Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

57. bölüm..


Avuçlarımda hala sıcaklığın 
Sıcaklığın 
Sıcaklığın var, inan. 

"Unuttum" dese dilim; yalan. 
Yalan. 
Yalan. 
Billahi yalan, 
Vallahi yalan. 

Hasretindir içimde 
Hep alev 
Hep alev 
Hep alev alev yanan. 

"Unuttum" dese dilim; yalan. 
Yalan. 
Yalan. 
Billahi yalan, 
Vallahi yalan.

 
nu--- ( bana sarılırken.. bir yandan da... sesli olarak... ) ağlama irem ,bak babam iyi... üzülme hadi... 
 
 
ah--- aman da..  prensesim..kıyamam sana..  üzülme .. iyiyim kızım.. görüyorsun işte.. şekerim tavan yapmış... düşüyor şimdi.. sabaha birşeyim kalmaz... 
 
 
"hasta ziyareti fazla uzun olmazmış", diyerek.... teyzemler  çıkarken..beni de ,teselli ettiler.. 
 ben öylece duruyordum hala..
abim de, onlarla aşağı indi... 
 
annem... elimdekileri aldı...  üzüntüden böyle olduğumu sanıyor ya.. yatağın yanındaki koltuğa oturttu..
sonra hemşireden birşey istemek için.. odadan çıktı.. 
 
ikimiz başbaşa kalmıştık.. içimde öyle bir öfke vardı ki...babama karşı.. herşeyin sorumlusu oydu... içimden taşanlar,ağzımdan dökülüyordu artık.. gerçek sahibine doğru.. 
 
 
ir--- babaa.. artık tuna sözlüm değil... o artık hiç bir şeyim değil... beni bırak dedim.. bıraktı ,o da.. sonsuza kadar çıktı hayatımdan... 
ben okuyacağım..ve  bir heves olmadığını ispat edeceğim... yenilmeyeceğim sana..
 
 saadet teyzeme kızıyorduk ya... hülyayı vermedi ,çocukların geleceğiyle oynadı diye... 
 
sende benim hayatımı mahvettin... rahatlayabilirsin..kalbimi söktün yerinden.. gelecek için planlar yapma ,benim namıma... benim geleceğim kalmadı... tuna yok, ben de yokum.. içime sindiremiyorum yaptıklarını.. dediklerini.. 
 
ne bir başkasıyla evleneceğim.. ne de ,senin  yanında oturacağım... görmeyeceksin beni.. artık bir prensesin yok... 
 
 
babamın rengi attı.... 
 
ah--- neler söylüyorsun sen. 
ir--- duydun ... şimdi de, gidiyorum.. 
 
kolumu tutmaya çalıştı da.. serum olduğundan başaramadı tabi.. 
kalkıp kitaplarımı aldım.. çıktım odadan... 
 
annem ,karşıdan geliyor.. nasıl da süzülmüş,üzgün.. kadıncağız,birde hamile üstelik.. 
 
ne--- abinle git kızım eve.. bizde sabah taburcu olunca geliriz... hadi yavrum.. ağlama artık.. 
 
ir--- annee.. ben ,biz ayrıldık tunayla.. 
herşeyin sorumlusu, babama da çok kızgınım...
 kızımın seni,görmesine gerek yok demiş..satar gibi.. vermiş beni.. hazmedemiyorum... düşüncesizliğini,inatlığını..  
ikimizin de,hayatını mahvetti..
ben eve gitmiyorum.. teyzeme giderim bu gece için... üzülme ve beni anlamaya çalış olur mu... 
 
sarıldım... ikimizde ağlıyoruz...
 
ne--- benim dediklerim, yüzünden mi.. babana kinlendin.. 
 
ir--- ne için olduğunun ,ne önemi var anne.. bir kuruşunu dahi ,istemiyorum.. çalışır,okurum.. ama dilerim bana muhtaç olur.. 
o öğretmen aylığını ,ona yedirirsem namerdim.. 
 
ne--- sus öyle deme... allah korusun... ona inat diyorsun da,sen değilmisin... daha dün tunaya aşık oldum diyordun.. o da seviyordu seni.. yüzük taktınız,istedi.. ne oldu birden.. sevmekten vazmı geçtin.. (başımı salladım iki yana )  niye ayrıldınız öyleyse... nişan,evlilik lafı ediyordun.. hani.. 
yıldız geliyor.. çağırdık.. oyuncak mı bu.. bu ne dengesizlik böyle.. 
yani,babanı suçlarken..  kendini de atlama.. nerede,benim  deli cesaretli kızım.. madem hala seviyorum diyorsun.. hem oku, hem vazgeçme.. sevginden..
 evden falan da ,gitmiyorsun.. hakkımı helal etmem sana... 
saçmalama,akıllı ol.. .. her kavgada gidecek olsak, evin yolunu bulamazdık...evlilik başka dediğim ,bunun içindi işte.. kadın dediğin.. ayağı yere sağlam basmalı.. idareci olmalı..  
herşey ,hepimizin üstüne üstüne geldi bu ara.. 
 kafanı topla.. düşün taşın.. zamana bırak birazda... eğer birbirinizi gerçekten seviyorsanız.. zorlukların üstesinden gelirsiniz..  birbirinizi dinlemeyi öğrenirsiniz.. anladın mı.. 
şimdiii.. yürü ,doğru eve gidiyorsun... bir daha da duymayım.. evden gidecekmiş..... (..... )gidersin.. 
 
ir--- yapma anne.. 
ne--- suss.. konuşma bakayım... hadi hadi.. in çabuk.. abin bekliyor.. seni..  
 
ben, yıkık vaziyette indim basamakları... 
 
arabanın yanında.. abimin ,tunayla konuştuğunu görünce.. bir heyecan dalgası geçti yüreğimden... gidememiş demek ki.. 
 
onlara bakmadan.. 
ir--- abi anahtarı versene.. 
nu--- (verdi..)  bekle gitme sakın... 
 
halim mi, var ki.. açıp.. arka koltuğa uzandım... deli gibi ağlıyorum... 
 
abimin gelip.. oturduğunu..hareket ettiğimizi..  eve geldiğimizi falan, hiç bilmiyorum... 
 
saçıma dokununca irkildim... 
 
nu--- geldik.. 
 
içeri zor girdim..  üstümdekileri fırlatıp, yatağa attım kendimi... hala ağlıyorum... nurinin sesi çıkmıyor hiç... 
neden sonra.. gözümde yaş bitti galiba... 
 
burnumu çekerek,aptal gibi tavana bakıyorum.. 
 
nu---- bitti mi.. 
ir--- ...............
 
geldi yanıma... yatağın kenarına oturdu... 
 
nu--- ne yapıyorsun sen... tunaya neler demişsin.. niye elinle mutluluğunu baltalıyorsun ki... babamın dedikleri ,düşüncesi.. bu saatten sonra.. niye önemli , senin için.. biz oraları geçmemişmiydik.. niye ısıtıp ısıtıp ,öne sürüyorsun hala.. 
sen tunayı seviyordun ,kabul etmiştin hani.. 
bak yüzüğü hala parmağında.. ispatı gözünün önünde duruyor,arada bir bak istersen.. 
adam beklemem dememiş ki... sen saçmalamışsın.. metres dediğinde delirdim dedi.. 
 
ir--- konuşmaya gücüm yok abi... ne dediysek dedik.. o yok artık.. gözlerim ağrıyor.. 
sabah ... gidip ,rapor alacağım... kendimi berbat hissediyorum... 
 
nu--- (üstüme battaniye örtüp.. öptü alnımdan...) iyi, uyu bakalım... 

Hiç yorum yok: