Translate

9 Şubat 2012 Perşembe

52. bölüm..


 
yüzümü yıkayıp,saçlarımı topladım.. mutfağa girdiğimde.. annem ve babam oturmuşlardı .. 
 
ir--- afiyet olsun.. 
ah--- sağol.. otursana.. 
ir--- yok..aç değilim.. çıkacağım.. 
biz tunayla,cuma gecesi nişanlanmayı.. düşünüyoruz.. yakın bir tarihte de,evleneceğiz.. 
 
babamın gülümsediğini ,annemin kaşlarını çattığını gördüm.. 
 
ne--- ne diyorsun sen.. biz ne konuştuk,sen dinlemedin mi, beni.. 
ir--- dinledim anne.. belki böylesi daha iyi olur.. ( babamın ,gülmesi  sinirime dokundu..istediği oluyordu işte.. dediğini yapıyordum ,kendi kararımla hemde.. ) 
şimdi okuluma gidiyorum.. tek başına... 
hoşçakalın.. 
ah--- bekleee.. 
 
ir--- gelme sen.. 
 yağmurluğumu ve ayakkabımı giydim..şemsiyemi ,çantamı alıp ..çıktım evden... otobüse nereden binmem gerektiğini düşünüyorum.. adımlarımı hızlandırdım.. 
 
babamın arabayla.. arkamdan yaklaştığını anlayınca... yol üstündeki ,tanıdık kırtasiyeye girip... listeyi uzattım... 
recai amca, kitapların bazılarını verdi..ama beni tanımadı... 
 ben parayı verirken ,babam girdi içeri... 
 
ah--- hayırlı sabahlar recai... 
---- (tokalaştılar...)  vayy ahmet ,neredesin dostum.. hiç görünmüyorsun... 
ah--- görüşemedik bir türlü... (kolunu omuzuma attı... ) bu hanımı tanımadın mı..
---- ireemm..mi,yoksa.. 
ah--- irem ya.. 
----   maşallah .. çok değişmişsin..tanıyamadım.. ilkokula başlarken ki,minicik halini hatırlıyorum da.. 
şimdi üniversiteye gidiyorsun demek.. yaşlandık mı ne... 
 
ir--- yok,recai amca.. sen ,hiç değişmemişsin.. benim acelem var... bulunmayan kitaplarım için ,yine gelirim oldu mu.. 
---- olur tabi.. ben getirtirim onları... hayırlı olsun... 
ah--- sağol,ben almaya gelirim recai.. konuşuruz... şimdi,kızımı okula götürmeliyim.. 
 
---- hahaha .. eski alışkanlıkların, hala  devam ediyor bakıyorum.. 
ah---- eee,ne yaparsın.. ha ,ilk okul.. ha üniversite.. o hala ,benim prensesim.. 
 
çıktık, elimde ki kitaplarla.. ben yürümeye başladım... 
 
ah--- iremm.. gel, buraya.. 
ir--- gelmiyeceğim.. 
ah--- gel dedim.. 
kolumdan tuttu... arabaya oturduk... 
 
hareket ettik... hiç dönmedim..  ona...  
kitaplarıma bakıyorum.. tek tek....inceledim... yol boyunca... 
tek laf etmedik... 
 
babam ,girişte durunca... indim hemen... yağmura aldırmadan... 
 
ir--- ben gelirim,sen zahmet etme.. diyip... binaya doğru yürüdüm... 
 
babam, camı açıp seslendi... 
ah---- geleceğim, beni beklee.. 
 
bakmadım bile... kalabalığa karıştım... 
 
okuldayım... inanamıyorum... hayalim gerçek oldu,işte... 
 
*****
 
 
 
 
öğlen olduğunda,kaynaştığımız bir kaç arkadaşla kantine gittik...
 
 birşeyler alıp yerken.. cam kenarında boş bir masa bulduk... . konuşuyoruz..
 
 tijen,bursadan gelmiş.. tarsus ta.. ev kiralamış,ev arkadaşı arıyor... 
derya Adanalı da.. gelip gitmektense.. beraber kalalım dedi.. 
 
hüseyin,maraşlı.. vedat da... afyondan gelmiş.. ilk anda bile itici geldi bana.. böyle içim almadı yani.. aman boşver dedim kendi kendime.. 
hepsi yorgun, uykusuz.. havaya..alışamadıklarından ... şikayet ediyorlar..  
 
ir--- annene babana,sormadan kalalım diyorsun derya... sorun olmaz mı... 
 
--- olmaz,iremciğim... ayrılar,bizimkiler.. annem başka havada,babam başka.. yokluğumu fark etmezler bile.. 
 
---- hüseyin, sende bizim yurda gel.. hem, buraya yakın.. hem de.. kız yurdu tam karşımızda..ufff.. ne parçalar var, bir görsen...
çoğuda,Adanalı.. kızlarınız güzelmiş.. 
 
ir--- ne diyorsun sen.. vedat.. 
--- ya,sözüm meclisten dışarı demeyi unuttum...afedersin..
ir---  hıh.. şimdide hakaret ediyorsun.. af etmem.. dediklerine dikkat et.. okumaya geldik buraya.. senin niyetin başkaysa.. engel olmayalım.. hatta ,ben kalkayım.. 
 
----niye kızdın ki.. bak derya ile tijenin sesi çıkmadı bile...ama sen idaalistsin..dimi.. ikinci olmuşsun ya...  
ir--- evet,öyleyim... bence onlar da,yorgun olduklarından.. anlamadılar seni... değil mi kızlar..
 
--- eveett.. 
 
hepimiz gülerken... karşımda bana kıskançlıkla bakan, bir çift göz gördüm... 
 
tuna yanımdakileri öldürecek sanki.. ama çok yakışıklı yine.. nefesim kesildi bir an.. siyah, tiril tiril takım elbisesinin içine ,beyaz gömlek giymiş.. kravat takmış.. 
traş olmuş sakalları yok... uykusuz gibi de, durmuyor.. evlenelim demem ,doping yaptı herhalde..ama o daha sözlün benim diyemedi.. 
aklıma geldikçe köpürüyorum hala.. 
 
dersimize girmemişti... henüz.. yeni görüyordum.. 
 gayri ihtiyari.. parmağımdaki yüzüğüme dokunduğumu fark ettim.. 
 
 
bize mi, yaklaşıyor ne.. kendimi ele vermemem gerekli... 
 
 
arkama geçip, durdu... diğerlerine bakıyor... 
 
tu--- merhaba arkadaşlar... nasılsınız,çok eğleniyorsunuz gördüğüm kadarıyla... 
 
vedat atıldı... 
--- evet.. daha da eğleneceğiz gibi.. baksana hurilere.. kızlarınız bir içim su.. siz kimsiniz.. 
 
tu-- (sinirli sinirli.. ) birazdan öğrenirsin kim olduğumu...  bazı kızlarımızdan da.. uzak dur.. gözün morarmasın, anladın mı... 
 
--- (yılışık yılışık güldü...)  ayıpsın..gözüne kimi kestirdin, söyle... adını bile anmam... hepimize yeter koçum...mor göze,ne gerek var.. 
 
tu---- adın ne..
---- vedat.. 
 
ti---yakışıklı..  boşveerr.. . az önce irem ağzının payını verdi ona... öylesine konuşuyor işte... tanışalım mı.. adım tijen... 
 
tu--- (güldüğüne eminim...)  memnun oldum tijen hanım.. ben de, ertuna.. irem hanım ,kim..
 
ir--- (başımı kaldırmadan...) benim..
 
yan tarafıma gelip..  gülümseyerek, elini uzattı... tuttum mecburen...
 
tu--- memnun oldum ,irem hanım....

Hiç yorum yok: