Translate

24 Şubat 2012 Cuma

523.bölüm..



o ,çıktı balkona.. bende çiğdemi arayıp konuştum... 
şakir bey de oradaymış.. kızlarla oyun oynuyormuş... 
tunaya diyemedim dedi.. 
iyi yolculuklar diledi.. 
bende teşekkür edip.. hayırlısı olsun ,haberlerini  ve seni bekleriz diyip.. kapattım.. 
balkona çıktığımdaysa.. marufun ifadesinden.. tunanın konuştuğunu anladım.. 
ir--- kusura bakma ,maruf.. kahveyi tuna getirdi ama ben yaptım... haberin olsun da...
güldüler... oturup ,bende içtim... 
ma--- eline sağlık irem.. zübeydenin de ,selamı var.. unutmadan söyleyim.. 
ir--- afiyet olsun.. as.. nasıl mutludur,kimbilir..
ma--- (gülümsese de.. sitemli gibiydi.. ) evet.. herkes onun kadar mutlu değil ,malesef... 
ir---- (dik dik baktım yüzüne... )mesela kim.. 
tuna iremm. dedi ama...
ma--- mesela amcam.. çokk üzülmüştür herhalde...
ir--- o üzülebilir ,sevinenler çoğunlukta.. nasılsa... zübeydenin,yüzünü güldürdün sen.. 
ma--- öyle de... müdahil olduğumu bilse ,çookk kızardı..eminim.. 
evlerine döndüklerini ve öldürüldüklerini söyledim..amcama... 
zübeyde de.. yasta şimdi.. ondan gelemedi.. 
kimse onlarında,benimde ...burada olduğumu bilmiyor... 
ortalık yatışıncaya kadar.. görülmeyecekler... Adanaya getirmek ,çok riskliydi.. 
size sorun olurdu.
ir--- haklısın da... zübeyde ,annesi ve o çocuklar için değerdi.. çayı,getireyim ben.. 
tepsiyle içeri girerken..yine telefon çalınca... 
ir--- tuna bakar mısın... 
tu--- tamam.. pardon maruf... 
ma--- önemli değil.. 
tuna açtı.. 
tu--- buyrun.. merhaba, ahmet abi.. ...........iyiyiz.. sen neler yaptın... buldun mu.. alan kişiyi.. 
........................ sahi mi, çok sevindim... ..........................evet,bu gece dönüyoruz...............
.... gelme abi..  çiftliğe gideriz.. biz.. ...................... . peki.. 
 iremi istemiyorsun dimi.. ...............hah hah hah.. sağol.. selamlar.. görüşürüz... 
kapatınca.. bana baktı... 
tu--- bu sefer, o istemedi.. ben masumum.. 
ir---- e vermiyorsun nasılsa,gerek görmemiştir.. gece ,onları görmeden ..
çiftliğe gideceğini de ,düşünme bence... 
gülerek ayağa kaktı.. 
tu--- düşünmüyorum.. bizi almaya geleceğini söyledi.. 
ir---- iyiii.. neler çevirdiğinizi, anlayacağım desene... 
tu--- hah hah hah... 
*******
 kek marufa kısmet oldu.. bayıldı,beyefendi.. 
tunayla,iş hakkında konuşurlarken..
saat yedi gibi,   çayları yeniden doldurup..balkona gelmiştim ki..
 kapı çaldı... 
tuna kalktı,açmak için.. 
marufa çayını uzatırken... tuğrul abimin ve aylinin sesini duydum... 
maruf da, duymuş..  
ma--- irem.. yardım et.. 
ir--- nasıl,ne yardımı... 
ma--- oyala onları.. ben balkondan ,bahçeye atlarım... görüşmesek ,daha iyi olur değil mi.. 
ir---- peki... tuna, sana merdiven getirir bahçeden.. atlama sakın.. 
çıkıp.. kapıyı ve perdeyi örterken..
tunayla göz göze geldik... 
tu--- buyrun oturun, ben geliyorum..
diyerek.. dışarı çıktı.. anladı hemen... uyanık kocacığım... 
ir---- abim, hoşgeldin... 
tuğ--- hoşbulduk gelin.. ayıktın mı.. 
ir--- (gülümseyerek ) evet, buyrun lütfen.. 
oturdular.. yanyana.. ufuğu öpüyordum ben... 
uf--- iyemm..biz payka gittik.. aylin abla da geldi.. 
oturdum karşılarına..
ir--- yaa,ne kadar güzel.. kek vereyim mi sana.. 
uf--- veeyy.. 
ir--- çayım hazır,içeriz değil mi.. 
tuğ--- içeriz.. maruf gelecek diyordunuz.. gelmedi mi.. 
ir--- gelip, gitti abi.. daha balkon masasını bile toplayamadım.. telefonlara bakacağız diye... 
ay---sana yardım edeyim.. 
ir--- lütfen otur,aylin.. ufuk gel canım.. 
 ufuğa mutfak masasına koydum,kek ve meyve suyunu..
o orada yerken.. kek ve çayları getirdim salona... ikram ettim... 
ir--- ee aylin,nasılsın..
ay--- iyiyim,irem.. tuğrul, rahatsız olmuşlar dedi.. asıl sen nasılsın..
ir--- (gülerek..) yok canım.. ne rahatsızlığı.. iyiyim.. 
tuğ--- tuna nereye gitti.. 
ir--- bilmem.. bekçiye bakacağım diyordu... gelir şimdi.. (tuna içeri girince...)işte geldi.. 
tu--- kusura bakmayın... 
ir---- konuştun mu bekçiyle... 
oturdu karşıma... 
tu--- hımm,konuştum... nasılsınız..
tuğ--- iyiyiz..tuna.. dinlendiniz mi..
tu--- dinlendik, valiz hazırladık.. bizde.. 
ay---gezmek güzel de..eşya toplamak ,taşımak yorucu..
ir---  evet aylin ama bizim götürdüklerimiz,çok gerekli olan şeyler.. taşımıyoruz yani.. 
ay--- o iyiymiş işte.. 
tu--- siz otururken.. ben üst katı kontrol edebilirim, dimi.. 
tuğ--- tabi , gerekiyorsa bende geleyim.. 
tu--- yok abi.. panjurları kapatacağım sadece.. 
ir---- bende mutfağı toplayım, müsade ederseniz.. 
ay--- biz yaparız..tuğrulla.. sen de giyin,irem... 
tuğ--- hadi hadi..  çık yukarı... yabancı mıyız,ne bakıyorsun.. saat yaklaşıyor..
hepimiz ayaklandık... 
balkondakileri alın diyemedim tabi.. çıktım yukarı mecburen... tuna panjurları kapatırken.. 
odaya girdim... 
ir--- anlat..ne oldu.. 
tu--- ne olacak.. marufu indirdim ,balkondan.. evine gönderdim.. 
aceleyle.. üstümü çıkarıp.. yol kıyafetimi, giyerken.. 
ir--- bana.. yardım et .. görüşmesek, daha iyi olur dedi.. 
tuna da giyindi.. 
tu--- bilmesini ,bu yüzden istemiştim işte... 
makyajımı yapıp.. ayakkabılarımı giydim... paltomu..çantamı aldım... 
ir--- offff.. hazırım...abim ,maruf gelmedi mi dedi..
o birşeylerden kuşkulandı aslında ..
gelip gitti dedim ama balkondakileri alamadım.. onlar orada kaldı.. 
tu--- ne yapalım kalsın..hadi inelim.. unuttuğumuz birşey yok dimi.. 
ir--- yok yok..
asansörle indik.. valizi kapının yanına götürdü tuna.. ufuk tv ye bakıyordu... 
paltomu.. çantamı ,
sandalyenin üstüne bıraktım bende... 
mutfağa gireceğim tam.. 
fısıldadı.. 
tu--- dur..  abii.. 
tuğ--- gel tuna.. 
girdik ikimizde... 
aylin bulaşıkları yıkıyor..  abimde kahve yapıyor ,ocağın yanında... 
tuğ--- kahve içeriz dedim.. 
ir--- içeriz tabi.. otur da ben yapayım.. çaydan birşey anlamadınız zaten.. hiç böyle olmadı.. 
tuğ---- hayıırr... ben yapacağım,içmediğimiz yer değil ya.. ... 
tu--- yorduk sizi,aylin hanım.. 
ay---  yorulmam.. tuna bey.. irem, balkondakileri de aldım.. panjuru kapatmadım ama..
ir--- sağol aylin..  kaparım şimdi.. 
tu--- irem,dur..  uzanmak yoktu.. unuttun mu..  
ir---- sen hatırladığın sürece.. bende hatırlarım canım.. 
tuğ--- hah hah hah... 
tu--- niye güldün abi.. benim ne unuttuğum hakkında,bir bilgin mi var... 
tuğ--- var ama irem faktöründen dolayı.... söylemem.. bülentler varken ,duyduk ya... 
tu--- iyi.. aylin hanım da.. seni kurtarıyor öyleyse... 
ikiside güldüler.. 
aylinle masaya oturduk.. sigara uzattım.. içiyoruz..tuna panjuru kapayıp geldi.. 
abimde kahveleri getirdi.. 
ir--- elinize sağlık,ikinizin de... 
tuğ--- ne yaptık ki..irem.. asıl ,biz size borçluyuz bazı şeyleri.. sağolun.. 
aylinin kızaracağını hiç ummamıştım doğrusu..irem iki ,dedim.. kendi kendime... 
tu--- rica ederiz canım.. beklediğimizi diyorsun herhalde... 
yarım saatin ,lafı mı olur... hem,uyumuşuz zaten.. 
** tunayı uçakta konuşmaya zorladım da... "sabah dokuz buçukta, balkondan geldiğini görünce..
anahtarı takıp ,yattım" dedi.. uyur numarası yaparak,abisini bozmamış .. **** 
inanmıyorum ya, aylin  başını kaldıramıyor.. garibim.. 
ortamı nasıl değiştirsem diye düşünürken ,telefon imdada yetişti.. 
tunayla  kalktık,hemen..
tu--- sen bak.. uffff..

Hiç yorum yok: