Translate

23 Şubat 2012 Perşembe

515.bölüm..

akşam üstü.... evden çıktık...

tu--- ne yiyelim...

ir---hava soğumuş,malzeme olsa hiç dışarı çıkmayalım diyecektim ama madem çıktık.. böyle ev yemekleri yiyebileceğimiz ,bir lokantaya götür beni.. özledim,sulu yemeği..

tu---  tamamm,taksiyle gidelim de.. hastalanmayalım..

ir--- ha ha..hapşuuu..
tu--- çokk yaşaa...
ir--- sen de, gör..

****
gittik lokantaya... gayet mütevazi bir yer.. ama yemekleri muhteşemdi..
yemeğimizi yedik.. acıkmışız..

çaylarımızı içerken...
ir--- tunaa, babamla niye garip garip konuştun..

gülümseyerek..
tu--- nasıl yani..
ir--- yanımda açıkça,cevap veremedin sanki.. konu,gizli miydi ...diye düşündüm..

tu--- yok canım.. ne gizlisi.. birşey için ,yardım istemiştim babandan.. bulamamış..istediğimi..
onu anlatıyordu.. sana öyle gelmiştir...

dudak büktüm..
ir--- belki.. ama bak.. böyle konuştun.. aynen yapıyorum...
(dudaklarımı kemirip.. olmayan bıyığımı ,çekiştirir gibi yapıyorum.. bakışlarım da sabit.. )

"hıııı..  anladım.. başkası olsaydı... değiştirme ihtimali var mı..... 
kim miş.. tuh ya.. çok iyiymiş o..fazlasıyla teklif etsen...
 abi, niye gülüyorsun.. ....... abii.. ne dedim ki,ben..
hııı.. anlamadım ama öyle olsun... iyiyiz, 21.de gece geleceğiz.. kısmetse..
yok,uğrayamayız herhalde.. ertesi gün ,okula gideceğim ben.. çiftlikte kalırız...
sana da,bir gün zaman kazandırmış olurum.. rica ederim,bul şunu.. onu istiyorum.. selamlar..
irem bahçede geziyordu.. çağırayım hemen... peki.. çağırmam.. gelince arasın
söylerim.. hoşçakal abi.. "

tu--- hah hah hah...

ir---  gözümün içine baka baka ..burada yok demen ,bir yana..
bu konuşma normal miydi yani..uğrayamayız, zaman kazandırıyorum.. dedin..
aramak,istediğimde de..
beni engelledin..daha sayayım mı...
 neler, oluyor tuna.. babamla konuşmamda bir sakınca mı var
eğer sen,irem duymasın dediysen..
annem bile, söylemedikten sonra..  o,hayatta söylemezdi zaten...

gülümseyerek...
tu--- sağolsunlar.. ama ben önlemimi alayım da ... gidince ,konuşursun bol bol..
tamam mı, hayatım...

ir---- peki.. öyle olsun.. babam niye güldü.. onu söyle bari..

tu--- işte onu ben de.. anlamadım.. gerçekten..
benim,istediğimi başkası almış..
kimse bul da.. fazlasıyla..para teklif et..
 al, onu bana diyorum..
o ,katıla katıla gülüyor..
ben, ne oldu .. ne dedim ,diyorum..
ay nermiinn bayılacağım.. kolonya ver bana diyor..
güyaa.. ertan komik birşey yapmış da.. ne yaptıysa ,artık...
böyle yani..

ir--- babam,birinci garip.. sen ,ikinci garipsin..
birbirinizin dilinden anlıyorsunuz.. ama bu sahiden tuhafmış..

tu--- gidince.. anlaşırız yine...
ir---- inşallah..

tu--- yarın,nerede yer ayırtmış aylin.. söyledim mi.. sana..

güldüm...
ir--- yok.. çok meşguldük ya... unutuldu..

elini çenesine dayayıp...
tu---- evet.. senin gibi.. bende,oyalanıyordum..
ir---- hah hah hah...

tu--- xxx gidecekmişiz...
ir---- ooo.. aylin , abimle ..dans etmek istiyor demek ki.. güzeell..
tu---- dayını arayacaktım.. niye aratmadın ki..

ir--- yapma rica ederim.. niyesi var mı..kendisi tanısın,imkanları var..
koca insanlar.. ziya gibi.. görüşmeleri kısıtlı değil ki.. destek olmak için soralım... 
şu an evlenecek de ,değiller.. herşeyi önüne koyup..
işin esprisini kaçıracaktın.. heyecanı kalmayacaktı.. iş ciddileşirse..abim,isterse.. sorarız..

tu--- (içini çekerek...) haklısın da.. tuğrulun gözüne, perde iniyor ya...
ileride.. yine göremez diye korkuyorum..

ir---- korkma korkma... bak, unuttu bile.. diğerini.. hayatından çok memnun..
tu--- hıh.. çok iyimsersin ,ben unuttuğunu hiç sanmıyorum..

ir--- şu mehtap meselesini , anlat bakalım.. bülent için hala birşey ifade ediyor, olabilir mi..

sigara yaktı... derin bir nefes çekerek..
tu---- bir bilsem.. 
bülent bu.. bazen..tutucu.. bazen alabildiğine gevşek.. oluyor..
mehtap da ,doktor.. Adanadayken..beraberlermiş.. bir süre..
birbirlerinden bir beklentileri yokmuş...öyle demişti.

ir--- ee.. yelizden önce miydi bu anlattığın..
tu--- zaman sorma bana...
ir---- hiii, yeliz varken de.. görüşüyorlar mıydı...
  tamam anlatma.. ben anladım, alçak bülent..

gülerek.. elimi tuttu...
tu--- iremm.. hani bana ..sen haklıymışsın ,demiştin.. hatırlıyor musun..

gözlerimi ,kocaman kocaman açarak...

ir---- ne yani.. şimdi sen bana.. yelizinde ..

tu--- irem,birşey söylediğim yok.. onların ne yaşadığını  bilmiyorum,savunmuyorum..
eleştirmiyorum.. sen konuya yabancısın ya.. hemen,hüküm verme demek istemiştim..
ikisini de
insan olarak.. başka değerleriyle seviyorum..
bülentin yeri,apayrıdır bende...


ir---  bu nasıl iş ya.. ikiside biliyor ve evlendiler.. sadıklar birbirlerine..
bu mümkün mü.. hadi olsa bile.. hiç şüphe duymaz mı insan...

tu--- o dediklerini de, bilemem..ilgilenmem de..onların bileceği iş..
bana uymaz ama konu ben değilim..tabi..
bülentle konuştuğumda.. bana "bitti,yelizi seviyorum ..
kimseyi hayatıma sokmayacağım,bundan sonra.. " dedi..
bende... emin değilsen,evlenme ..bu başka birşey.. dedim..
"hayır, kararım kesin "dediği için ,gece aradım bülenti..
onların evliliği .. onları ilgilendirir...
güven,sadakat.. birbirlerini nasıl kabul ettiklerine.. vicdanlarına kalmıştır..
ama eğer bana yalan söylediyse...
yakalarsam.. bülentle, yollarımızı ayırırım.. biter ,benim için..

ir---- çok ilginçsin, biliyor musun... o karısını aldatacak.. yeliz bilmese de..
sen duyarsan, tepkini  dostluğunu bitirerek... göstereceksin...
 pekii.. yeliz,tuna ne oldu size derse ne diyeceksin... yalan mı söyleyeceksin,doğru mu..

tu---  umarım hiç yaşanmaz, böyle birşey..

ir---  ben anlayamıyorum.. demek ki..
onların yaşantılarını.. beklentilerini,evliliklerini...
bu duyduklarımdan sonra.. değerlendiremiyorum bile..
sevgiler,bu kadar ucuz olmamalı bence..

senin dostluk,arkadaşlık bakış açını da anlayamıyorum.. çok farklısın.
 ben dost demişsem,her ne yaparsa yapsın..hatasını
gösteririm ama asla bırakmam.. destek olmaya çalışırım..  sen onaltı yıllık arkadaşlığı,silmekten bahsediyorsun. hani ömürlük diyordun..

tu---................... uzak da olsak,kollarım demek istemiştim..
ir---- kalkalım mı..
tu--- tamam..

******************

yine taksiyle döndük eve.
tv yi açtı tuna... götürmesi gereken evrakları ayırıyordu...
bende..kek yapayım ... yarın abimlere gittiğimizde çayla yeriz..dedim..
saat de10 a, geliyor...

kapı çaldı..
tu--- kim oo..
bü--- benim..
açtı...
tu--- hoşgeldin,buyur..
bü--- biraz dışarı gelsene..

tu--- niye, sen içeri gel... kimse yok.. irem var sadece..
bü---- ben sana hiç yalan söylemedim.. söylemem de.. en özel şeylerimi bile bilirsin.. niye
şüphe ettin ki, benden..

tu--- çık,hadi çık.. iremm..bülentle dışarıdayız biz...

mutfaktan başımı uzattım...

ir--- hoşgeldin bülent...
bü--- sağol,irem...
ir---- tuna.. montunu giy..
tu---- tamam...

kapıyı da ardından kapattı... ben de.. mutfağa girdim tekrar...

keki yaptım ,pişirdim bile..  hala tuna gelmeyince... merak ettim...

kahve yapıp.. üç filcanı  tepsiye koydum... ana kapıyı aralayıp...

ir---- tunaa.. tuna..
tu--- efendim...

tuna yaklaştı kapıya....
tu--- ne oldu...
ir----  hava soğuk..tekrar hasta olacaksın,gelin.. ben yukarı çıkarım.. kahve yaptım size...

tu--- bülent.. gel,içeri girelim.. irem kahve için ,diyor...
bü--- ..............

içeri girdiler.. buz gibi olmuş elleri,yüzü...
kahvelerini verip.. filcanımı aldım... yukarı gitmek için.. hareketlenince.. .

bü--- gitme irem,otur.. konuştuk zaten..
ir--- rahat edin istemiştim...
************

Hiç yorum yok: