Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

72. bölüm..


babam üçlü koltuğa uzanmış, yatıyor...şekeri çıkmış belli.. yüzünün rengi tuhaf.... annem de, kolanya ile ovuyor bileklerini.. yanında insülin iğnesi..duruyor.. yapmış demek ki.. 
 
 
ir----( yanına gittim...)  babaaaa... bana bak... 
 
ah--- (açtı, gözünü... gülümsemeye çalışıyor...)  iyiyim ,merak etme... 
 
ir--- nasıl iyisin..  giyineyim de.. hastaneye görürelim seni.. 
 
ah--- gelll.. annen iğnemi yaptı.. düzelirim birazdan.. nuri sağolsun.. şekerimi oynattı.. 
 
ir--- anne.. hazırlan.. götürelim babamı... 
 
 
gittim, odama... elim ayağıma dolaşarak, giyindim aceleyle.. ... saçlarımı topuz yaptım..ama sular damlıyor hala.. 
 
mantomu, çantamı aldım askıdan.. babamı kaldırıp.. koluna girdik annemle... 
 
ir--- baba, anahtarı ver... 
 
cebinden çıkarıp, uzattı.. 
bahçeyi geçip, 
arabaya binerken.. tunanın aldığı,son model bembeyaz  arabaya baktım...  plakası takıldı gözüme.. "01 REM 01"  "İ "harfi de anahtarlıkta.. aşkım ya.. düşüncenin inceliğine bak.. 
 
ir--- kimin bu, tam arkamıza park etmiş... 
 
  annem ..babamın yanına  oturunca.... çalıştırdım.. 
 
babamın gülümsediğini görüyorum...aynadan..  
 
ne--- seninmiş.. bilmiyormuydun.. 
 
ir--- (hareket ettim....)  benim mi.. dalga mı geçiyorsun.. ne arabası... kim alacak hem, haberim yok.. 
 
ah--- tuna aldı ,kızım... az önce getirdiler.. 
 
ir---- istemem.. geri alsın.. nuri,  kalbimi kırdı.. bunu görürse kim bilir, neler der.. 
ah--- (içini çekip ) dedi bile.. duymadın mı..
 
ir--- yooo.. su açıktı.. ben, bana dediklerini düşünüyordum.. hala aklım almıyor.. konuşan nuri miydi.. başkası mı..diye şüpheye düştüm.. 
ne dedi,araba için.. 
 
ah--- boşver.. bu niye geldi,karşılık falan diyincede.. aldı ağzının payını..bir daha konuşamaz.. irem,devlet hastanesine gidelim.. 
nişan hazırlığı için.. bankadan neredeyse..bir araba parası , çekmiştim.. hepsini abine verdim.. gidip ,hülyayı alacak.. 
 
ir--- yok, özele gidelim.. bende para,var.. tuna para verdirmemişti.. yüzüğe.. 
kendi aldı.. seninle konuşacağını söylemişti.. 
 
ah--- iyi .. ben veririm.. 
 
ir--- şimdi belki,sırası değil ama bilmenizi istediğim bir konu var.. ( okul meselesini, anlattım.. ) 
nikahlanmamız gerekebilir yani.. dedikodulara mahal vermemek için.. 
o da, ben de.. rahatsız olacağız çünkü.. önceden duyun da.. sizde nuri gibi,şok geçirtmeyin bana.. 
(anneme baktım..)  senin dediğin zaman da ,düğün yaparız.. tamam mı..
 
ne--- bu dediklerini, tuna kabul etti mi.. karım oldun diyip.. seni bırakmaz bence.. 
 
ir--- .......................bilmiyorum,karar verecek.. artık.. 
 
 
hastanenin ,acil kapısına yaklaştırdım arabayı... 
 
inip sedye istedim..
babamı yatırdılar, hemen.. ilk tahlilde şeker 500 çıktı.. o da, annem müdahale ettiği halde.. 
 
odaya aldılar telaşla..  
 
serumlar bağladılar koluna..  içine ilaç zerkediyorlar  durmadan.. 
 doktor... iyi ki getirmişsiniz, bu sefer durumu çok ciddi dedi.. 
 
beni dışarı çıkardılar ,odadan.. tam muayene için.. 
 
aşağı inip.. girişteki arabayı kenara çektim.. 
 
büfeden bir sigara alıp.. yaktım.. arabanın içinde oturuyorum.. 
 
 uyanır uyanmaz .. duyduklarım .. olanlar serseme çevirmişti beni... düşünemiyordum...
 
 abimin tavrına .. dediklerine.. müthiş kızmış.. içerlemiş.. kırılmış.. kinlenmiştim.. 
 
zuhalin dedikleri ne kadar doğruymuş..aramıza bir kız girdi.. o artık benim değil...
 el oldu... yandı.. ama benim de, içim  yanıyor...

Hiç yorum yok: