Translate

10 Şubat 2012 Cuma

98. bölüm..


ir--- ne e si, tuna... nasıl ağladığımı,üzüldüğümü gördü.. senin gittiğini de ,sadece ona söylemiştim...  merak ettiğimi de biliyordu.. yani...
sen,söyleme demişsin sanırım... 
gelmiş diyince, dünyalar benim oldu... öyle çok sevindim ki.. ağırlamak isterdim abimi.. hepsinin-saadet hariç-emeği var.. ,hiç ilgilenemedim.. 
tu--- ergünün okulunu ve oradaki adresini  öğrensene...
direk ergüne sorma ama... zuhalden laf arasında al... tamam mı..
ir---- sen , öğrenip ne yapacaksın ki... ingilizceyle falan işi de yok .. o müthiş bir yetenektir... elektronik dehası...
 ders falan da çalışmazdı..ama bildiğim kadarıyla.. projeleri  dereceye giriyormuş.. zuhalle dalga geçiyor.. çok çalışıyorsun diye... 
tu--- yetenek ve istek birleşince.. az destekle.. projelerini hayata geçirebilir.. neden olmasın.. 
ir--- destek ?
tu---....... orayı karıştırma... ali nasıl, ders konusunda... 
ir--- en çalışkanımız ve hırslımızdır... taktirname almadan ,sınıf geçtiğini görmedim... osman eniştemin okuma azmi, onlara da geçmiş...
 o da, doğuştan  yetenekli köy çocuğu.. babası okuma yazmayı.. ne yapacaksın.. eski yazıyı biliyorsun ya diye ,okula göndermemiş,eniştemi..... 
çobanlık yapıyor ya.... okulun penceresinden, içeri bakıp dinlermiş.. ..12 yaşındayken, okumayı öğrenmiş.. kendi kendine...
okula gitmek için... evden kaçıp.. Adanaya gelmiş.. dayısının yanına.. 
yıl kaybı olduğu için.. üç çocuğu varken,bile..hem çalışıp.. hemde hala okuyormuş.. 
bir anlatsa da, dinlesen... film gibidir.. hayatı... 
tu--- dinleriz birgün.... ya zuhal..nasıl... 
ir--- ahh ah zuhalim... bir tanedir o... sır küpüdür... ne anlatırsan anlat.. asla başkasından duymazsın...
edebiyatı da iyidir..ama üniversitede okumak istiyorsan.. matematik bölümünü seç demiş ,ali... 
oda seçmiş....  ağır bir matematik görmesine rağmen.. tıkır tıkır gidiyor..maşallah.. 
 o da taktir ve teşekkür alır hep... 
takılınca,ali ve eniştem yardım ederler... problemlerine... 
eniştem.. gönderemem,üniversiteyi..burada olmak koşulu ile okursun,demiş...  zuhal de,kara kara düşünüyor... ya kazanamazsam diye... 
ay ne çok konuştum ... gece gece..
tu--- (gülümseyerek... bana doğru döndü... ) masal gibi anlatıyorsun.. ben sıkılmadım. zuhal de,hülya da paksoy da okuyorlar değil mi.. 
ir--- evet de.. ergün abimin adresini ,bölümünü niye sordun..ne yapacaksın.. bilmek istiyorum... 
tu--- yardımcı olabilmek için ,istiyorum irem... ama nasıl falan deme.. o , bana kalsın... söylemek istemiyorum.. sevmiyorum... tamam mı..
ir--- iyi tamam...ama benden gizli olması.. hoşuma gitmedi... biz  evlenmedik mi.. hani karım diyordun da.. niye söyleyemediğini anlamıyorum... 
doğrulup ,yanıma oturdu.. 
tu--- yat, bakalım koluma.. sıra sende... 
ir--- peki, 
koydum başımı, koluna... sevgiyle bakıyor bana... 
tu--- ben... ben.. elimden geldiğince...burs veriyorum..ihtiyacı olan,başarılı  gençlere.. 
beni tanımadan.. kimliğimi bilmeden.. özel burs adı altında ,alıyorlar paralarını... takip ediliyor,grafikleri.. 
kimsesiz , mali gücü yetersiz olanlar.. yada yetenekli desteklenilmesi gerekenler... bildiriliyor .. 
osmaniyede tüm ekibiyle,çalışan bir yurt kiraladım... çevre illerden gelen öğrencilerde.. kalabiliyor..
nikahta gördüğün gençler...o ,yurdun öğrencileriydi ...  beni sadece ,gönüllü ders veren.. bir hoca olarak bilirler.. 
 mali müşavirim idare eder,
 benim adıma... her türlü yardım işini ,o yönetir...bazı konularda,sınırlı ...bazılarında sınırsız yetkilidir.. 
kimlere ,ihtiyacına göre .. ne desteği veriliyor liste ondadır... ben bile, bilmem yani.. 
yardım meselesini..  bu işlerin içinde olan,birkaç kişi biliyordu.. şimdi sen de öğrendin.. kuşku duyma diye ,zorunlu söyledim..
karım olarak.. bil ama bilme... anlaştık mı... 
ir--- hımm.. anlaştık... ne kadar güzel birşey yaptığının ,farkında mısın... nikahta var mıydı... müşavirin..
tu---vardı.. sonra tanıştırırım..  
 evet, güzel ..
kendilerine , vatana faydalı olabilmelerinden.... harcanmamalarından ... başka bir beklentim yok.. 
ir--- babam biliyor mu..
tu--- sadece , yurdu biliyor.. barınma sağladığımı yani.. 
ir--- (belimin üstünde duran ,elini tuttum...) tunaaa..
tu----canıımmm... 
ir---- seni seviyorum.. 
tu--- (gülümseyerek.. elimi kavradı.. sıkıca.. ) bende seni. ama duyduklarından, etkilenmiş olmayasın... anlatmayı hiç,düşünmüyordum .. en azından ,fark edene kadar.. bilmeyecektin... 
 şimdi,  beni  sevdiğine...nasıl inanacağım ben, hıı... 
ir--- bilmem.. onu anlamak da ,sana kalmış... 
tu--- ve senin anlatmana.. yada hissettirmene.. saat dört olmuş... yatalım mı... 
ir--- (esnedim...)  iyi... yatalım hadi... 

Hiç yorum yok: