Translate

10 Şubat 2012 Cuma

81. bölüm..


bu gece bitecek mi ,diyordum ama... neyse bitti...ayaklarım öyle ağrıyor ki.. anlatamam.. 
herkes gitti..
babamla,özcan eniştem de..yattılar..
 ev sessizleşince..
geç saatte elimde ki, keseyi çıkarıp.. kınayı,gizlice banyoda yıkadım... yine de.. kıpkırmızıydı... 
uf yaa.. hiç sevmem ki, ben.. 
tunanın da parmağına yaktılar.. itiraz edemedi garibim.. 
yıka demiştim ama .. 
 
odamda,gece lambasının ışığında... makyaj malzemelerimi..kendi takılarımı, çamaşırlarımı.. bir kaç kazak ve kot pantolonumu... annemin verdiği hurca yerleştirdim... 
 
okul çantamın içine de... kitaplarımı doldurdum... odamda ,koliler üst üste konulmuş.. bunlarda ne var acaba.. yarın,çeyiz giderken bunlarda mı gidecek.. evime... 
 
evime, diye tekrarladım kendi kendime... söylemesi bile tuhaf... 
 
halamın,tunaya  dedikleri aklıma gelince... gülümsedim.. 
 
 
**
--- bana bak, damat.. kızımızı sakın üzmeyesin.. karalar dedin mi.. namınız var malum.. karı,kız peşinde koşarsan alnının çatından vururum seni.. 
benim... bir ayağım,çukurda.. zaten.. hiç de,çekinmem  bilesin.. ömrüm damlarda geçti.. muazzeze sor, bilir beni.. 
 
tu--- tamam hala, için rahat etsin..ben diğer karalara benzemem.. yaparsam.. çek, vur.. 
 
---- ikinci kocam da,böyle demişti.. toprağı bol olsun..  erkek milleti değilmisiniz... sadece,beşinci kocam ..eceliyle öldü rahmetli...  
 
ir--- halaaa.. 
 
---- ne kız,daha dur..gözü karalığının .. bana benzediğini söylemedim..  belki,vazgeçer damat.. 
 
tu--- geçmedim, geçmem de.. hala.. benim de gözüm karadır.. 
 
****
 
bu halam da, az değil... acaba tuna inandı mı..."damlara, beşinci kocaya" iki kere evlenmiş .. iki kocası da, eceliyle ölmüşler üstelik.. 
 
koridordan, annemin sesini duydum.. 
 
ne--- iremm.. yat çabuk.. 
 
oda ışığını kapatıp.. "yattımm "dedim.. yorganı örttüm üstüme.. 
dolabın kapağına astığım..gelinliğime baktım,içim giderek... yanımda tunayı hayal ettim.. evleneceğime.. hala,inanamıyorum.. 
 
pastayı yedirirken... tunanın , halini de hiç unutmayacağım.. o kadar kişinin içinde.. dediklerini de..
fısıldadı ama.. acaba duydular mı..ki..
 
***
 
tu--- dudağının yanında krema kaldı, dokunma sakın...
 
ir--- (peçeteyi kapadım, ağzıma... ) niyeymiş.. 
 
tu--- (gülümsedi..) ben alacağım da, ondan... .
 
ir--- hii, delirdin mi.. (sildim, hemen..... ) 
tu---  şu an.. seni öpmeyi ,o kadar çok istiyorum ki..  hanii,teşekkür maksatlı olanlardan.. 
 
ir--- (verdim, pastayı ağzına... bıyığına değdi..)  tunaa, ben alamayacağıma göre.. bıyığını sil.. 
tu--- korkak.. 
ir--- olmadığımı biliyorsun ,sadece gaza gelip..ispat edecek konumda  değilim.. 
 
****
 
offf of.. nasıl olacak,ne yapacağım ben.. ... bir arada.. ama uzak.. ateşle barut gibi..yanyana.. 
 
gözlerim ,boynum..ayaklarım..ağrıyor.. şu birkaç gün içinde ne çok şey oldu... hayatım değişti...  değişiyor ,daha da.. değişecek.. 
 alışıp,uyum sağlayabilecek miyim... bilmiyorum... 
 
 
içim yandı,kalktım.. su içmek için.. 
 
yıldız teyzemle ,annem.. bulaşıkları yıkarken konuşuyorlar ... beni görmüyorlar bile.. 
 
 
yı--- ablaa.. ben,işkembe çorbası yaparım... dönünce içilir.. dolmayı şimdi yapalım yetişmez,sabaha.. 
 
ne--- kız yıldız..dedim ya.. dolma,sarma yapıldı diye... anam bunadın mı.. gördün ya ,gülşenin annesini..o yaptı.. temiz kadındır.. verdim malzemeyi.. pişti bile... 
 
işkembeyi de, nimet yapacak... hepsi koştular, allah razı olsun... börekler de, tepsi tepsi.. gelecek.. sabaha.. 
hani, kuru aysel vardı ya.. işte o,yapıyor.. 
çiftlikteki.. esma da, börek çorbası döktü.. üç koca tepsi geldi.. yarın pişireceğim.. nohutu bile hazır.. 
 
ablam da.. 
 
yı--- hangi ablam.. saadet deme sakın.. düşer bayılırım...nasıl olmuş, abla ya.. 
kıskandı durdu... bütün gece.. 
 
ne--- yookk..o misafir canım..kıskanmaz mı hiç.. hayalime de, nasip etsin diyip durdu.. sanki, ben istemezmişim gibi.. 
çok severim.. allah var.. hayale dünür götürecektim... nuriye yaptıkları için.. ahmet istemedi.. karışma dedi.. 
bacımız anam, elin adamına karşı, yüzümü eğdi.. bişi diyemedim.. sustum..
 
 elin yedi kat yabancısı.. komşularım ondan iyi.. nermin hanım.. biz ne yapalım diye, geldiler hepsi de..
 yok anam  yok... saadet ablam, arifini sevsin otursun... 
sevim ablamı diyordum, kuru fasulyeyle pilav yapacak.. onun pilavı meşhurdur ya... 
 
yı--- bazen sizleri,çookk özlüyorum...böyle hepiniz gözümün önünden geçiyorsunuz... o zaman özcanı boğmak istiyorum... söz verdiği halde götürdü beni, diye... 
sonra buraya geldiğimde.. bu lafları,çekememezlikleri  duydukça...iyi ki, burada değilim diyorum... 
 
 
ir--- o zaman da, özcanı ödüllendiriyorsundur.. değil mi teyze... 
 
yı--- vay, küçük cadı bizi mi dinliyorsun sen.. hıı... 
 
oturup ,beni..çekti beni kucağına... dizlerine oturttu... annem de elini silip karşısına oturdu.. bize bakıyor...
 
ir--- teyze ,küçük değilim.. dizlerin ağrır... 
 
 
yı--- . küçük olmadığını anladık.. baksana, ateş bacayı sarmış.. uyuyamadın mı.. hıı,şimdi kalbin de,çarpıyordur senin..  
 
ir--- yoo, ben su içmeye kalktım.. sizde ,gece dedikodusu mu yapıyorsunuz.. 
 
 
yı--- olan biteni anlattı da,annen...kız irem.. düğünden sonra.. balayına gidecekmisiniz kocacığınla.. 
 
ir--- bilmeemm.. sormadım.. aklıma bile gelmedi teyze.. hem gidemeyiz ki,okul var... 
 
 
yı--- götürür götürür... cahil değil ya.. koca adam.. almış fıstık gibi ,gencecik kızı.. gençlik iksiri olacaksın ona... 
 
ir--- (utandım...)  teyzeee.. size doyum olmaz.. ben yatıyorum... 
(kalkıp su doldurdum ,bardağa içiyorum.. )
 
 
yı---- ne o.. utandın mı..


Hiç yorum yok: