Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

 6. bölüm..

işim bitince.. mutfağa gittim...

ir--- esma teyze.. elime çamur sürmeye gidiyorum haberin olsun..

es--- tamam.. gecikme.. suya düşme sakın.. bir de üşütmeni istemem.. el fenerini de al..


ir--- olur..

çiftlik evinin arkasından geçen kanalın yanına giderek... fenerin ışığında sürdüm.. çamuru..
kurbağaların sesleri, sıcak esen rüzgarla .. her yere dağılıyordu..

kanal boyunca  yürüdüm.. çocukluğumuz da gelirdik buraya.. akıntı olmasına ve annemin itiraz etmesine rağmen.. nuri girerdi birde..
çamur ve yosunlu diye ben yaklaşmazdım..

şimdi ne için geldiğimi düşünerek..etrafıma baktım.. kapkaranlık bir gecede.. çiftlikte işçilerin arasında ne işim vardı,benim..
annem, abim..gülşen ne yapıyorlardı acaba...

sınav sonuçlarının açıklanacağı geldi aklıma.. .. ya kazanamadıysam..
  ne yapacağımı bilmiyorum..hiç umut kalmaz o zaman..
 babam kesin evlendirir.. hoş ,hala vazgeçmiş gibi değil ama...

sıkıntıyla söylendim.. nereye geldiğimi bilmeden..

ir--- of baba..of.. nereden çıktı ,bu evlilik konusu yaa... daha kaç yaşındayım ki..


ağaçların arasından gelen sesle, feneri yakıp.. oraya doğru tuttum...

ir--- kim var oradaa..

--- yine mi sen,çek şu ışığı..

elinde ki tüfeği indirdiğini gördüm..sahiden, gözlerine geliyordu ışık.. yere doğru indirdimde kapamadım..
ir---izin mi alacaktım ,senden.. senin, ne işin var burada..

--- (yaklaştı biraz..) burası ,benim arazim.. soru soracak olan da, benim.. beni görmeye mi geldin..

ir--- aaa, delimi ne.. niye seni görmek isteyecekmişim ki... fark etmemişim yürürken.. çıkarım şimdi arazinden.. karaların tunası..

--- (ağaca yaslanmış..gülümseyerek bakıyor bana.. )inkar ediyorsun da.. bak, adımı bile öğrenmişsin...

ir--- hiç çaba göstermediğime, inanabilirsin.. dönüp yürümeye başladım..

---- tekrar gelirsen.. kapıdan gir.. vurulmanı istemem..

ir--- (dönmeden seslendim..) gelmeyeceğim nasılsa...

arkamdan konuşurken ,epeyce uzaklaşmıştım.. ama yine de, dediğini duydum...

''bir gün geleceksin,inan bana.. ''

kendini beğenmiş züppe diye, geçirdim içimden.. adımlarımı da ,sıklaştırdım...

kalabalık olduğundan..avluya girdiğimi kimse fark etmedi..
işçiler yarın gideceği için..
yaktıkları ateşin, etrafında oturmuş.. türkü söylüyorlar...

babam da ,oturuyor hala...çardakta..

mutfağa girdim.. çaylar dağıtılıyor, bulaşıklar yıkanıyor..

ir--- esma teyze.. ben geldim.. neye yardım edeyim...

es---hıh, geldin mi.. babanın yanına git, sen.. az önce seni sordu..

ir--- (yüzüm ateşlendi birden.. )beni mi.. ne yapacakmış ki..

es--- hadi hadi git..

çıktım avluya.. çardağın yanına gidene kadar dizlerim titredi.. ama bunu babama hissettirmedim tabi..

yanındakiler , kalktılar.. ben yaklaşınca..
beni görmediğinden,duyurmak için..  öksürdüm hafifçe..

ir--- beni emretmişsiniz...

babam döndü ,yavaşça..

ah--- (yanındaki ,minderi gösterdi.. )otur..

ir--- ne haddime efendim.. bir işçiyim sonuçta... siz...

ah--- (sert bir sesle )otur dedim..

sesimi çıkarmadan..minderin köşesine iliştim..

yüzüme bakıyor.. gözlerinde ki sevgiyi gördüğüm halde.. ifademi değiştirmedim ,buz gibi duruyorum...

ah--- nasılsın.. hastalanmışsın..

ir--- evet ama iyileştim.. sorun kalmadı.

ah--- (ellerimde ki, çamura takılmış gözü.. )bu ne..

ir--- çamuurr.. dere olunca dayanamadım... eskisi gibi......

gereksiz bir yakınlaşmaya doğru gittiğinden..yuttum sözümü...

ah--- (içini çekerek.. cebinden çıkarttığı zarfı uzattı... )al ,sana gelmiş.. sen aç istedim..

ir--- (kalbim çarparak aldım.. sınav sonucum gelmiş .. bakışlarımı kaldırdım..gözlerine doğru )
zahmet etmişsiniz.. yani.. hayatımı planlamış birisi olarak.. çok ince bir davranış bu...

ah--- çok konuşuyorsun..iğnelemekten de vazgeç..(parmağını sallayarak..)
 bu zarfın içinde,kazanamadığın yazıyorsa... evleneceksin..
yok eğer kazandıysan....... aç hadi..

elimin titremesine ,engel olamıyorum.. boğazım kurudu..

zarfı yırtıp.. içinde ki ,kağıdı aldım..
anlamak... emin olmak için ,kaç kere okuduğumu bilmiyorum..

"çukurova üniversitesi.. ingilizce öğretmenliği bölümünü kazanmış bulunuyorsunuz... "
yada ona benzer ,birşey işte..

babama baktım.. merakla bekliyor..

ir--- çok üzgünüm.. soyadım,en az  dört sene daha aynı kalacak..
 ingilizce öğretmeni olacağım.. kazanmışım..

pek anlamadım da..sevindi sanırım..

ah--- hayırlı olsun.. kayıt ne zamanmış..
ir--- (kağıda baktım ,tekrar...) 10- 20.. eylül diyor.. bu,pazartesi başlıyor yani..

ayağa kalkınca, bende kalktım..

ah--- cumartesi alırım seni.. ama hala affetmedim ..bilesin.. (uzanıp öptü ,alnımdan.. )

ir--- (başımı eğdim.. ama içimden geçenler ağzımdan dökülüyordu..)
hareketim, aptalcaydı kabul ediyorum.. ölmüş olabilirdim şimdi..
ama hiç sormadan beni evlenmeye zorlamanı da ,ben affetmiyorum.. şok yaşadım ,sayende..


babam,arkasını dönüp çardaktan indi  avluya.... arabaya binerken..

ah--- ireemmm.. sana ,boyun eğdiğimi yada vazgeçtiğimi düşünmüyorsun, değil mi..
diplomanı aldığın gün,evleneceksin...

giderken yine yaptı yapacağını.. sinirimden ,ağzım açık kalmış..
 babam kahkaha atarken.. tabancasıyla da havaya ateş etti..   üç el silah sesi ,yankılandı.. boşlukta..
bunun , şifreli mesaj  olabileceği.. o zaman hiç aklıma bile gelmemişti...

ka-zan-dı..

Hiç yorum yok: