Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

519.bölüm..


tuna ve abim  oturdular yanımıza... 
içkileri koyuyorlar..ikisi iki yandan... 
tu--- kusura bakmayın..yalnız bıraktık sizi.. abim mutfağa girdi de.. 
tuğ--- ne yapayım.. o mezeyi biliyor musun diyorum.. yok diyor.. tarif ettim..bende.. 
ir--- ay--- hah hah hah.. 
tu--- adam genel mezeleri biliyor.. senin yörenin, tahinli turp salatasını ne bilsin.. 
ir--- ben balık tutuyorsunuz demiştim ama..
tuğ--- balığı da, bir tutmadığım kaldı zaten... şeflerinin, acil gitmesi gerekmiş.. çömezlere
balık nasıl pişirilir gösterdim.. 
bende de.. ne şans var dimi.. 
ayline bakarak... 
ir--- bence şanslısın abi.. 
dedim.. gülümsedik birbirimize... 
garsonlar masamızı donattılar.. salatalar, mezeler çeşit çeşit.. dizildi..
ir--- abii.. bunları sen mi yaptın yoksa.. 
tu--- eveet,mutfağı talan etti.. hah hah hah... 
ir---- abim çok tertipli iş yapar..talan etmemiştir ya.. 
tuğ--- ettim valla,irem.. acıktık,sizi yalnız bıraktık.. güya yemeğe geldik.. ben mutfağa girmişim
olacak şey mi.. temizlesinler şimdi.. sağlığınıza... 
kadehler tıklatıldı... 
bir saat sonra.....
tu--- abi, eline sağlık.. sen ciddi ciddi.. bir yer açmayı düşün bence.. harika olmuş.. 
tuğ--- afiyet olsun.. ticarete dökülünce..işin tadı kaçar.. 
ir---- üçünüz de ,çok beceriklisiniz.. ileri bir tarihte.. beraber yaparsınız ,belki..
tu---- ben köfteci, eren kebapçı.. abim mezeci.. köşeyi döneriz... 
tuğ-- ay-- ir-- tu--- hah hah hah.. 
tu----  mezeci,mühendis bana dinlen ..diyordun ya..
 çiftçiliği de öğrendin biraz. zamanı gelince,pamuk hasadını  yine  sen yaparsın  tamam mı..

tuğ---  yokkk,pamuk deme bana.. bir ay kendime gelemedim.. her yeri beyaz görüyordum.. 
aylin,tuğrul abiye sorar gibi bakınca... 
tuğ---   itiraf edeyim bari,pamuğu  ben bıraktım.. odana.. 
ir--- tu-- hah hah hah... 
tu--- ben anlamadım, pamuk nasıl bırakılır ki ... bir tutam falan mı... 
hem ne zamandır ,tanışıyorsunuz ki siz.
ay--- o beni mart ayında görmüş.. 
bende ağustosta fark ettim ,tuğrulu.. ne tutamı, tuna bey.. 
kuru dalları, üstünde pamuklarıyla beraber..uzun uzun,kesmiş.. kucağıma bile sığmayacak bir 
buketi.. tüllerle,kurdalelerle süsleyip.. masamın üstüne bırakmış.. 
ne not ... ne de ..kimden olduğuna dair ,bir iz.. vardı.. son gelen uçağın..
.yolcu listesini incelediğimde tuğruldan şüphelendim.. 
 Adanalı  olunca..
 gelip gittikçe.. dikkat ettim ama ne başka bir buket geldi, ne de tuğrul yanıma yaklaşmaya teşebbüs etti.. daha yeni ,öğreniyorum bende.. 
tu--- çok yaratıcısın abi.. 
tuğ--- (güldü...) senin yaş gününde.. orhan beyin yerine gittik ya.. gece...
aylini orada gördüm.. 
aynı gün doğmuşsunuz...  
ir---- aaa.. hepimiz aynı yerdeydik ha... 
tuğ--- evet..  pamuk buketini bıraktım ama.. bir başka çabam  olmadı,yakınlaşmak için.. 
arzum ve cesaretim..  yoktu.. 
bakıştık öylesine.. 
sonra,gelip arabama çarptı.. durduk yerde... iyi ki de,çarpmış...
o sayede , eve gitmem gerekti..
ufuğumu da ,alıp çıktım... 
hüzünlendi ya.. ayline de anlatmış demek ki.. o da ,sus pus duruyor... 
tuna kadehini kaldırdı..
tu--- pamuk mucizesine içiyorum.. hasatı kesin sen yapmalısın, kimbilir daha ne yaratıcı fikirler bulursun..
gülerek bizde içtik..
balıklarımız geldi.. çok nefisti valla.. 
*********
servisler değişiyordu ,müziği duyunca.. tunaya baktım..
 gülerek..
tu---- izninizle.. irem dans etmek istiyor..
tuğ--- tabi tabi.. 
biz tunayla beraber.. piste çıkıp.. kalabalığın arasına karıştık.
ir--- biraz yalnız kalsınlar dedim.. konuştun mu..abinle.. 
tu--- evet.. siz ne yaptınız.. 
ir--- bizde konuştuk... 
tu--- ee..
ir--- fikrimi  söylemeyi erken buluyorum,sonra yanıldığımı görmek istemiyorum çünkü.. 
ama samimiydi.. 
tu--- abim de öyle.. çok açık ve netti.. onunla huzurluyum dedi.. ve sadece arkadaşlarmış..
ir---- tuna sana birşey söyleyeceğim ama abim duymayacak.. ve belli etmeyeceksin bildiğini..
tamam mı.. 
tu--- abimi ilgilendiriyorsa ,söz veremem.. 
ir--- yok, öyle değil.. söz ver.. 
tu---- peki, söz.. 
anlattım,marufun ve aylinin konuşmasını... 
tu----  marufun tuhaflığı, bu yüzenmiş..ha.. 
iyi ki ,bizimle gel dediğimde ..yok demiş.. 
ir---- evet...maruf takıntı yapmaz değil mi.. aylini ... 
tu---- yarın,uygun bir anda.. abimin aylinle arkadaşlığını söylerim. o kendine gereken, uyarıyı alır..
ir---- pis adama,iyi ki sarılmamışım.. 
 gülerek.. yanağını yanağıma dayadı... 
fısıldayarak... 
tu--- nedeni ne olursa olsun.. sarıldığın bir erkekse, üstelik ailenden birisi  değilse... 
genellikle, seni kadın olarak algılamaya açıktır....zayıftır.. 
  arkadaşım ama maruf da,el sonuçta..
o yüzden  istemedim zaten..   
sen,bana sarılabilirsin.. sadece bana... 
mırıldandım.. 
ir--- peki,sen ..ne hissediyorsun.. 
tu--- yasaksız,daha fazlasını isteyeceğim.. çok şey hissediyorum.. aşkım.. 
güldüm... 
ir--- o zaman ,çekileyim biraz..
derin bir nefes verip.. gülümseyerek.. baktı yüzüme... 
tu---- dizlerim titriyor.. oturalım mı.. 
ir---- ah kıyamam sana... oturalım hadi.. 
döndük yerimize.. 
meyveler gelmiş.. 
tunanın ,oturur oturmaz..suyunu içmesine kıkırdadım...
tuğ--- ne oluyor oğlum.. ne yaktı içini.. 
tu---- (gülerek) abi.. uğraşma benimle... 
meyvelerden aldık, tabaklarımıza.. 
ir---- geç oldu.. gidecekmiyiz.. eren abilere.. 
tuğ--- hımm, bekliyoruz dedi.. nasılsa ,yarın pazar.. hem ufuğu almalıyım..
ir---- aylin çalışmıyor musun,yarın.. ben seni düşünerek demiştim.. 
ay--- normalde çalışıyorum da... yarın,bir arkadaşım bakacak yerime... 
tu---- sizin için.. zor olmalı.. 
ay--- evet ,yıpratıcı aslında..ama severek çalışıyorum.. hem zorunluluk,hemde engelim yok... 
abim ayline bakınca... 
ay--- tu.. 
nasıl güldük, anlatamam... 
tuğ--- tam bir işkolik olmuş.. 
ay--- işimden başka düşüneceğim birşeyim yoktu ,hayatımda... 
tu---- ya şimdi.. pardon..pardon.. duymamış olun.. lütfen.. 
ay---( gülerek.. ) önemli değil.. tuğrul,yeni bir pencere açtı gözümün önünde.. 
hep kötü şeyler olmadığını ,fark ettirip..  
iyi ve dürüst erkekler de varmış dedirtti.. 
tuğ---- sende,benim  kadınlara bakış açımı değiştirdin.. gönül,irem ve bir kaç  kadın haricinde.. 
hepsini silmiştim.. 
ir---- ikiniz için de.. yeni başlangıçlar mutluluk getirsin öyleyse... 
tuğ--- amiinnnn... aylin dans edelim mi..orada ne varsa artık, belki gelince.. bende su içerim ha.. 
tu-- ir-- ay--- hah hah hah... 
onlar dans etmek için kalkınca...
ir--- tunaa.. çok yakışıyorlar dimi.. 
tu--- öyle görünüyor.. 
ir---- bizde,fırsattan istifade.. lavoboya gidelim.. 
tunayla kalkıp... yürüdük.. lavobo tarafına... 


Hiç yorum yok: