Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

66. bölüm..


omuzuna yasladığım ,başımı kaldırıp bakarak..
ir--- nerede duruyor.. 
 
tu--- ( gülümseyerek ) ya sen, ne meraklısın.. 
zamanı geldiğine inandığımda.. söylerim.. belki..
beni anlayacağını bilmeliyim.. 
önce tam anlamıyla benim olmalısın.. 
diğer yarım ,yarim.. olmalısın.. 
 çok konuştuğuma bakma.. senin yanında böyle oldum..
duygularımı  açtığım, paylaştığım çok nadirdir.. bazılarına göre soğuk, bazılarına göre kibirli diye tanınırım.. 
konu sen olunca.. yaptıklarım bana bile garip geliyor.. da, ben bu halimden memnunum.. 
ya sen.. 
 
başımı salladım.. "evet "dercesine.. 
ama  her sözün.. şakanın altında ,bir gerçeklik payı olurmuş ya... işte aynen öyle ,bakıyor bana..
 yeni bir ima ile, karşı karşıyayım... senin olurum mu ,demem gerekiyor.. 
uzaklaşamıyorum ondan... 
hatta.. 
parmağımı, gamzesinin üstünde görüyorum.. benden bağımsız hareket ediyor... 
 
gözlerimi ayırmadan... durumu,şakayla kurtarayım dedim.. 
 
ir---- yakınlığın ,ilgin güzel de.. ben ,pek alışık değilim.. bana böyle davranılmasına.. 
hem sen de, amma nazlandın.. iyi ki, birşey sordum.. şartları arka arkaya sıraladın.. 
diğer yarın, olmam için.. daha çok zaman var.. 
söylemezsen.. söyleme.. 
ama gelin olduğumda.. yarim olduğunda ,yani..  intikamım acı olacak.. 
 
tu--- (parmağımı tutup, dudağına götürdü... güya benim taklidimi yapıyor.. )  olmaz olamaz.. hayır dedim,laftan anlamıyor musun sen.. korkuyorum.. 
 
ayağa kalktım...
 sanki ..  bunu duymayı beklermiş gibi..
şaşkın şaşkın ,bana bakıyor... romantizm yerle bir olmuş durumda..
 
***yani ,öyle sanıyordum... ***
 
ir--- ( gülerek.) ... korkmaaa korkmaaa.. afedersin ,ürkek ceylanım.. bak, tedirginsen.. evine götüreceğim...  değilsen.. benimle gel..
 
 
 
hem gülüyor, hemde çevresinde dönüp ...dalga geçtiğim için bağırıyor... 
 
tu---- ireeeemmm...hah hah hah...ireemmmm..... 
 
oturduğu yerden,bana doğru bir hamle yaptı... annemden alışığım ya... kurtardım kendimi ,gülüyorum.... 
 
 
tu--- ireemmm.. yeterr... başım döndüü... 
 
ir---- seni buraya niye, getirdiğimi sanıyorsun...farklı iremleri tanı,  şarap gevşetsin.. korkularından kurtul... 
kocam ol, hayatım ol.. hemen şimdi.. hah hah hah.. 
 
 
tu---- iremmm .. bak dur.. otur ya, şuraya...  
 
ir---- (saçlarım dağıldı iyice... aldırmadan,zıplıyorum etrafında..) ni- ye ,ni- ye..yalan mı... sen demedin mi.. korkuyormuşsun iştee... 
 
tu----şarap seni mi, çarptı beni mi...bilmiyorum ama  seni yakalarsam kötü olacak... irem, kışkırtma beni... 
 
 
bir an, saçımı toplamak için.. durdum.. 
 
"ürkek ceylan ... öyle miii",diyerek...kalkıverdi ayağa.. 
 
 
ay,  hap kadar yer zaten... kaçsam nereye kaçabilirim... tuna,elini uzatsa yakalar... 
 
kollarım yukarıda..ellerim, saçımda... bir elimle toplamışım..saçlarımı, diğerinde tokamı parmaklarıma geçirmişim... 
 
zıpladığım için.. nefesim kesilmiş.. 
ama karşımda, tuna gayet sakin.. kendinden emin... geliyor üstüme üstüme..
 
 
 terlediğimi hissediyorum.. eşofmanın üstünü çıkarıp.. fırlattım divana...
darmadağın olmuş saçlarımı kaldırdım arkaya doğru....ellerimi de, ona doğru uzattım...  
 
ir---- dur... tamam... gelme.. mola,pes.. nakavt.. tuş... ne dersen de... 
 
 
tu----( kaşlarını kaldırarak...)   niyeee.. tedirgin mi oldun... zıplasana hadi.. 
 
ir---- (geri geri gidiyorum...)  niye olayım canım..  tuna gelmee.. 
 
 
tu----  senn.. hemen şimdi ,kocam ol.. dedin dimi.. 
 
ellerini uzatıp.. bileklerimi tuttu.. beni,kendine çekip.. bileklerimi arkama götürdü..
 
.kapana kısıldım.. tamamen.
.kıpırdayamıyorum.. gözlerimi kaçıramıyorum..tam bir teslimiyet içindeyim... 
 
arkamdaki yorganlara dayandım.. tunanın üstüme yaptığı baskıyı hissediyorum...kalbinin atışını da... 
 
tu---- ne oldu, ceylanım... 
 
ir---  ..........tunaaa...
 
tu---- (bakışlarında ki, tutku..  sesine de yansıyor... ) canıımmm...
 
 
ir---- bırak...
 
bileklerimi bıraktı... nazikçe belimi tuttu, iki yandan.....
 
tu---- (mırıldandı...)  sende bırak...
 
 
ir--- neyi.. .. 
 
tu---- ( nefesi,dudaklarımın üstünde geziniyor.. ) kendini.. 
 
ellerimi göğsünün üstüne koyup, uzaklaştırdım biraz... 
ir--- yeter.. tuna, lütfen.. 
 
 
 
birşey demeden, elimi tuttu.. 
 
ocağın önündeki... minderlerin üstüne oturduğumuzda..hala  birbirimizin elini tutuyorduk..
tuna ,yüzüğüme dokunuyordu parmağıyla... 
 
 ikimizde suskun ve kaçamak bakışmalara bırakmıştık kendimizi....konuşacak ne vardı ki, zaten..
 
tuna ve ben.. mıknatıs gibiydik.. ..onu anlamıştım..
 
 ayrı durmaya çalıştıkça, birbirimize doğru çekiliyorduk...
 
benim, romantizm önleme çabam ters tepki vermişti.. 
 
tu---- kahve?
ir--- evet.. gerekiyor ,bence... içelim.. 
 
tu---- ama közde yapacağız.. geç olur.. razı mısın..
ir--- hımm, ben üstümü giyene kadar olur... 
 
tu--- (kalktı... ) ben yapayım... sen şu tarafta giyin.. banyoda üşürsün.. bakmam rahat ol.. 
 
ir---- (elimi uzattım...tutup ,çekti beni..) .baksan da..hiç birşey göremezsin.. ben istemedikten sonra...
 
tu---- ........................ tamam... 
 
 
ben eteğimi giyip.. eşofmanı çıkardım.. üstüme çeki düzen verip... çorapları, yeleği eşofmanları katladım.. saçlarıma tokamı taktım... 
 
ir---- tuna... 
tu---- efendim... 
 
ir---- ben,bunları götürüp yıkasam diyorum... giydim ya... 
 
tu---- bırak da,gel... ben,kokun kalsın..istiyorum.. sen yıkayayım diyorsun.. 
 
gelip.. divana oturdum.. o  da... kahveyi, ocaktan almak üzereydi... 
tepsiyi aramıza koyup... oturdu.. 
 
tu--- buyur.. ama sigaram yok.. malesef...
 
ir--- (çantamı aldım.. ) bende var.. 
uzattım... aldı iki tane..
 
tu--- sağol, unutmuşum...ben..
 
yakıp uzattı birisini... 
 
tu---- irem ; nişan için.. annen,ben yaparım evde olsun dedi ama..  evde olmasın.. kalabalıksınız dışarıda yapalım.. gelecek kişilerde rahat eder... sizde yorulmazsınız.. 
 
ir--- söylerim de, annem dediyse.. karar değiştirmez.. pek.. 
tu--- ne gerekiyorsa liste yap.. yarın , ver bana.. ahmet abi, koşturmasın.. 
ha birde.. çarşıya çıkacağız seninle.. 
 
ir--- ( gülerek ) niye çıkıyormuşuz.. kuyumcu meselesini halletmiştik.. 
tu--- evet de.. adettir.. 
ir--- ne gereksiz bir adet.. yok,istemem ben.. benim herşeyim var.. hem evlenmiyoruz ki.. 
 
tu--- hımm.. öyleyse.. bana fikir vermek için gel..  ben 
de takım elbise alacağım ya.. 
ir--- ( gülerek ) beraber çıkmak için.. fırsat yaratıyorsun yani.. iyi gelirim.. bir de, şey aklıma takıldı.. o anahtarlığı niye aldın ki.... tek
ayrıntısı.. ucunda "i" harfi olması.. 
 
tu--- anahtarlık, niye alınır.. anahtar takacaksın.. 
ir--- ............iyi de... nerenin anahtarını takacağım.. 
 
tu---- ( iyice bana dönüp...elimi tuttu...heyecanı yüzünden okunuyor..  ) .sana birşey aldım, onu vermeye çalışıyorum... irem..
 ne dersin bilmiyorum da,kabul etmeni istiyorum... 
 
ir---- (gülümsedim... ) tuna hiç gerek yok.. bunlara.. aldın zaten... madem, kabul etmemi istiyorsun.. sende ,benim alacaklarımı kabul edeceksin öyleyse... 
 
tu---  kabul..tek şartım var... kendi maaşınla alacaksın..
 
ir---- (gözlerimi açtım hayretle..) ne dediğinin farkındamısın...beni mi ,uyutuyorsun..
 
tu---- ireemm.. asıl sen, ne dediğinin farkındamısın..ne demek uyutmak.. 
 
ir--- yani,şeyy.. okul bitince... çalışma ,evinin kadını ol.. 
demeyeceksin öyle mi.. 
 
tu---- ..... demem..uzağa gitmedikten sonra... 
 
ir--- (çöktü omuzlarım...)  hıı, tabi.. yeni mezun bir öğretmenin,atamasını hemen  buraya yaparlardı ya... bende, umutlandım birden..
 
tu---- aşkımm..hayatın ne getireceği belli değil ki.. sen,önce diplomanı al da..  
 gönderirim diyemem ama 
öğretmenliğini yapman için, elimden geleni esirgemem... mesela okul yaptırırım, dersane açarım.. tamam mı.. 
 
( tepsiyi , diğer tarafa alıp.. yaklaştım,dizlerimin üstünde.. 
öyle çok sevinmiştim ki... duymayı..hiç ummadığım birşey söylemişti...
sarıldım, birden boynuna... şaşırdı... ama o da, bana sarıldı.. ) 
 
 
tu---- hımmm.. daha önce söyleseydim,keşke... 


Hiç yorum yok: