Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

31.bölüm..
er--- şimdi fena değiliz de.. öncesi kötüydü.. allahtan yurtta değilim...evde kalıyorum..gidişim belli değil,daha..okula gidiyoruz da ,derse girdirmiyorlar ki.. şurada toplantı var.. mitinge geleceksiniz mecburi.. 
kaç kişi gitti ,gözümüzün önünde... suçsuz günahsız hemde.. sadece okumak isteyenler eziliyor.. herkes kendisine üye yapmaya çalışıyor..aynılar
.. öyle kemikleşmiş bir yapı var ki.. sokaktakilerin..düşüncelerinin de bir önemi yok.. maşa arıyorlar.. 
karıştırıyorlar ortalığı devamlı.. üstü örtülü de olsa ..ortam durulmadı daha..
askerler geziyor , polisle çatışmalar oluyor... hayırlısıyla ,bir şeye karışmadan..ölüp gitmeden bitirebilseydim okulumu... başka birşey istemiyorum.. 
ali--- burada da, olaylar oluyor da.. daha  iyiyiz biz.. Ankara gibi olur mu tabi.. 
er--- biz de,İstanbuldan iyiyiz güya..  dün bir arkadaş.. kızılayda, bir büfeden sigara almış.. yurda almamışlar çocuğu.. birde temiz sopa atmışlar.. neymiş ,o büfeyi işleten karşı gurubun adamıymış...
herkesi, bir yere dahil etme çabasındalar.. yanlış bir yerde olmayacaksın..  pisi pisine ,.... yoluna gitmek ,işten bile değil..
zu--- bende ,sabah erken okula giderken.. parkta iki gurup, birbirine ateş ediyorlardı...asker,polis doluydu heryer..  çembere almışlar,yakalayana kadar..beklettiler bizi.. onların nezaretinde geçtik oradan.. okula kadar getirdiler ,öğrencileri..
 yanılıp ,söyledim babama.. şimdi adamcağız,beni okula bırakıp..oradan gidiyor işine... 
teyzemin sesi geldi... 
se---- zuhaalll.. kek kokuyor.. çayıda ver artık.. buraya gelin.. yüzünüzü görelim..
zu--- ergünümün diyecektin ,herhalde.. 
er--- öyle deme... gülüm..atadır.. 
ali--- zuhal senin sınavın vardı ,değil mi.. 
zu--- var da.. sen çalış diyen yok, abiciğim... sabaha kadar oturacağım, mecburen...
keki çıkardı.. çayları da ,ben doldurdum..
er---- amaann.. son yılında hala ders mi,çalışıyorsun.. sıkma kızım kendini..taktir,teşekkür almak çok mu önemli.. bırak,birazda başkaları alsın.. senin yeterince var nasılsa.. 
zu--- ben senin kadar ,yetenekli değilim.. abiciğim.. ders çalışmadan, sınıf geçmeyi bilmiyorum... çalışınca da veriyorlar haliyle.. bulunsun zararı olmaz.. 
er--- ben de ondan diyorum ya, ben geçtiysem.. sen ,çoktaaannn geçersin... 
salona çıktık... 
çay,kek ve sohbet harikaydı...zuhal hiç oturmuyor.. bana sinir geldi.. 
ir--- zuhal..sen bırak artık. ben yaparım..dersine çalış hadi.. 
se--- sen misafirsin kızım..yapar zuhal... 
os--- seviim... zuhal.. git kızım .. 
zu--- peki baba... irem,sonra yanıma gel.. beraber yatalım... 
ir--- ya aslında ,benim eve gitmem lazım.. sabah badana yapılmaya başlanacak... teyzem çağırmış diye, geldim..
os--- yanlızmışsın kızım.. sabah erkenden, götürür ergün.. 
ir--- peki enişte.. 
 evleri müstakil.. üçkatlı.. dışarıdan merdivenle çıkılıyor... 
son katta..her çocuğun odası var.. zuhalin yeri..mutfağın üstünde ki oda..
teyzem istemiş, öyle olmasını.. çağırdığında gelebilsin diye..
sonradan ..bir de,dahili telefon yapmış ergün abi..
teyzem ,her dakika arıyormuş..
---- zuhall.. misafir geldi,
---- zuhall.. yemeğe gel,
---- zuhall.. çayları vereceksin hadiii..
epeyce konuştuk.. geç vakitte.. eniştemle ,teyzem yatınca.. bizde ,yukarı çıktık.. dört filcan ,kahveyle beraber..
er--- zuhalin yanında içelim.. 
odanın kapısını açtı...
er--- pişt.. mola ver.. gülüm, kahve ..sigara getirdim sana..
zu--- git işine ya.. sonrada alıştın diyeceksin değil mi..
er--- dememm..  kahve onsuz,içilir mi..  fal bakacaksın.. daha.. 
oturduk divana... zuhal de masasında oturuyor... 
zu--- fal falan ,bakamam şimdi.. sigarayı da burada içmeyin,babama hiç  yakalanmadın.. yine yakalanma.. kaçacak yer de yok..çık terasta ,iç... 
er--- yakalanmamm.. hem nasıl geldiğini bilirsin.. 
hepimize verdi ,birer tane...  yok dedik ama için için diye ısrar etti..yaktı da.. 
sinirleri bozulmuş ,yaşadıkları çok etkilemiş onu..durup durup,belki bir daha göremem sizi diyor... 
suskunlaştık.. kahveyi de,içiyoruz..oda dumanaltı oldu tabi.. 
hiç sigara içmesede..osman eniştemin öksürüğü meşhurdur.. 
onu duyunca, ben panikle sigarayı ne yapacağımı şaşırdım.. kahve telvesinde söndürdüm.
zu--- sakin ol,irem.. bu ikinci basamaktayım demek..
.. söndürdü sigarasını..açtı pencereyi ..kapıyı.. 
biraz sonra... bir öksürük sesi daha geldi.. 
ali---(gülerek.. )  beşinci basamak öksürüğü. söndürdü o da.. 
er--- şimdi bir tane daha.. (duyunca.. ) 
 son nefesi çekip.. fırlattı pencereden.. 
ir--- ikaz öksürüğü mü yani..
zu--- aynen öyle.. aliyle, benim için sorun yok da..ergünüm baca gibi.. ne yapsın adamcağız. haber veriyor..
er---  hadi yatın diyecektir.. 
os--- zuhall, şunları al kızım.., ireme yastık ve pike getirdim.. 
zu--- bak,içeri de gelmez ..anlayışlı babam... 
"geldimm"diyerek çıktı odadan..
elindeki yastık,çarşaf  ve pikeyle döndü.. ...  koydu yatağının üstüne..
er--- ali kalk ,hadi.. fala bakmıyor zuhal hanım..
zu--- abii,ben falcımıyım ya.. 
ali--- iyi geceler kızlar.. zuhal, yat..sabah göz gezdirirsin..uykusuz kalma,gülüm..
zu--- tamam,iyi geceler.. 
ir--- iyi geceler ali.. 
ali çıktı odadan..
er---irem sabah sizi götürdükten sonra.., teyzemi görmeye gideceğim..anneannem de oradaymış galiba.. sitem etmesinler..
badana var dedin ya..öğlenden sonra
ben gelirim senin yanına.. istediğin birşey var mı... yemek gönderecekmiş annemde ..
ir--- sağol ergün abi.. ama gelmene gerek yok..  yemeği ben yaparım... irfan amcayı tanıyorum .. sen, gez dolaş...
er--- amcaymış.. olmaz,sen emanetsin.. bacım.. gelirim ben.. 
hadi iyi geceler.. size.. zuhal ,falı kapadım yarın bakarsın gülüm.. 
zu--- allahım,hala fal diyor ya.. git işine.. ne zararlı abisin sen..fal,sigara.. dersi boşver.. başkaa..
er--- (ikimizin de, saçlarını okşadı... ) fal bahane.. seni duymak istiyorum ben.. 
hayat kısa...siz kuzusunuz daha.. kurtları tanımadan.. 
bizim yanımızdayken ..bazı fikirler oluşsun kafanızda.. yasaklar,merak uyandırır...
içinizde uhte kalmasın..yarın da ,sizi içirmeye götüreceğim.. bak bunu ,babam duymasın sakın...
zu-- ir-- iyi geceler ergün abi.. 
er---  iyi geceler, bücürler.. 
kapıyı kapadı... 
ir--- kız,zuhalll... gel burayaaa... leyla diyordun dimii..
zu---- imdaaattt... abi .. abiiiiii.. 
*************
pijamamı giyip.. karşı divana .. yattığımda, zuhale bakarak gülüyordum... saçı başı.. üstü karışmıştı.. 
onu yatağına yatırıp.. gıdıklamıştım... intikamımı almıştım işte... kilolu olmanın iyi yanı bu, kıpırdayamadı altımda.. 
zu--- eh irem, ben bilirim sana yapacağımı unutma bunu .. misafirsin diye dokunmadım.. 
ir--- (gözlerimi kaparken.. ) elinden geleni yappp.. hah hah hah.. 
bugün çok özeldi.. artık itiraf edebilirim.. tunadan hoşlanıyorum..  ve ben öpüldüm..ilk kez.. düşününce bile tuhaf oluyorum.. 
öptü beni, ne kadar yumuşaktı dudakları.. ayy..yanaklarım kızardı yine.. 
 uyumalıyım diye diye, uyumuşum..
rüyamda neler gördüm ,neler... 
tahmin edersiniz herhalde.. ben kaçıyorum,tuna kovalıyor... 
sabah.. 
zuhal,giyinmiş formasını.. saçlarını da örmüş..  erkenden uyandırdı beni.. bacaklarım ağrıyor..uykumda var.. gerçekten koştum mu acaba...
gülerek kalktım.. giyindim..
zu--- gece çok sayıkladın.. irem...(sesimi taklit ederek... ) tunaaaa tunaa, yapmaa..  böyleydi dudakların... öpücük ister gibi... 
ir--- gece ki .. gıdıklama az mı geldi, zuhal... uğraşma benimle.. 
zu--- daha dur ne uğraştım ki.. bu gece görürsün sen... elinden geleni yap, dediğine.. pişman edeceğim seni.. 
iniyorum.. çabuk gel...

Hiç yorum yok: