Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

73. bölüm..


 


 
 
aşağıda, duramadım.. odanın bulunduğu kattaki koridor tam 237 adım.. kaç kere gidip geldim acaba.. odadan her çıkan doktoru yakalayıp,babamın durumunu soruyorum.."şekeri düşüyor.... kendine geldi "dediklerinde.. 
saat dört olmuştu .. hiç birşey yemediğim için.. kokudan, stresten.. midem bulanıyor.. 
odaya girdim.. 
 
babam daha iyi.. sahiden.. 
oturdum, yanındaki koltuğa... 
 
ir--- geçmiş olsun.. sordum da ,bana söylemediler.. ne zaman gönderecekmiş, doktor.. 
ah--- sağol.. göndermiyor.. 
ne--- bu gece kalacakmışız.... kısa aralıklarla,ikinci kez yükselince.. inceleyelim dedi.. 
abin gelmez sanırım.. sen de..tek kalma, teyzenlere git.. 
 
ir--- gitmem.. 
biriken, çok dersim var.. aklımı toplayabilirsem.. çalışmam lazım.. abim,olsa ne olur.. olmasa ,ne olur.. dediklerinden sonra.. umrumda değil,hiç görünmesin bana.. 
 
istediğiniz birşey var mı.. şu parayı da, sana bırakayım.. 
 
verdim parayı anneme.. 
 
ah--- yok birşey istemiyoruz.. sende de,kalsın.. hepsini verme..
 
ir--- gerek yok.. bir yere gitmeyeceğim nasılsa.. yarın ,alırım sizi.. 
halimize bak,neler oldu.. nefret ediyorum, paradan.. arabadan.. maldan, mülkten.. 
ah--- al dedim.. yanında bulunsun.. dikkatli ol kızım.. halimiz abinin eseri.. aklını kaybetti.. 
 
annem çantama,bir miktar para koydu da.. bakmadım bile.. 
 
babamı öpüp, kalktım... 
 
ir--- tekrar, geçmiş olsun... biraz daha aşağıdayım.. bir tost yiyeceğim.. midem bulanıyor.. tekrar gelirim yanına.. 
 
ah--- gelme,hava kararmadan.. vakitlice git eve.. arabayı,akşam kullanmadın hiç..aklım sende kalmasın... 
 
ir--- peki baba.. 
(anneme döndüm... ) 
hoşçakal anne.. 
 
ne--- bu kadar mı.. 
 
ir--- evet.. bu kadar... abimi susturamadın.. sen,beni hiç tanımamışsın demek ki.. çok çok ama çok üzgünüm.. 
 
 
sinirle çıktım odadan... 
 
hızlı adımlarla merdivenleri indim..evde yerim diyerek.. arabaya binip.. hareket ettim.. ... 
 
*******
 
gözlerim dolu dolu.. araba kullanmak kolay mı.. kaza yapmamak için.. öyle 
yavaş geldim ki.. anlatamam... 
 eve geldiğimde ,saat beşi geçiyordu.. 
 
yüzümü yıkayıp.. üstümü değiştim..  eşofmanlarımı giydiğimde.. titriyordum.. saçlarım hala ıslaktı.. kuruttum.. 
kalın çoraplarımı, yün hırkamı giydim ısınmak için... elektrik sobasının karşısında..elimdeki poaçayı ısırdım... zil çaldı... 
 
gidip ,gözden baktım.. abimse açmayacağım kararlıyım... 
 
tunayı görünce... açıp,açmamakta tereddüt etsem de..  
 
tekrar çalınca.. araladım kapıyı... 
 
ir--- merhaba... 
 
tu--- ( kaşlarını çattı ) irem, ne oldu sana.. 
 
ir--- hiç iyi değilim.. tuna.. öğlen.. babamı hastaneye yatırdık.. şimdi ,geldim bende.. 
 
tu--- geçmiş olsun.. yani...evde kimse yok diye, içeri almayacak mısın beni.. 
 
 
ir--- sağol... seninle alakalı değil.... sinirim bozuk.. girmesen ,sahiden iyi olur.. 
araba sorun oldu da.. ben ,istemiyorum.. geri aldır, lütfen.. rica ediyorum.. 
hatta beş parasız gel,karşıma ..razıyım.. 
yeter ki, kimse konuşamasın.. 
 
 
tu--- (itti kapıyı.. içeri girip ,kapadı.. ) anlamadım,ne sorunuymuş.. kim ..konuşuyor, karışıyor...söyle.. 
 
ir---(içimi çektim.. abimin dediklerini ,nasıl derim tunaya... ) gel, mutfağa.. okuldan geliyorsundur.. birşeyler yiyelim..  
 
tu--- boşver şimdi.. 
ir---ben de, açım.. tek lokma geçmedi boğazımdan.. isteğim yok da, midem kötü.. gel hadi.. 
 
 yemekleri ısıttım , o otururken.. turşu koydum.. salatayı tatlandırdım.. 
ama tuna ısrarla soruyor.. 
 
tu--- irem ,o senin.. neden ,şimdi gönderdiğimi açıkladım ya.. sana.. şartlar hala değişmedi ki.. geri falan almam.. kim ne dedi, söyle.. bana.. 
 
ir---  (yemekleri de ,koyup.. karşısına oturdum... ) ne fark eder,kim olduğu.. fikri değişmeyecek nasılsa.. o yer etmiş kafasında.. beni, zenginliğinle etkilemişsin..  bende safım ya.. kanmışım sana.. 
bana açıkladın da,onlar bilmiyor..arabadan haberdar olduğumu bile söyleyemedim ki.. 
göndermen,tuzu biberi oldu..  düşüncesini tahmin edersin nasılsa.. 
 
tu---(.. zor yuttu lokmasını... ) ne dediinn.. nuri değil mi... kahretsin.. 
 
ir--- (başımı salladım.. ) hımm...  imrendiğin abim ,benim biricik abim.. kalbimi kırdı.. çok üzüldüm, çookk.. 
tu--- kıyamam sana.. 
 
ir--- (içimi çekerek ) önce babam.. sonra annem.. sonrada abim kıydılar ..ne yazık ki..  yine de 
bana en çok güvenen ve düşünen babammış.. 
onu öğrendim.. 
bu nasıl kader ya.. güya nişanlanacağız..  halimize bak.. yapmaya ,niyetlendiğim hiçbir şeyi yapamadım.. hevesim kalmadı.. gözümü açtığımdan.. şu ana kadar..  düşünme kapasitem kayboldu.. 
  kendime gelebilirsem.. ders çalışmak istiyorum.. annem tek kalma teyzene git dedi ama... huzursuzum.. onları da üzmeyim dedim.. işte, 
günün özeti bu..  
 
tu--- afedersin..  yine ,senin üzülmene neden olmuşum.. niyetim bu değildi.... ama o kalacak, araba senin..  benim derdim ne.. o ne düşünüyor..  madem var,almışım.. kullanılacak.. alışsa iyi olur.. 
onun keyfi için.. ata yadigarı .. toprakları da satamam,hiç kusura bakmasın.. binlerce kişinin geçim kaynağı ,o..
alın terimle kazandığımı,ikimiz için..  istediğim gibi .. hesapsız da  harcarım.. kime ne.. sefil olsak, mutlu mu olacak yani.. 
( derin bir nefes alıp ) 
yedikten sonra, giyin de ..çıkalım biraz.. bu halde ders çalışamazsın zaten.. 
 
 
ir--- canım istemiyor.. tuna.. öyle bitkinim ki.. söylediklerini.. aklım almıyor..hazmedemiyorum.. 
 
tu--- (elimi tuttu...)  edilecek gibi de,değil..
 bak ; babanı ziyaret edip..  sinemaya gidelim..  sonra da.. uyu.. 
iyice dinlen.. çalışırsın,nasılsa.. 
zorlama kendini.. 
hale bak..  ben de,sana sevineceğin birşey söylemeye gelmiştim... bütün hevesim, yok oldu.. çok sinirlendim,çok.. 
 
ir--- (gülümsemeye çalıştım...)  çok sağol tuna.. teklifin için.. ama inan gücüm yok... pelte gibiyim..
doydun mu..pek keyifli yemedik ama... 
 
tu--- eline sağlık.. doydum, keyifli de yeriz..sıkma canını.. 
 abin olmasa.. sorardım bunun hesabını ama... 
 
 
ir---  babam, gerekeni söylemiş..zaten..  sen, ne diyecektin..bana.. 
 
tu--- boşveerr.. zamanı değil... sonra söylerim... lütfen hatırım için.. çıkalım şuradan.. bunaldım,hadi kırma beni.. 
 
ir--- tunaa.. yapma ya.. 
 
tu--- (kalkıp.. arkama geçti..  boynuma sarılarak ) birtanem..  burada böyle oturup, içini karartmana izin veremem.. bırakıp,gidemem de.. 
en azından.. biraz açıldığını görmem lazım.. 
 
başımı eğdim ,koluna doğru... 
ir--- peki.. dediğin gibi olsun... 
 
öptü yanağımı.... 
 
tu--- canıımm.. aşkım,dünkü gibi.. cıvıl cıvıl ol.. hüzün ,uzak olsun senden... yüzün,hiç solmasın.. 
 
gözlerim doldu... 
 
beni düşünerek.. öyle içten söylemişti ki..  
ayağa kalkıp, ona döndüm.. 
 
dudaklarım titreyerek.. sıkıca ,sarıldım beline... gözlerimden akan yaşlar gömleğini ıslatıyor.. 
 
saçlarımı okşayıp.. 
 
tu--- bir tanem..n'olursun üzülme artık..  
 
başımı kaldırıp.. 
gözlerimi ,yanaklarımı sildi... 
 
tu--- iremim..beş dakikan var.. yoksa nuriyi bulup.. ağzını burnunu dağıtacağım.. .. haberin olsun.. 
 
ir--- aman kalsın.. şunları kaldırayım da... giyinirim.. 
 
tu--- (gülerek )... sen.. git.. ben kaldırırım... hadi hadi hadii.. 

Hiç yorum yok: