Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

77.bölüm..




sabah gözümü açtığımda.. iyice dinlenmiş hissediyordum kendimi.. öyle derin uyumuşum ki...
 
saat beşmiş daha.. 
 
kalktım esneyerek...  perde kenarından hafifçe aralayıp,baktım dışarı... sokak lambasının ışığında.. tunayı aradı gözlerim... 
 
ah canım benim... dolaşıyor sokakta... oturmaktan tutuldu herhalde.. açtım,pencereyi.. ..
 
ir--- (kısık sesle.. ) tunaa.. 
 
başını çevirdi... gülümsüyor.. yaklaştı bahçe demirlerine...
 
tu--- daha çok erken.. niye kalktın sen.. 
 
ir---bilmem, uyandım.. evine git de.. uyu biraz...hadi.. sabahladın zaten.. 
 
tu--- yok yok, bende yeni uyandım... acele etmeden hazırlan.. birşey yeme sakın.. evde,bende değişirim..gideriz olur mu... 
 
ir---- sen, giyinip buraya gel.. bir kriz daha yaratmayalım...lütfen, şu arabayı da.. evinin önüne aldır... aklıma gelince ,sinirleniyorum..
 
tu---- beni dinle.. bunu,sen getirirsin.. hazırlan, gel.. zile basınca,inerim ... 
 
 
ir--- tamam... 
 
döndü arabaya gidiyor.. 
 
ir--- tunaaa... 
 
tu---- canıımm.. 
 
ir--- ben,teşekkür ederim...
 
gülerek.. bindi ve gitti... 
 
 
 
gelinlik provası, dedi dimi... 
 
ona göre hazırlanmam gerekli... koş irem ,kooşş... 
 
duşumu da yaptım.. saçlarımı kuruttum..
iki , saat sonra.. hazırlanmıştım... nihayet.. 
 
odamı, evi topladım biraz... 
 
makyajımı da ,yapınca... ev ve araba anahtarını alarak çıktım evden... 
 
kapıyı kilitliyordum ki..
 
abim,yalpalayarak....bahçe kapısından içeri girdi.. 
 
kapıyı tekrar açıp.. indim bahçeye... 
yanından geçerken.. kolumu tuttu...ama  dili dolanıyor.. 
 
nu--- nereye gidiyorsun...
 
ir---................ 
 
nu---- (kıpkırmızı gözleriyle, bana baktı... ) sabahın bu saatinde..giyinmiş,kuşanmışsın.. nereye gidiyorsun diye,sormayım mı yani.. .. 
 
ir---- ............  
ittim elini.. yürüyüp... çıktım sokağa... 
 
 
arabayı açıp ,oturdum içine... elim titriyor...
 
abimin  bakışları..içime işleyince..... 
 
açtım camı... o sinirle... 
 
ir--- bana layık gördüğün şeyi yapmaya gidiyorum..seni yanıltmayım dedim..
yarın,nikahımız kıyılacak.. evleniyorum..
 tuna kandırdı beni..safım ya..  bir araba aldı.. hooppp.. tamam dedim.... benden tavsiye.. sen de,al.. hülya  koynuna girer.. belki.. 
 
abim çöktü yere ,ağlıyor... 
 
nu--- iremmm... suuss.. 
 
ir--- niyee.. sen karşılığında ,ne verdiğimi sormuşsun ya..
yazıklar olsun sana... artık, bacım var deme.. çünkü yok.. benim de ,abim yok... 
 hülyayı satın alamazsan..  yakında hiç kimsen ,olmayacak... 
 
 
çalıştırıp, bastım gaz pedalına.. araba ok gibi fırladı ileriye...  
 
o sessizlikte... abimin "ireemmmmmmmmm "diye bağırdığını, duydum ama durmadım... 
benim için.. nuri ölmüştü.. 
 
 
on beş dakikadır..  tunanın.. evinin önünde,park etmiş... oturuyorum... kendime gelmek için... 
başımı da,koltuğa  yasladım.. içim bomboş... öylece bakıyorum yola.. 
 
insanlar geçiyorlar... karartı gibi görüyorum onları... 
 
cama vurulunca... zıpladım yerimde... 
 
zu--- huuu,ireemmm.. kızıımmm..
 
ir---- (zuhal,üstünde forması..elinde kitapları okula gidiyor...indim arabadan... .)  ödümü patlattın yaa..
 
sarıldık... 
 
zu--- ne yapıyorsun ,burada sen.. bu kimin arabası... neler oluyor irem... saatten haberin var mı.. 
 
ir--- .. bu benim .. yarın nikahımız var.. tunayı bekliyorum.. kan vereceğiz...  
zu---- hadi yaaa... ayy... çok sevinddiiimmm... dur kıızz,okul ne oldu.. 
 
ir--- devam edecek..sözlendik ya, okulda rahat edelim,dedikodu olmasın diye nikahlanıyoruz... yarın beşte,hazırlanın ha.. 
 
zu--- teyzemm.. 
 
ir--- bizde durum çok karıştı, zuhal.. herşey alt üst oldu.. babamın şekeri yükseldi.. hastanedeydik dün gece.. eve getireceğiz bugün.. 
 
zu--- aaa, geçmiş olsun.. ergün de gidecek cumartesi günü... ona daldık... hiç haberimiz yok...
biliyor musun.. neler oldu... nuri , hülyaya çok bağırdı... o gün.. 
babam, üzüldü.. ben sebep oldum, kızı niye getirdim ki diye.. 
 
delirdi mi nedir.. hepimizin içinde... kaçıracağım seni diyince... hülya korktu,nasıl  ağlıyor.. annem, hülyayı aldı..  abim de,nuriyi... konuştular epeyce..
 
 film olduk yani..saadet teyzem ,nurinin çılgınlık potansiyelini mi gördü nedir..  bir an hak bile verdim yani.. 
cumartesi ,nuri de gidiyormuş..herhalde.. 
 
ir--- yaptıklarını bilmiyordum.. saadet teyzem,aklını kaçırttı... askere de..gidecek ama ben orada olmayacağım...
babam da gitmez herhalde... zuhal,inanamayacağın..  ağza alınmayacak laflar söyledi..  iyice dağıttı.. ayyaş,az önce geldi eve.
.derdi tasası tunanın zenginliği..şimdi onu dolamış diline.. beni saf olduğum için kandırmış güya..
 
düşünsene, param olsa teyzem hülyayı verirdi bana ..dedi.. 
yani anlayacağın.. hepimiz bir başka havadayız... annem de canımı sıktı... bir babam seviyormuş beni.. onu anladım.. 
 
zu--- hadi len.. teyzemi harcama hemen..  kadının ruhsal durumunu , düşün.. mutlaka bir nedeni vardır..sen  yine saçmalamışsındır .. malum leylasın ya... hıh, mecnunun da geliyor...
 ben kaçtıımmm...
 
ir--- (tuttum kolunu..)  ne kaçıyorsun , ilk defamı görüyorsun tunayı... .. mecnunum, bir tane..ona laf yok, sabaha kadar arabada oturup.. beni bekledi.. 
zu--- ( mırıldanarak ) ergün 2 desene.. 
 
tuna yaklaştı yanımıza.. zuhalle tokalaştılar..konuşuyorlar... 
 
spor giyinmiş..kot pantolon, kareli gömlek.. süeter, deri mont.. saçları nemli...ve dağınık.. bir küpesi eksik... ay çok yakışıklıı..
 
benim incelediğimi görünce de, ''ne'' der gibi baktı bir an..
 
toparlandım hemen... 
 
ir--- yeni geldim ,bende.. 
 
allahım ne zaman geldin diye ,sordu sanki.. 
 
tu--- (gülümseyerek ) .. .. yukarıdan, gördüm geldiğini..  zuhale söyledin mi..
 
zu--- söyledi, tuna.. hayırlı uğurlu olsun...leylayı, kapmışsın bakıyorum... çöllere düşmeden...
 
tu--- (güldü..bana bakarak... ) sağol da.. düşmediğimi nereden biliyorsun, zuhal.. çıkacağım da ,belli değil henüz... 
 
zu--- hıı, mecazlı konuşuyorsun.. ben hemen uzaklaşayım...zil çalacak... size kolay gelsiinn.. 
 
tu--- hah hah hah..,iyi dersler..  sağol... bekliyoruz... 
 
öptüm zuhali..
 
bu zuhal var yaa...cin gibi.. 
 
 kısık sesle.. 
 
zu--- irem, çölden kurtar adamı.. telef olmasın yazık.. bak, bir serap görürse.. elinden kaçırırsın, haberin olsun.. 
 
ir--- hadi hadi, işine bak sen.. serapmış..o kim,yolarım saçlarını.. 
 
zuhal ,gülerek ..  el salladı bize.. yürüdü.. okula doğru... 
 
tu---- canımm..  moralin nasıl.. 
 
ir--- artık,iyi.. hadi gidelim.. hı, niye saçını kurutmadın.. hava serin...
 
tu--- (gülümserken.. yine gamzesi belli oldu.. ) hiç adetim değildir, bundan sonra ..istersen tabi.. sen kurutursun.. olur mu... 
 
ir--- ........... olur.....
 
kızaran yanağımı ,göstermemek için.. dönüp arabadan çantamı aldım.. kilitledim... 
 
uzattım anahtarı.. 
 
ir--- bu sende kalsın... 
 
avucumun içine ,koydu anahtarı... parmaklarımı da kapadı.. 
 
tu--- dudaklarımı oku... bu senin.. koy çantana.. anahtarlığı da veririm..takarsın..  tamam mı... 
 
başımı salladım... 
 
tu--- iyi.. gel, hadi.. 
 
******
hastanede... bülent ,ilgilendi bizimle sağolsun.. gerekli birimlere götürdü.. bekledi.. raporu o alacakmış..öğlen.. 
 
 
 
ordan çıkıp... kahvaltı etmeye gittik... 
 
göl kıyısında bir yere... 
 
çaylarımızı içerken... 
 
ir--- tunaaa.. 
 
tu---- canıımm.. 
 
ir--- (gülümsedim...)  sen böyle canım demeye devam edersen.. ...  neyse.. kimliğim , fotoğrafım gerekmiyor muydu... istemedin de..
 
tu---- e bende vardı, verdim... hazırlanmıştır bile...
 
ir----(kaşlarımı çattım..) nereden varmış ki, fotoğrafım... kimliğim de yanımda.. nasıl ,hazırlandı yani.. 
 
tu--- kaydını ben yaptırdım ,unuttun mu... isteyecek de ,zaman yoktu...fotokopiyle çoğaltıp, dün verdim ..  ama vesikalık resmini, kayıt dosyasından aldım.. kısa zamanda ,yerine koymam gerekiyor.. 
 
ir--- vay be... korkulur senden... 
 
tu--- ( gülerek ) ee nikah teklifi senden ,geldi...  vazgeçersin diye...çabuk olayım dedim..  
 
ir--- (yaslandım masaya) ...pekiii,niye yarın olsun dedin.. bir anlamı var mı.. 
 
tu---- (gözlerimin içine bakıyor... ) olmaz mı,var tabi... 19 kasım 1980 ...   19 yaşına giriyorsun... düğünümüz,için bundan güzel bir tarih olabilir mi..
 
ir--- (gözlerim doldu... ) çok naziksin.. teşekkür ederim.. 
 
tu--- ............ rica ederim... kalkalım mı.. daha çookk işimiz var.. 
 
ir--- tamam.. 


 

Hiç yorum yok: