Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

58. bölüm..


sabah.. erkenden kalktım.. düşüne düşüne uyumadım ki hiç.. 
..acımasızca eleştirdim kendimi..  herkes haklı.. ben haksızım ,sonucuna bile vardım.. 
yüzüm ,gözüm şiş..göremiyorum kapanmış iyice... 
 
yüzümü yıkayıp.. çay pansumanı yaptım biraz... 
 
canım ,hiç birşey yemek istemiyor... 
 
giyinip.. taksiyle hastaneye gittim... poliklinikde ki her kapının önünde kuyruk var... 
 
göz olduğunu tahmin ettiğim kuyruğa girdim.. herkes bana sırasını verdi.. öyle fenayım ki... 
 
girdim doktorun yanına... doktoru bile göremiyorum... 
 
ir--- gözlerim çok kötü... bir hafta rapor istiyorum .. okul için..  
 
bülent--- iremm.. sen misin..  ne bu halin... göremediğin doğru ,galiba..  yanlış yerdesin...  
 
ir--- afedersin bülent.. ben çıkayım... 
 
bülent--- (kolumu tutup.. oturttu sandalyeye... telefon edip.. bir haftalık rapor istedi.. benim adıma.. ) ağladın mı sen.. 
 
başımı salladım "evet "der gibi.. 
 
bülent--- anladım... birazdan çıkacağım nöbetten... götürürüm seni... anlaştık mı... (gözlerime ,damla damlattı...) 
raporun bana gelecek... sen ,dışarıda bekle.. 
 
ir--- gerek yok ,bülent ... ben giderim... 
 
bülent--- olmaz.. nasıl geldiğini bile anlamış değilim..kafeteryada... otur lütfen... 
ir--- peki... 
 
 
hastanenin dışına çıktım...  gözüm açılıyor, yavaş yavaş.. bir sigara alıp.. kafeteryaya oturdum... çayımı da içiyorum bir yandan...
 
ne kadar oturduğumun, farkında değilim..boş boş çevreme baktım.. öylesine.. 
 
 
 
bülent---- gidebiliriz..irem.. 
 
ir--- (bülentin sesini duyunca, kalktım ayağa.. ) sağol,raporumu alabilir miyim... 
 
bülent---- (uzattı...)  gel, bir arkadaşım götürecek bizi.. 
 
ir--- kimmiş arkadaşın.. binmem ben onun arabasına...
 
bülent---- tuna mı sandın.. yok yok.. değil.. 
 
ir--- iyi ,o zaman.. 
 
tanıştık.. yeliz hanımla...25 yaşlarında gencecik bir bayan..oturduk arabaya.. 
 pratisyen doktormuş.. uzmanlık istediği dal da psikiyatri imiş.. 
 
onlar önde konuşuyorlar... duyuyorum da.. 
 arkada hiç birşey düşünemeden, başımı yaslamış dışarı bakıyorum... 
 
ye--- iremm.. ne düşünüyorsun..
 
ir--- hiç birşey..
 
ye--- halini hiç beğenmedim,irem... madem rapor da almışsın.. bana gelirmisin öğlenden sonra... arkadaşlarım gelecekler.. senin içinde değişiklik olur...
 
ir--- yatmak istiyorum yeliz... başka zaman olsa... 
 
ye--- olmaz. bırakma kendini... evim, çok kolay yerde. ayakkabıcı necatiyi bilirsin... onun üstünde üçüncü kat.. mutlaka bekliyorum... 
 
ir--- peki, gelmeye çalışırım... ben burada ineyim.. yürümek istiyorum da.. ikinizde çok sağolun.. 
 
bülent-- rica ederim.. 
ye--- unutma tamam mı... 
 
gülümseyerek indim...  yağmura aldırmadan...yürüyorum yavaş yavaş... şemsiyeyi açmadım.. 
raporumu.. yağmurluğumun iç cebine koydum.. ıslanmasın diye.. 
 
aklım çalışmıyor... durdu.. kim haklı,kim haksız bilmiyorum... feci bunalımdayım.. 
 
derin derin içime çektim ,yağmur kokusunu... 
 
 
sokağımıza döndüğümde... bizim arabanın arkasında.. tunanın arabasının durduğunu gördüm... niye hala geliyor ki.. sonsuza kadar yokum demedi mi... 
 
yaklaştım acele etmeden... 
 
bahçe kapısı açık zaten.. içeri girdim... ama hiç bir şey hissetmiyorum... zile bastım.. 
 
abim kapıyı açtı.. tuna da yanında duruyor...yine çokk yakışıklı...
 
 annem ve babam da gelmişler... halleri tuhaf ..geniş koridor toplantısı dedim, içimden...
 acaba kaçtığımı mı ,düşündüler... 
 
ir--- girebilir miyim... 
 
abimle ,tuna yana çekildiler... aralarından geçtim... babam tam karşımda duruyor.. ağlamaklı.. 
annem desen ,o da öyle... 
 
 
hatırlayınca döndüm.. raporumu tunaya uzattım... 
 
ir--- işleme koydurursanız, sevinirim..... 
 
aldı.. okurken.. ben annemle babamın yanından geçip, odama girdim... 
 
ıslak yağmurluğumu, astım balkona pantolonumu da çıkarıp.. süzüldüm yatağıma.. yorganı başımda dahil... olmak üzere..örttüm.. 
içim titriyor.. kalbim çarpıyor..
gümbür gümbür.. midem bulanıyor..
 
gözlerim berbat.. yanıyor,kapadım ..uyuyup unutmak istiyorum herşeyi..
 
 
****************
 
abimin sesini duydum.. 
 
nu--- ireemm.. irem.. uyudun mu.. 
ir---- hımmmm.. 
nu--- aç yüzünü öyleyse... 
ir--- (açtım...) bırak ya abi... kurbağaya döndüm.. yüzüme bakıp, ne yapacaksın... 
 
nu--- hıh, şaka da yaparmış...babama ne dedin.. adam şeker komasına girmiş... gidiyormuş...neredeyse öbür tarafa... 
sen ne tehlikeli oldun böyle.. bir tuna, bir babam.. bana birşey deme ,sakın.. beni  kurtaracak kimse de yok..  
 
ir--- çıkmış işte. dayanır o..  uyumak istiyorum. gitsene sen... 
 
nu--- gidemem... bir haftam kaldı..ya..   kardeşimi dırdırımdan yoksun bırakmayım diyorum... özlersin sen.. 
 
bu arada ,üstümü de açıyor... 
 
ir--- şiştt.. bacaklarım çıplak.. açma.. 
 
nu--- giyin o zaman.. salona  gel... 
 
ir--- abii,giyinmek.. kalkmak ...konuşmak, dinlemek istemiyorum...  rahat bırak beni..
 
nu--- ben götürecektim seni.. rapor için. niye tek gittin... 
 
ir---- taksiyle gidip, aldım işte.. daha ne.. soruyorsun.. 
 
nu--- tunayı sormadın.. niye buradaydı diye.. 
 
ir--- (başımı örttüm..)  yok öyle birisi...
 
nu---- yanlış, var öyle birisi... seni merak etmiş.. yekten,"iremi göreceğim... çekil önümden " dedi.. hemde bana ,düşün yani..  hatta beni kenara itip.. odana girdi.. yokmuşsun ya..sesini yükseltip "irem nerede ,nuri" diyince.. 
ben uyku sersemi ,kalakaldım.. biraz sonra annemler de girdiler içeri..  tuna alıp, getirmiş.. meğerse.. 
senin olmadığını onlara ,açıklayamadım... birşey duydum.. doğru mu.. sen, evi terk edecekmişsin .. hı.. 
 
ir----......................
 
 
nu---- her ne olursa olsun.. kime kızarsan kız.. evinden çıkmayacaksın.. asla.. anladın mı beni.. 
 
ir--- ...............
 
nu--- ( yorganı açıp ,yüzüme baktı...)  anladın mı ,beni.. 
başımı salladım...
 
nu--- iyi.. 
 
bir saat kadar ,deliksiz uyumuşum herhalde.. 
 
saçlarım okşanıyor, usul usul.. kısık sesle de 
konuşuluyor.. fark ettim ki.. annemle babam yanımdalar.. okşayan babam tabi.. 


Hiç yorum yok: