgi..bizi birarada tutmaya yetmeyebilirdi..
kendimi iremin yerine koyuyorum da.. ben dayanamazdım,o odayı görmeye..

ya--  yaşadığınız yeri,ireme mi gösterdin.. pes yani,ertuna..
tu-- yasinn,şaşırma.. yok öyle bir yer..  

Hiç yorum yok: